Gamintojai siūlo įšaldyti variklių modernizaciją

Gamintojai siūlo įšaldyti variklių modernizaciją
logo 2019 Spalio 10 d. 10:42, Pexels

„Formulėje-1“ prie hibridinių jėgainių perėjo 2014 metais ir nuo to laiko netyla kalbos apie labai dideles šių jėgos agregatų kainas. Dabar gamintojai svarsto galimybę įšaldyti vidaus degimo variklio modernizaciją nuo 2021 metų, susitelkdami ties elektros variklių tobulinimu.

FIA bandymai supaprastinti jėgaines nuo 2021 metų pereinant prie naujojo techninio reglamento atsisakant brangaus MGU-H buvo nesėkmingi, kadangi „Ferrari“, „Honda“, „Mercedes“ bei „Renault“ pasisakė prieš. Automobilių koncernai tvirtino, kad pigiau bus palikti dabartinius jėgos agregatus nei kurti visiškai naujus.

Iš tikrųjų situacija atrodo kiek kitaip, kadangi kiekvienais metais jėgainių gamintojai iš esmės kuria naujus variklius - tai skatina konkurencija. Jei tik modernizuosi seną jėgos agregatą, tai varžovai įgaus rimtą pranašumą. Pavyzdžiui, praėjusią žiemą „Honda“ ir „Renault“ išleido milžiniškas sumas, norėdami sumažinti atsilikimą nuo „Mercedes“ bei „Ferrari“ motorų. Ir jei „Renault“ tai pavyko padaryti, tai „Honda“ dar šiek tiek atsilieka.

Jėgos agregatų gamintojų sąnaudos toliau didėja. Nors pagal reglamentą kiekvienai komandai yra leidžiama panaudoti tik po kelias jėgaines per sezoną, visi gamintojai išleidžia iki 150 variklių per metus, o tai yra tik 50-čia mažiau nei tais laikais, kuomet F-1 komandos naujus variklius į mašinas montuodavo kiekvieną lenktynių savaitgalio dieną.

Tokių didelių gamybos apimčių priežastis – begaliniai stendiniai bandymai. Dėl to atsirado pasiūlymas apriboti stendinių bandymų apimtis. Toto Wolffo žodžiais tariant, tai leistų sumažinti gamintojų išlaidas 5 proc. ir tai būtų galima laikyti pirmuoju žingsniu.

Tarp kitų žingsnių, kurie leistų sumažinti jėgainių gamintojų išlaidas, būtų vidaus degimo variklių modernizacijos įšaldymas pradedant 2021 metais. Vietoje to siūloma modernizuoti elektros variklius. Šiuo metu MGU-K duoda beveik 20 proc. visos jėgainės galios, tačiau T. Wolffas mano, kad šis rodiklis gali būti padidintas: „Mes jau galime įsivaizduoti, kad elektros motoras teiktų iki 50 proc. bendros jėgos agregato galios“.

Tačiau šis planas bus realizuotas tik tada, jei su tuo sutiks visi gamintojai, o tam reikia, jog visų jėgos agregatų galia būtų vienoda. Dabar situacija tokia, kad „Honda“ iki šiol yra atsiliekančiųjų vaidmenyje, o „Mercedes“ ir „Renault“ yra susirūpinę, jog „Ferrari“ išsaugos pranašumą, kuris dabar yra vertinamas apie 50 AG. Tuo tarpu pati „Ferrari“ sako, kas jų pranašumas yra nuo 10 iki 20 AG.

Be to, neaišku, kiek ilgai FIA laikysis dabartinės jėgos agregatų koncepcijos. Oficialiai tai truks iki 2024 metų, tačiau „Renault“ komandos vadovas Cyrilas Abiteboulas įspėja: „Pasaulis keičiasi labai greitai ir šiandien mes negalime pasakyti, kokios technologijos bus naudojamos 2025 metais. Nuolatinis vystymasis yra matomas visose automobilių kompanijose. Mes negalime sau leisti atsidurti situacijoje, kai traukinys jau bus išvažiavęs“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983