FIA išleido direktyvą dėl degalų naudojimo (4)

FIA išleido direktyvą dėl degalų naudojimo
logo Lapkričio 03 d. 16:18, Red Bull Content Pool / Getty Images

Prieš kurį laiką „Red Bull“ komanda pateikė oficialią užklausą FIA su prašymu išaiškinti vieną momentą Techniniame reglamente, kuris yra susijęs su degalų naudojimu. Ostine FIA pateikė oficialų atsakymą, kuris turėtų panaikinti galimai skirtingą taisyklių interpretavimą.

Esmė yra ta, jog FIA jutikliai, kurie matuoja srautinį degalų sunaudojimą, dirba su tam tikrais intervalais. Yra spėjama, kad eksperimentuojant, „Red Bull“ komandai pavyko pasiekti, kad šiuos intervalus galima paveikti elektrinių trukdžių, kurių šaltinių yra pilna šiuolaikinėje „Formulės-1“ mašinoje, pagalba.

Teoriškai, panaudojant tokius trikdžius, tuose tarpuose, kai degalų srautas nematuojamas, galima įpurkšti daugiau degalų ir pasiekti kur kas didesnės variklio galios ir tai nebus užfiksuota minėtųjų jutiklių. „Red Bull“ FIA pateikė oficialią užklausą, ar galima naudoti tokią „landą“ reglamente. Atsakydama FIA išleido direktyvą TD 039/19, kurioje yra išaiškinta, kad panašūs veiksmai yra neteisėti ir bus traktuojami kaip techninio reglamento pažeidimas.

Vargu ar „Red Bull“ iš tiesų norėjo panaudoti tokią taisyklių spragą. Jų užklausą daugelis ekspertų sieja su tuo, kad bandoma suprasti, kodėl „Ferrari“ per kvalifikacijas taip efektyviai panaudoja savo jėgos agregatus.

Be abejo, kad tokio metodo panaudojimu galima būtų paaiškinti „Ferrari“ bolidų greitį kvalifikacijose. Panaudoti tokio triuko per lenktynes negalima, kadangi be srauto limito, čia matuojamas ir bendras degalų sunaudojimas – ne daugiau kaip 100 kg per valandą. Tuomet sutilpti į tokį limitą būtų sunku. O štai kvalifikacijoje tai gali duoti pranašumą.

Iš kitos pusės, ir be FIA direktyvos buvo akivaizdu, kad toks sprendimas techninio reglamento požiūriu būtų labai abejotinas. Juk degalų srauto apribojimas reglamente yra nustatytas bet kuriam laiko momentui ir jo padidinimas intervaluose tarp patikrinimų, kaip ir kišimasis į jutiklių darbą – tiesioginis taisyklių pažeidimas.

Antra vertus, po direktyvos TD 039/19 pasirodymo situacija tapo kur kas skaidresnė ir dabar vargu ar kas imsis naudoti panašius sprendimus, net jei tai anksčiau ir vykdavo.

 

Komentarai (4)


ddt
| Lapkričio 04 d. 05:52
Ferrari buvo greiti ne tik lenktynese, jei ka. Tai su tais davikliais, jei juose ir yra esme, buvo daugiau nei kvalifikacijos klausimas
Camicasee
| Lapkričio 03 d. 20:19
F666
| Lapkričio 03 d. 19:15

o tai per kuria "sukciauja"?

Daviklio apeidinėjimas pagal tave nesukčiavimas? :D
F666
| Lapkričio 03 d. 19:15
Camicasee
| Lapkričio 03 d. 18:34

šiaip nustebčiau jei tikrai per šią vietą sukčiavo, vis dėlto labai jau daug parametrų kuriuos reiktų įvertinti, manau elektroniką sukonfiginti, gal ir nebūtų sunku, bet sunku būtų visa tai išlaikyti stabiliai, juk koks nors pažeidimas ar pan. ir jau nustatytos reikšmės nebetinka...

o tai per kuria "sukciauja"?
Camicasee
| Lapkričio 03 d. 18:34
šiaip nustebčiau jei tikrai per šią vietą sukčiavo, vis dėlto labai jau daug parametrų kuriuos reiktų įvertinti, manau elektroniką sukonfiginti, gal ir nebūtų sunku, bet sunku būtų visa tai išlaikyti stabiliai, juk koks nors pažeidimas ar pan. ir jau nustatytos reikšmės nebetinka...
×

F-1.lt pulsas