Dėl K. Raikkoneno incidento sustojime kalta mechaniko klaida

Dėl K. Raikkoneno incidento sustojime kalta mechaniko klaida
logo 2018 Balandžio 28 d. 06:00, Ferrari

Prieš tris savaites Bahreine puikų Kimio Raikkoneno savaitgalį nutraukė nemalonus incidentas sustojime – „Ferrari“ mechanikui Francesco Cigarini buvo sulaužyta koja. Trauma buvo rimta dar ir todėl, kad suomį iš boksų išleido dar iki to, kol galinis kairysis ratas net nebuvo nuimtas  - su juo buvo tęsiamas darbas.

Incidentas iššaukė aktyvų svarstymą, daugelis savęs klausė, ar yra teisinga patikėti automatikai sprendimą apie tai, ar galima pilotą išleisti į trasą, ar ne. Vidinis „Ferrari“ tyrimas parodė, kad automatika suveikė be klaidų, o žmonės padarė keletą klaidų, tame tarpe – neištaisė kitų padarytų klaidų.

Konfidencialioje komandos ataskaitoje sakoma, kad mechanikas, atsakingas už galinė kairįjį veržlių suktuvą, dėl techninių priežasčių nesugebėjo nuimti varžto nuo rato, klaidingai perjungė suktuvą į užveržimo režimą, po to vėl pabandė nuimti varžtą.

Automatika interpretavo jo veiksmus kaip bandymą užsukti varžtą ant naujo rato, o saugumo jutiklis parodė, kad varžtas pilnai ir patikimai prisuktas. Tokiu būdu kairiojo galinio rato kontroleris perdavė informaciją, kad rato keitimas yra užbaigtas.
Kai tik galinis dešinysis ratas buvo pakeistas, galinio domkrato mechanikas gavo žalią signalą ir nuleido mašiną. Šis mechanikas su specialaus mygtuko „Hold“ pagalba ant domkrato rankenos galėjo sulaikyti sustojimo pabaigą, bet to nepadarė, kadangi kairė pusė jam buvo aklojoje zonoje ir jis nepastebėjo problemos.

Analogišką galimybę turėjo ir sustojimo dispečeris, tačiau jis, pamatęs, kad mechanikai reguliavę priekinį sparną, išsiskyrė, abu domkratai buvo nuimti ir visi keturi ratai buvo užfiksuoti, todėl ir jis atleido mygtuką „Hold“. Pamatyti problemos jis negalėjo – dispečerio pozicija yra tokia, kad jam vaizdą į galinį kairįjį ratą užstoja kiti mechanikai.

Dėl viso to šviesoforą valdančiam žmogui nebuvo jokių priežasčių užlaikyti sustojimo, jis taip pat atleido mygtuką ir prieš Kimį užsidegė žalia šviesoforo šviesa. Pamatęs tai, Raikkonenas pajudėjo iš vietos, nors iš tikrųjų mechanikai vis dar bandė nuimti galinį kairįjį ratą nuo jo mašinos. Ir šio rato kelyje atsidūrė kairė mechaniko koja.

Atsižvelgiant į visa tai, jau Kinijoje „Ferrari“ komanda pakoregavo sustojimų procedūrą. Pagrindiniai pakeitimai yra du. Visų pirma, papildomai pridėtas dispečeris, kontroliuojantis galinius ratus ir veikiantis nepriklausomai nuo sustojimo dispečerio. Jo žinioje taip pat yra „Hold“ mygtukas. Antra – komanda papildomai instruktavo mechanikus laikytis ne ratų judėjimo linijoje nenumatytiems atvejams.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983