H. Marko: „Formulė-1“ pasidavė automobilių koncernų šantažui

H. Marko: „Formulė-1“ pasidavė automobilių koncernų šantažui
logo 2017 Birželio 05 d. 06:00, Red Bull/Getty Images

„Red Bull“ komandos autosporto konsultantas Hemutas Marko eiliį kartą sukritikavo variklių reglametą, galiojantį nuo 2014 metų. Jo nuomone, ateityje reikėtų pereiti prie techniškai mažiau sudėtingų ir kur kas labiau prieinamesnių pagal kainą variklių, kurių garsas būtų kur kas didesnis už dabartinius.

„Dabar veikiantis reglamentas kenkia visai „Formulei-1“, - pareiškė H. Marko inteviu austrų laikraščiui „Krone Zeitung“- Varikliai turi būti paprastesnim skambėti garsiau ir jų kaina neturėtų viršyti 10 mln. dolerių per sezoną.

Nuo to momento, kai įsigaliojo šis reglamentas, nuo 2014 metų „Formulės-1“ populiariumas mažėja. Technologine prasme hibridiniai jėgos agregatai yra neįtikėtinas pasiekimas, bet žiūrovai vis tiek negali to įvertinti, o piloto vaidmuo tuo tarpu nuėjo į antrą planą. Ir visa tai – dėl inžinierių.

Jei kiekviena komanda privalo mokėti po 20 mln. dolerių už variklius, tai tikra beprotybė. Bet visi kapituliavo, pasidavė automobilių koncernų, kurie kuria jėgaines, šantažui“.

Helmutas Marko įsitikinęs, kad po 2021 metų „Formulėje-1“ turi atsirasti nepriklausomas variklių tiekėjas, bet tam būtina pakeisti dabartines žaidimo taisykles: „Reglamentas turi būti sudarytas taip, kad tokie variklių tiekėjai kaip „Cosworth“ ar Mario Illieno kompanija turėtų šansą pasiekti sėkmės, tame tarpe ir komercinės. Tada jų klientais gali tapti mūsų komanda, ir „Sauber“, ir „Toro Rosso“.

McLaren“ problemos, kuri kol kas patiria visišką fiasko, yra susijusios su veikiančio reglamento sudėtingumu, kur net tokioms pasaulinio lygio kompanijoms kaip „Honda“  sunku būti konkurencingomis.

Naujieji „Formulės-1“ šeimininkai – „Liberty Media“ korporacija mus patikino, kad į situaciją žiūri lygiai taip pat kaip ir mes. Pasaulio čempionato sporto direktorius Rossas Brawnas jau veikia teigiama kryptimi  ir net jam, aukščiausio lygio specialistui, sunku išsiaiškinti su esama padėtimi. Ir svarbiausia: visų šių technologijų negalima panaudoti serijinių automobilių gamyboje, kaip teigia gamintojai“.

 

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794