„Ferrari“ puse sekundės lenkia „Mercedes“

„Ferrari“ puse sekundės lenkia „Mercedes“
logo 2019 Kovo 02 d. 11:39, Ferrari

Bandymų rezultatus visuomet sunku interpretuoti, kadangi patys rato įveikimo laikai mažai ką pasako. Visi dirba pagal savo programas, su skirtingomis padangomis ir degalų kiekiu bakuose, todėl geriausias dienos laikas gali būti parodytas bet kurios komandos. Tokių pavyzdžių yra apstu.

Antra vertus, bandymų metu visų komandų tikslai yra tie patys ir giliau paanalizavus, tam tikras išvadas padaryti galima. Geri pagrindai tam atsirado po antrosios bandymų savaitės ketvirtadienio, kai „Ferrari“ bei „Mercedes“ programos sutapo – Valtteri Bottas ir Charlesas Leclercas beveik vienu metu imitavo lenktynes.

Iš tikrųjų tam tikras skirtumas vis tik buvo – visų pirma, „Ferrari“ pradėjo savo „lenktynes“ 50 minučių vėliau, antra – jie naudojo tik C2 padangas, kai tuo tarpu „Mercedes“ vieną atkarpą važiavo su C3. Trumpoje distancijoje C3 yra greitesnės nei ilgojoje, o dar prie tokių žemų temperatūrų, su jomis tenka dirbti labiau tausojant, kitaip jos greitai pradeda granuliuotis. Be to, nežinoma, kiek degalų sunaudojo pilotai ir kokie variklio darbo režimai buvo naudojami.

Antra vertus, tai, matyt, mažiausias nežinomųjų skaičius per visą bandymų Barselonoje laiką, todėl pagrindo palyginimams yra. Vokiečių „Auto Motor und Sport“ žurnalistai kartu su „Mercedes“ komandos vadovu Toto Wolffu pabandė išanalizuoti surinktus duomenis, norėdami suprasti, kas šiuo momentu yra greitesnis.

„Mercedes“ rezultatai nedžiuginantys – daugelyje ratų Bottas nusileido Leclercui. Pirmoje atkarpoje Valtteri vidutinis laikas buvo 1:23.8, kai tuo tarpu „Ferrari“ piloto – 1:23.4 sek. Iš dalies tai galima paaiškinti dideliu C2 padangų patvarumu, kadangi šios atkarpos pabaigoje Leclercas buvo smarkiai greitesnis už Bottą. Tačiau antroje atkarpoje, kurią abu praleido su C2, skirtumas vėl buvo „Ferrari“ naudai ir vėl – 0,4 sek. Leclercas ratą nuvažiavo vidutiniškai per 1:22.1, o Bottas – 1:22.5 sek.

Finalinėje atkarpoje „Mercedes“ ir „Ferrari“ greitis buvo praktiškai vienodas – 1:22.2. Tačiau prie tokio vidutinio greičio pilotai priėjo skirtingai. Leclercas pradėjo nuo kur kas geresnių laikų, 1:19.5, o po to jo rezultatai suprastėjo. Bottas iš pat pradžių važiavo kur kas lėčiau, 1:20.8, bet jo rezultatai buvo kur kas tolygesni. Vokiečių žurnalistų nuomone, tai reiškia, kad ankstyvoje stadijoje „Mercedes“ tenka kur kas atsargiau elgtis su padangomis.

Iš kitos pusės, „Ferrari“ rezultatų kritimas buvo kur kas ryškesnis. T. Wolffas mano, kad trečios atkarpos pabaigoje Leclercui prasidėjo problemos su padangų granuliavimusi. Gali būti, jog tai susiję su tuo, kad „Ferrari“ savo simuliaciją užbaiginėjo vėliau, kai asfalto temperatūra ryškiai sumažėjo. Apskritai, „Ferrari“ pranašumas kol kas yra labai pastebimas, o „Mercedes“ yra antroje vietoje.

„Kol kas „Ferrari“ yra aukščiau mūsų ir „Red Bull“, - reziumavo Toto Wolffas. – Jei turėsime galvoje visus faktorius, tai „Ferrari“ visą distanciją nuvažiavo 5 sekundėmis greičiau nei mes. Iš kitos pusės, mes buvome kiek greitesni nei Verstappenas ilgose jo ratų serijose ir gerokai greitesni už Gasly tą pačia bandymų dieną“.

Apskritai, kaip mano ekspertai, priklausomai nuo asfalto temperatūros, „Ferrari“ pranašumas prieš „Mercedes“ yra nuo 02 iki 0,5 sek. viename rate. Žinoma, ir pati Barselonos trasa ir sąlygos, kokiomis vyko važiavimai  yra gana specifiniai. Bet jei šis pranašumas bus išlaikytas per lenktynes Australijoje, tai prieš „Mercedes“ iškils klausimas, ar neturėtų ekipa sugrįžti prie tokios pat aerodinamikos koncepcijos, kokią naudoja Skuderija.

„Esu įsitikinęs, jog „Red Bull“ šiuo metu taip pat sau kelia tokį patį klausimą, - sakė Wolffas.- Tačiau jei mes nuspręsime ką nors keisti, tai reikš, kad mes privalėsime padėti kryžių ties pirmosiomis sezono lenktynėmis, todėl, kad mums teks įšaldyti dabartinę savo koncepciją ir laukti, kol atsiras nauja“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553