G. Steineris: visos komandos nori išlikti šiame versle

G. Steineris: visos komandos nori išlikti šiame versle
logo 2020 Kovo 27 d. 10:17, Haas / LAT Images

Interviu Vokietijos „Auto Motor und Sport“ „Haas“ komandos vadovas Guentheris Steineris kalbėjo apie tai, kaip koronaviruso pandemija ir lenktynių atšaukimas gali F-1 komandas privesti prie finansinių problemų ir kiek realus yra lenktynių komandos uždarymas.

  • Kokia dabar padėtis komandoje?
  • Nuo kovo 19 d. uždarėme bazę. Aš laikau teisingu FIA sprendimą vasaros pertrauką iš rugpjūčio perkelti į kovą bei balandį, kadangi tai duos mums laimėti kažkiek laiko. Reikia suprasti, ar sugebės pasaulis susidoroti su koronavirusu. Jei ne, matyt, reikės pratęsti bazių uždarymo laiką, kadangi nėra prasmės rizikuoti žmonių sveikata.
  • Kuo komanda užsiėmė atšaukus lenktynes Australijoje?
  • Mums teko peržiūrėti planus. Darbuotojai, kurie buvo išskridę į Australiją, daugiau nesugrįžo į bazes – nei Italijoje, nei Didžiojoje Britanijoje. Likusieji tęsė darbus iki pat uždarymo. Mes iš karto pasinaudojome galimybe uždaryti bazę, kai tik įvyko elektroninis FIA ir komandų balsavimas. Tam laikui „Ferrari“ jau buvo uždarę vėjo tunelį, todėl mes negalėjome jame dirbti. Faktiškai, mūsų inžinieriai daugiau dirbo iš namų nei biure. Bazėje tebuvo tik tie, kam iš tiesų tai buvo būtina.
  • Ar dabartinėje situacijoje įmanoma kaip nors planuoti komandos darbą?
  • Visiškai neįmanoma, todėl, kad niekas nežino, kaip situacija vystysis toliau. Neseniai įvyko telefoninė konferencija tarp FIA ir FOM, kurios metu buvo nutarta atidėti naujojo reglamento įsigaliojimą iki 2022 metų. Dabar mes visi dirbame ties tuo, kad kuo greičiau sugrįžtumėm į trasą. Problema ta, kad mes galime peržiūrėti tūkstančius scenarijų, bet niekas nežino, koks iš jų bus tikrai realizuotas. Mes galime tik viską stebėti ir ruoštis išvažiavimui į trasą, kai COVID-19 bus pradėtas kontroliuoti. Mes norime iki metų pabaigos surengti kuo daugiau lenktynių. Be to, reikia įsitikinti ir finansiniu saugumu. Šiais metais gausime kur kas mažiau pinigų, kadangi negalėsime dalyvauti visose anksčiau suplanuotose lenktynėse. Būtina įsitikinti, kad kitais metais visos komandos išliks rikiuotėje.
  • Kuo mažiau lenktynių, tuo mažesnė prizinių pinigų suma. Kaip tai paveiks „Haas“ ekipą?
  • Tokioje situacijoje iškyla klausimas dėl „Haas“ egzistavimo. Tačiau aš manau, kad sunkumus reikia pergyventi su optimizmu, nes jie duoda naujų galimybių. Jei mes, visos dešimt komandų, dirbsime kartu, tai gali būti, kad iš krizės išsisuksime būdami stipresniais.
  • Ką jūs turite galvoje? Ar dar labiau sumažinti komandų biudžetų lubas, kurios 2021 metais turės būti 175 mln. eurų lygyje? Ką apie tai manote?
  • Mes ieškome taupymo būdų. Niekaip negalime paveikti dabartinės situacijos ir turime į viską žvelgti realiai. Gausime mažiau pinigų, bet mes visi norime išlikti šiame versle. Būtina susitarti dėl dar didesnių sumažinimų, kurie ateityje mūsų sportą padarytų įdomesniu. Turime matysi ne negatyvą, o pozityvą. Dabar visų pirmaeilis uždavinys yra tas, kad visos 10 komandų stotų į startą Melburne kitais metais.
  • Ar komandos dalyvauja priimant sprendimus atšaukti vienas ar kitas lenktynes?
  • Šiuo klausimu nereikia komandų nuomonės. Sprendimus priima FIA, „Formulės-1“ vadovai ir vietos organizatoriai.
  • Kiek bus dideli nuostoliai dėl prarandamų rėmėjų lėšų?
  • Nuostolių kol kas nėra, kadangi nežinome, kiek lenktynių galėsime nuvažiuoti šiais metais. Mes nežinome, kada prasidės sezonas. Nekontroliuojame situacijos, ji priklauso ne nuo mūsų. Manau, rėmėjai supranta, kad kai kurias varžybas teks atšaukti.
  • Spėkime, kad čempionatas prasidės antroje metų pusėje. Ar įmanoma dabartinio lenktynių savaitgalio formato rėmuose surengti tiek daug etapų per trumpą laiką?
  • Dirbame ties tuo, kad kai kurie savaitgaliai nuo trijų dienų būtų sutrumpinti iki dviejų. Procesas vyksta, bet lieka daug neišspręstų klausimų, Yra daug pasiūlymų ir mes galime išbandyti naujus formatus. Jei kuris nors iš jų nesuveiktų, mažų mažiausiai, ateityje žinosime, kad jo neverta net bandyti. Dabar gauname šansą, kurio anksčiau nebūtų, kadangi visi nesugebėtumėm susitarti. Dabar turime spręsti tokius klausimus, kad galėtumėm išgyventi. Dabar visi labiau linkę į kompromisus.
  • Kiek GP etapų turi nuvažiuoti komanda, kad išgyventų?
  • Negaliu tiksliai atsakyti į šį klausimą. Aš tikrai nežinau, kiek pinigų gauname iš TV transliacijų ar rėmėjų. Todėl neturiu supratimo, kiek mes turime nuvažiuoti lenktynių ir kiek pinigų gauname iš vieno etapo.
  • O kas bus, jei sezonas apskritai neįvyks?
  • Tuomet daugelio komandų egzistavimas atsidurs pirmoje lentynoje.
  • Komandos vadovas Gene Haasas yra užsiminęs, kad komandos egzistavimas priklausys nuo to, kiek stipriai ekipa pasirodys sezono pradžioje. Ar dabar kas nors pasikeitė?
  • Šiuo metu situacija yra nevienareikšmiška. Mes paprasčiausiai sekame įvykius ir mokame algas darbuotojams. Galima patvirtinti, kad komanda nenustos egzistavusi bent trumpalaikėje perspektyvoje. Pažiūrėsime, kaip Gene veiks ateityje ir ką jis darys. Sunku be lenktynių, nes mes negalime parodyti, kokiose pozicijose iš tikrųjų esame. Nelieka nieko kito, kaip tik laukti...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983