Didžiosios Britanijos GP: lenktynės

Didžiosios Britanijos GP: lenktynės
logo 2008 Liepos 06 d. 17:10, Honda
Dramatiškose Didžiosios Britanijos GP „Formulės-1“ lenktynėse įspūdingą pergalę iškovojo vietos herojus „McLaren“ lenktynininkas Lewisas Hamiltonas. Britas artimiausius varžovus finiše pranoko daugiau nei minute, o ratu sugebėjo aplenkti beveik visus konkurentus.
Šlapioje trasoje sužibėjo antrąją vietą užėmęs „BMW Sauber“ atstovas Nickas Heidfeldas bei tiesiog skriste į trečiąją vietą atskriejęs „Honda“ atstovas Rubensas Barrichello, lenktynių viduryje atlikęs fantastišką žygį aukštyn važiuodamas kitokiomis nei varžovai padangomis.
„Ferrari“ komandos taktinė klaida, kai ekipa nusprendė nekeisti padangų savo lenktynininkui, lėmė dėl pergalės varžybų pradžioje kovojusio Kimi Raikkoneno finišą ketvirtoje pozicijoje. Įpusėjus lenktynėms, suomis buvo nusiritęs už pirmojo dešimtuko ribų, tačiau vėliau aplenkė ne vieną varžovą ir pakilo aukštyn.
Iš pirmosios vietos Didžiosios Britanijos GP lenktynėse startavęs „McLaren“ pilotas Heikki Kovalainenas lyderio poziciją prarado jau po penkerių ratų, o vėliau ne kartą klydo, todėl finišą pasiekė tik penktoje vietoje.
Taškus dramatiškose lenktynėse taip pat pelnė šeštoje vietoje finišavęs „Renault“ ekipos pilotas Fernando Alonso, septintąją vietą užėmęs „Toyota“ atstovas Jarno Trulli, o taip pat ir paskutiniajame rate pastarojo aplenktas ir turėjęs tenkintis aštuntąja vieta Kazuki Nakajima iš „Williams“.
Iki šiol „Formulės-1“ čempionate pirmavęs „Ferrari“ lenktynininkas Felipe Massa šiose varžybose visus savo varžovus pranoko ne greičiu, o klaidų skaičiumi. Brazilo suktukus lenktynių metu tikriausiai nusibodo skaičiuoti ne tik jo fanams, bet ir kritikams. Finišo liniją jis kirto paskutinėje, tryliktoje, vietoje, o nugalėtojo aplenktas net dviem ratais.
Vienas iš pirmenybių lyderių „BMW Sauber“ pilotas Robertas Kubica šiandien startavo dešimtas ir lenktynėse po truputį kilo į priekį, o vienu metu važiavo net trečioje vietoje. Vis dėlto, lenkui taškų pelnyti šioje trasoje nebuvo lemta – antroje varžybų pusėje sustiprėjus lietui jis nesuvaldė savo bolido ir užstrigo žvyre.
Po įspūdingų lenktynių Silverstone'o trasoje, „Formulės-1“ čempionato viršūnėje įsitaisė trys vienodą taškų skaičių surinkę lenktynininkai. Pirmoje vietoje dabar klasifikuojamas L. Hamiltonas, antroje – K. Raikkonenas, trečioje – F. Massa. Visi jie yra surinkę po 48 taškus. R. Kubica, turintis 46 taškus, užima ketvirtąją vietą.
Kitos pirmenybių lenktynės liepos 20 dieną vyks Vokietijoje, Hockenheimo trasoje.
Lenktynės
Nors lietus baigėsi likus pusvalandžiui iki lenktynių starto, varžybos prasidėjo šlapioje, tačiau po truputį džiūvančioje trasoje.
Starte geriausiai pasirodė abu „McLaren“ komandos lenktynininkai. L. Hamiltonas iš ketvirtosios pozicijos pajudėjo taip puikiai, jog pirmajame posūkyje net susilygino su iš pirmosios pozicijos startavusiu komandos draugu H. Kovalainenu. Sportininkai vos nesusidūrė tarpusavyje, o suomiui vargais negalais pavyko išlaikyti lyderio statusą.
Įveikęs vos porą pirmųjų lenktynių posūkių, „Hangar“ tiesiojoje apmaudžiai apsisuko iš antrosios vietos startavęs „Red Bull“ pilotas Markas Webberis. Incidento metu australas bolido neapgadino ir tęsė lenktynes, tačiau nukrito į patį rikiuotės galą.
Netrukus žiūrovai išvydo ir daugiau incidentų. „Abbey“ posūkyje suktuką atliko F. Massa, po to sugrįžęs į kovą priešpaskutinėje vietoje. „Red Bull“ lenktynininko Davido Coulthardo ir „Toro Rosso“ piloto Sebastiano Vettelio susidūrimas „Brooklands“ baigėsi liūdniau – abiems teko pasitraukti iš tolimesnės kovos.
Įspūdingiausią žygį starto metu ir važiuodamas pirmąjį ratą atliko „Toyota“ atstovas Jarno Trulli. Iš keturioliktosios starto pozicijos pajudėjęs italas įveikęs šešiasdešimtąją varžybų dalį jau buvo septintas.
Po įvykių kupino pirmojo rato, varžybų priekyje važiavo H. Kovalainenas, nuo jo 1,3 sek. atsiliko L. Hamiltonas, o jam įkandin sekė K. Raikkonenas, N. Heidfeldas, Nelsonas Piquet („Renault“), F. Alonso, J. Trulli, R. Kubica, Timo Glockas („Toyota“), R. Barrichello ir kiti.
Pirmuosiuose varžybų ratuose įspūdingą tempą demonstravo F. Alonso. Važiuodamas antrąjį ratą jis aplenkė komandos draugą N. Piquet, o ratu vėliau susidorojo ir su N. Heidfeldu. Kurį laiką ispanas greičiu nenusileido net rikiuotės priekyje važiavusiems „McLaren“ ir „Ferrari“ atstovams.
Varžybų lyderis H. Kovalainenas neturėjo ramybės – jį vėl ėmė spausti L. Hamiltonas. Penktajame rate, neatlaikęs kolegos spaudimo, o galbūt gavęs ir komandos nurodymą, suomis „Stowe“ posūkyje prarado pirmąją vietą.
Į priekį išsiveržęs L. Hamiltonas per vieną ratą sugebėjo įgyti 1,8 sek. persvarą prieš H. Kovalaineną. K. Raikkonenas, tuo tarpu, tuomet buvo atsilikęs 2,7 sek. Ketvirtas važiavo F. Alonso.
Tuo tarpu rikiuotės viduryje tikrą šou surengė M. Webberis. Po klaidos pirmajame rate į 18-ąją poziciją nukritęs „Red Bull“ pilotas važiavo išties greitai ir vieną po kito lenkė lėtesnius varžovus. Nenuostabu, kad po dešimties ratų australas jau buvo pakilęs į 12-ąją vietą.
Gale taip pat atsidūręs F. Massa M. Webberio žygio pakartoti nesugebėjo. Brazilas net penkiolika ratų važiavo paskutinėje vietoje, kol galų gale pavijo ir aplenkė Nico Rosbergo vairuojamą „Williams“ bolidą.
11-ame rate griubią klaidą „Abbey“ posūkyje padarė H. Kovalainenas. Suomis apsuko savo bolidą ir prarado ne tik aštuonias brangias sekundes, bet ir antrąją vietą – tautietį aplenkė K. Raikkonenas.
Po 11 ratų L. Hamiltono persvara prieš artimiausią persekiotoją K. Raikkoneną siekė jau 6 sek. H. Kovalainenas važiavo dar už 3,8 sek., o jį savo ruožtu jau ėmė spausti F. Alonso.
Pakilęs į antrąją vietą, K. Raikkonenas pamažu ėmė didinti tempą ir mažinti savo atsilikimą nuo lenktynių lyderio. Po 12 ratų atstumas tarp jų jau buvo 5,2 sek., po 14 – 4,5 sek., po 18 – 3,3 sek. H. Kovalainenas, tuo tarpu, vis labiau atsiliko nuo priekyje važiuojančių savo varžovų.
Džiūstant trasai, pamažu atėjo laikas pirmiesiems sustojimams boksuose. Pirmasis į boksus 19-ame rate pasuko M. Webberis. Ratu vėliau ten apsilankė ir H. Kovalainenas, o dar po rato – F. Alonso. Pastarajam „Renault“ padangų nekeitė, o tik papildė kuro atsargas.
22-ame rate į techninio aptarnavimo zoną pasuko ir abu lenktynių lyderiai, L. Hamiltonas ir K. Raikkonenas. Juos tuo metu skyrė mažiau nei viena sekundė. „McLaren“ komanda sustojimo metu savo lenktynininkui padangas pakeitė, o „Ferrari“ – ne. Iš boksų abu sportininkai išvažiavo tokia pačia tvarka, kaip ir atvyko.
Greitai paaiškėjo, kad italų ekipa padarė lemiamą taktinę klaidą. Beveik tuo pat metu, kai lenktynių lyderiai lankėsi techninio aptarnavimo zonoje, trasoje vėl prasidėjo lietus. Naujomis padangomis važiuojantis L. Hamiltonas iškart įgijo didžiulį pranašumą prieš jau kiek nudilusiomis tuo metu važiavusį K. Raikkoneną. 25-ame rate „McLaren“ piloto persvara prieš varžovą iš „Ferrari“ jau siekė 4,6 sek.
Lietui besitęsiant ir stiprėjant, K. Raikkonenas važiavo vis lėčiau. 27-ame rate suomio atsilikimas nuo lenktynių lyderio išaugo net iki 21,8 sek., o jį ėmė spausti H. Kovalainenas. „McLaren“ pilotas neskubėjo lenkti tautiečio ir tuo puikiai pasinaudojo juos abu pasivijęs ir savo šanso sulaukęs N. Heidfeldas. H. Kovalainenui 28-ame rate „Woodcote“ posūkyje pagaliau susidorojus su K. Raikkonenu, „BMW Sauber“ pilotas fantastišku manevru aplenkė iškart abu savo varžovus.
Po 30 ratų lenktynėse įtikinamai pirmavo L. Hamiltonas, nuo jo 23,5 sek. atsilikęs važiavo N. Heidfeldas, o šio savo regėjimo lauke nebematė ir H. Kovalainenas. K. Raikkonenas, tuo tarpu, ir toliau važiavo gerokai lėčiau nei dauguma varžovų ir ratu vėliau tapo lengvu grobiu R. Kubicai ir N. Piquet.
Ilgai delsusi „Ferrari“ komanda 32-ame rate pagaliau pakvietė savo lyderį į techninio aptarnavimo zoną naujų padangų. Į trasą K. Raikkonenas grįžo tik 11-oje pozicijoje, tiesa, prisipylęs į degalų iki pat varžybų finišo.
Nudilusiomis padangomis taip pat važiavęs F. Alonso į boksus pasuko kiek anksčiau, 28-ame rate, todėl kiek vėliau atsidūrė priekyje „Ferrari“ lenktynininko. Po 32 ratų pirmasis dešimtukas atrodė taip: L. Hamiltonas, N. Heidfeldas, H. Kovalainenas, R. Kubica, N. Piquet, R. Barrichello, T. Glockas, J. Trulli, F. Alonso ir J. Buttonas. K. Raikkonenas sekė iškart už jų 11-oje vietoje.
35-ame rate puikų lenkimo manevrą prieš H. Kovalaineną atliko R. Kubica ir taip pakilo į trečiąją vietą. Aplenktas suomis ratu vėliau pasuko į boksus paskutiniajam sustojimui. „McLaren“ dar kartą pakeitė jo bolido padangas ir pripildė degalų baką iki finišo.
Lyderiams aiškinantis tarpusavio santykius, fantastišku tempu rikiuote aukštyn ėmė brautis R. Barrichello. Dėl stipraus lietaus smarkiai sušlapus trasai, „Honda“ lenktynininkas 36-ame rate užsidėjo ekstremaliam lietui skirtas padangas. Rizika pasiteisino – po poros ratų brazilas sudorojo K. Raikkoneną, po to – H. Kovalaineną, F. Alonso, J. Trulli, o galų gale, ir N. Heidfeldą. Po 43-iojo rato jis jau važiavo antroje pozicijoje!
Sustiprėjęs lietus taip pablogino padėtį trasoje, jog klaidų nebeišvengė ir važybų lyderiai. 38-ame rate trasą trumpam paliko L. Hamiltonas, žole pasivažinėjo ir R. Kubica, o savo bolido į techninio aptarnavimo zonos sieną vos nesudaužė K. Raikkonenas. Trasoje vyravo visiškas chaosas, tačiau, laimei, lietus staiga baigėsi.
Vis dėlto, laimingos pabaigos sulaukė nevisi. Tame pačiame 38-ame rate iš trasos išlėkė ir žvyre varžybas baigė N. Piquet, tuo metu važiavęs puikioje ketvirtoje vietoje. 41-ame rate brazilo pavyzdžiui apmaudžiai pasekė ir dideliu greičiu trasą palikęs R. Kubica, buvęs septintoje vietoje.
Rikiuotės gale valso ritmu sukiojosi F. Massa, tačiau, greičiausiai ir pačio brazilo nuostabai, visos jo klaidos baigėsi palyginti laimingai – brazilas žvyre neužstrigo ir tęsė savo gan apgailėtiną pasirodymą.
Po 45 ratų L. Hamiltonas, nepaisant mažo nuotykių, tvirtai pirmavo lenktynėse. Jo persvara prieš antroje vietoje važiuojantį R. Barrichello siekė net 42,7 sek. Už jo už 15 sek. važiavo N. Heidfeldas. Toliau rikiavosi J. Trulli, F. Alonso, H. Kovalainenas, K. Raikkonenas, K. Nakajima ir kiti.
47-ame rate dar kartą boksuose apsilankė R. Barrichello. „Honda“ pakvietė savo lenktynininką papildomam sustojimui, kad papildytų degalų atsargas – planinio sustojimo metu dėl žarnos gedimo buvo pripilta per mažai kuro, kad jo užtektų iki varžybų pabaigos. Nepaisant šio smūgio, brazilas į trasą sugrįžo puikioje trečioje vietoje.
Dar vieno sustojimo tuo pat metu prireikė ir J. Trulli – tiesa, jo apsilankymas boksuose buvo planinis. „Toyota“ lenktynininkas iš techninio aptarnavimo zonos į trasą grįžo aštuntoje vietoje.
Likus 10 ratų iki lenktynių pabaigos, L. Hamiltonui nugalėti galėjo sutrukdyti tik stebuklas – brito persvara prieš antroje vietoje važiuojantį N. Heidfeldą viršijo vieną minutę. Toliau rikiavosi R. Barrichello, H. Kovalainenas, F. Alonso, K. Raikkonenas, K. Nakajima, J. Trulli ir kiti.
Nors trasa ir sparčiai džiūvo, kai kuriose jos vietose dar buvo labai daug vandens. To akivaizdžiai vėl neįvertino H. Kovalainenas, apsisukęs „Brooklands“ ir praradęs dvi pozicijas F. Alonso ir K. Raikkonenui.
Varžybų pabaigoje problemų dėl sudilusių padangų akivaizdžiai kilo F. Alonso. Ispanas iš pradžių didvyriškai laikėsi prieš K. Raikkoneną, tačiau po tris ratus trukusios kovos nusileido „Ferrari“ lenktynininkui. H. Kovalainenas už ispano užtruko kiek ilgiau, bet irgi jį aplenkė.
Pačioje varžybų pabaigoje apmaudžiai septintąją vietą iš rankų paleido K. Nakajima – jį aplenkė J. Trulli.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144