G. Simonas: „Formulė-1“ pereis prie ekologiškai švarių degalų

G. Simonas: „Formulė-1“ pereis prie ekologiškai švarių degalų
logo 2021 Vasario 24 d. 09:51, Daimler

Praėjusių metų pabaigoje keturi variklių gamintojai „Formulei-1“ gavo pirmuosius ekologiškai švarių degalų pavyzdžius. Interviu „Auto Motor und Sport“ FIA technikos direktorius Gilles‘as Simonas papasakojo, kokių žingsnių imsis „Formulė-1“, kad iki 2025 metų pereiti prie ekologiškai švarių degalų.

  • Kam FIA kūrė bandomuosius ekologiškai švarių degalų pavyzdžius?
  • Mes sukūrėme prototipą, kadangi norėjome pažiūrėti, kokios pačios moderniausios technologijos šiuo metu egzistuoja. Teoriškai suprasti šį klausimą yra viena, visai kas kita, kai prieinama iki praktikos ir jūs darote užsakymą 1000 litrų degalų, tai netikėtai gaunate atsakymą, kad tai bus pagaminta po 2 metų. Mūsų sukurtas prototipas, žinoma, nėra idealus, bet atitinka „Formulės-1“ variklių fizikinius reikalavimus. Variklis su jais dirba. Mūsų pirmaeilis uždavinys – sukurti normalius degalus kiek galima anksčiau ir už prieinamą kainą.
  • Egzistuoja kelios ekologiškai švarių degalų rūšys. Kokį variantą pasirinko FIA?
  • Taip, yra kelios tokių degalų rūšys. Pirmasis variantas – mažai vandenilio turintys sintetiniai degalai E-Fuel, kurie kuriami laboratorijose iš vandenilio ir anglies dvidegenio dujų. Gaila, bet šiuo metu jų negalima pagaminti dideliais kiekiais. Be to, šie degalai kol kas netinka naudoti automobilių sporte, tai susiję su žemu oktaniniu skaičiumi. Juos sunku privesti prie A-95 lygio, jau nekalbant apie tai, kad sporte pageidaujamas oktanas – 102 ar net 104. Dar yra sintetiniai dyzeliniai degalai – vadinamieji HVO, kurie yra gaminami iš hidrogenizuoto augalinio aliejaus. Šie degalai bus pagrindiniai mūsų sunkvežimių lenktynių serijose. Iš dalies tokie degalai jau naudojami dabar, bet tikslas – ateityje pereiti prie 100 proc. HVO. Tokios bendrovės kaip „Neste“ ir „Total“ jau gamina tokius degalus, bet jie koncentruojasi tik ties dyzeliniu kuru. Tokiame gamybos procese kaip šalutinis produktas gali būti išgaunamas benzinas, bet tai užtruktų labai daug laiko, kurio mes neturime. Dėl to mes kuriame savo produktą, kuris susideda iš trijų elementų. Pagrindas yra biologinės atliekos. Mes prie jų pridedame 20 proc. etanolio, tai pat išgaunamo iš žemės ūkio produktų. Benzino kokybei pagerinti mes naudojame toluolą, kuris irgi gaminamas iš atliekų. Tai naujas ir neseniai užpatentuotas procesas, kurį mes tobuliname, norėdami gauti benziną „Formulei-1“. Mums padėjo startuolis, kuris dirba su sudėtingomis molekulių struktūromis. Mūsų benzinas turi oktaninį skaičių, artimą tam, kurį mes dabar naudojame F- 1 – nuo 102 iki 104.
  • Kiek bandomųjų degalų gaus kiekvienas jėgos agregatų gamintojas?
  • Kiekvienas gaus po 200 litrų.
  • Kokia dabar yra pagrindinė gamintojų užduotis?
  • Mūsų susitarimas su gamintojais yra toks: mes nustatome fizikinius degalų parametrus, kad su jais galėtų dirbti šiuolaikiniai lenktyniniai varikliai. Po to gamintojai visa tai išbando stenduose. Tokiu būdu mes geriau sužinosime skirtumą tarp mūsų degalų ir benzino, kuris yra naudojamas šiuo metu. Kalbama apie degimo greitį, atsparumą detonacijai, efektyvumą, sąnaudas. Žinoma, mes nesitikime, kad mūsų degalų pirminės charakteristikos bus tokios pat kaip ir dabartinių degalų, kurie buvo kuriami metų metais ir buvo gerinami vos ne kas trys mėnesiai. Mes surinksime visų keturių gamintojų ataskaitas, išanalizuosime ir padarysime išvadas, ką daryti toliau. Visi darbai turi vykti pagal griežtą grafiką.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433