2015 metais, kuomet „McLaren“ perėjo prie „Honda“ jėgainių, Wokinge tikėtasi pakartoti 1980-tųjų pabaigos sėkmę, nes tuo metu ši komanda kartu su Ayrtonu Senna bei Alainu Prostu dominavo „Formuėje-1“. Bet 2017 metų pabaigoje „McLaren“ ir „Honda“ keliai vėl išsiskyrė, kadangi nė vienas iš keltų tikslų nebuvo įgyvendintas. Buvęs ekipos lenktynių direktorius Ericas Boullier prisimena, jog jis iš karto suprato, jog „Honda“ nebuvo pasiruošusi šiuolaikinės „Formulės-1“ sudėtingumui.
„Jau pirmajame susitikime aš supratau, kiek blogai žmonės iš „Honda“ yra pasirengę tokiai sudėtingai užduočiai, kurios jie turėjo imtis, - E. Boullier pasakojo japonų žurnalui „F1 Sukoho“. – Aš iš karto tai papasakojau Ronui Dennisui, kad mums prireiks trejų ar ketverių metų tobulinti jėgos agregatą, norint vėl patekti į lyderių grupę. Bet kontraktas jau buvo pasirašytas ir Dennisas neabejojo, kad kartu su „Honda“ komanda vėl pasieks sėkmės kaip ir ankstesniais laikais.
Šiuolaikiniai varikliai yra labai sudėtingi ir tik „Mercedes“ pavyko aplenkti varžovus dėl to, kad jie daug metų dirbo ties šiuo projektu. „McLaren“ ir „Honda“ nederėjo atnaujinti bendradarbiavimo tokiu sudėtingu periodu. Kaip mes ir įsivaizdavome, treji bendro darbo metai virto tikru košmaru“.
Erico Boullier žodžiai, pasakyti dabar, kai jis jau nebedirba nei „McLaren“, nei apskritai „Formulėje-1“, tik patvirtina tai, jog F-1 verslo klube visuomet yra paisoma politinio korektiškumo. Pavyzdžiui, štai ką Boullier kalbėjo 2015 metų pavasarį, kai „McLaren“ bei „Honda“ bendradarbiavimas tik prasidėjo, beje, tiek nesėkmingai, jog į šviesias šio projekto perspektyvas buvo labai sunku patikėti: „Europiečiai, visų pirma britai, turi savąjį požiūrį į „Formulę-1“, savo požiūrį į variklių kūrimą ir jų gamybą. „Honda“ gi veikia kiek kitaip... Taip, mes kol kas nepajėgūs kovoti dėl pergalių, bet „Honda“ jau įrodė, jog sportinius variklius galima konstruoti ir pagal jų metodiką. Mes galime kaltinti juos dėl blogų žiemos bandymų rezultatų, bet svarbu prisiminti viena: dar prieš dvejus metus pas juos apskritai nieko nebuvo. Ir per tuos dvejus metus, veikdami savaip, jie daug ko pasiekė.
Taip, dabar mes laukiame, kad „Honda“ išeis į kitą lygį ir mes galėsime kovoti su „Mercedes ir „Ferrari“. Jie tai žino ir tęsia darbus“.
Praėjo ketveri metai ir „Honda“ iš tiesų tęsia darbus „Formulėje-1“, tačiau ne su „McLaren“, o su „Red Bull“ bei „Toro Rosso“ ekipomis. Taip pat verta priminti, kad Maxas Verstappenas Melburne su japoniška jėgaine finišavo trečias, o geriausiai pasirodęs „McLaren“ debiutantas Lando Norrisas užėmė tik 12 vietą.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Valode | 3073 |
2. | mantioras | 3070 |
3. | fandom | 3063 |
4. | D27 | 3060 |
5. | Darius Linkevicius | 3039 |