F-1 2021 metais: nauji vardai, pavadinimai ir įvairūs pokyčiai

F-1 2021 metais: nauji vardai, pavadinimai ir įvairūs pokyčiai
logo Sausio 01 d. 15:35, Sauber

Naujo techninio reglamento įsigaliojimas buvo atidėtas metams - iki 2022. Bet tai nereiškia, kad šiais metais „Formulėje-1“ nepamatysime nieko naujo.

Komandos

Šiemet prie F-1 dalyvių neprisijungs naujų komandų, bet dvi ekipos sezoną pradės pakeitusios pavadinimus.

Praeityje vadinta „Force India“, keičia pavadinimą antrą kartą per 3 metus. Lawrence‘as Strollas įsigijo komanda 2018 m. viduryje. Nuo tada ekipa buvo žinoma „Racing Point“ vardu. O kanadiečiui įsigijus britų automobilių gamintoją, komanda nuo šio sezono bus žinoma „Aston Martin“ vardu.

„Aston Martin“ praeityje rėmė „Red Bull“ komandą, bet rėmimo sutartis baigė galioti 2020 m. gale.

Minėto automobilių gamintojo vardas sugrįžta į F-1 po ilgos pertraukos. „Aston Martin“ F-1 čempionate dalyvavo 1959 m. ir 1960 m.

Pavadinimą šių metų sezonui pakeitė ne tik „Racing Point“, bet ir „Renault“, kuri nuo šiol bus žinoma „Alpine“. Įdomu tai, kad abejoms iš ekipų atstovaus daugiau nei vieną čempiono titulą iškovoję sportininkai - Sebastianas Vettelis („Aston Martin“) ir Fernando Alonso („Alpine“).

„McLaren“ komanda pavadinimo nekeičia, bet šiemet naudos kito gamintojo variklius. Iki šiol į savo bolidus montavusi „Renault“ motorus, nuo šio sezono naudos „Mercedes“ jėgaines.

Tuo tarpu variklių gamintoja „Honda“ po šio sezono pasitrauks iš „Formulės-1“.

Lenktynininkai

„Formulės-1“ čempionatą šiemet papildys trys nauji lenktynininkai: Yuki Tsunoda, Mickas Schumacheris ir Nikita Mazepinas.

Nemaža dalis sportininkų pakeitė komandas:

Sergio Perezas „Red Bull“ komandoje keičia Alexanderį Alboną

Danielis Ricciardo „McLaren“ komandoje keičia Carlosą Sainzą

Sebastianas Vettelis „Aston Martin“ komandoje keičia Sergio Perezą

Fernando Alonso „Alpine“ komandoje keičia Danielį Ricciardo

Carlosas Sainzas „Ferrari“ komandoje keičia Sebastianą Vettelį

Yuki Tsunoda „AlphaTauri“ komandoje keičia Daniilą Kvyatą

Mickas Schumacheris ir Nikita Mazepinas „Haas“ komandoje keičia Romainą Grosjeaną ir Keviną Magnusseną

„Alfa Romeo“ ir „Williams“ ekipų pilotų sudėtys išliks nepakitusios. „Mercedes“ patvirtino, kad komandai toliau atstovaus Valtteri Bottas. Neabejojama, kad ekipoje liks ir septyniskart F-1 čempionas - Seras Lewisas Hamiltonas.

Lenktynės

Šių metų F-1 tvarkaraštį sudaro rekordiškai daug etapų - 23. Tiesa, kol kas nėra aišku kur bus surengtos ketvirtosios šių metų lenktynės. Favorite užimti vietą tvarkaraštyje laikoma Imolos trasa.

Šiemet pirmą kartą bus surengtos varžybos Saudo Arabijoje. Lenktynės pastarojoje šalyje turėtų įvykti lapkričio mėnesį.

Praėjusiais metais, po 35 metų pertraukos, F-1 ketino sugrįžti į Nyderlandus, Zandvoorto trasą, bet dėl pandemijos varžybos gegužės mėnesį ten taip ir neįvyko. Šiemet lenktynes Zandvoorte ketinama surengti rugsėjį.

„Formulės-2“ ir „Formulės-3“ lenktynės nuo šių metų nebus rengiamos tą patį savaitgalį. Priešingai nei anksčiau, abu čempionatai per savaitgalį surengs po 3 lenktynes.

Aštuoniuose „Formulės-1“ etapuose, be F-1 lenktynių, taip pat ketinama surengti W Serijos varžybas.

Taisyklių pokyčiai

Dėl šiemet pasaulį užklupusios pandemijos nuspręsta naujo techninio reglamento įsigaliojimą atidėti metams - iki 2022 m. Tad šiemet lenktynių trasose pamatysime modifikuotus praėjusių metų F-1 automobilius. Pakis bolidų dugnas, stabdžių aušinimo angos bei kiti aerodinaminiai elementai.

Šių metų sezonui buvo grąžinta tobulinimo taškų sistema. Naudodamas sistemos taškus, komandos galės modifikuoti šių metų sezonui skirtus bolidus. Štai „McLaren“ dalį taškų išnaudos siekdama pritaikyti savo automobilį „Mercedes“ varikliui. Tuo tarpu pernai daug dėmesio sulaukusi „Mercedes“ DAS sistema buvo uždrausta, tad jokia komanda šiemet jos negalės naudoti.

Siekiant mažinti išlaidas, praėjusiais metais ekipoms buvo uždrausta pradėti darbus, susijusius su 2022 m. bolidais. Tačiau nuo šiandien, sausio 1 d., visos komandos jau gali pradėti kurti kitų metų sezonui skirtus automobilius.

Nuo šių metų „Formulėje-1“ įsigalioja biudžeto lubos - komandos negalės viršyti 145 mln. JAV dolerių ribos. Tiesa, į minėtą pinigų sumą nebus įtrauktos marketingo išlaidos bei pinigai, skirti sportininkų atlyginimams.

Šiemet penktadieniais vyksiančios treniruotės truks ne 90 min., kaip anksčiau, o 60 min.

Komandos šiemet taip pat turės mažiau laiko pasiruošti naujam sezonui. Vietoje šešių dienų, šiais metais bandymai truks tik tris dienas.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos