Dėl „Ferrari“ pretenzijų tobulinimo taškų sistema gali būti atšaukta

Dėl „Ferrari“ pretenzijų tobulinimo taškų sistema gali būti atšaukta
logo 2020 Rugpjūčio 27 d. 20:46, Ferrari

Jau buvo pranešta, kad „Renault“ komanda atsiėmė apeliaciją dėl FIA teisėjų sprendimo dėl „Racing Point“ bolidų stabdžių ortakių legalumo. Tačiau analogiškas protestas, pateiktas „Ferrari“ komandos, lieka galioti ir jei Maranello komanda nepakeis savo pozicijos, tai svarstymų Tarptautiniame apeliaciniame teisme neišvengsime.

Beje, „Racing Point“ taip pat reikalauja nutarimo atšaukimo, bet jie turi savų ketinimų: jos vadovybė tvirtina, kad komanda nekalta ir 400 tūkst. eurų bauda ir 15 taškų atėmimas yra neteisinga bausmė.

Leidinys „The Race“ praneša, šiuo metu vyksta intensyvios užkulisinės derybos (apie ką kalbėjo Christianas Horneris), kadangi FIA ir „Liberty Media“ daro viską, kad iki teisminių klausimų reikalas neprieitų. Bet problema dar ir tame, kad be konkrečios istorijos su stabdžių ortakiais, yra ir dar viena, kur kas rimtesnė.

Kalbama apie dabar galiojančio Techninio reglamento punktus, kurie taupymo sumetimais riboja bolidų modernizaciją: šiais metais buvo įvesta gana sudėtinga mašinų tobulinimo taškų sistema, kuri griežtai riboja komandų galimybes.

Dabar derybos, kuriose dalyvauja pasaulio čempionato organizatoriai ir dalyviai, yra skirtos būtent šiai temai: tobulinimo taškų sistemos ypatumai yra tokie, kad jei 2020 metais komandos - „top“ ekipų klientės naudoja 2019 metų mazgus bei agregatus, tai jie nepraranda tobulinimo taškų, nes pastarieji gali būti naudojami tik dabartinės technikos modernizavimui.

Teoriškai dėl to vėl laimi „Racing Point“ (jų RP20 galinė dalis yra praktiškai tokia pati kaip ir pernykštės „Mercedes“ W10), o taip pat „AlphaTauri“ (naudodama „Red Bull“ sprendimus) ir tai, žinoma, nepatinka varžovams.

Savo susirūpinimą tuo pareiškė šešios komandos („Ferrari“, „McLaren“, „Renault“, „Williams“, „Haas“ bei „Alfa Romeo“), jos viską išdėstė kolektyviniame laiške, nusiųstame FIA. Neatmestina, kad tobulinimo taškų sistemą ir atsirus jos panaudojimo momentus teks peržiūrėti. Ekspertai spėja, kad visos komandos pasirašė naują Konkordo sutartį su nerašyta sąlyga, kad FIA padarys šiuo klausimu kai kurių nuolaidų.

Pataisoms įnešti į pasaulio čempionato reglamentą šiuo metu  nereikia vienbalsio visų jo dalyvių palaikymo, pakanka absoliučios daugumos (50 proc. plius vienas balsas), o jų iš viso yra 28 - tai komandų, FIA bei „Formulės-1“ atstovai.

„The Race“ taip pat rašo, kad „Ferrari“ naudoja situaciją su apeliacija norėdama pagyvinti diskusijas dėl tobulinimo taškų, reikalaudama, kad iki galo būtų išaiškinti visi klausimai: kas būtent yra leidžiama technikos modernizavimo prasme ir kokiais atvejais sistema gali būti skirtingai taikoma skirtingoms komandoms. Negalima atmesti, kad FIA gali priimti kokį nors kompromisą ir pakoreguoti kai kuriuos reglamento punktus, kad „Ferrari“ atšauktų savo apeliaciją.

Jei pažiūrėsime giliau, tai dabartinių įvykių esmė yra tokia: „Ferrari“ ir kai kurios kitos komandos yra labai rimtai susirūpinusios tuo, kad 2021 metais „Aston Martin“ boliduose atsiras gana originali ir efektyvi galinė pakaba, kurią „Mercedes“ naudoja šiame sezone. Jei tobulinimo taškų sistema nebus peržiūrėta, tai Lawrence Strollo komandos mašinos, kurios ir taip yra greitos, kitais metais bus dar greitesnės ir tam ekipa nepanaudos nė vieno tobulinimo taško.

Jei FIA ir „Liberty Media“ nepavyks susitarti su „Ferrari“ ir kompromiso nebus pasiekta, tai tarptautinis apeliacinis teismas turėtų prasidėti po kelių savaičių.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983