Europos GP: spaudos konferencija

Europos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Birželio 01 d. 09:00, Ferrari
Pateikiame jums Europos GP spaudos konferencijos vertimą.
Už jį dėkojame Gintarei Vieraitytei ir Gediminui Daukšai.
1. Michaelis Scumacheris („Ferrari“)
2. Rubensas Barichello („Ferrari“)
3. Jensonas Buttonas („BAR“)
[b]TV Spaudos konferencija[/b]
Klausimas (K): Juodas raištis turbūt yra skirtas Umberto Agnelli garbei. Turbūt nėra kito geresnio būdo pagerbti jį negu laimėti pirmąsias dvi vietas lenktynėse.
Michaelis Scumacheris (MS): Žinoma, kad šią pergalę skiriame išskirtinai jam. Umberto Agnelli buvo „Ferrari“ rėmėjas ir visus tuos metus jis buvo su mumis. Žinia buvo skaudi ir jūs turbūt suprantate, kad pergalės džiaugsmas yra ne toks stiprus.
K: Jūs startavote labai gražiai. Dabar žinome, kad startavote lengvu bolidu.
MS: Taip, mes buvome šiek tiek lengvesni. Bet manau, kad turint omenyje kiek lengvesni mes buvome, tai nepagrindžia mūsų kvalifikacijos rezultato. Mes paprasčiausiai pravažiavome labai gerą ratą. Mano startas buvo geras ir tada po pirmos lenktynių pusės aš jau turėjau pranašumą, kurio užteko laimėti lenktynes.
K: Ar buvo kokių nesklandumų po starto?
MS: Taip, buvo vienas momentas, kai aš nežinojau, kas vyksta. Tai atsitiko, kai Markas išvažiavo iš boksų už manęs. Aš įvažiavau į posūkį, sukdamas staigiai trajektorijos šone. Tada pamačiau jį, važiuojantį tiesiai į mane. Aš sugebėjau išvengti susidūrimo. Nežinau, ką jis tuo metu galvojo.
K: Rubensai, Jūs naudojote dviejų sustojimų taktiką, kai tuo tarpu dauguma lenktynininkų naudojo trijų. Jūsų lenktynės buvo pilnos įvykių, pavyzdžiui, pirmame posūkyje už Jūsų.
Rubensas Barichello (RB): Mano startas buvo geras, šalia manęs važiavo Jensonas ir mes įvažiavome į posūkį gan švariai. Visi ten turėjo problemų, kadangi tai posūkis, kuriame praktiškai turi sustoti. Aš manau, kad galbūt paliečiau vieną iš „Renault“ bolidų, bet aš nemačiau „Williams“ bolido užpakalyje. Paprasčiausiai nebuvo vietos niekam.
K: Gal galėtumėt pasakyti, kaip Kimi Raikkonenas atsidūrė antroje vietoje? Ar Jūs matėte tai?
RB: Ne, aš to nemačiau, nes buvau per daug užimtas! Kai pagaliau galėjau apsižvalgyti, jis jau buvo antras, o aš - penktas.
K: Ar incidentas su Takuma Sato pažeidė Jūsų bolidą?
RB: Taip, bolidas buvo keistas po to aerodinamiškai, ypač kai važiuodavau greitai. Man pasisekė, kad tai atsitiko antroje lenktynių pusėje. Nenoriu to sakyti, bet manau, kad Sato pasielgė per daug mėgėjiškai, todėl, kad tuo metu jis nebuvo tokioje pozicijoje, kurioje galėtų bandyti lenkti. Jis važiavo iš šono, lygiai taip pat kaip Michaelis, aš sugebėjau išvengti susidūrimo ir, mano laimei, bolidas nebuvo pažeistas sunkiai. Jis galėjo mane aplenkti, nes jis buvo greitesnis, bet ne tame rate.
K: Jensonai, tai Jūsų penktasis podiumas šį sezoną. Tai jau virsta įpročiu.
Jensonas Buttonas (JB): Taip, bet šitose lenktynėse man pasisekė labiau negu kitiems. Takuma lenktyniavo puikiai iki momento, kai jis pametė savo priekinį sparną. Mano lenktynės buvo taip pat nelengvos, nes po antro sustojimo boksuose aš išvažiavau į trasos dalį, kurioje buvo daug lenktynininkų. Aš turėjau juos aplenkti ir tai buvo nelengva. Aš sugebėjau tai padaryti, bet tai kainavo daug laiko.
K: Davidas Coulthardas irgi buvo ten ir Jūs sugebėjote jį aplenkti...
JB: Taip, jis padarė klaidą paskutiniame trasos posūkyje ir aš sugebėjau aplenkti jį išorine trajektorija, ir tai buvo gan drąsus žingsnis, bet aš turėjau jį aplenkti, nes važiuodamas už jo prarasdavau beveik dvi sekundes per ratą.
K: Ką galvojate apie visą savaitgalį? Akivaizdu, kad Takuma sugebėjo kvalifikuotis geriau.
JB: Takumos kvalifikacinis ratas buvo labai švarus. Nežinau, galbūt aš šiek tiek persistengiau, bet sukibimas su trasa buvo labai prastas. Kai pradedi lenktynes priekyje, tai labai įtakoja galutinį rezultatą. Bet kaip minėjau, jis lenktyniavo puikiai ir gaila, kad jis nesugebėjo baigti lenktynių.
K: Michaeli, tai buvo ketvirtosios lenktynės šį sezoną, kai „Ferrari“ laimėjo pirmąsias dvi vietas lenktynėse. Ar tai dėl to, kad „Ferrari“ greitėja, o galbūt konkurentai nebesugeba važiuoti taip greitai, kaip anksčiau?
MS: Kaip minėjo Jensonas, jo lenktynės nebuvo lengvos; Takuma buvo labai greitas, bet nebaigė lenktynių. Mes negalime spėti, kas būtų atsitikę, jei jis būtų finišavęs. Mes stiprūs dėl kitų aplinkybių.
[b]Spaudos Konferencija[/b]
K: Michaeli, pirmieji ratai buvo tiesiog nuostabūs, nes sugebėjote atsiplėšti 17 sekundžių per septynis ratus. Kaip jauteisi važiuodamas tuos ratus?
MS: Buvo fantastiška matyti, kiek daug aš galėjau atsiplėšti. Manau, kad man daug padėjo Kimis, kuris buvo antras ir jo niekas nesugebėjo aplenkti, nors jo tempas ir nebuvo toks geras kaip Takumos, Rubenso ar „Renault“. Tai man davė pranašumą, kurį aš turėjau išlaikyti iki lenktynių pabaigos.
K: Ar labai pasitikėjote savimi tuo metu?
MS: Aš buvau gan pasitikintis savimi todėl, kad mūsų taktika buvo tokia, kad aš sugrįžau po pirmojo sustojimo boksuose ir buvau labai arti už jų. Tai turbūt nulėmė 90% lenktynių.
K: Ar tuėjote problemų dėl padangų?
MS: Ne.
K: Rubensai, ar dabar Jūs visada naudosite skirtingą sustojimų taktiką nei Michaelis?
RB: Ne. Galvojant apie tai dabar, mano tempas buvo pakankamas, kad galėčiau kovoti su Michaeliu dėl „pole“ pozicijos, bet pasirodė, kad Michalis vis dėlto buvo šiek tiek greitesnis nei aš, todėl būčiau galėjęs kovoti tik dėl antros pozicijos kvalifikacijoje. O tai reiškia startą iš nešvarios trasos pusės. Todėl aš pasirinkau kitą taktiką ir tai man patiko, nes padangos buvo geros. Tai pasiteisino, nes aš sugebėjau aplenkti visus, išskyrus Michaelį.
K: Jūs minėjote, kad bolidas buvo pažeistas, kai Takuma bandė aplenkti Jus. Kaip greitai Jūs galėjote važiuoti? Vienu momentu atrodė, kad Jensonas galėjo pasivyti Jus.
RB: Aš turėjau labai stengtis dėl to, kad turėjau daug kuro bolide. Tuo metu nesaugojau savo padangų, bet neturėjau kitos išeities, nes daug bolidų buvo arti. Po susidūrimo užtrukau 2 ratus, kol prisitaikiau prie bolido valdymo. Buvo truputį blogiau greituose posūkiuose (10 ir 11), ir tada komanda man pranešė, kad Jensonas vejasi mane ir aš vėl turėjau spausti, kiek tik galėjau. Bet kokiu atveju, mano bolidas negalėjo važiuoti greičiau.
K: Kai viskas baigėsi, ar galėjote įžvelgti pažeidimus, padarytus Jūsų bolidui?
RB: Ne, ne, ne. Priekinis sparnas nebuvo sugadintas, ko aš net pasiteiravau per radiją ir kas buvo labai gerai. Aš pajutau tik nedidelį bakstelėjimą, man labai pasisekė, kad tuomet, kai jis į mane atsitrenkė, aš sukau į kairę pusę ir, spėjęs išvysti greitai artėjančią bolido nosį, iš karto ėmiausi veiksmų, siekdamas išvengti susidūrimo, kas, manau, mane ir išgelbėjo.
K: Jensonai, pirmąjį ratą Jūs baigėte ketvirtoje pozicijoje, ką Jūs galėtumėte papasakoti apie tą įspūdingą pirmąjį ratą?
JB: Pačioje pradžioje Takuma važiavo antroje pozicijoje ir ketvirtame posūkyje, manau, Jarno – arba vienas iš „Renault“ – mėgino jį lenkti lįsdamas į vidinę to posūkio dalį ir jie abu įvažiavo pernelyg plačiai, todėl Kimis galėjo pakilti į antrąją poziciją.
K: O kaip Jums sekėsi pirmasis ratas?
JB: Mano pirmasis ratas nebuvo toks puikus. Aš nustebau matydamas, kaip Rubensas sugebėjo mane aplenkti, pajudėdamas iš starto rikiuotės. Pirmajame posūkyje aš pasirinkau išorinę trajektoriją, mėgindamas stabdyti kiek galima vėliau ir taip aplenkti nemažai bolidų, bet priekyje pasimaišė Rubensas ir tai sukėlė nemažai problemų.
K: Kaip po to elgėsi bolidas?
JB: Bolidas važiavo gerai, bet problema buvo tai, kad mes visi užstrigome traukinyje už Kimio, kuriam taip pat, esu tikras, padėjo Rubensas, nes bolidai priekyje važiavo visiškai lėtai. Po pirmojo sustojimo bolidas elgėsi labai paklusniai, tačiau sunkiausia buvo, kai po antrojo sustojimo patekau į kamštį pilotų, stojusių tik du kartus. Manau, tai buvo sunkiausia dalis – prasibrauti pro juos.
K: O tada spaudėte kiek galėjote iki lenktynių pabaigos?
JB: Taip, lenktynių pabaigoje bolidas veikė nepriekaištingai. Kartais šiek tiek per daug greitėdavau išvažinėdamas iš posūkių, tačiau neskaitant to, bolidas buvo idealus. Bet: žinote, važiuodamas ant bolido galimybių ribos, aš taip pat stengiausi tausoti variklį, tai suderinti buvo pakankamai sunku, taigi, kai pradėjome važiuoti paskutinį ratą, žinojau, kad nepavysiu Rubenso, todėl šiek tiek sulėtinau tempą.
K: Jūs minėjote, kad tausojote variklį – ar tai dėl problemų, kurios ištiko Takumą?
JB: Tai daryti pakankamai įprasta lenktynių pabaigoje. Taip elgiasi visos komandos, tačiau mes stengėmės tai daryti daug labiau dėl problemų, kurios atsitiko Takumai.
K: Ar yra priežastis, kodėl taip atsitiko jam, o ne Jums?
JB: Nesu tikras. Keisčiausia, kad tai atsitiko iš karto po sustojimo, jo ketvirtojo sustojimo dėl sparnų, neįsivaizduoju, kas galėjo atsitikti. Lenktynėse jis važiavo labai gerai ir buvo labai greitas. Bet net ir viena tokia klaida gali kainuoti visas lenktynes.
K: Michaeli, vakar Jūs atrodėte savimi labai pasitikintis ir labai optimistiškai nusiteikęs prieš lenktynes, tačiau ar tikėjotės, kad jos bus tokios lengvos?
MS: Aš nemanau, kad jos iš tikro buvo lengvos. Manau, viską puikiai paaiškina tai, kad Kimis važiavo priekyje, antroje pozicijoje ir dėl to atsirado nemaža laiko persvara, kuri išliko iki varžybų pabaigos. Jo, buvo akimirkų, kai galėjau važiuoti šiek tiek greičiau, bet vis tiek nebūčiau tiek atsiplėšęs, kiek atitrūkau per pirmuosius ratus.
K: Michaeli, vakar jūs sakėte, kad visiškai nesijaudinate dėl starto, o šiandien pajudėjote starto metu fantastiškai. Kokia to paslaptis?
MS: Ne, čia nėra jokios paslapties. Viskas kuo puikiausiai veikė pirmuosius keturis etapus – ir net penktajame etape Barselonoje, kas buvo išimtis, ir aš tai mėginu taip dažnai paaiškinti, kad tik vienas bolidas sugebėjo aplenkti mane starto metu ir tai buvo Trulli, ir vien dėl to, kad jis pajudėjo daug anksčiau negu kiti. Monakas buvo išimtis. Monake starto metu mes nepasirodėme taip kaip galėjome, nes sukibimas buvo labai prastas ir dėl to praradome porą pozicijų. Jeigu prisiminsite visas iki šiol vykusias lenktynes, įskaitant ir šias, tai pastebėsite, kad startas mums pavykdavo visąlaik.
K: Rubensai, praeitais metais Jūs važiavote daug arčiau Michaelio, net sugebėjote kovoti dėl pirmosios vietos. Dėl kokių priežasčių to nepavyko pakartoti šiais metais?
RB: Mes daug labiau eksperimentavome su strategija. Nemanau, kad aš esu lėtesnis negu Michaelis, arba negu buvau praeitais metais. Šiais metais mes turime labai sėkmingą sezono pradžią. Jis pasirodė fantastiškai kvalifikacijoje, lenktynėse. Mes dirbame labai sunkiai, tačiau šį žmogų įveikti yra dar sunkiau.
K: Jensonai: praeitais metais Kimis sugebėjo išlaikyti įtampą čempionate iki jo pabaigos, laimėjęs vos vienerias lenktynes. Ar šiais metais su dabartine taškų skaičiavimo sistema, Jūs galite pasvajoti apie galimybę tapti čempionu?
JB: Michaelis nebuvo laimėjęs šešių etapų, panašiu metu praeitais metais, taigi yra labai didelis skirtumas tarp praeitų ir šių metų, ir atsižvelgiant į situaciją, kuri yra susiklosčiusi dabar, manau, bet kam bus labai, labai, labai sunku mesti iššūkį Michaeliui, na gal išskyrus Rubensą.
K: Michaeli, septyni etapai iš šešių - visiškas dominavimas, bet ar šiuo Jūsų karjeros momentu, kai pravažiuota 200 etapų, kai jaunesnis kraujas Jums turėtų pridaryti problemų, kokia motyvacija, kaip Jums sekasi vis taip lenktyniauti, ir kaip Jūs palygintumėte savo pergales dabar su pirmąja pergale?
MS: Aš manau, jūs parinkote tinkamus žodžius, jaunesnis kraujas, aš tikrinu savo kraują labai dažnai ir kiekvieną kartą, kai išgirstu rezultatus, pasijuntu toks jaunas. Taigi, yra viena, kaip tu atrodai pagal amžių ir visai kita, kaip iš tikro jautiesi. Ir aš kartoju tai labai dažnai, kad jaučiuosi labai jaunas, tiesiog fantastiškai. Man tiesiog smagu, aš važiuoju nepakartojamoje komandoje, kuri suteikia man galimybę daryti tai, ką dabar darau. Tai nuostabu. Aš dievinu tai, kuo šiuo metu užsiimu.
K: Jensonai, ši diena virto tikru košmaru „Mclaren“ komandai. Jūs ilgą laiką važiavote už Kimio, o po to Jus sulaikė Davidas. Norėjau paklausti, gal galėtumėte pasakyti, kodėl „Mclaren“ bolidai tokie lėti? Ar jie praranda greičio stabdydami, ar įveikinėdami posūkius, o gal greitėdami?
JB: Nenoriu jiems suteikti pernelyg daug informacijos, bet aiškiai gali pastebėti, kad bolidą labai sunku suvaldyti. DC turėjo nemažai problemų, mėgindamas išlaikyti bolidą trasoje idealioje trajektorijoje ir tai vienintelė priežastis, dėl ko jį sugebėjau taip lengvai aplenkti. Nemanau, kad tai būtų buvę taip lengva, jeigu jis nebūtų turėjęs problemų.
K: Jensonai, Jūs minėjote, kad po sustojimų buvote užstrigęs kamštyje. Jeigu taip nebūtų atsitikę, ar manote, kad būtumėte sugebėjęs sudaryti konkurenciją Rubensui, bent porą sekundžių?
JB: Ką gi, jeigu Takuma vis dar būtų važiavęs, nemanau, kad būčiau turėjęs galimybių tai padaryti, nes jis važiavo priekyje manęs, o aplenkti šioje trasoje yra be galo sunku, ypač kai lenktyniauji su panašiais bolidais. Yra tiek daug dalykų, kurie galėjo atsitikti lenktynėse, kad nėra priežasties juos komentuoti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983