H. Marko: M. Verstappenas labiau paiso disciplinos

H. Marko: M. Verstappenas labiau paiso disciplinos
logo 2019 Liepos 31 d. 08:54, Mercedes-Benz Grand Prix Ltd nuotr.

Red Bull“ kompanijos konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko turi progą džiūgauti: Vokietijoje Maxas Verstappenas laimėjo lenktynes, o Daniilas Kvyatas užlipo ant podiumo. Interviu austras įvertino savo lenktynininkų pasiekimus ir papasakojo apie naujienas, kurias rengia „Honda“ motoristai.

  • Kas buvo pergalės Hockenheime sėkmės raktu?
  • Nebuvo kokio nors vieno esminio momento, greičiau prie pergalės atvedė kai kurių faktorių sutapimas. Pavyzdžiui, kai Maxas išsaugojo ramybę paskui „Mercedes“ ir išsaugojo padangas. Jis suprato, kad gali važiuoti kur kas greičiau, bet paprasčiausiai laukė, kadangi aplenkti buvo neįmanoma. Kai tik jis priartėdavo prie V. Botto pusantros sekundės, mašina prarasdavo sukibimą dėl išretinto oro. Mes optimaliu laiku atlikome sustojimus, nors ir padarėme klaidą, kai antrajame sustojime uždėjome vidutines padangas. Bet tai dovanotina tokioje skuboje.
  • Kaip jūs apskritai vertinate Verstappeno lenktynes?
  • Maxas sensacingai praleido lenktynes Sennos stiliuje ir išsiveržė į lyderius. Atsidūręs tuščioje trasoje, jis važiavo greičiau nei kuris nors kitas. Tik po lenktynių aš pamačiau, kad jis užfiksavo greičiausią ratą. Atrodė, kad jis tai padarė tarp kitko. Mes būtumėm neleidę jam to padaryti, jei matytumėm, kad jis atakuoja ant ribos.
  • Kas atsitiko starte?
  • Verstappenui smarkiai prasisuko ratai. Tai sutrukdė ir Pierre‘ui Gasly, kadangi Maxas labai lėtai pajudėjo iš vietos prieš jį.
  • Kokiu momentu patikėjote, jog yra pergalės galimybė?
  • Iš karto po pirmo sustojimo. Aš pamačiau, kokiu greičiu mes galime važiuoti.
  • Ką pasakysite apie „Toro Rosso“ pasirodymą?
  • Pagaliau jie galėjo realizuoti savo potencialą. Treniruotės praėjo ne geriausiu būdu, kadangi naujienos nesuveikė taip, kaip turėtų, o po to buvo klaidos kvalifikacijoje. Po to jie atsibudo lenktynėse. Daniilas Kvyatas – labai talentingas pilotas, o Alexanderis Albonas vėl parodė savo kovotojo savybes. Gera perspektyva ateičiai.
  • Pierre‘as Gasly vėl atsidūrė pralaimėjusiojo vaidmenyje...
  • Kvalifikacijoje jis gerai susitvarkė po avarijos penktadienio treniruotėje. Greitis lenktynėse nebuvo blogas, bet jis yra per silpnas dvikovose ir lenkimuose. Susidūrimas pabaigoje su Albonu buvo visiškai nebūtinas.
  • Kiek stipriai „Red Bull“ atsilieka nuo „Mercedes“ įprastomis sąlygomis?
  • Kaip parodė paskutinės kvalifikacijos, mes nesame taip toli. Silverstoune mes nusileidome mažiau nei dvi dešimtosios, o Hockenheime būtumėm arčiau, jei ne kai kurios problemos. Komanda juda teisinga linkme.
  • Ko jums dar trūksta?
  • Monzoje mes gausime modernizuotą variklį, o Sočyje – naujus degalus. Tada mes galėsime visiškai atskleisti „Honda“ variklio potencialą. Bolidas taip pat bus atnaujintas, todėl reikia truputį palaukti.
  • Kodėl „Red Bull“ negalėjo taip ilgai pasitempti?
  • Mašinai trūko reikalingo balanso, ją buvo beprotiškai sunku valdyti. Iš tikrųjų, mes dar Prancūzijoje turėjome smarkiai pasitempti, bet ten naujienos nesuveikė dėl trasos ypatumų ir asfalto. Ir „Honda“ naudojo per daug konservatyvų požiūrį tobulinant jėgainę. Austrijoje mums pirmą kartą pavyko suderinti visas dedamąsias. Mes laimėjome varžybas todėl, kad buvome greiti trasoje, o ne todėl, jog „Mercedes“ turėjo problemų. Aušinimo sistema – taip pat yra bolido dalis, ir Maxas aplenkė „Ferrari“ bei „Mercedes“ kovodamas trasoje. Silverstoune mes galėjome finišuoti antri, jei Leclercas nebūtų taip ilgai užlaikęs Maxo. Etapas Hockenheime parodė, kad „Mercedes“ daro klaidų, jei mes tinkamu būdu jiems darome spaudimą.
  • Kokius signalus „Red Bull“ turėtų nusiųsti M. Verstappenui, kad jis neišeitų iš komandos?
  • Mums apskritai nereikia jam siųsti jokių signalų.
  • Ar jis dar turi šansų iškovoti čempiono titulą?
  • Aš to neatmetu.
  • Maxas pasitempė lyginant su praėjusiais metais. Kokiose srityse konkrečiai?
  • Jis ėmė geriau vertinti rizikas, geriau kontroliuoti padangas. Kai inžinierius jam sako, kad priekinė kairė padanga perkaista, tai jis iš karto daro viską, kad sumažintų jos temperatūrą, bet kartu nepraranda laiko. Jis veikia be priekaištų kovojant trasoje skirtingai nuo „Mercedes“ pilotų, kurie jau atprato nuo tiesioginių dvikovų. Maxas suprato, jog jam nebūtina būti greičiausiu treniruotėse. Penktadienis yra pasiruošimo diena. Kartais, kai rato įveikimo laikas nebūna geras, pasireiškia nepatenkinimo apraiškos, bet apskritai Maxas su savo inžinieriumi pasiekė tikrai gerų rezultatų. Iš jų dialogų galima būtų statyti spektaklį – jūs turėtumėt jų paklausyti.
  • Maxas labai daug laiko praleidžia virtualiose lenktynėse. Ar tai padeda jam realioje trasoje?
  • Mano nuomone, tai jam nieko gero neduoda. Maxas ir taip turi neįtikėtiną bolido pojūtį. To neišmoksi virtualiose lenktynės, kadangi ten mašinos yra toli nuo realybės. Kompiuteryje Maxas taip pat ne visada laimi. Jis kartu su Lando Norrisu ten pasirodo už Kinijos komandą ir jis turi inžinierių iš Kijevo. Visa tai taip kvaila, tačiau tai yra jo įnoris. Jis tuo pradėjo užsiiminėti prieš metus. Bet labiausiai Maxui padėjo tai, kad praėjusiais metais jis padarė išvadas iš savo klaidų ir tai patvirtino serija iš trijų podiumų paeiliui.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983