Gandas: „Red Bull“ pradėjo derybas dėl variklių su „Ford“

Gandas: „Red Bull“ pradėjo derybas dėl variklių su „Ford“
logo 2022 Gruodžio 14 d. 16:51, Pexels

Iki to, kol „Red Bull“ pradėjo pati gamintis jėgaines pagal „Honda“ techninius brėžinius, Milton Keyneso komanda tradiciškai „Formulėje-1“ dirbo su tiekėjais iš šalies. Pirmą sezoną po savo įkūrimo 2005 metais važiavo su „Cosworth“ varikliais, antrą – su „Ferrari“. Po to prasidėjo labai ilgas periodas su „Renault“ motorais.

Šis bendradarbiavimas atnešė komandai daug titulų nuo 2010 metų, bet 2014 m. pasikeitus jėgainių reglamentui, „Red Bull“ rezultatai ėmė prastėti, o kartu gedo ir santykiai su prancūzų agregatų gamintojais. Nesantaika užsibaigė abipusiais kaltinimais ir kontrakto nutraukimu 2018 metais. Taip „Red Bull“ atvertė naują puslapį ir pradėjo draugystę su „Honda“.

Šis bendradarbiavimas buvo gana sėkmingas, bet neilgas – jau 2020 metais japonai pranešė, kad greitai išeis iš „Formulės-1“ programos. Esant tokiai situacijai, austrų koncerno komandai pavyko įtikinti „Formulės-1“ ir FIA vadovybę visiškai uždrausti jėgos agregatų tobulinimą, o tai leido kažkurį laiką naudoti „Honda“ palikimą. Tam Milton Keynese buvo pastatytas nuosavas motorų fabrikas ir į jį buvo priviliota nemažai specialistų iš kitų komandų, daugiausiai – iš „Mercedes“.

Tačiau nuo 2026 metų vėl keistis motorų reglamentas ir „Red Bull“ būtų labai naudinga susitarti su kokiu nors galingu gamintoju, kadangi nuosavų resursų tokiai veiklai tikrai neužteks.

Atrodė, kad į tokią schemą sėkmingai gali įsipiešti aljansas su „Porsche“ - tačiau toks projektas daugelio nuostabai, netapo realybe. Milton Keyneso ekipa aiškiai vokiečiams leido suprasti, kad savo nepriklausomybę kelia aukščiau bet kokios finansinės ir techninės naudos.

Situacija dar pasunkėjo dėl to, kad FIA paskelbta paraiškų jėgainių gamybai pagal 2026 m. reglamentą data užsibaigė lapkričio viduryje. Tai reiškia, kad naujų gamintojų daugiau nebus. Ir „Red Bull“ visas užduotis teks atlikti savo pajėgomis, o tartis su kuriuo nors dabartiniu jėgainių gamintoju nėra realu.

Išeities nėra? Bet viskas yra nevienareikšmiška. Labai patikimi gandai byloja, kad „Red Bull“ neseniai pradėjo derybas su „Ford“ koncernu. Dar įdomesnis yra galimo bendradarbiavimo formatas.

Atrodė, kad po skandalingos istorijos su „Porsche“ rimti šios rinkos žaidėjai puikiai suprato, kokius nepriklausomybės reikalavimus kelia „Red Bull“. Vokiečių automobilių koncernas visoje šioje istorijoje patyrė ir nemažą reputacinį smūgį ir pakartoti šį kelią vargu ar kas norėtų. Bet esmė tame, kad „Ford“ į „Formulę-1“ žiūri visai kitaip.

„Ford“ jau neturi dukterinio „Cosworth“ padalinio, kuris daugelį dešimtmečių gamino variklius įvairioms lenktynių serijoms. Bet jie neturi hibridinių technologijų patirties, kurių vaidmuo pasikeitus reglamentui bus dar didesnis.

Tokiomis aplinkybėmis suspėti pagaminti naujas jėgaines iki 2026 metų bus gana sudėtinga. O apie jų patikimumą ir konkurencingumą kalbėti net neverta. Bet esmė tame, kad „Ford“ ir nesiruošia nieko gaminti. Kalbama tik apie darbų Milton Keynese finansavimą ir lipdukų ant produkcijos klijavimą.

Tai reiškia, kad „Red Bull“, jau pateikusi paraišką motorų gamybai, tęs darbus su naujosios kartos jėgos agregatais, bet tai galės daryti jau visai kitame lygyje. Kartu komanda toliau vykdys nepriklausomą politiką, o amerikiečių automobilių gigantas tik visur pieš savo reklaminius logotipus.

Beje, abi kompanijos jau turi panašaus bendradarbiavimo patirties – „Red Bull“ moka už ant WRC „Ford Puma“ automobilio esančią reklamą.

Turint galvoje smarkiai didėjantį „Formulės-1“ populiarumą JAV, „Ford“ kompanijai tokios investicijos būtų labai savalaikėmis ir naudingomis. Sugalvoti rinkodarinius projektus bus nesunku, o šią partnerystę bus dar galima ir išplėsti, pavyzdžiui, NASCAR čempionate.

Neverta net priminti, kad toks „Ford“ žingsnis bus maksimaliai palaikytas ir F-1 savininkų iš „Liberty Media“.

Tačiau šioje istorijoje yra ir povandeninių akmenų. Tai yra „Honda'': neseniai japonai patvirtino, kad taip pat nori gaminti F-1 jėgaines nuo 2026 metų. Tai gali privesti prie to, kad „Red Bull“ tektų rinktis tarp jau patikrinto ir patikimo partnerio iš Japonijos, kuris pagelbėjo sunkiu momentu ir perspektyvaus bendradarbiavimo su nauju JAV gamintoju.

Kalbama, kad „Honda“ norėtų nupirkti „AlphaTauri“ komandą. Bet tai jau visai kita istorija...

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2024 sezono taškai: 4
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794