„Haas VF-20“ aerodinamikos ypatumai

„Haas VF-20“ aerodinamikos ypatumai
logo 2020 Vasario 07 d. 11:15, Haas

Bolidų versijos, kurias mes pamatome per Australijos GP ar net per bandymus Barselonoje, dažniausiai skiriasi nuo tų, kurias komandos pristato per prezentacijas, juo labiau, jei ekipos apsiriboja vien tik kompiuteriniais naujųjų mašinų atvaizdais.

Vis dėlto patyrę ekspertai, tyrinėdami tokius atvaizdus, iš karto atkreipia dėmesį į vienus ar kitus mašinų ypatumus ir VF-20, pristatyta  „Haas“ komandos, ne išimtis.

Griežtai kalbant, vakar buvo pristatyta tik nauja spalvinė bolido gama, kuria bus išdažyti šie bolidai 2020 metais: amerikiečių komanda sugrįžo prie tradicinių „Haas Automation“ kompanijos spalvų. Lyginant su praėjusias metais, pasikeitė ir kai kurių komponentų forma, pavyzdžiui, galinio vaizdo veidrodėlių.  Jų tvirtinimas ir korpuso forma tapo kitokia, dabar jie turėtų efektyviau nukreipti oro srautą, kuris eina per mašiną reikiamomis kryptimis.

Bet veidrodėliai – tai tik maža dalis naujosios aerodinamikos. Matyti, kad priekinis sparnas pilnai perdarytas, žymiai pasikeitė ir jo plokštumos, ir torcinių plokštelių konfigūracija.

Dabar priekinis sparnas labai primena analogišką pernykščių „Ferrari“ mašinų elementą. Taip pat „Haas“ inžinieriai perdarė ir šoninius deflektorius – šių detalių viršutinė dalis tapo kur kas platesnė. Viršutinis ortakis VF-20 taip pat panašus į tą, kurį mes matėme 2019 m. SF90 boliduose.

Tokie panašumai su mašinomis, sukurtomis Maranello komandos, tuo neužsibaigia, tačiau tame nėra nieko nuostabaus, mat „Haas“ gana glaudžiai bendradarbiauja su „Ferrari“, iš italų komandos praktiškai pirkdami viską, ką leidžia techninis reglamentas. Visų pirma, tai jėgos agregatai, transmisija ir pakabos detalės, o tai gerokai padiktuoja galinės bolido dalies komponuotę.

Todėl ši sritis taip pat daug kuo yra nukopijuota nuo „Ferrari“, nors dalis aerodinamikos elementų „Haas“ yra sukurta savarankiškai, tiksliau, palaikant partnerystę su „Dallara“.

Pernykštė „Haas“ mašina kentėjo dėl neefektyvios bolido važiuoklės galinės dalies, lėtuose ir vidutiniuose posūkiuose prispaudžiamoji jėga reikšmingai sumažėdavo, o tai vedė prie didesnio padangų dėvėjimosi. Suprantama, kad komanda stengėsi išspręsti šias problemas, kurios turėjo įtakos pernai metų mašinos greičiui ir tikisi, kad VF-20 generuos daugiau prispaudžiamosios jėgos ir tai darys kur kas stabiliau.

Natūralu, jog „Haas“ pasistengė atsižvelgti į pernykštes pamokas ir sukurti važiuoklę, kuri neturėtų rimtų trūkumų. Klausimas kitas: ar sugebėjo šios ekipos specialistai prisikapstyti iki pirminių šių problemų priežasčių, su viskuo išsiaiškinti ir surasti teisingus sprendimus. Greičiausiai, kad atsakymus į šiuo klausimus mes sužinosime ne anksčiau, nei prasidės naujasis sezonas.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553