„Formulė-1“ atsidūrė aklavietėje dėl naujojo reglamento (11)

„Formulė-1“ atsidūrė aklavietėje dėl naujojo reglamento
logo 2019 Spalio 07 d. 13:03, Pirelli

Laikas nėra „Formulės-1“ sąjungininkas, kadangi spalio 31 dieną, iki kurios liko trys savaitės, baigiasi terminas, kai galutinai turi būti suformuotas ir suderintas naujasis pasaulio čempionato reglamentas, įsigaliosiantis nuo 2021 metų. Tačiau iki susitarimo visoms pusėms dar toli.

FIA kartu su „Liberty Media“ ties nauju reglamentu dirbo pastaruosius dvejus metus ir jo projektas komandoms buvo pristatytas birželį, bet jis sulaikė kritikos iš visų pusių. Ir buvo dėl ko: inžinerinės paieškos laisvė tapo smarkiai apribota, kartu svarbiausi akcentai buvo dėliojami unifikacijai, o bolidų greitis turėjo smarkiai sumažėti. O ir mašinų dizainas nesukėlė įspūdžio ir atrodė pernelyg nuobodžiu.

Dar daugiau: skaičiavimai parodė, jog naujieji bolidai kur kas prasčiau elgsis mašinų grūstyse nei dabartinės kartos mašinos, kadangi buvo prognozuojamas smarkus prispaudžiamosios jėgos sumažėjimas.

Tuomet FIA nutarė reglamento rengimo terminą nukelti į spalio 31 dieną. Bet toliau tempti jau nėra kur, kadangi komandos jau dabar turi pradėti kurti 2021 metų bolidus. Bet pradinė koncepcija, pasiūlyta pasaulio čempionato organizatorių, dabar iš esmės yra pakeista. Pavyzdžiui, iš pradžių buvo atsisakyta kurti standartines transmisijas, o dabar atsisakyta ir unifikuotų stabdžių.

„Formulės-1“ vidurinės grupės komandos yra ryškiai nepatenkintos tokiu įvykių vystymusi.

„Aš galėčiau sutaupyti 10 milijonų ir juos įdėti į aerodinamiką, - Frederico Vasseuro, „Alfa Romeo“ komandos vadovo, žodžius cituoja vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“. – Tai vienintelis būdas, kuris mums leistų pasivyti „top“ komandas“.

Iš esmės, vidutiniokams, tokiems kaip „Alfa Romeo“, dabar tik belieka tikėtis, kad situaciją paveiks tik žadėtasis komandų biudžetų apribojimas ir Techninis reglamentas, kuriame inžineriniai tyrinėjimai būtų smarkiai apriboti. Tačiau pasiūlytosios 175 mln. dolerių lubos yra pernelyg didelės privačioms komandoms, o gamyklinėms komandoms išliks galimybės išsaugoti savąjį pranašumą.

Nuo birželio jau įvyko trys FIA, „Liberty Media“ ir komandų vadovų posėdžiai, atskirai buvo susirinkę ekipų technikos ir sporto direktoriai, bet, nežiūrint į intensyvias diskusijas, jokie labai svarbūs sprendimai taip ir nebuvo priimti. Ir kol kas nėra ryškių požymių, kurie galėtų pažadėti, jog 2021 metais visų komandų galimybės daugmaž išsilygins.

Privatūs kolektyvai, tokie kaip „Haas“, „Alfa Romeo“, „Racing Point“ ar „Williams“ niekada neturės milžiniškų resursų – finansinių, techninių ir žmogiškųjų – tokius teturi tik „top“ komandos. Vadinasi, net apie paprasčiausias vietas ant podiumo jie tegali tik pasvajoti, ką jau bekalbant apie pergales.

Tikėjimo, jog situacija pagerės, nebuvimas veda prie to, kad „Haas“ bei „Alfa Romeo“ savininkai savęs klausia: Kokia prasmė toliau leisti pinigus, jei „Formulėje-1“ visai nenorima įsiklausyti į jų nuomonę? „Williams“ taip pat yra nepavydėtinoje ekonominėje padėtyje, bet net ir „Renault“ gali galvoti apie pasitraukimą iš čempionato 2021 metais.


Komentarai (11)
EičJey
| 10/08 17:38 Atsakyti
AdressUnknown
10/08 08:51

Man unifikacijos dzin, bet gal todėl kad formulė darosi dzin. Pamenu su nekantrumu laukdavau kiekvieno etapo, bet jei dabar praleidžiu etapą - jokių emocijų nesukelia. Būdavo, kad net į tuliką neeidavau, laukdavau reklamos, nes nesinorėjo nei sekundės praleisti.

Prieš startą per pusvalandį 3-4 kartus galėdavau nueit, nes įdomu būdavo laukt :D
Black_Death
| 10/08 11:03 Atsakyti
Gali buti susijas rysys tarp f1 ir palangos 1000km planuojamo grandiozinio pirst 2021m..
AdressUnknown
| 10/08 08:51 Atsakyti
oreviras
10/08 06:27

Seniau žiūrėjau kiekvienas varžybas, laukiau. Prasidėjo pokyčiai,varžybas jai turiu laiko, pažiūriu. Jai po 21ų prasides unifikacijos, standartizacijos ir t. t., gal pora kartu į metus pažiūrėsiu :)

Man unifikacijos dzin, bet gal todėl kad formulė darosi dzin. Pamenu su nekantrumu laukdavau kiekvieno etapo, bet jei dabar praleidžiu etapą - jokių emocijų nesukelia. Būdavo, kad net į tuliką neeidavau, laukdavau reklamos, nes nesinorėjo nei sekundės praleisti.
oreviras
| 10/08 06:27 Atsakyti
Seniau žiūrėjau kiekvienas varžybas, laukiau. Prasidėjo pokyčiai,varžybas jai turiu laiko, pažiūriu. Jai po 21ų prasides unifikacijos, standartizacijos ir t. t., gal pora kartu į metus pažiūrėsiu :)
Tech
| 10/08 00:10 Atsakyti
TOP komandos leidzia po 3 bolidus. Vidutiniokes po 2. Kledarai del pinigu su 1 gali pasivezint.
Camicasee
| 10/07 20:43 Atsakyti
Čia reikia diktatūros, nieko kitaip nebus.
Vamzdiec
| 10/07 17:24 Atsakyti
amzina problema - kaip padaryti,kad ir vilkai butu sotus,ir avys sveikos?????Ar FIA kartu su „Liberty Media“ pavyks isspresti sia prblema ????

pavyks
Pit Crew
| 10/07 16:03 Atsakyti
Lexxus
10/07 14:05

Nesusilaikiau: "Laikas nėra „Formulės-1“ sąjungininkas". Kad jis niekieno sąjungininkas...

Na, gali būti skausmo sąjungininkas;(
ddt
| 10/07 14:50 Atsakyti
Na, kai kuri argumentacija kelia klausimu. Savo laiku Williams buvo top komanda su top vairuotojais. Ja nugyveno tie patys savininkai, kurie iki siol valdyma organizuoja dinastijos principu, o ne kompetencijomis. Tad Williams maziausiai galetu kazkuo skustis. Plius pernai jie buvo pelningi, siemet Claire ta irgi buvo pakartojusi kaip siekiamybe, kur cia problemos su finansine situacija? :))
Lexxus
| 10/07 14:05 Atsakyti
Nesusilaikiau: "Laikas nėra „Formulės-1“ sąjungininkas". Kad jis niekieno sąjungininkas...
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas