Eksperto balsas: Arūnas Volungevičius

Eksperto balsas: Arūnas Volungevičius
logo 2009 Lapkričio 30 d. 22:52, Arunas Volungevicius
„Formulės-1“ gerbėjams renkant šių metų geriausius, F-1.LT ėmėsi iniciatyvos apklausti šio sporto ekspertus Lietuvoje. Mes prašome jų įvardinti geriausius šio sezono lenktynininkus bei pateikti savo nuomonę apie praėjusį sezoną.
Kasdien jus supažindiname su Lietuvos „Formulės-1“ žinovais – šia tema rašančiais žurnalistais, televizijos komentatoriais ir kitų sričių atstovais – bei pateikiame jų atsakymus į tris mūsų užduotus klausimus: kas yra geriausi šio sezono lenktynininkai, kodėl jie tokie yra ir kokį įspūdį paliko šių metų sezonas.
Baigę ekspertų pristatymą, paskelbsime bendrą geriausio lenktynininko rezultatų lentelę. Manome, kad mūsų lankytojams tikrai bus įdomu palyginti savo nuomonę su žinovų pozicija bei išklausyti jų argumentus.
Šiandienos mūsų svečias – Arūnas Volungevičius, jau daugiau nei dešimtmetį Lietuvos televizijose komentuojantis „Formulės-1“ lenktynes.
Geriausi metų lenktynininkai
1. Sebastianas Vettelis
Dalinai avansu, nes po ramia ir atsipalaidavusia išore sunku paslėpti totaliai neeilinių sugebėjimų asmenybę. Neišvengta klaidų, itin brangiai kainavo medžiotojo instinkto pliūpsnis Australijoje. Bet kelios Sennos laikus priminusios kvalifikacijos ir suvaldyta variklių trūkumo situacija mums žada labai intriguojančią ateitį.
2. Kimi Raikkonenas
Tikras savo savybes atskleidė po Massa avarijos. Naujus partnerius nustūmė į tamsiausią šešėlį ir davė atskaitos tašką šių metų „Ferrari“ bolidui.
3. Rubensas Barrichello
Tai turėjo būti Rubinho metai. Pradžioje sezono problemos su stabdžių savybėmis ir keli sudeginti startai leido būsimam čempionui pabėgti toli į priekį. Tada Rubensas pademonstravo visą savo patirtį ir atrodė geriau, nei bet kada karjeroje.
4. Jensonas Buttonas
Sezonas be pastebimų vairavimo klaidų, kartais net su doze pamatuotos agresijos, atnešęs čempiono titulą. Tik vis kamuoja abejonė - ką su „Brawn“ bolidu jo vietoje būtų pademonstravęs bet kuris iš pilotų, kurie dalinai dėl savo bolidų greičio neturėjo šansų pretenduoti į šį penketuką?
5. Lewisas Hamiltonas
Pernykštis čempionas su melavimo istorijom rizikavo nepakliūti į penketuką. Ir klaidų netrūko. Bet parodė brandą kovodamas su nepajėgiu bolidu pusę sezono ir vis tik sugebėjo nugalėti.
Sezono apžvalga
Apie praėjusį sezoną geriau rašyti romanistams ar sensacingų filmų scenaristams, nes netrūko nieko...
Aš pabandysiu parinkti bent kelis ryškiausius.
1. „Honda“ investuoja daug laiko bei finansų į būsimą bolidą, tada viską atiduoda Rossui Brawnui ir pasitraukia iš F-1. Rossas gauna „Mercedes“ variklį ir iš karto visus lenkia 1 sekunde. Tos persvaros užtenka iki sezono pabaigos išlaikyti lemiamą persvarą ir iškovoti abu čempiono titulus!
2. Smarkiai keičiasi techninis reglamentas, grįžta „slick“ padangos, dalis komandų panaudoja daugiapakopius galinius difuzorius, bet neretai antroje kvalifikacijos dalyje 15-os ar daugiau bolidų rezultatai skiriasi tik 1 sekunde.
3. Adriano Newey sukurti bolidai dar kartą pribloškia ne tik ekstremalia išvaizda, bet ir puikiu greičiu, net be „dvigubo“ diffuzoriaus.
4. Didžiosios komandos desperatiškai investuoja į savo nesėkmingų bolidų tobulinimą sezono eigoje, tačiau bandymų draudimas sutrukdo pavyti „Brawn“ ir „Red Bull“ ekipas.
5. „Toyota“ pagaliau sukuria konkurencingą bolidą, tačiau be kryptingo vadovavimo ir vėl: nei čempiono titulo, nei pergalių. Baigtis dėsninga – pasitraukimas iš F-1.
6. 2008 m. Singapūro GP rezultatai suklastoti! Apie tai sužinome beveik po metų, nors Nelsonas Piquet vyresnysis apie tai FIA informavo praeito sezono gale... Flavio Briatore šalinamas iš FIA sankcionuoto pasaulio iki gyvenimo pabaigos, Patas Symondsas 5 metams, o tiesioginis vykdytojas ir (galbūt) sąmokslo iniciatorius Nelsonas Piquet jaunesnysis išvengia bet kokios bausmės. Kažkodėl tyrimui dokumentai pateikiami tik po to, kai „Renault“ komanda atleidžia N. Piquet dėl prastų rezultatų.
7. KERS neįsitvirtina F-1. Panašu, kad dėl to kalta ne tik šios sistemos kaina, bet ir pernelyg smarkiai apribotos jos panaudojimo galimybės. Reguliariai šia sistemą naudojo tik dvi komandos ir jų tarpe nebuvo pagrindinės KERS šalininkės - BMW ekipos.
8. BMW tampa trečia automobilių gamintojo komanda, paliekančia F-1 metų bėgyje.
9. 2008 m. čempionas susigadina „auksinio“ berniuko įvaizdį jau po pirmų sezono lenktynių, kai bando meluoti ne tik publikai, bet ir teisėjams...
10. Felipe Massa vos nežūsta po keisčiausių sutapimų sekos, kai Vengrijoje „Brawn“ bolido spyruoklė pataiko jam į galvą. Šis priverstas praleisti likusias lenktynes ir Ferrari praranda prizinę vietą Konstruktorių taurės įskaitoje. Ir vis tik tai atrodo smulkmena, palyginus su scenarijumi, kurio galėjome tikėtis, jei ta spyruoklė būtų pataikiusi keliais centimetrais į šoną.
Tai toli gražu ne viskas, ryškiausių akcentų vis tiek liko dar bent 10.
Todėl norisi palinkėti, kad 2010-aisiais jų irgi nepritrūktų!
Pagarbiai,
Arūnas Volungevičius


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553