Dakaras. S. Loebas: tai šturmanų, ne lenktynininkų ralis (6)

Dakaras. S. Loebas: tai šturmanų, ne lenktynininkų ralis
logo Sausio 09 d. 16:09, Eric Vargiolu / DPPI / Red Bull Content Pool

Daugkartinis WRC čempionas Sebastienas Loebas, atsižvelgęs į visus navigacinius iššūkius, su kuriais teko susidurti, mano, kad šių metų Dakaro ralyje šturmanai vaidina svarbesnį vaidmenį nei lenktynininkai.

Dalyviai per pirmus šešis greičio ruožus susidūrė su įvairiausiais iššūkiais. Nemaža dalis, o tarp jų ir labiausiai patyrę, turėjo problemų su navigacija ir dėl to prarado nemažai laiko.

Pernai Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas, kalbėdamas apie navigacinius iššūkius, teigė, jog šių metų „ralis labiau primena gymkhaną“.

„Bahrain Raid Xtreme“ komandai atstovaujantis S. Loebas per pirmus šešis greičio ruožus susidūrė su įvairiausiomis problemomis. Sportininkas ne kartą buvo pasiklydęs, pradūręs ne vieną ratą, o vakar sulaužė visureigio pakabą. Anot prancūzo, šių metų ralyje šturmanai vaidina didesnį vaidmenį nei lenktynininkai.

„Mes turime rasti tinkamą kryptį. Sunku tai padaryti, nes vėžios ne visada yra gerai matomos. Mes sekame jomis, bet kartais pasiekiame tokį tašką, kai tos vėžios tiesiog dingsta. Aplink daug įvairiausių žymių ir mes nežinome ką daryti“, - pasakojo S. Loebas.


Komentarai (6)
eustachijus
IP: b67fe82 | 01/10 18:35 Atsakyti
Arkliui aišku,kad šturmanas dakare 50 jei ne daugiau procentų rezultato. Užtenka pažiūrėti į mūsų vištvanagį
ddt
IP: 21ec4ad | 01/10 13:43 Atsakyti
Dar vienas niuansas - manau Loeb'as giliai į dūšią priėmė 5 min baudą už greičio viršijimą, jau iškart po jos užvažiavęs ant organizatorių. Tai visiškai nesistebiu matydamas kad ir toliau jis žarstosi visokia kritika, pelnyta ar nepelnyta.
ddt
IP: 21ec4ad | 01/10 11:29 Atsakyti
Life
01/10 05:20

D. Vaičiulis kaip tik minėjo, kad dabar šturmanams daug lengviau, nebereikia iš vakaro sudarinėti maršrutų, el. kelio knygoje iš anksto pažymėtos visos vietos, kur galima "užsirauti", taip pat neliko dvigubų "nematomų" chekpointų, tik viengubi, todėl šiaip iškritimų ir nugrybavimų lyderių tarpe sumažėjo, o dakaro greitis padidėjo. Čia gal tik kai kuriems nepasisekė su šturmanais, kurie nelabai moka skaityti kelio elektroninių knygų ar patiems lenktynininkams, kurie nelabai moka kopomis važinėti, nes dakaras P. Amerikoje labiau ralį priminė. Žala net su iš vakaro gautu šturmanu, kuris dar ir šneka kita kalba, gerai varė iki gedimo.

Įtariu Vaičiulis kitame kontekste taip kalba nei Loeb'as. Žala mažai nuvažiavo, kad būtų galima daryti kažkokias išvadas. Užtad Vanagas bent po kelių etapų į kamerą irgi minėjo, kad nekomfortiškai daug kliurkų su navigacija, kai viską reikia daryti improvizuotai, gyvai, be išankstinio pasiruošimo. Ir kiti tą patį kalba, vadinasi tikrai nėra paprasta. Nebekalbu apie atvejį, kada Sainz'as pusę valandos prarado pasiklydęs, kas ankstensiuose Dakaruose su jų didele komanda, rengiančia pilotus kitos dienos etapui pagal išvakarėse gautą kelio knygą, buvo tikrai sunkiai įsivaizduojama situacija, jie dažniau pasigaudavo stogą, nei paklysdavo ar pasimesdavo. Vadinasi tikslas buvo pasiektas - visi navigacijos prasme yra daugmaž vienojoje situacijoje, ir tai yra gerai. Todėl Loeb'o skundus aš laikau teigiamu įvertinimu organizatoriams. Nes tai nėra ralis pagal šturmano skaitomą detalią kelio legendą, tai yra ir lenktynės, ir navigavimosi pratimas. Dakaras niekad neturėjo būti ralis vien tik greičiui. Berods pernykštis Dakaras turėjo kitą problemą - ten tiesiog maršrutai buvo parinkti taip, kad visi spaudė maksimaliais tempais. Kaip čia nepamirši to iliustraciją? https://www.youtube.com/watch?v=Acu66ZTcsuk
Life
IP: 5802629 | 01/10 05:20 Atsakyti
ddt
01/09 21:46

Nuostabu. Pagaliau nebeliko nesąžiningos pagalbos su pasirengimu prieš sekančios dienos etapą su žemėlapiais - ir staiga prasideda ne bet kieno, o - lyderių verkimas. Pirma - Sainz'as, prigrybavęs krūvą grybų, dabar - Loeb'as.. Sebastien'ai, dabar visi vienodose sąlygose, jūs netekot nesąžinigno pranašumo, vadinasi dabar - visiems Dakaras vienodas. Toks, toks koks visada ir turėjo būti.

D. Vaičiulis kaip tik minėjo, kad dabar šturmanams daug lengviau, nebereikia iš vakaro sudarinėti maršrutų, el. kelio knygoje iš anksto pažymėtos visos vietos, kur galima "užsirauti", taip pat neliko dvigubų "nematomų" chekpointų, tik viengubi, todėl šiaip iškritimų ir nugrybavimų lyderių tarpe sumažėjo, o dakaro greitis padidėjo. Čia gal tik kai kuriems nepasisekė su šturmanais, kurie nelabai moka skaityti kelio elektroninių knygų ar patiems lenktynininkams, kurie nelabai moka kopomis važinėti, nes dakaras P. Amerikoje labiau ralį priminė. Žala net su iš vakaro gautu šturmanu, kuris dar ir šneka kita kalba, gerai varė iki gedimo.
.F666
IP: 803dd3b | 01/09 23:50 Atsakyti
ddt
01/09 21:46

Nuostabu. Pagaliau nebeliko nesąžiningos pagalbos su pasirengimu prieš sekančios dienos etapą su žemėlapiais - ir staiga prasideda ne bet kieno, o - lyderių verkimas. Pirma - Sainz'as, prigrybavęs krūvą grybų, dabar - Loeb'as.. Sebastien'ai, dabar visi vienodose sąlygose, jūs netekot nesąžinigno pranašumo, vadinasi dabar - visiems Dakaras vienodas. Toks, toks koks visada ir turėjo būti.

o vyriausias virusologas prabudo. Kaip jus sugebat cia verkimus izvelgti? Speju, jus jau virusas uzvalde ir aktyvavo cipa per 5g
ddt
IP: 21ec4ad | 01/09 21:46 Atsakyti
Nuostabu. Pagaliau nebeliko nesąžiningos pagalbos su pasirengimu prieš sekančios dienos etapą su žemėlapiais - ir staiga prasideda ne bet kieno, o - lyderių verkimas. Pirma - Sainz'as, prigrybavęs krūvą grybų, dabar - Loeb'as.. Sebastien'ai, dabar visi vienodose sąlygose, jūs netekot nesąžinigno pranašumo, vadinasi dabar - visiems Dakaras vienodas. Toks, toks koks visada ir turėjo būti.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas