Gerai, jei šiemet įvyks bent 18 etapų

Gerai, jei šiemet įvyks bent 18 etapų
logo 2021 Sausio 18 d. 12:03, Pexels

Italijos žurnalistai paprastai būna gerai informuoti apie įvykius „Formulės-1“ pasaulyje. Štai ką jie galvoja apie artėjantį šių metų sezoną...

„Liberty Media“ paskelbė rekordinį „Formulės-1“ tvarkaraštį 2021 metams, sudarytą net iš 23 GP etapų. Bet koronaviruso pandemija jau paveikė šį planą. Australijos etapą teko perkelti į lapkritį, o Kinijos etapą – visai atšaukti. Miestų trasos Monake, Baku ir Kanadoje taip pat lieka su klaustuku...

Iš tikrųjų, čempionato organizatorių užduotis dabar yra ta, kad būtų surengta 18 ar 19 etapų, o antroje sezono dalyje – atverti tribūnas sirgaliams, Bet ir šių tikslų pasiekti bus sunku. Ir štai kodėl.

Dabar „Formulė-1“ įdėmiai stebi kaip vystosi pandemija. Organizatoriai jau išmoko veikti gana lanksčiai formuojant savo tvarkaraštį, ši patirtis tikrai bus naudinga ir šiais metais, kadangi virusas visiškai nesiruošia užleisti savo pozicijų. Vakcinacijos kampanija dar tik žada geresnius rezultatus, todėl požiūris į 2021 m. sezoną turi būti toks pats, koks buvo pernai.

Ne paslaptis, kad oficialus tvarkaraštis, pristatytas „Liberty Media“, sudarytas remiantis tais kontraktais, kuriuos šiuo metu turi FOM su etapų organizatoriais. Paprasčiausiai, čempionato bosai neturėjo kitos išeities, nes galioja kažkada pasirašyti ilgamečiai kontraktai. Bet visiems aišku, jog tai yra tik šablonas, paradinis fasadas. Toks tvarkaraštis reikalingas tik tam, kad abi pusės užsidėtų „po paukščiuką“.

Galutinis lenktynių sąrašas bus visai kitoks. Patikrinti tai nesudėtinga – paklauskite bet ko, ar tie, kuriems reikės dalyvauti šiuose etapuose, jau pirko lėktuvų bilietus ar rezervavo viešbučių kambarius? Jei jie taip pasielgė, tai yra paskutiniai kvailiai, gyvenantys kažkokiame paraleliniame pasaulyje šalia viruso.

Mums nereikia tikėtis 23 etapų. Bus labai didelė sėkme, jei pavyks surengti daugiau lenktynių nei pernai – 18 ar 19. Jau aišku, kad vienas etapas jau tikrai prarastas.

Bet jau dabar gerai matyti, kad bus panašiai kaip ir 2020 metais. Iš karto buvo paskelbta apie pakeitimą – „Formulė-1“ nevažiuos į Kiniją, bet balandžio 18 d. surengs lenktynes Imoloje. Tai bus antras etapas po čempionato starto Bahreine kovo 28 d.

Greitu metu galima laukti ir patvirtinimo apie Portugalijos GP sugrįžimą į tvarkaraštį, kai lenktynės Portimao trasoje įvyks gegužės 2 d. Po to F-1 važiuos į Barseloną, todėl bent jau keturi etapai yra saugūs. Trys kiti etapai turi įvykti miestų trasose (Monakas, Baku ir Kanada), bet jų likimas kelia nerimą, nors FOM ir oficialiai patvirtino, kad jiems niekas negresia.

Monako kunigaikštystė dabar aiškinasi, ar įmanoma ten surengti lenktynes prie uždarų durų. Monakas, skirtingai nei kitos trasos, nieko nemoka „Liberty Media“ už etapo rengimą, bet vietos organizatoriai vis tiek turi rimtų išlaidų trasos statyboms ir jos eksploatacijai. Ar panorės jie tai daryti koronaviruso akivaizdoje? Kalbama, kad galutinai Monakas turi laiko apsispręsti iki sausio pabaigos.

Tuo pačiu vis dažniau kalbama apie galimus etapus Niurburgringe, Stambule ir Mugello trasoje. Tačiau reikia suprasti, jog dabar „Liberty Media“ nesutiks įtraukti šių trasų į tvarkaraštį tokiomis palankiomis finansinėmis sąlygomis kaip 2020-taisiais. Tai taip pat liečia ir Enzo ir Dino Ferrari vardo autodromą Imoloje.  Organizavimo mokestis tikrai bus didesnis, o tiksli suma priklausys nuo to, ar bus žiūrovų tribūnose, ar ne.

Pernai „Formulės-1“ vadyba atsisakė didelės dalies pajamų (GP etapo organizacijos mokestis, verslo klubo mokestis, televizijų transliacijos mokestis ir pan.) Bet kartu sumažėjo ir komandoms išmokami priziniai pinigai.

Dabar tokioms didelėms aukoms niekas nesiryš. Visi ieškos tokių sąlygų, kurios būtų palankios lenktynių organizatoriams, tačiau kartu nenukentėtų visas „Formulės-1“ sportas. Todėl mūsų laukia dar nemažai pakeitimų šių metų sezono varžybų tvarkaraštyje“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983