Dakaras. S. Loebas: tai šturmanų, ne lenktynininkų ralis

Dakaras. S. Loebas: tai šturmanų, ne lenktynininkų ralis
logo 2021 Sausio 09 d. 16:09, Pixabay

Daugkartinis WRC čempionas Sebastienas Loebas, atsižvelgęs į visus navigacinius iššūkius, su kuriais teko susidurti, mano, kad šių metų Dakaro ralyje šturmanai vaidina svarbesnį vaidmenį nei lenktynininkai.

Dalyviai per pirmus šešis greičio ruožus susidūrė su įvairiausiais iššūkiais. Nemaža dalis, o tarp jų ir labiausiai patyrę, turėjo problemų su navigacija ir dėl to prarado nemažai laiko.

Pernai Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas, kalbėdamas apie navigacinius iššūkius, teigė, jog šių metų „ralis labiau primena gymkhaną“.

„Bahrain Raid Xtreme“ komandai atstovaujantis S. Loebas per pirmus šešis greičio ruožus susidūrė su įvairiausiomis problemomis. Sportininkas ne kartą buvo pasiklydęs, pradūręs ne vieną ratą, o vakar sulaužė visureigio pakabą. Anot prancūzo, šių metų ralyje šturmanai vaidina didesnį vaidmenį nei lenktynininkai.

„Mes turime rasti tinkamą kryptį. Sunku tai padaryti, nes vėžios ne visada yra gerai matomos. Mes sekame jomis, bet kartais pasiekiame tokį tašką, kai tos vėžios tiesiog dingsta. Aplink daug įvairiausių žymių ir mes nežinome ką daryti“, - pasakojo S. Loebas.

„Taip važiuoti nėra smagu. Rodos viską darėme gerai, bet vis tiek sugebėjome pasiklysti. Tad sunku suprasti ką turėtume daryti. Nekritikuoju kelio knygos. Tai labiau susiję su šturmanais. Palyginus su raliu, kuris vyko Pietų Amerikoje, šiemet navigacija yra daug agresyvesnė. Tiesa ta, kad aš, kaip lenktynininkas, nelabai galiu ką pakeisti. Darau tai, kas man sakoma. Tai šturmanų, ne lenktynininkų ralis.“

Pasiteisinus pernai atliktam eksperimentui, šiemet ralio dalyviams kelio knygos išdalinamos likus 15 minučių iki starto. Apie tai savo nuomonę išsakė Nassero Al-Attiyahos šturmanas Mathieu Baumelis.

„Tai nauja sistema. Tie, kurie prisitaiko greičiau - įgyja pranašumą. Tiesą pasakius, kelio knygos yra gerai sudarytos. Viskas priklauso nuo to, kaip kiekvienas iš mūsų interpretuojame knygoje esančius įrašus ir kaip visa tai perduodame lenktynininkams“, - pasakojo „Toyota“ komandos šturmanas M. Baumelis.

„Dabar gali atlikti, du, tris pokyčius kelio knygoje. Dalis informacijos būna įrašyta labai smulkiai, tad tam tikrose vietose iškyla neaiškumų. Tiesa ta, kad šią savaitę navigacija buvo labai agresyvi, todėl mažos klaidos kainavo daug laiko.“

„Kai įrašas kelio knygoje nėra aiškus, mes mažiname tempą. Tokiais atvejais aš pakeliu kairę ranką. Nasseras, pamatęs mano pakeltą ranką, sulėtina tempą. Ir tik man davus ženklą, jis vėl gali spausti. Manau, kad geriau sulėtinti tempą ir prarasti penkias sekundes nei susidurti su rimtesnėmis problemomis.“



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553