F-1 atsarginiai lenktynininkai: pradėję ir baigę karjeras antraplaniai veikėjai (1)

F-1 atsarginiai lenktynininkai: pradėję ir baigę karjeras antraplaniai veikėjai
logo 2020 Lapkričio 09 d. 15:00, Red Bull Content Pool / Getty Images

Niekas negali ginčytis tu tuo, kad dalyvauti F-1 lenktynėse vos tik gavus netikėtą komandos kvietimą, yra nemažai iššūkių kelianti užduotis. Šiame straipsnyje aptarsime tik kelis su tokia sunkia užduotimi susidoroti bandžiusius lenktynininkus, kurie pakeisdami pagrindinius komandų pilotus, turėjo pasitenkinti tekusiu ribotu laiku savo vertės įrodymui ir pasižymėjimui F-1 istorijoje.

Tuo metu, kai šių metų F-1 sezonas prasidėjo Austrijoje, buvęs F-1 lenktynininkas Nico Hulkenbergas savo socialinio tinklo „Instagram“ paskyroje pasidalino nuotrauka, kurioje jis sėdi prie televizoriaus ekrano su alaus bokalu rankoje. Po to, kai 2019-ųjų metų pabaigoje „Renault“ atsisakė jo paslaugų iškeisdama į „Mercedes“ globoje esantį Estebaną Oconą, vokiečio kelionė F-1 pagrindinio piloto amplua buvo baigta.

Šiandien, likus vos keturiems etapams iki sezono pabaigos, tris kartus pakeitęs nuolatinius „Racing Point“ komandos pilotus (dėl Perezo ir Strollo užsikrėtimo COVID-19) Nico nuo keturiskart F-1 čempiono Sebastiano Vettelio (dalyvavusio visuose 13-oje etapų),  atsilieka tik 8 taškais ir užima 15 iš 21 vietos bei išlieka vienu ryškiausių pretendentų užimti vieną laisvų vietų F-1 komandų komplektacijose dėl savo įspūdingų pasirodymų, netikėtai gavus kvietimą dalyvauti lenktynėse.

Tai bet kurio atsarginio lenktynininko, norinčio pasinaudoti reta proga ir atsirasti dėmesio centre, svajonė. Kartais demonstruojama puiki forma ir tempas lenktynėse gali priminti pasirodymą užgniaužus kvapą stebintiems komandos vadovams talentą, buvusį už radaro spindulio ribų, tačiau tais atvejais, kai gavęs retą progą pasirodyti pilotas nesugeba „suspindėti“, tai tik patvirtina, kodėl jis neteko ar taip ir negavo progos tapti pagrindiniu pilotu.

Aptarkime 6 pilotus, kurie paliko savo žymę - nepriklausomai  nuo to gerą ar blogą - netikėtai prisiėmę pagrindinio lenktynininko vaidmenį.

Pedro de la Rosa

Anksčiau, iki dabartiniams bandymams taikomų apribojimų, atsarginiai lenktynininkai bent jau turėjo kovos dėl vietos galimybę, nes buvo gerai susipažinę su bolidu. Po dviejų sėkmės lydėtų metų su „Jaguar“ Pedro de la Rosa 2003 metų sezone persikėlė į „McLaren“ komandą, tapdamas jos atsarginiu pilotu, ir bandymams skirtoje trasoje „susuko“ nemažą kilometrų skaičių sėdėdamas F-1 bolido kokpito viduje.

Kai Juanas Pablo Montoya prieš 2005-ųjų Bahreino lenktynes žaisdamas tenisą patyrė peties traumą, P. de la Rosai buvo suteiktas šansas parodyti savo vertę pakeičiant sužeistą pilotą, praėjus trims metams nuo paskutiniojo ispano starto lenktynėse. Lengvu sugrįžimu to tikrai negalėtume pavadinti, o dar reikėtų pridurti ir tai, kad tą savaitgalį visus F-1 lenktynininkus „džiugino“ 42,5 laipsnių temperatūra.

P. de la Rosa šeštadienį vykusioje kvalifikacijoje iškovojo aukštesnę vietą nei komandos draugas Kimi Raikkonenas, o po sekmadienį vykusios atkaklios kovos trasoje su Rubensu Barrichello ir Jensonu Buttonu pelnė ne tik garbingą 5-ąją vieta, bet ir „įsirašė“ keturis taškus bendrojoje lenktynininkų įskaitoje.

Ir vis dėlto, tai nebuvo paskutinis kartas, kai P. de la Rosa pakeitė J. P. Montoyą. Kitą sezoną, F-1 iškeitęs į NASCAR čempionatą, jis buvo pakviestas dalyvauti F-1 Vengrijos lenktynėse, kuriose sugebėjo iškovoti vienintelę savo karjeros prizinę vietą, nusileidęs tik J. Buttonui ir užkopęs ant antrojo nugalėtojų pakylos laiptelio. Nepaisant akivaizdžiai demonstruojamo de la Rosos tempo, jam vietos kitame sezone neatsirado nei vienoje komandoje. Galiausiai, būdamas 38-rių jis grįžo 2010-iais su „Sauber“ ir baigė karjerą Ispanijos HRT komandoje.

Luca Badoeris

Atsarginiai lenktynininkai dažnai turi mažai ką prarasti, kai yra netikėtai „katapultuojami“ į bolido kokpitą. Tai suteikia galimybę reabilituoti karjerą, dažnu atveju esančią stagnacijoje, tačiau keliami lūkesčiai - maži, nes jiems paprasčiausiai trūksta lenktynių patirties.

Lucos Badoerio pasirodymas pakeičiant vieną „Ferrari“ pilotų, yra laikomas istorija apie tai, kaip reputacija gali nublankti prastų rezultatų akivaizdoje.

2009 metų Vengrijos savaitgalio treniruotėje įvyko šiurpus incidentas, kai nuo R. Barrichello „Brawn“ bolido atšokusi spyruoklė pataikė teisiai į Felipe Massos šalmą, o po to sportininkas dideliu greičiu trenkėsi į padangų sieną. Dėl patirtos traumos ir dėl jos atliktos operacijos, brazilas turėjo praleisti likusią sezono dalį, bandydamas reabilituotis. Buvo ilgai spėliojama, kas jį pakeis „Ferrari“ ekipoje ir taps laikinu K. Raikkoneno komandos draugu.

Michaelis Schumacheris išbandė komandos bolidą, tačiau pats nebuvo visiškai pasiruošęs grįžti į šį sportą dėl kaklo traumos, patirtos „IDM Superbike“ varžybose. Galiausiai, „Ferrari“ pasirinko ilgametį komandos atsarginį lenktynininką L. Badoerį, o italui teko pasitenkinti sunkiu ir nekonkurencingu „Ferrari“ sezonu.

„Formulės 3000“ čempionas, nuo 1998 metų buvusio atsarginio „Ferrari“ pilotu, nuolatinio piloto kėdėje išbuvo tik dviejose lenktynėse, kuriose jis finišavo, atitinkamai 17-tas ir 14-tas, kol komandos draugas, suomis K. Raikkonenas abiejuose lipo ant nugalėtojų apdovanojimų pakylos. Pasibaigus Belgijos lenktynėms, dėl demonstruojamų puikių rezultatų kitas Italijos lenktynininkas Giancarlo Fisichella buvo paaukštintas iš „Force India“ į „Ferrari“, kad išbandytų savo galimybes, tačiau aukščiausia jo iškovota vieta tą sezoną - viso labo 9.

Patrickas Tambay

Patrickas Tambay jau buvo sėdėjęs už F-1 bolido vairo prieš savo pasirodymą su „Ferrari“ 1982 metais. Prieš tai, 1977 metais, jam buvo netgi pavykę pelnyti taškų su „Theodore Racing“ komanda, o kiek vėliau jis persikėlė į „McLaren“ 1978 - 1979 sezonams.

Galimybė startuoti vilkint „Ferrari“ (angl.k. skambiai vadinama savo simbolio pavadinimu Prancing Horse) apranga jo kelyje pasitaikė tragiškomis aplinkybėmis, po artimo draugo Gilleso Villeneuve'o mirties. Prancūzas iškovojo savo pirmąją pergalę F-1 1982 metais Vokietijoje vykusiose lenktynėse, kurios jam tą sezoną buvo ketvirtos, tačiau komandos draugas Didier Pironi tą patį savaitgalį patyrė karjerą užbaigusią avariją.

Tambay užfiksavo savo antrąją ir paskutinę pergalę kitame sezone su 27 numeriu pažymėtu „Ferrari“ bolidu, F-1 atvykus į San Marino lenktynes. Tą savaitgalį abiems „Ferrari“ lenktynininkams užkopus ant nugalėtojų pakylos, P. Tambay savo pergalę skyrė mirusiam draugui G. Villeneuve'ui.

Pilnas straipsnis publikuotas F-1 Patreon paskyroje https://www.patreon.com/f1lietuva, kur šios idėjos rėmėjai gali susipažinti su visu teksto turiniu.


Komentarai (1)
tuberkolioze
IP: ae918c1 | 11/09 16:50 Atsakyti
Tais laikais F1 bolidais praktiškai buvo variklis su prikabinta gelda: https://i.imgur.com/SB8s5Dx.png
Tikrai nepalyginsi su šiuolaikiniais.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas