H. Marko: dar nežinome, kiek šiemet įvyks lenktynių

H. Marko: dar nežinome, kiek šiemet įvyks lenktynių
logo 2020 Liepos 01 d. 11:47, pexels

Interviu „Auto Motor und Sport“ „Red Bull“ kompanijos konsultantas automobilių sporto klausimais Helmutas Marko daugiausiai kalbėjo apie naujojo sezono startą...

  • Neseniai Lewisas Hamiltonas neteisingai jus apkaltino dėl išplatintos netikros naujienos...
  • Jis manęs jau atsiprašė. Viskas tvarkoje. Ta citata buvo ištraukta iš konteksto. Manęs paklausė, kodėl aš Maxą Verstappeną laikau būsimu čempionu. Aš atsakiau, kad Maxas turi tik „Formulę-1“, o likusieji lenktynininkai turi ir kitokių interesų gyvenime. Ten Hamiltono pavardė nebuvo net paminėta.
  • Į kokias pozicijas gali pretenduoti „Red Bull“ prieš sezono pradžią?
  • Mes nežinome. Per bandymus Barselonoje „Mercedes“ turėjo pranašumą. Melburnui mes buvome modernizavę mašiną, po to ruošėme rimtus atnaujinimus Ispanijos GP etapui, o į Austriją atsivešime jau antrą atnaujinimo versiją. Bet šis atnaujinimas yra paremtas tik CFD skaičiavimais, darbu su simuliatoriumi ir vėjo tunelyje. Jei tarp šių skaičiavimų bus įsivėlusi klaida, tai mes apie tai sužinosime tik penktadienį. Visada būna neapibrėžtumo faktorius. Jūs tikitės, kad tarpiniai mašinos tobulinimo rezultatai bus žingsnis teisinga kryptimi. „Honda“ taip pat pasiekė pažangos, tačiau mes nežinome, kiek per tą laiką į priekį pasistūmėjo mūsų varžovai.
  • Kiek per tą laiką galėjo patobulėti „AlphaTauri“?
  • Aš tikiuosi, kad kova vidurinėje grupėje bus itin aštri. Jei jie sugebės lenktyniauti maždaug „Renault“ lygyje, aš būsiu laimingas. Jie taip pat atsiveš atnaujintą bolidą. Naujienos jau buvo sumontuotos, kai jie surengė filmavimo dieną.
  • Ar nauja „Racing Point“ mašina yra pernykštės „Mercedes“ kopija?
  • Tai ne kopija, tai - originalas...
  • Kaip jūs įsivaizduojate šį sezoną?
  • Kovą tarp Hamiltono ir Verstappeno. Jie turėtų tapti pagrindiniais didvyriais, nors Lewisas turi nedidelį pranašumą. Šio sezono intriga yra jau ta, kad dabar mes nežinome, kiek iš viso įvyks lenktynių. Jei dešimt, tai reikia maksimaliai kovoti nuo pat pirmojo etapo, o jei penkiolika – tai dar bus laiko atsilošti. Nesėkmės šiemet gali labai brangiai kainuoti. Teks ieškoti kompromisų tarp atakų ir rizikos, žaibiškai reaguoti į bet kokias problemas, nes lenktynės seks viena paskui kitą. O po to gali atsirasti nauji koronaviruso atvejai ir vėl viskas sugrįžtų į senas vėžes. Neapibrėžtumo labai daug, planuoti nieko neįmanoma. Reikia būti iki galo lanksčiam, prisiderinti prie situacijos. Laimėti gali tas, kas jaus mažiausią spaudimą – mes, kurie norime Verstappeną padaryti pačiu jauniausiu F-1 pasaulio čempionu arba „Mercedes“, kurie nori iškovoti septintą pasaulio čempionų titulą iki permainų taisyklėse, kurios gali pakeisti jėgų išsidėstymą. Paskutiniais metais mes gana gerai pasirodydavome kažkur nuo sezono vidurio. Šiais metais viskas tik prasidės metų viduryje, todėl mes turime šiokį tokį psichologinį pranašumą.
  • O „Ferrari“?
  • Jei analizuosime bandymų rezultatus, tai jei yra už mūsų – tiek su važiuokle, tiek ir su motoru. Aš manau, kad būtent dėl to Vettelis ir nusprendė išeiti. Jis daugiau nemato galimybių iškovoti titulą šioje komandoje.
  • Jei staiga sužinosite, kad su bolidu yra kažkas negerai, ar sugebėsite greitai sureaguoti?
  • Tai labai sudėtinga, ypač kai lenktynės vyks viena po kitos. Dar niekada anksčiau nesusidėdavo visa krūva faktorių. Gali būti, kad „McLaren“ surado kažkokį sprendimą, kuris leis jiems priartėti prie lyderių? Bet yra dar viena problema. Dėl biudžetų apribojimų nuo kitų metų mes rimtai pertvarkome komandą, nes reikia pasiekti tokio pačio efektyvumo su mažesniu specialistų skaičiumi. Jei sezono pradžioje mes suprasime, kad esame užnugaryje, tai turėsime padaryti viską, kad likviduotumėm šį atsilikimą, kadangi ir kitais metais mes naudosime beveik tą pačią mašiną. Tai reiškia, kad dirbti teks atiduodant visas jėgas ir tolygiai pereiti prie būsimų apribojimų nepavyks.
  • Ar jūs patenkinti būsimais komandų biudžetų apribojimais?
  • Mūsų balsai buvo lemiami, kai mes sutikome su buvusių skaičių mažinimu. Jei mes būtumėm palaikę „Ferrari“ su „Mercedes“, apribojimai būtų buvę labiau švelnesni.
  • Bet ar ne „Red Bull“ daugiausiai iš visų laimėjo? Juk dabar jūs galite išlaikyti dvi komandas su mažesne pinigų suma, naudojant bendrus techninius sprendimus...
  • Nežiūrint į šią sinergiją, „AlphaTauri“ visada bus užnugaryje - mes negalėsime vienodu lygiu palaikyti dviejų komandų vienu metu. O sumažinus etatus, tai bus padaryti dar sunkiau. Dėl geresnio techninio aprūpinimo „Red Bull“ ekipa kuria naujienas kur kas greičiau, jau vien tai „AlphaTauri“ palieka užnugaryje. Dviejų komandų valdymas duoda ir kai kurių pranašumų, bet jie nėra tokie dideli, kad, pavyzdžiui, „AlphaTauri“ sugebėtų laimėti lenktynes. Mes norime padaryti „AlphaTauri“ pelningu verslu. Vidutinėje perspektyvoje mes turėsime tik vieną vėjo tunelį – ir prioritetas jame bu skiriamas „Red Bull“ komandai.
  • Kokio rezultato šiais metais turi pasiekti Alexas Albonas?
  • Tokio, kad galėtų užsitikrinti vietą komandoje.
  • Jūsų pilotai visuomet jaučia nuolatinį presingą...
  • Kai mes derėjomės dėl etapo Spielberge, iškilo klausimas dėl palaikymo lenktynių. Ir mes reikalavome surengti „Formulės-3“ bei „Formulės-2“ varžybas. Mums tai yra svarbiau nei kitoms komandoms. Mes esame orientuoti į jaunimą ir norime matyti jaunuolius lenktyniaujant. Du mūsų jaunimo programos dalyviai važiuoja F-2 ir trys – F-3. Ir pilotų parinkimas 2021 metams priklausys nuo jų rezultatų.
  • Ar pamatysime mes Sebastianą Vettelį „Formulėje-1“ 2021 metais?
  • Bet tai turėtų prasmę tik tuo atveju, jei jis gautų vietą kurioje nors „top“ komandoje. Neatrodo, kad jį paims „Mercedes“, o ir pas mus dabar nėra tokios galimybės.
  • Gali būti, kad Hamiltonas praras dalį atlyginimo. Nė vienas iš gamintojų negali sau leisti vienam lenktynininkui atiduoti 30 ar net 40 mln. dolerių...
  • Vadinasi, sumokės kažkas kitas. Pavyzdžiui, „Petronas“. Sportininkų atlyginimai bus kitas klausimas „Formulėje-1“. Kokių priemonių čia reikia imtis? Bet tik po to, kai bus įvykdyti dabar pasirašyti kontraktai...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983