Eksperto balsas: Andrius Baranauskas

Eksperto balsas: Andrius Baranauskas
logo 2011 Sausio 02 d. 19:26, Aiste Rimgaile
Liko vos kelių ekspertų balsai ir šio sezono geriausiųjų rinkimai bus užbaigti. Šįkart pateikiame jūsų dėmesiui F-1.LT projekto vadovo Andriaus Baranausko nuomonę apie pasibaigusio sezono geriausiuosius.
Dar nebalsavusiems mūsų rinkimose primename, kad galite tai atlikti spausdami čia.
---------
Šių metų „Formulės-1“ čempionatas išsiskyrė neįtikėtinai įtempta lenktynininkų tarpusavio kova ir dažnai yra vadinamas vienu geriausių istorijoje. Tai rodo objektyvūs susidomėjimo sportu rodikliai, ir tuo tikrai galima patikėti, jei nesi vieno iš pralaimėjusių ar likusių šešėlyje apskritai fanas.
Vis dėlto, patenkintų tokiu čempionatu, atrodė, nebuvo tiek jau daug, kiek reikėjo tikėtis. Galbūt taip nutiko todėl, kad sezonas labai skyrėsi nuo to, kokio jo laukė daugelis gerbėjų. Michaelio Schumacherio fanai, neabejoju, iki šiol jaučia kartėlį gerklėje – blogiau sugrįžimas vargo ar galėjo prasidėti. Prastos nuotaikos turėtų būti ir „Ferrari“ gerbėjai – komanda pusę sezono buvo šešėlyje, galų gale susigriebė ir ėmė vytis nutolusius varžovus, tačiau pačioje pabaigoje pralaimėjo jau laimėtą kovą.
Laimėtojais tapę „Red Bull“, tuo tarpu, po šio sezono vargu ar pagausino savo gerbėjų gretas „Formulės-1“ sirgalių senbuvių tarpe. Nepatyrusios komandos klaidos bendraujant su publika savo lenktynininkų valdymo klausimais, techninių gedimų gausa, čempionu tapusio vokiečio arogancija... Nepaisant to, tikslas pasiektas. Be to, gausybė naujų sporto gerbėjų – energinių gėrimų gamintojo valdomos komandos kišenėje. Kaip taisyklė, „žalieji“ renkasi lyderius, o nusistovėjusios sporto tradicijos jiems paprastai nelabai rūpi.
Technikos ir taisyklių naujovės šį kartą liko beveik nepastebėtos. Jos buvo įdomios tik sporto snobams, o „sekmadieninių“ gerbėjų akį patraukė nebent pirmojo etapo Bahreine metu, kai lenktynės buvo žiauriai neįdomios dėl esą kuro pylimo atsisakymo. Vėliau paaiškėjo, kad nei tai, nei nauja taškų sistema, nei ortakiai, nei daugiaaukščiai difuzoriai bei juos apipučiančios išmetamosios dujos labiau juntamo naujo kvapo taip ir neįnešė. Konkurencija virė kaip visuomet, vėl buvo svaidomasi kaltinimais pažeidus taisykles – žodžiu, niekas iš esmės nepasikeitė.
Tad kas visgi buvo geriausi šiame čempionate? Kaip visada, tai be galo sunkus klausimas. Geriausias lenktynininkas – labai subjektyvi sąvoka, nes niekada nėra lengva atskirti sportininko talentą nuo jo valdomo bolido pajėgumo. Šiemet sunkiausiai buvo pasirinkti tarp vieno, vos nepralaimėjusio čempionato, ir kito, vos jo nelaimėjusio. Taigi...
1. Fernando Alonso
Jei kiti pretendentai laimėti čempionatą šiemet dažnai atrodė ne tik nuostabiai, bet ir apgailėtinai, tai talento neabejotinai nestokojantis ispanas nuvildavo nebent kartkartėmis vis dar prasprūstančio ekstremalaus egoizmo ir didybės manijos gaidelėmis.
Važiavo Fernando nuostabiai, o didžiausių liaupsių jis nusipelnė už šaltą protą ir visą sezoną nenuleistas rankas. Kai kitas jau būtų susitaikęs su pralaimėjimu, „Ferrari“ lyderis neprarado tikėjimo, motyvavo komandą ir vos nelaimėjo čempionato.
Trumpai tariant, F. Alonso vienintelis šiemet važiavo čempioniškai.
2. Sebastianas Vettelis
Šį kartą nusižengiu savo principui, jog geriausiu gali būti tik čempionas, jog nugalėtojai neteisiami. Jaunasis vokietis yra tikras deimantas, bet, deja, vis dar nenušlifuotas. Labai greitas ir labai nestabilus.
S. Vettelis šiemet turėjo sutriuškinti Marką Webberį ir pasiųsti australą į pensiją, bet sezono pabaigoje vos neatsidūrė jo užpakalio saugotojo vaidmenyje. Ir tai lėmė ne vien „Red Bull“ technikos problemos, bet ir sportininko padarytų klaidų gausa.
Turėdamas greičiausią bolidą rikiuotėje ir visišką komandos palaikymą vokietis, tiesą sakant, vos nepralaimėjo šio čempionato. Sakyti „laimėjo per plauką dramatiškoje kovoje“ liežuvis šiuo atveju neapsiverčia.
3. Lewisas Hamiltonas
Metai be kovos dėl čempiono titulo Lewisą, panašu, užmigdė. Šiemet britas važiavo puikiai, bet rizikavo taip, lyg neturėtų ko prarasti.
Jei ne kelios tikrai apgailėtinos klaidos, L. Hamiltonas šiemet galėjo iki paskutiniojo rato kovoti dėl čempiono titulo, nors vairavo tikrai ne patį greičiausią bolidą.
Būtent tie keli trumpalaikiai proto užtemimai šiemet ir skyrė „McLaren“ atstovą nuo Fernando Alonso.
4. Nico Rosbergas
Perėjęs į pajėgesnę „Mercedes“, Nico Rosbergas toliau įrodinėja esąs neeilinis pilotas. Tiesa, vokietis šiemet tikriausiai tikėjosi kautis dėl pergalių, tačiau turėjo tenkintis tik keliais apsilankymais ant apdovanojimų pakylos.
Nepaisant to, neabejoju, kad N. Rosbergas šiuo sezonu tikrai yra patenkintas. Michaelis Schumacheris pasiųstas į nokdauną, iš kurio vargu ar atsities ir kitais metais. Kartu dar labiau pakeltas pasitikėjimas savimi, kurio, „Britney“ pravardžiuojamam vokiečiui, man rodos niekada ir netrūko.
Visa tai padės tapti čempionu ateityje – neabejoju, kad gavęs progą N. Rosbergas ja pasinaudos užtikrinčiau, nei šiemet pirmenybėse triumfavęs jo tautietis.
5. Robertas Kubica
Tylus ir gana nepastebimas lenkas net ir vairuodamas ne patį geriausią bolidą sugeba atkreipti dėmesį į savo talentą. Šiemet jis ir vėl atliko sau įprastą „neįmanoma misiją“ – prasta technika pasiekti aukštų rezultatų. Jam tai dar kartą puikiai pavyko.
Ir vis dėlto, Robertas vis dar kelia pagrįstų abejonių. Vertinti lenko pajėgumą sunku, nes jo komandos draugas – paskubomis milijonus sukrapštęs, o prieš tai nuolat pataisų GP2 serijoje ėjęs Vitalijus Petrovas. Galbūt „Renault“ technika šiemet nebuvo tokia jau prasta?
R. Kubica, iš pažiūros, į čempioną nepanašus. Neapleidžia jausmas, kad jis geriau atrodytų Rubenso Barrichello, Giancarlo Fisichellos lygio draugijoje. Kaip yra iš tiesų, parodys tik laikas.
Likusieji
Markas Webberis, mano nuomone, penketuko nebuvo vertas. Australo pažanga šiemet tikrai stebino, tačiau normaliomis aplinkybėmis jis dėl čempiono titulo vargu ar būtų kovęsis. O gavęs tokią galimybę jis ją iššvaistė tikrai įspūdingai...
Spaudžiu dešinę Jensonui Buttonui – britas tikrai nušluostė nosį savo kritikams, prognozavusiems, kad „liūtas“ Lewisas Hamiltonas tautietį visiškai sudraskys. To neįvyko – 2009 m. čempionas įrodė, kad ankstesnis titulas buvo pelnytas, tačiau sezono pabaigoje vis dėl to liko šiokiame tokiame šešėlyje. Visgi, artėjančiame sezone jis turėtų būti dar stipresnis.
Turiu paminėti ir Kamui Kobayashi. Į penketuką jo netraukiu, nes važiuodamas tokioje komandoje jis tikrai dar negali pademonstruoti visų savo sugebėjimų, tačiau japonas yra puikus pavyzdys visai rikiuotei, kaip reikia kovoti su varžovais. „Formulei-1“ reikia daugiau tokių pilotų.
Antroje sezono pusėje įsivažiavo ir Nico Hulkenbergas. Simboliška, kad čempionatą jis baigė „pole“ pozicija Brazilijoje. „Williams“ komandos sprendimas iškeisti vokietį į pinigų maišą Pastorą Maldonado kelia šiokį tokį šleikštulį, tačiau neabejoju, kad šis pilotas tikrai ras savo vietą, bet tikrosios šlovės jam dar teks palūkėti bent kelerius metus.
Pabaigai, norėčiau palinkėti dar geresnio artėjančio sezono, iki kurio liko tik kiek daugiau nei du mėnesiai!
Aš pats, tuo tarpu, su nekantrumu laukiu 2013-ųjų: naujų variklių, naujų bolidų, naujų vardų. Manau, kad tai bus puikus laikas permainoms, o artimiausius porą metų tikrai dar turėtų džiuginti esama tvarka.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983