„Formulė-1“ galvoja peržiūrėti biudžetų limitus

„Formulė-1“ galvoja peržiūrėti biudžetų limitus
logo 2023 Kovo 26 d. 14:08, Pirelli

„Formulėje-1“ biudžetų lubos komandoms galioja nuo 2021 metų ir yra laikomas rimtu instrumentu išlyginant pasaulio čempionate dalyvaujančių komandų galimybes. Tuo tarpu pirmoji naujų taisyklių patirtis parodė, kad jas dar reikėtų tobulinti.

Apribojimai atėmė iš didelių komandų galimybę įgauti pranašumą dėl milžiniškų išlaidų savo bolidų modernizacijai. Tuo tarpu galiojantis formatas neleidžia atsiliekančioms komandoms vytis lyderius, kadangi kapitalinės investicijos taip pat yra apribotos, todėl jos neturi galimybės atlikti bazių infrastruktūros modernizacijos.

Tai reiškia, kad tie, kurie limitų įvedimo metu turėjo geresnę įrangą, ir dabar išsaugo pranašumą. Taisyklėse numatyta išimtis tik vėjo tunelių statyboms, o visa kita patenka į biudžetų lubų ribas.

Išeitų, kad tie, kurie vis dėlto ryšis rekonstruoti savo bazes, teks pinigus imti iš kitų biudžetų išlaidų eilučių, o tai vienareikšmiškai sumažins jų konkurencingumą.

Tokia situacija pastūmėjo komandas pradėti diskusiją apie kitokį požiūrį į kapitalines investicijas, kurios leistų gerinti ekipų bazių infrastruktūrą.

Pranešama, kad paskutiniame „Formulės-1“ Komisijos posėdyje „Williams“ komandos vadovo Jameso Vowleso iniciatyva šis klausimas pradėtas svarstyti.

Dauguma komandų palaiko, kad būtų peržiūrėti atskiri biudžetų lubų momentai. FIA ir FOM tam taip pat neprieštarauja. Dabar bus atlikta galimų pakeitimų analizė, kurie turėtų padėti mažesnėms komandoms. Svarstymai vyks artimiausias kelias savaites.

Jamesas Vowlesas paaiškino, kad permainos visų pirma būtų naudingos silpnesnėms komandoms.

„Manau, kad mums čia reikia meritokratijos – mano komandai reikia turėti galimybę pasivyti lyderius, turint vienodus resursus“, - aiškino britų specialistas.

Jo žodžiais, vienu iš nemalonių siurprizų jam perėjus dirbti į „Williams“ komandą, tapo jos turimos infrastruktūros lygis. O ją tobulinti su dabartinėmis biudžetų lubomis nėra jokių šansų.

„Yra dalykų, kurie anksčiau man atrodydavo kaip baziniai. Aš manau, kad juos turi visos komandos jau kokius penkiolika metų, - aiškino Vowlesas. - Kalbama, pavyzdžiui, apie kompiuterines sistemas, kurios leidžia įvertinti aerodinamikos elementų efektyvumą. Bet „Williams“ to iki šiol neturi.

Tai labiausiai mane nustebino pradėjus dirbti komandoje. Kartu jie kuria ir gamina mašiną, kuri turi 15 tūkstančių detalių ir kuri važiuoja gana greitai.

Bet be tokių sistemų mes negalėsime judėti į priekį. Jos reikalingos mums kaip ir kiti instrumentai“.

Pasiūlymų idėja yra ta, kad mažoms komandoms būtų suteikta galimybė papildomoms kapitalo investicijoms. Atrodo, kad ir lyderiai tam neprieštarauja. Bet daug kas, kaip teigiama, priklausys nuo naujų taisyklių detalių ir konkrečių formuluočių.

Norint, kad atnaujintas reglamentas įsigaliotų nuo 2024 metų, jį turi palaikyti šešios komandos. Jei pakeitimus palaikys 8 komandos, jis įsigalios nedelsiant.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553