G. Andersonas įvertino „AlphaTauri AT02“ bolidą

G. Andersonas įvertino „AlphaTauri AT02“ bolidą
logo 2021 Vasario 20 d. 09:21, Pixabay

Buvusio „Formulės-1“ bolidų konstruktoriaus, leidinio „The Race“ eksperto Gary Andersono nuomone, naujojo „AlphaTauri AT02“ automobilio potencialias yra kur kas aukštesnis nei 7-toji vieta, kurią komanda užėmė praėjusį sezoną Konstruktorių įskaitoje. Išeitų, kad iš šios ekipos galima laukti didesnės pažangos šiais metais.

„AlphaTauri“ technikos direktorius Jody Eggintonas pabrėžė, kad kuriant naują mašiną, procese didžiausias dėmesys buvo skiriamas bolido nosiai ir prekinei pakabai. Sprendžiant iš nuotraukų, parodytų per vakarykštį pristatymą, nosis neatrodo revoliucinė – jis lieka pakankamai plati. Andersoną kiek stebina, kad Faenzos komanda nepasekė kitų ekipų pavyzdžiu ir nepadarė jos maksimaliai siaura.

Iš vienos pusės su siaura nosimi yra sunkiau atlikti privalomus FIA saugumo bandymus, iš kitos pusės – kitoms komandoms tai pavyko padaryti. Kai nosis yra gerokai platesnė, kiek sunkiau būna nukreipti oro srautą aplink šią automobilio dalį taip, kaip nori jos konstruktoriai.

Priekinio sparno tvirtinimo pilonai taip pat yra gana platūs. Tai leidžia pasiekti kur kas stabilesnio sparno darbo, tačiau tokia jų konstrukcija smarkiau veikia oro srautą, kuris eina per tą sparno plokštumą, kuri yra korpuso gabaritų ribose po mašinos nosimi.

Aerodinamikos specialistai stengiasi kuo anksčiau didesnę dalį oro srauto nukreipti po bolidu, kad vėliau oras iš ten išeitų šoninių deflektorių rajone ir toliau judėtų išilgai mašinos po galine dugno dalimi. Kur kas platesni priekinio sparno tvirtinimo pilonai gali apsunkinti šią užduotį.

Taip pat buvo peržiūrėta šoninių deflektorių forma. Išorinė vertikali plokštuma dabar montuojama atskirai nuo šoninio pontono viršutinės dalies, jos tvirtinimui sugalvota labiau išlenkta forma – tai padaryta tam, kad oro srautas būtų kreipiamas į tą bolido sritį, kuri vadinama „Coke bottle“ – „koka kolos buteliu“. Taip pat priešais vertikalią sekciją atsirado horizontaliai montuojamos plokštumos su joje padarytomis įpjovomis.

Konstruktorių sumanymu, visos šios naujovės leis kur kas efektyviau dirbti priekinei galinės dugno dalies daliai. Norint kompensuoti efektą, kuris atsirado pakeitus reglamentą, reikia ištraukti iš po dugno kuo didesnę oro srauto dalį.

Nemažai ir kitų nedidelių šoninių deflektorių perdarymų taip pat didina mašinos efektyvumą. Visos šios nukreipiančios plokštumos ir sukūrių generatoriai galiausiai turi veikti kaip vieninga visuma. Jų užduotis ta, kad priversti oro srautą eiti per galinės dugno dalies priekį ir nukreipti ją į „Coke bottle“ pusę, kad efektyviau veiktų difuzorius.

Bet kokiu atveju, būtent ši sritis labiausiai turi įtakos šiuolaikinių „Formulės-1“ bolidų aerodinaminiam efektyvumui.

Korpuso gaubtai, šoniniai pontonai bei variklio gaubtas yra ryškesni nei praėjusių metų bolide.

Šie metai jau bus ketvirti, kai „AlphaTauri“ bendradarbiauja su „Honda“ ir per tą laiką abi pusės pasiekė gero susiklausymo, o mašinos konstrukcija buvo maksimaliai optimizuota japoniškoms jėgainėms. Nuolat atsiranda kai kurių patobulinimų, o visai tai kartu didina AT02 efektyvumą.

Galinio sparno plokštelių sekcijos apatinėje dalyje matyti kai kurie pakeitimai, pavyzdžiui, kitokia tapo įpjovų forma. Iš dalies šie teigiamai veikia galinio sparno veiklą ir pagerina difuzoriaus darbą.

Mašinos detalės, darančios įtaką aušinimo sistemai, atrodo daugmaž taip pat, kaip ir pernai. Visai tikėtina, kad ši AT02 aušinimo versija paskaičiuota oro sąlygoms, kurios laukia Bahreine. Iš vienos pusės, ten gali būti labai karšta, iš kitos pusės – tai gana greita trasa, todėl ypatingų aušinimo problemų neturėtų būti. Tiesiai virš išmetimo sistemos vamzdžių sumontuotas mažas sparnelis. Jis nedaug nukreips išmetimo dujas, išeinančias iš vamzdžių ir kreips jas taip, kad dujos pūstų į galinio sparno centrinę sekciją. Įprastai tai būna mažai efektyvi mašinos dalis – būtent todėl, kad prieš ją montuojamas variklio gaubtas, veikiantis oro srautą.

Ir pagaliau, vienas iš ryškiausių galinės bolido dalies pakeitimų lyginant su pernai: „Honda“ reklama kur kas ryškesnė nei „AlphaTauri“ logotipai. Tai aiškus požymis to, kad japonų variklių gamintojais smarkiai palaiko šią komandą, kurioje šiemet debiutuos Yuki Tsunoda.

Ekipos technikos direktorius Jody Eggintonas pažymėjo, kad jis ir aerodinamikos skyriaus specialistai pasistengė „pagerinti visas bolido aerodinamikos sritis“. Jei jiems tai pavyko, „AlphaTauri“ pilotai jausis užtikrintai prie AT02 vairo ir tai leis jiems važiuoti kur kas agresyviau nei anksčiau.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553