F. Tostas: mažos komandos šansą gaus ne anksčiau kaip 2023 metais

F. Tostas: mažos komandos šansą gaus ne anksčiau kaip 2023 metais
logo 2019 Lapkričio 09 d. 11:37, Pixabay

Praėjusią savaitę automobilių sporto Pasaulinė taryba patvirtino naująjį reglamentą, kuris įsigalios nuo 2021 metų. Daugelis tikisi, kad dėl to lenktynės taps įdomesnėmis, o nedidelės komandos gaus šansą pakovoti dėl vietų ant podiumo. Tačiau „Toro Rosso“ komandos vadovas Franzas Tostas mano, kad rimtos permainos įvyks ne anksčiau kaip 2023 metais.

Franzas Tostas: Kaip ir bet kuris komandos vadovas aš tikiuosi, kad jau nuo 2021 metų mes galėsime pakovoti dėl podiumų. Bet jei realiai vertinti situaciją, tai komandos iš peletono vidurio, tokios kaip „Toro Rosso“, gaus šansą tik 2023 metais. Kodėl?

Jau dabar trys „top“ komandos didelę dalį resursų skiria pasiruošimui 2021 metams, jų biudžetai kelis kartus viršija mažų komandų biudžetus. Būtent todėl aš nelaukiu jokių rimtų permainų 2021 metais. Bet tuo metu bus įvesti biudžetų apribojimai ir didelėms komandoms teks mažinti etatų skaičių ir lėtinti bolidų modernizavimo tempus. Tikiuosi, kad tuomet skirtumai sumažės.

Bet, kaip jau sakiau, tai įvyks ne anksčiau kaip 2023 metais, nes 2021 metais „top“ komandos vis tiek išlaikys pranašumą dėl to, kad dabar jie gali leisti tiek pinigų, kiek nori. Mašinų tobulinimo apimtys ir tempai sumažės ir tik tada bus apribotas finansavimas.

„Formulė-1“ - tai  pramoga. Daugelis kartais užmiršta, kad svarbiausia čia yra šou. Bet čia viską lemia technologijos – tame yra mūsų sporto esmė, todėl mes turime surasti savotišką aukso viduriuką, kad galėtumėm pasiekti kur kas įtemptesnės kovos. Sirgaliams vienodai, iš kokių medžiagų pagaminta pavarų dėžė, kokie yra pakabos ypatumai – jie nori matyti lenkimus, įdomias varžybas, kuriose skirtingų ekipų pilotai kovoja vienas su kitu. Jiems nereikia, kad čempiono titulas būtų aiškus likus  penkeriomis lenktynėms iki sezono pabaigos.

Turiu pripažinti, kad „Liberty Media“ neblogai dirba šioje srityje, nes jų užduotis yra labai sudėtinga. Anksčiau „top“ komandos turėjo kur kas daugiau pinigų nei kiti, kadangi čempionato pajamos buvo paskirstomos nesąžiningai. Pakeisti tai nėra lengva, bet „Liberty“ bando tai padaryti. Jie surado gerą kompromisą, apribodami komandų biudžetus, o taip pat teisingiau perskirsčius pajamas.

Ar išeis „Red Bull“ iš „Formulės-1“? Kompanija yra suinteresuota „Formule-1“, kol jų mašinos bus konkurencingos. „Red Bull“ – tai pasaulinis prekės ženklas, jis nori ir turi nugalėti. Nereikia pamiršti, kad jų komanda jau yra iškovojusi keturis titulus. Jei Milton Kinse sukonstruos konkurencingą bolidą, jei jų variklių tiekėjas sukurs gerą jėgos agregatą ir jei jie galės kovoti dėl pergalių ir titulų, aš nematai priežasčių, kodėl reiktų išeiti iš „Formulės-1“.

Nereikia pamiršti, kad „Formulė-1“ yra globalus sportas ir aš nežinau, ar yra dar kokia nors sporto šaka, kuri taip efektyviai dirba marketingo srityje. Pažiūrėsime, kas mūsų laukia ateityje, bet man atrodo, kad „Red Bull“ pasiliks, kol komanda yra konkurencinga.

Aš džiaugiuosi, kad „Red Bull“ komanda kviečiasi mūsų lenktynininkus. Tai geras ženklas. Atvirkščiai, būčiau labai nepatenkintas, jei jie kviestųsi pilotus iš kitur. Jei taip įvyktų, vadinasi, „Toro Rosso“ ne per geriausiai atlieka savo darbą. Tai mane nuviltų.

Paskutinius dvejus metus mes neturėjome jokių prieštaravimų su Helmutu Marko. Anksčiau būdavo problemų, bet dabar mes pučiame tą pačią dūdelę. Aš seniai pažįstu daktarą Marko – dar nuo tų laikų, kai pasirodydavau „Formulėje-3“, o jo lenktynininkai buvo mano varžovais.

„Toro Rosso“ niekada nebūdavo tokia konkurencinga kaip šiemet. „Racing Point“ mes nusileidžiame tik vieną tašką. Jei mes užbaigsime sezoną šeštoje Konstruktorių taurės vietoje, arba, galbūt dar pakovosime ir dėl penktos, tai bus fantastiškas pasiekimas“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794