„Formulės-1“ prezidentas Stefano Domenicali mano, kad reikia uždrausti keistis padangas kai lenktynės yra stabdomos raudonomis vėliavomis. Ši taisyklė galioja kelis dešimtmečius, bet laisvė komandoms sustabdžius lenktynes keisti padangas ir atlikti kitus darbus su mašinomis visada kėlė ginčus tarp lenktynininkų ir sirgalių, ypač po lenktynių Monake 2011 ir 2024 metais.
Stefano Domenicali: „Šiemet mes turėjome raudoną vėliavą pirmame Monako GP rate, tada visi atliko privalomąjį sustojimą boksuose, dėl to vėliau lenktynės virto procesija. Negalime leisti, kad tai kartotųsi. Reikia surasti geresnius scenarijus tokiems atvejams“.
Praėjusį savaitgalį San Paule vėl pradėta kalbėti apie galimą padangų keitimo uždraudimą. Lando Norrisas pareiškė, kad lenktynėse trims jo varžovams, įskaitant ir čempionato lyderį Maxą Verstappeną, „pasisekė dėl taisyklės, su kuria niekas nesutinka“.
Daugelyje serijų tokio leidimo nėra. Pavyzdžiui, „IndyCar“ komandoms uždrausta dirbti su mašinomis raudonų vėliavų fazėje, įskaitant ir padangų keitimą – lenktynės privalo būti pratęstos su tos pačios konfigūracijos mašinomis, kokia buvo prieš stabdymą.
Artimiausiu metu niekas nepasikeis. Naujame 2025 metų „Formulės-1“ reglamente ir toliau bus leidžiama keisti padangas lenktynes sustabdžius, o taip pat atlikti kitus darbus su bolidais.
Padangų keitimas prie raudonų vėliavų duoda netikėtą pranašumą tiems, kas neatliko sustojimo iki jų pasirodymo. Iš kitos pusės, ji garantuoja, kad sportininkai pratęs lenktynes su naujomis padangomis, nes senosios galėjo būti pažeistos užvažiavus ant kitų bolidų nuolaužų, o tai nėra saugu.
Situaciją galima išspręsti pakeitus dviejų skirtingų mišinių panaudojimo būtinybės taisyklę, kai raudonų vėliavų fazėje pakeistos padangos nebūtų įskaitomos, pilotas vis vien privalėtų atlikti dar vieną sustojimą. Bet tokiu atveju išliktų kitokių problemų. Kas bus, jei raudonos vėliavos atsiras prieš tai, kai pilotas bandys užvažiuoti sustojimui ir taip iš jo bus atimta galimybė pasikeisti padangas normaliomis lenktynių sąlygomis. Tokioje situacijoje dauguma komandų norės padangas keistis prieš restartą, o privalomą sustojimą atliks paskutiniame rate, kad būtų įvykdyta nauja taisyklė, o tai gali sugadinti kovą dėl pozicijų.
Sunku surasti tokios problemos sprendimo būdą neperrašant daugybės reglamento punktų. Kaip ir daugeliu kitų atvejų su F-1 taisyklių aspektais, surasti sprendimą, kuris išspręstų visas įmanomas situacijas, bus gana sunku.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | tundrinė | 3754 |
2. | Valode | 3719 |
3. | fandom | 3713 |
4. | Tadas Misevičius | 3703 |
5. | D27 | 3687 |
Tai kodėl blogus sprendimus priėmusios komandos ir pilotai turėtų būti skatinami ir toliau blogus sprendimus priiminėt ir kodėl atimti iš komandų savarankiškumą priimant sprendimą rizikuoti? Kam reikia perrašyti taisykles taip, kad prasti strategai nebepriiminėtų blogų sprendimų? Tegul klysta, tegul ima pavyzdį iš mažiau klystančių ir mokosi.
Kodėl reikia keisti taisykles, kai jos "kaltos" dėl to, kad kai kuri... skaityti daugiau
Būta tokių lenktynių, kuriose dauguma manė, jog bus vienas ar kitas - ir babach, nėr.
Manau esamas reikalas yra teisingesnis, kadangi, tas kas rizikavo ir nestojo, turi šansą laimėti, o tas kuris stojo ir taip tą šansą turi, o jei per raudoną vėliavą būtų negalima keisti padangų, tai gautų visišką dovaną tik už tai, kad sustojo į boksus. Aš už esamas taisykles.
Kodėl reikia keisti taisykles, kai jos "kaltos" dėl to, kad kai kuri... skaityti daugiau
1. Lyja.
2. Nieks nesideda wet'ų, važiuoja su interais;
... skaityti daugiau