Gandas: „Red Bull“ pradėjo derybas dėl variklių su „Ford“ (10)

Gandas: „Red Bull“ pradėjo derybas dėl variklių su „Ford“
logo 2022 Gruodžio 14 d. 16:51, Pexels

Iki to, kol „Red Bull“ pradėjo pati gamintis jėgaines pagal „Honda“ techninius brėžinius, Milton Keyneso komanda tradiciškai „Formulėje-1“ dirbo su tiekėjais iš šalies. Pirmą sezoną po savo įkūrimo 2005 metais važiavo su „Cosworth“ varikliais, antrą – su „Ferrari“. Po to prasidėjo labai ilgas periodas su „Renault“ motorais.

Šis bendradarbiavimas atnešė komandai daug titulų nuo 2010 metų, bet 2014 m. pasikeitus jėgainių reglamentui, „Red Bull“ rezultatai ėmė prastėti, o kartu gedo ir santykiai su prancūzų agregatų gamintojais. Nesantaika užsibaigė abipusiais kaltinimais ir kontrakto nutraukimu 2018 metais. Taip „Red Bull“ atvertė naują puslapį ir pradėjo draugystę su „Honda“.

Šis bendradarbiavimas buvo gana sėkmingas, bet neilgas – jau 2020 metais japonai pranešė, kad greitai išeis iš „Formulės-1“ programos. Esant tokiai situacijai, austrų koncerno komandai pavyko įtikinti „Formulės-1“ ir FIA vadovybę visiškai uždrausti jėgos agregatų tobulinimą, o tai leido kažkurį laiką naudoti „Honda“ palikimą. Tam Milton Keynese buvo pastatytas nuosavas motorų fabrikas ir į jį buvo priviliota nemažai specialistų iš kitų komandų, daugiausiai – iš „Mercedes“.

Tačiau nuo 2026 metų vėl keistis motorų reglamentas ir „Red Bull“ būtų labai naudinga susitarti su kokiu nors galingu gamintoju, kadangi nuosavų resursų tokiai veiklai tikrai neužteks.

Atrodė, kad į tokią schemą sėkmingai gali įsipiešti aljansas su „Porsche“ - tačiau toks projektas daugelio nuostabai, netapo realybe. Milton Keyneso ekipa aiškiai vokiečiams leido suprasti, kad savo nepriklausomybę kelia aukščiau bet kokios finansinės ir techninės naudos.

Situacija dar pasunkėjo dėl to, kad FIA paskelbta paraiškų jėgainių gamybai pagal 2026 m. reglamentą data užsibaigė lapkričio viduryje. Tai reiškia, kad naujų gamintojų daugiau nebus. Ir „Red Bull“ visas užduotis teks atlikti savo pajėgomis, o tartis su kuriuo nors dabartiniu jėgainių gamintoju nėra realu.

Išeities nėra? Bet viskas yra nevienareikšmiška. Labai patikimi gandai byloja, kad „Red Bull“ neseniai pradėjo derybas su „Ford“ koncernu. Dar įdomesnis yra galimo bendradarbiavimo formatas.

Atrodė, kad po skandalingos istorijos su „Porsche“ rimti šios rinkos žaidėjai puikiai suprato, kokius nepriklausomybės reikalavimus kelia „Red Bull“. Vokiečių automobilių koncernas visoje šioje istorijoje patyrė ir nemažą reputacinį smūgį ir pakartoti šį kelią vargu ar kas norėtų. Bet esmė tame, kad „Ford“ į „Formulę-1“ žiūri visai kitaip.

„Ford“ jau neturi dukterinio „Cosworth“ padalinio, kuris daugelį dešimtmečių gamino variklius įvairioms lenktynių serijoms. Bet jie neturi hibridinių technologijų patirties, kurių vaidmuo pasikeitus reglamentui bus dar didesnis.

Tokiomis aplinkybėmis suspėti pagaminti naujas jėgaines iki 2026 metų bus gana sudėtinga. O apie jų patikimumą ir konkurencingumą kalbėti net neverta. Bet esmė tame, kad „Ford“ ir nesiruošia nieko gaminti. Kalbama tik apie darbų Milton Keynese finansavimą ir lipdukų ant produkcijos klijavimą.

Tai reiškia, kad „Red Bull“, jau pateikusi paraišką motorų gamybai, tęs darbus su naujosios kartos jėgos agregatais, bet tai galės daryti jau visai kitame lygyje. Kartu komanda toliau vykdys nepriklausomą politiką, o amerikiečių automobilių gigantas tik visur pieš savo reklaminius logotipus.

Beje, abi kompanijos jau turi panašaus bendradarbiavimo patirties – „Red Bull“ moka už ant WRC „Ford Puma“ automobilio esančią reklamą.

Turint galvoje smarkiai didėjantį „Formulės-1“ populiarumą JAV, „Ford“ kompanijai tokios investicijos būtų labai savalaikėmis ir naudingomis. Sugalvoti rinkodarinius projektus bus nesunku, o šią partnerystę bus dar galima ir išplėsti, pavyzdžiui, NASCAR čempionate.

Neverta net priminti, kad toks „Ford“ žingsnis bus maksimaliai palaikytas ir F-1 savininkų iš „Liberty Media“.

Tačiau šioje istorijoje yra ir povandeninių akmenų. Tai yra „Honda'': neseniai japonai patvirtino, kad taip pat nori gaminti F-1 jėgaines nuo 2026 metų. Tai gali privesti prie to, kad „Red Bull“ tektų rinktis tarp jau patikrinto ir patikimo partnerio iš Japonijos, kuris pagelbėjo sunkiu momentu ir perspektyvaus bendradarbiavimo su nauju JAV gamintoju.

Kalbama, kad „Honda“ norėtų nupirkti „AlphaTauri“ komandą. Bet tai jau visai kita istorija...

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2023 sezono taškai: 1
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau


Komentarai (10)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Topo
IP: 6fbd937 | 12/15 23:11 Atsakyti
Manau geriau grįšt prie Hondos...nebent didelis noras dėl Amerikos marketingo.. bet Ford..
Klepsidra
IP: f3a8ed2 | 12/15 11:49 Atsakyti
nereiktu pamirsti, kad 2025 gale visas PU intellectual property paketas gris Hondai
RBR
IP: 4a3a9d2 | 12/15 11:47 Atsakyti
Redbull marketingistai dirba rimtai:) gal ir vyksta kazkokios kalbos su Ford, bet galvoju cia labiau priemone Hondai paspausti ir nuleisti kaina derybose:)
astralas
IP: c9aa7c5 | 12/15 10:10 Atsakyti
DDOD
12/14 20:01

Nebepirk jau užmuštų ford escort.

matyt neteko su ecoboost varikliais is arciau susipazinti ;)
ddt
IP: ca1c225 | 12/15 07:53 Atsakyti
Ir vėl šitas nuostabus rusiškas žodis "užsibaigė"...
subjektyvus
IP: 77206c7 | 12/14 21:16 Atsakyti
tai blyn, jeigu kalba tik apie lipduka, tai kreiptusi geriau pas kinieciu koki nors "dzingu-lingu". manau su malonumu uz reklama atreztu ir visai nemenkai :)
tech
IP: c4754c7 | 12/14 20:28 Atsakyti
Su Lada nesiderejo?
DDOD
IP: b1460b0 | 12/14 20:01 Atsakyti
rasytojelis
12/14 17:41

Įdomu ar bus lipdukų, su Fordu išvažiavęs, autobusu sugrįši?

Nebepirk jau užmuštų ford escort.
rasytojelis
IP: 85f0e13 | 12/14 17:41 Atsakyti
Įdomu ar bus lipdukų, su Fordu išvažiavęs, autobusu sugrįši?
rasytojelis
IP: 85f0e13 | 12/14 17:11 Atsakyti
Tuoj bus variklių tiekėjų daugiau, nei komandų.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Ayrtons 407
2. tevez 403
3. Tomas Gaida 395
4. pofke261 393
5. kylius1978 392