E. Lohr apie išankstinius nusistatymus prieš moteris ir neišnaudotą F-1 šansą

E. Lohr apie išankstinius nusistatymus prieš moteris ir neišnaudotą F-1 šansą
logo 2020 Rugpjūčio 27 d. 07:49, Mercedes-Benz

Ellena Lohr, praeityje nugalėjusi DTM čempionate ir iki šiol esanti vienintelė moteris, kuriai pavyko tai pasiekti, pasidalino prisiminimais apie taip ir neįvykusius F-1 bolido bandymus bei praėjusiame amžiuje vyravusius išankstinius nusistatymus prieš dailiosios lyties atstoves.

1990 metais vokietė varžėsi F-3 čempionate ir Monake vykusiose lenktynėse finišavo antra, nusileidusi tik Laurentui Aiello.

1992 m. DTM čempionate, vairuodama „Mercedes“ automobilį, sportininkė triumfavo Hockenheimo trasoje vykusiose lenktynėse ir iki šiol yra vienintelė moteris, kuriai pavyko tai pasiekti. Dėl ryšių su minėtu automobilių gamintoju, E. Lohr 1994 m. turėjo išbandyti „Sauber“ komandos F-1 bolidą, į kurį tuomet buvo montuojami „Mercedes“ varikliai.

„Tuomet atstovavau gamyklinei „Mercedes-Benz“ komandai DTM čempionate. „Mercedes“ taip pat tiekė variklius „Sauber“ ekipai. Bet tai buvo pavyzdys, kaip greitai viskas gali pasikeisti tavo karjeroje. Turėjau sudalyvauti F-1 bolido bandymuose po Monako GP lenktynių. Kalbu apie tą etapą, kuomet Karlas Wendlingeris patyrė avariją ir atsidūrė ligoninėje. Tuomet niekas nežinojo ar jis išgyvens, todėl mano bandymai buvo atšaukti“, - prisiminimais dalinosi E. Lohr.

„Nauji bandymai vėliau taip ir nebuvo suorganizuoti, o metų gale išsiskyrė „Sauber“ ir „Mercedes“ keliai. Kaskart sutikus Peterį Sauberį jis apgailestavo dėl to, kas įvyko. Bet apgailestauti yra viena. Suteikti progą išbandyti F-1 bolidą - visai kas kita. Tačiau tie bandymai taip ir neįvyko. Tai buvo mano vienintelis neišnaudotas šansas. Arba vienas iš dviejų ar trijų neišnaudotų šansų mano gyvenime.“

E. Lohr taip ir neišbandė F-1 bolido, bet tęsė lenktynininkės karjerą įvairiuose čempionatuose: DTM, „V8 Star“, Europos NASCAR bei sunkvežimių čempionatuose.

Anot vokietės, nepaisant pasiekimų lenktynių trasose, praėjusio amžiaus paskutiniame dešimtmetyje žmonės buvo įsitikinę, kad moterys buvo fiziškai nepajėgios pilotuoti F-1 bolidų.

„Tuomet niekas netikėjo, kad moterys gali tai daryti. Kalbu apie tuos laikus, kuomet žmonės diskutavo apie tai, ar moterys turi pakankamai jėgos pilotuoti F-1 bolidus.“

„Bet tais laikais mes DTM čempionate naudojome specialias, tik kvalifikacijai skirtas padangas, su kuriomis dėl itin didelio sukibimo, galėdavai įveikti tik vieną greitą ratą. Ir tuomet nebuvo vairo stiprintuvo. Tad mums reikėjo daugiau fizinės jėgos nei F-1 pilotams, bet jie vis tiek abejojo moters galimybėmis, o man tuomet gerai sekėsi.“

„Kalbu apie 1991 m., 1992 metus, kuomet mes nenaudojome vairo stiprintuvo. Aš jo neprašiau, Klausas Ludwigas jo norėjo.“

„Taigi, tuo laikotarpiu vyravo išankstinis nusistatymas apie moterų  galimybes pilotuoti F-1 bolidus. Tuo tarpu mes, tuomet pasiekusios gerų rezultatų, stebėjomės tokiu požiūriu: „Ar jūs juokaujate? Kodėl mes negalėtume to daryti?“ Pilotavau F3000, „Indy Lights“ bolidus, tad kodėl aš negalėjau pilotuoti F-1 bolido?“

„Visada sakiau, kad tuomet situacija buvo lyg kompanijų patalpose, kur žmones skiria stiklinės pertvaros. Mes galėjome būti profesionalės, galėjome pasiekti tam tikrą tašką, bet negalėjome patekti į F-1. Ne dėl pinigų, ne dėl kitų dalykų, o dėl iš ankstinio nusistatymo.“



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553