Pernai Gilles Symonas, anksčiau dirbęs „Renault“ „Peugeot“, „Ferrari“ ir „McLaren“, sugrįžo į FIA. Pradėjęs vadovauti technikos skyriui, savo interviu „Racecar Engineering“ jis kalbėjo apie nepaprastą kompromisų paiešką tarp technologijų ir išlaidų rašant taisykles.
Gilles Symondas: „Birželį motoristų kongrese aš sužinojau, kad mažiausiai dvi stambios kompanijos realizuoja išmetamųjų dujų energijos rekuperacijos sistemos technologiją. Anksčiau inžinieriai niekada negaudavo biudžetų panašiems tyrimams, bet kada pasakė, kad panašios technologijos yra naudojamos „Formulėje-1“, pinigai tuoj pat atsirado. Toks efektas būdavo visada ir aš tai laikau labai svarbiu tiek automobilių pramonei, tiek ir mūsų sportui.
Rašant reglamentą būna labai sunku surasti balansą tarp kainos ir technologijų lygio, kurias galima būtų įrašyti į šią kainą. Tenka ieškoti kompromisų, išklausyti skirtingas nuomones. Mūsų požiūris – eiti į dialogą su visomis suinteresuotomis pusėmis, o ne paprasčiausiai pasakyti: „Štai jums reglamentas“.
Geriausios jėgainės „Formulėje-1“ pasiekė 50 proc. efektyvumo. Jei tokio pat efektyvumo varikliai būtų montuojami ir serijiniuose automobiliuose, tai jiems 100 km kelio pakaktų dviejų litrų benzino. Lenktyniniuose automobiliuose užduotis yra visai kita, ten yra 800 AG varikliai, kurie 70 proc. laiko dirba maksimaliu režimu –degalų sąnaudos kur kas didesnės, nors degalų vienai arklio galiai sunaudojama labai mažai.
Daugelį šiuolaikinių mašinų efektyvumo parametrų publikai yra sunku paaiškinti, bet degalų sąnaudų skaičiai yra paaiškinami ir įtikinami. „Formulėje-1“ degalų sąnaudos 100 km yra pakankamai didelės todėl, kad mašinos yra labai greitos, bet kitoms mašinoms norinčioms pasiekti tokį greitį, prireiktų dvigubai daugiau degalų. Tai reikia išaiškinti auditorijai, kad žmonės žinotų, kiek gerai „Formulėje-1“ yra tvarkomasi su savo darbu“.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |