H. Marko: M. Verstappenas labiau paiso disciplinos (15)

H. Marko: M. Verstappenas labiau paiso disciplinos
logo Liepos 31 d. 08:54, Red Bull Content Pool / Getty Images

Red Bull“ kompanijos konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko turi progą džiūgauti: Vokietijoje Maxas Verstappenas laimėjo lenktynes, o Daniilas Kvyatas užlipo ant podiumo. Interviu austras įvertino savo lenktynininkų pasiekimus ir papasakojo apie naujienas, kurias rengia „Honda“ motoristai.

  • Kas buvo pergalės Hockenheime sėkmės raktu?
  • Nebuvo kokio nors vieno esminio momento, greičiau prie pergalės atvedė kai kurių faktorių sutapimas. Pavyzdžiui, kai Maxas išsaugojo ramybę paskui „Mercedes“ ir išsaugojo padangas. Jis suprato, kad gali važiuoti kur kas greičiau, bet paprasčiausiai laukė, kadangi aplenkti buvo neįmanoma. Kai tik jis priartėdavo prie V. Botto pusantros sekundės, mašina prarasdavo sukibimą dėl išretinto oro. Mes optimaliu laiku atlikome sustojimus, nors ir padarėme klaidą, kai antrajame sustojime uždėjome vidutines padangas. Bet tai dovanotina tokioje skuboje.
  • Kaip jūs apskritai vertinate Verstappeno lenktynes?
  • Maxas sensacingai praleido lenktynes Sennos stiliuje ir išsiveržė į lyderius. Atsidūręs tuščioje trasoje, jis važiavo greičiau nei kuris nors kitas. Tik po lenktynių aš pamačiau, kad jis užfiksavo greičiausią ratą. Atrodė, kad jis tai padarė tarp kitko. Mes būtumėm neleidę jam to padaryti, jei matytumėm, kad jis atakuoja ant ribos.
  • Kas atsitiko starte?
  • Verstappenui smarkiai prasisuko ratai. Tai sutrukdė ir Pierre‘ui Gasly, kadangi Maxas labai lėtai pajudėjo iš vietos prieš jį.
  • Kokiu momentu patikėjote, jog yra pergalės galimybė?
  • Iš karto po pirmo sustojimo. Aš pamačiau, kokiu greičiu mes galime važiuoti.
  • Ką pasakysite apie „Toro Rosso“ pasirodymą?
  • Pagaliau jie galėjo realizuoti savo potencialą. Treniruotės praėjo ne geriausiu būdu, kadangi naujienos nesuveikė taip, kaip turėtų, o po to buvo klaidos kvalifikacijoje. Po to jie atsibudo lenktynėse. Daniilas Kvyatas – labai talentingas pilotas, o Alexanderis Albonas vėl parodė savo kovotojo savybes. Gera perspektyva ateičiai.
  • Pierre‘as Gasly vėl atsidūrė pralaimėjusiojo vaidmenyje...
  • Kvalifikacijoje jis gerai susitvarkė po avarijos penktadienio treniruotėje. Greitis lenktynėse nebuvo blogas, bet jis yra per silpnas dvikovose ir lenkimuose. Susidūrimas pabaigoje su Albonu buvo visiškai nebūtinas.
  • Kiek stipriai „Red Bull“ atsilieka nuo „Mercedes“ įprastomis sąlygomis?
  • Kaip parodė paskutinės kvalifikacijos, mes nesame taip toli. Silverstoune mes nusileidome mažiau nei dvi dešimtosios, o Hockenheime būtumėm arčiau, jei ne kai kurios problemos. Komanda juda teisinga linkme.
  • Ko jums dar trūksta?
  • Monzoje mes gausime modernizuotą variklį, o Sočyje – naujus degalus. Tada mes galėsime visiškai atskleisti „Honda“ variklio potencialą. Bolidas taip pat bus atnaujintas, todėl reikia truputį palaukti.
  • Kodėl „Red Bull“ negalėjo taip ilgai pasitempti?
  • Mašinai trūko reikalingo balanso, ją buvo beprotiškai sunku valdyti. Iš tikrųjų, mes dar Prancūzijoje turėjome smarkiai pasitempti, bet ten naujienos nesuveikė dėl trasos ypatumų ir asfalto. Ir „Honda“ naudojo per daug konservatyvų požiūrį tobulinant jėgainę. Austrijoje mums pirmą kartą pavyko suderinti visas dedamąsias. Mes laimėjome varžybas todėl, kad buvome greiti trasoje, o ne todėl, jog „Mercedes“ turėjo problemų. Aušinimo sistema – taip pat yra bolido dalis, ir Maxas aplenkė „Ferrari“ bei „Mercedes“ kovodamas trasoje. Silverstoune mes galėjome finišuoti antri, jei Leclercas nebūtų taip ilgai užlaikęs Maxo. Etapas Hockenheime parodė, kad „Mercedes“ daro klaidų, jei mes tinkamu būdu jiems darome spaudimą.
  • Kokius signalus „Red Bull“ turėtų nusiųsti M. Verstappenui, kad jis neišeitų iš komandos?
  • Mums apskritai nereikia jam siųsti jokių signalų.
  • Ar jis dar turi šansų iškovoti čempiono titulą?
  • Aš to neatmetu.
  • Maxas pasitempė lyginant su praėjusiais metais. Kokiose srityse konkrečiai?
  • Jis ėmė geriau vertinti rizikas, geriau kontroliuoti padangas. Kai inžinierius jam sako, kad priekinė kairė padanga perkaista, tai jis iš karto daro viską, kad sumažintų jos temperatūrą, bet kartu nepraranda laiko. Jis veikia be priekaištų kovojant trasoje skirtingai nuo „Mercedes“ pilotų, kurie jau atprato nuo tiesioginių dvikovų. Maxas suprato, jog jam nebūtina būti greičiausiu treniruotėse. Penktadienis yra pasiruošimo diena. Kartais, kai rato įveikimo laikas nebūna geras, pasireiškia nepatenkinimo apraiškos, bet apskritai Maxas su savo inžinieriumi pasiekė tikrai gerų rezultatų. Iš jų dialogų galima būtų statyti spektaklį – jūs turėtumėt jų paklausyti.
  • Maxas labai daug laiko praleidžia virtualiose lenktynėse. Ar tai padeda jam realioje trasoje?
  • Mano nuomone, tai jam nieko gero neduoda. Maxas ir taip turi neįtikėtiną bolido pojūtį. To neišmoksi virtualiose lenktynės, kadangi ten mašinos yra toli nuo realybės. Kompiuteryje Maxas taip pat ne visada laimi. Jis kartu su Lando Norrisu ten pasirodo už Kinijos komandą ir jis turi inžinierių iš Kijevo. Visa tai taip kvaila, tačiau tai yra jo įnoris. Jis tuo pradėjo užsiiminėti prieš metus. Bet labiausiai Maxui padėjo tai, kad praėjusiais metais jis padarė išvadas iš savo klaidų ir tai patvirtino serija iš trijų podiumų paeiliui.

Komentarai (15)


Accadia
| Liepos 31 d. 18:41
Geras straipsnis, patiko kaip išversta. Ale prikomentuota paklodėmis, kaip jūs nepavargstate :D
Black_Death
| Liepos 31 d. 16:29
Valdis
| Liepos 31 d. 16:01

Prisiminiau įvykius iš Moto GP, kada buvo dvikovos tarp Max Biaggi ir dar jauno Valentino Rossi 500cc klasėje. Nepaslaptis, kad Biaggi nemėgo tautiečio ir vienose lenktynėse kai eilini kartą Rossi kirto finišo liniją pusę metro prieš jį, tai Biaggi net nusuko finišo metu galvą į visai kitą pusę, kad nematytų savo priešo, kurio nemėgo, pergalės džiaugsmo. Tą pakomentavo ir britų komentatorius paskui. Linkiu, kad jums taip nebūtų. Be pykčio gyventi geriau.

Be pykcio gyvenasi tikrai geriau ;) nors kai kuriems sunku ta padaryti, paminetasis Biaggi taip gyventi negali. 2016 ziema jis buvo vienas keliu vienetu sakanciu, kad 2015 baigesi teisingai. Nors per 2016 pries sezononius bandymus Stoneris pats nutrauke keliu metu nekalbejima su VR :)))
Sorry uz ne i tema
mariusis
| Liepos 31 d. 16:23
Valdis
| Liepos 31 d. 15:51

Ne. Nespręsiu už jus. Kiekvienas priima sprendimus asmeniškai. Kiekvienas pažįstame žmonių, kurių nemėgstame. Negali pakeisti žmogaus. Gali pakeisti tik požiūrį į žmogų, kurio tu nemėgsti. Aš noriu pasakyti, jei tarkime Max'as ims titulus 10 metų iš eilės (kaip WRC Loeb/Ogier era ar F1 Hamilton'o era), tai tau F1 taps labai nemaloni tema, kur dominuoja veikėjas, kurio tu nekenti. Bet gyvenima tampa mielesnis, kai tu pradedi net savo priešam linkėti laimės ir po kurio laiko (noriu pabrėžti, kad "po kurio laiko", nes tai neįvyksta staiga), tu irgi dėl jo pradedi džiaugtis. Tai vadinama situacijos su nemėgstamu žmogumi, atsiradusiu tavo gyvenime "suvirškinimu". Kada tau vienodai ar tarkime Max laimi ar ne - tu nebejauti pykčio jam, nes suvoki, kad kiekvienam šioje žemėje savo likimas, turtai ir šlovė. Net tavo artimieji gali pradėti pamatyti, kad pats tapai laimingesnis ir turi savyje mažiau pykčio. Ar ne puiku būtų to siekti?

Man gali Maxas kad ir 15 imti, man vienodai. Bet jau čia įsivaizduoju kiek būtų kalbos, kad nebežiūrės, kenkia sportui ir panašiai kaip čia įprasta :D Reikia vietinės faunos pagailėti :)
Dabar jau išverti į nekenti pusę, nors prasidėjo apie nemėgimą. Nekęsti čia jau turi būtų prie vieno stalo sėdėjęs ir kitam snukius daužęs ar žmonas vienas kito gvaltavojęs :D Toliau ką perskaičiau, tai lyg kokio šventiko pamokslas. 11 evangelija pagal Matą. Amen :)
maxpower
| Liepos 31 d. 16:14
Valdis
| Liepos 31 d. 15:35

Aš nesu Maxo fanas ir gal ir nelabai mandagiai būtų, bet į tavo klausimą atsakysiu klausimu "O kodėl jo reikia nemėgti?", juk F1 jau eina link to, kad tai tampa paauglių sportu, o nebe vyrų. Nes kai jau tampama vyrais (vyrais negimstama. Juo reikia tapti einant per gyvenimą, skaitant knygas, siekiant žinių, darant įvairias askezes, metant sau iššūkius ir pan.), tie subrendę vyrai priversti išeiti į pensiją, nes jau greitis nebe tas, nors tau tik kokie 35 m. Sakau tai iš savo patirties nes man jau nebe 20 ir nebe 30 metų. Na pakvailiojo Maxas su savo pasisakymais, arogancija, na ir kas? Jau pagrindas nebemėgti? Vis mes jauni paaugliai tokie buvome. Atrodo esi visas pasaulio centras. Bet po to suvoki, kad taip nėra. Va, jei Maxas bus toks pats kai jam sueis 40 metų (kaip pvz), va tada galima bus jo nemėgti, nes jis netobulėja (kaip asmenybė). Nes aš manau jo nekentėjai būtent jo ir nemėgsta kaip žmogaus, o ne kaip lenktynininko. Bet jis dar jaunas bičas ir dar greitas. Žiūrint iš neutralios pusės (aš į jį taip ir žiūriu), jis važiuoja tikrai įspūdingai. Gražu žiūrėti. Kovoja kietai su varžovais. O kas to nedaro? Prisimenu, kad Alanas Prostas apie Senną savo metu yra pasakęs, kad "jis ir savo motiną pervažiuotų dėl pergalės". Visi čia egoistai ir ta savybė sveikintina bet kuriame sporte, kai turi alkūnėmis ir dantimis irtis į priekį ar bent jau ginti poziciją. Vieni tai daro pagal taisykles, kiti mažiau, nes čia instinktai veikia ir jie nusprendžia tavo elgesį per trumpą sekundės dalį.

Taip jis greitas, tobuleja ir taip toliau, bet tai ne priezastis pradet megt.
malcov
| Liepos 31 d. 16:11
Valdis>> matau nespjauni į afirmaciją, ++!
Valdis
| Liepos 31 d. 16:01
Prisiminiau įvykius iš Moto GP, kada buvo dvikovos tarp Max Biaggi ir dar jauno Valentino Rossi 500cc klasėje. Nepaslaptis, kad Biaggi nemėgo tautiečio ir vienose lenktynėse kai eilini kartą Rossi kirto finišo liniją pusę metro prieš jį, tai Biaggi net nusuko finišo metu galvą į visai kitą pusę, kad nematytų savo priešo, kurio nemėgo, pergalės džiaugsmo. Tą pakomentavo ir britų komentatorius paskui. Linkiu, kad jums taip nebūtų. Be pykčio gyventi geriau.
Valdis
| Liepos 31 d. 15:51
mariusis
| Liepos 31 d. 12:15

Ką dar pasiūlysi ir už mus nuspręsi?
O į temą, vargu ar dar yra f1 toks, kuris taip norėtų visiems įkasti reikia to ar nereikia, negu šitas veikėjas.

Ne. Nespręsiu už jus. Kiekvienas priima sprendimus asmeniškai. Kiekvienas pažįstame žmonių, kurių nemėgstame. Negali pakeisti žmogaus. Gali pakeisti tik požiūrį į žmogų, kurio tu nemėgsti. Aš noriu pasakyti, jei tarkime Max'as ims titulus 10 metų iš eilės (kaip WRC Loeb/Ogier era ar F1 Hamilton'o era), tai tau F1 taps labai nemaloni tema, kur dominuoja veikėjas, kurio tu nekenti. Bet gyvenima tampa mielesnis, kai tu pradedi net savo priešam linkėti laimės ir po kurio laiko (noriu pabrėžti, kad "po kurio laiko", nes tai neįvyksta staiga), tu irgi dėl jo pradedi džiaugtis. Tai vadinama situacijos su nemėgstamu žmogumi, atsiradusiu tavo gyvenime "suvirškinimu". Kada tau vienodai ar tarkime Max laimi ar ne - tu nebejauti pykčio jam, nes suvoki, kad kiekvienam šioje žemėje savo likimas, turtai ir šlovė. Net tavo artimieji gali pradėti pamatyti, kad pats tapai laimingesnis ir turi savyje mažiau pykčio. Ar ne puiku būtų to siekti?
Valdis
| Liepos 31 d. 15:35
maxpower
| Liepos 31 d. 12:10

Kodėl jį reikia pamėgti?

Aš nesu Maxo fanas ir gal ir nelabai mandagiai būtų, bet į tavo klausimą atsakysiu klausimu "O kodėl jo reikia nemėgti?", juk F1 jau eina link to, kad tai tampa paauglių sportu, o nebe vyrų. Nes kai jau tampama vyrais (vyrais negimstama. Juo reikia tapti einant per gyvenimą, skaitant knygas, siekiant žinių, darant įvairias askezes, metant sau iššūkius ir pan.), tie subrendę vyrai priversti išeiti į pensiją, nes jau greitis nebe tas, nors tau tik kokie 35 m. Sakau tai iš savo patirties nes man jau nebe 20 ir nebe 30 metų. Na pakvailiojo Maxas su savo pasisakymais, arogancija, na ir kas? Jau pagrindas nebemėgti? Vis mes jauni paaugliai tokie buvome. Atrodo esi visas pasaulio centras. Bet po to suvoki, kad taip nėra. Va, jei Maxas bus toks pats kai jam sueis 40 metų (kaip pvz), va tada galima bus jo nemėgti, nes jis netobulėja (kaip asmenybė). Nes aš manau jo nekentėjai būtent jo ir nemėgsta kaip žmogaus, o ne kaip lenktynininko. Bet jis dar jaunas bičas ir dar greitas. Žiūrint iš neutralios pusės (aš į jį taip ir žiūriu), jis važiuoja tikrai įspūdingai. Gražu žiūrėti. Kovoja kietai su varžovais. O kas to nedaro? Prisimenu, kad Alanas Prostas apie Senną savo metu yra pasakęs, kad "jis ir savo motiną pervažiuotų dėl pergalės". Visi čia egoistai ir ta savybė sveikintina bet kuriame sporte, kai turi alkūnėmis ir dantimis irtis į priekį ar bent jau ginti poziciją. Vieni tai daro pagal taisykles, kiti mažiau, nes čia instinktai veikia ir jie nusprendžia tavo elgesį per trumpą sekundės dalį.
Rasak
| Liepos 31 d. 12:32
Valdis
| Liepos 31 d. 11:47

Teisingi Helmuto žodžiai. Vakar ir aš kaip tik apie tai galvojau, kad Maxas jau subrendo ne tik pergalėms, bet ir čempiono titulams. Visiems siūlau jį pamėgti, nes kai varys serijomis titulus tai tuo metu visi jo nemėgėjai ir nekentėjai pražils trigubai per tą periodą.

Vieniems teisingi, kitiems neteisingi... Lyg nėra kitų lenktyninkų, kurie irgi taupo padangas... O pienius tikrai dar nesubrendęs, jei trankosi į pvz. LEC ar keikiasi už gerą LEC gynybą, tokios dar nebuvo sutikęs trasoje... Ir tikėti Helmuto žodžiais, tiesiog prisišneka, poto suokia kitą dainelę.
Fekkalli
| Liepos 31 d. 12:24
Valdis
| Liepos 31 d. 11:47

Teisingi Helmuto žodžiai. Vakar ir aš kaip tik apie tai galvojau, kad Maxas jau subrendo ne tik pergalėms, bet ir čempiono titulams. Visiems siūlau jį pamėgti, nes kai varys serijomis titulus tai tuo metu visi jo nemėgėjai ir nekentėjai pražils trigubai per tą periodą.

Nu iki teoriniu wdc galimybiu jam reikes palaukti dar bent trejeta meteliu.
×

F-1.lt pulsas