Prieš „Red Bull Speed Avenue 2010“ renginį Vilniuje F-1.LT turėjo galimybę pasikalbėti su buvusiu „Formulės-1“ lenktynininku Davidu Coulthardu. Škotas atsakė ir į mūsų skaitytojų pateiktus klausimus.
Interviu D. Coulthardas prisiminė savo debiuto „Formulėje-1“ aplinkybes, atskleidė vis dar girdintis Michaelio Schumacherio priekaištus dėl 1998 m. Belgijos GP lenktynėse patirtos avarijos bei palygino
Kimi Raikkoneną ir Marką Webberį.
****
Sveikas, Davidai. Visų pirma, kokį jau spėjai susidaryti Lietuvos įvaizdį?
Atvykau tik praėjusį vakarą, buvo tamsu. Taigi, tik šiandien ją pamačiau. Pagal tai, kur esame... Tiesiog žiūrint iš čia („Skybar“ baro – red. past.), viskas atrodo įdomu iš architektūrinės pusės, ar ne? Panašu, esame labai žaliame mieste. Nežinau, kaip atrodo kiti rajonai, tačiau...
Man įdomu pažiūrėti, kokia bus publikos reakcija. Kiek suprantu, šalis nėra didelė, o „Grand Prix“ automobilio atvykimas čia šį tą reiškia, kas, manau, bus gana įdomu. Tikiuosi, kad publikai patiks bolido demonstracija.
Ar turėsi progos apžiūrėti Vilnių po to, ar šį vakarą jau išskrendi?
Tiesą sakant, išvykstu ketvirtadienio rytą, nes vykstu į Angliją, į DTM lenktynes. Taigi, neturėsiu progos apsižvalgyti, bet galbūt kitą kartą. Čia atvykti ne taip jau sunku, ar ne? Galbūt kitą kartą turėsiu daugiau galimybių apsižvalgyti.
Mes visi girdėjome jūsų šiandienos planus – jei viskas klostysis gerai ir oras bus geras, tačiau mes taip pat žinome, kad Adriano Newey sukurti bolidai yra labai greiti, bet kartais nepatikimi. Ką darysite, jei suges bolidas arba bus prastos oro sąlygos?
Didžiausią rūpestį kelia oras.
Bolidas... Mes jį naudojome daug kartų, skirtinguose renginiuose. Be abejo, tai „Formulės-1“ bolidas, jis nėra sukurtas valandų valandas trunkančioms demonstracijoms. Turi atlikti trumpą važiavimą, ataušinti bolidą ir vėl pradėti iš pradžių, nes tai „Formulės-1“ automobilis.
Taigi, mane labiau neramina tai, kad gali lyti ir tai gali šiek tiek sugadinti demonstraciją, nes nebebus tokio greičio, nebus galima paišyti saulučių su dūmais ir panašiai – to, kas gana įdomu jaunimui.
Pakalbėkime apie tavo karjerą F-1, galbūt ir laikus prieš tai. Daug lenktynininkų į „Formulę-1“ taip ir neprasimuša. Ką planavai daryti tokiu atveju?
Na, (visada) buvo šeimos transporto verslas. Jei nebūčiau tapęs lenktynininku, tuomet dirbčiau šeimos transporto versle. Mano proprosenelis pradėjo šį verslą, vėliau čia dirbo mano tėvas, dabar mano brolis – visi jie gyveno laimingai, tad ir man būtų buvę gerai.
Į „Formulę-1“ atėjai gana keistomis aplinkybėmis – 1994-aisiais, po Ayrtono Sennos mirties. Ar jauteisi nepatogiai ateidamas tokiu būdu?
Be abejo, tai buvo tikras šokas. 1994-ųjų savaitgalį Imoloje žuvo du lenktynininkai. Žuvo Ayrtonas Senna, žuvo Rolandas Ratzenbergeris. Taigi, tai buvo tikras šaltas dušas, buvo galima įsitikinti, koks pavojingas gali būti šis sportas.
Tačiau aš buvau jaunas. Kai esame jauni, apie mirtį negalvojame. Norime tiesiog važiuoti.
Man buvo suteikta galimybė, turėjau Ayrtono šeimos ir jo vadybos paramą. Aš... Aš negalėjau jo pakeisti. Jis buvo neįtikėtinai geras lenktynininkas, bet aš pasinaudojau galimybe ir stengiausi kaip tik galėjau.
Dalį mūsų klausimų šiandien sugalvojo mūsų skaitytojai. Labiausiai jiems buvo įdomus 1998-ųjų Belgijos GP. Nebelenktyniauji „McLaren“ komandoje. Oficialią įvykių versiją žinome visi. Ar turi ką pridurti?
Ne. Viskas buvo taip, kaip ir pasakojau. Komanda man pranešė apie artėjantį Michaelį (Schumacherį – red. past.). Aš jau buvo po didelės avarijos starte, važiavau atsarginiu bolidu ir bandžiau jį praleisti, bet Michaelis suklydo. Tai taip paprasta.
Jis kaltina mane. Faktas, kad jis į mane atsitrenkė, aš neįvažiavau atbulomis į jį. Net ir dabar... Michaeli, nagi, tai buvo tavo klaida, tavo klaida.
Lyg man tai rūpėtų. Nekovojau dėl pergalės lenktynės, o tai padėjo Mikai (Hakkinenui – red. past.) laimėti čempionatą. Taigi, nuoširdžiai kalbant, man buvo vienodai, tačiau jis mano, kad kaltas aš.
Vis dar su juo kalbiesi?
Be abejo, praėjusį savaitgalį Belgijoje ėmiau iš jo interviu BBC. Ilgą interviu.
Ar vis dar palaikai ryšį su kitais, jau pasitraukusiais, kurių nepasieki per BBC, pavyzdžiui, Mika Hakkinenu?
Taip, Monake matausi su Mika. Kartu dalyvaujame „
Mercedes-Benz“ renginiuose, nes septynerius metus buvome komandos draugai. Tai ilgas laikas lenktyniauti toje pačioje komandoje.
Taigi, kartu dalyvaujame renginiuose. Jis gyvena Monake, ten jo vaikai. Ten mano šeima. Taigi, taip, mes leidžiame laiką kartu.
Per savo karjerą patyrei daug avarijų, kaip ir kiti lenktynininkai. Ar po to nekilo sunkumų?
Ne, kalbant apie (avarijas, patirtas vairuojant – red. past.) bolidus.
2000-aisiais pateko į lėktuvo katastrofą. Tai buvo sunkiau, žuvo pilotai. Tai įvyko antradienį prieš lenktynes. Susilaužiau kelis šonkaulius, buvo siaubinga...
Man labai pasisekė, tačiau pilotų šeimoms tai buvo siaubinga.
Tačiau po to, kiek pamenu, laimėjai lenktynes?
Ne, finišavau antras.
Vis tiek geras rezultatas...
Taip, Mika laimėjo lenktynes. Buvo gana sunku.
Kada supratai, kad laikas atsisveikinti su „Formulės-1“ lenktynininko karjera?
Akivaizdu, kad supratau, jog tai kažkada baigsis – turi planuoti savo ateitį.
Kanados GP savaitgalis 2008-aisiais. Tuomet tikrai supratau, kad mano nuotykis greitai baigsis.
Įdomu tai, kad tą savaitgalį, tą sekmadienį, aš užėmiau trečiąją vietą. Taigi, kai priėmiau sprendimą (pasitraukti – red. past.), pasiekiau ir, galima sakyti, paskutinį savo geriausią rezultatą „Formulėje-1“.
Sklando linksma istorija. Kartą, kai lijo, grįžai į boksus be batų, mūvėdamas tik kojines. Tuomet tariamai sakei: „Batai mano, kojinės – komandos“. Ar tai tiesa?
Taip. Silverstoune kilo problemų su varikliu ir turėjau sustoti. Turėjau išlipti iš bolido, o buvo tiek daug vandens. Taigi, nusiėmiau batus ir nešiausi juos rankoje.
Man batai buvo labai svarbūs tam, kad jausčiausi patogiai. Kaip ir bet kurie kiti batai. Tą pačią batų porą mūvėjau ilgiau nei vieną sezoną. Turėjau jaustis tikrai patogiai.
Turiu klausimą apie „Eau Rouge“ posūkį (Spa trasoje Belgijoje – red. past.). Visi dėl jo pakvaišę. Visi lenktynininkai apie jį kalba. Ar jis tikrai ypatingas, ar tai geriausias posūkis čempionate?
(Ilga pauzė.) Taip, taip ir yra. Važiuoji 170 mylių per valandą (apie 270 kilometrų per valandą greičiu – red. past.). Žemyn, kairėn, dešinėn, kairėn. Jis ypatingas, jokių abejonių. „Formulėje-1“ jis unikalus. Jis neįtikėtinas.
Esi garsus ir gana įdomi asmenybė...
Tik gana įdomi? (Juokiasi.)
...buvai įsivėlęs į daug meilės istorijų, patyrei lėktuvo katastrofą. Mūsų skaitytojų nuomone, Holivudas – galbūt Bolivudas – kada nors sukurs apie tave filmą. Kas galėtų atlikti pagrindinį vaidmenį – vaidinti tave?
Neturiu žalio supratimo! Niekada apie tai nebuvo pagalvojęs. Ne...
Lenktynininko stereotipas – greiti bolidai, greitos merginos, jachtos, lėktuvai ir panašiai. Visa tai buvo, bet dabar jau nebeesu „Grand Prix“ lenktynininkas – gyvenu normalų gyvenimą, daug paprasčiau.
Kurį iš per karjerą sutiktų vaikinų pavadintum maloniausiu? Galbūt ne lenktynininką... Su kuo geriausiai sutarei?
Užkulisiuose palaikiau gerus santykius su daug žmonių, net nežinau... Geras klausimas! Nežinau.
Užkulisiai nėra ta vieta, kur daug laiko praleidi bendraudamas su žmonėmis. Pokalbiai čia trumpi. 15-20 minučių ir eini savais keliais. Taigi, nežinau, negaliu atsakyti į tokį klausimą.
Pats įdomiausias žmogus yra Bernie (Ecclestone'as, „Formulės-1“ komercijos teisių valdytojas – red. past.). Jis pavertė „Formulę-1“ tokia sėkminga.
Michaelis Schumacheris sugrįžo šiemet, Jacques Villeneuve'as planuoja tai padaryti kitąmet. Pats dabar lenktyniauji DTM. Galbūt tai slaptas planas, slaptas būdas pasiruošti sugrįžimui?
Ne. Man patiko metai „Formulėje-1“, bet, manau, reikia pripažinti, kad viskam yra savas laikas. Yra laikas būti paaugliu, bet jis baigiasi. Yra laikas būti jaunuoliu. Yra laikas...
Gyvenimas susideda iš skirtingų etapų. Neįmanoma sustabdyti laiko. Turi tiesiog gyventi. Aš dabar gyvenu kitokį gyvenimą. Mane vis dar supa „Formulė-1“, bet mano gyvenimas jau kitoks.
Manai, kad Schumacheris galbūt padarė klaidą sugrįždamas?
Ne. Jei jam tai teisingas sprendimas, kodėl ne?
Viskas priklauso nuo to, kaip jautiesi viduje?
Taip, būtent. Vis dėlto, akivaizdu, kad jis nepasieks tokios sėkmės, kokią pasiekė prieš tai – tai buvo neįtikėtina sėkmė. Jis to jau nebepasieks. Jis nelaimės septynių čempionatų. Jis nelaimės devyniasdešimties lenktynių. Galbūt jis laimės dar vienerias ar dvejas, galbūt jis laimės ir čempionatą, tačiau viskas bus ne taip, kaip anksčiau.
Šiemet buvo kalbama apie tai, kad Kimi Raikkonenas gali pakeisti Marką Webberį. Abu jie yra buvę tavo komandos draugai. Kaip juos palygintum, kur jų stipriosios pusės?
Na, Kimi stiprioji pusė yra jo sugebėjimas greitai važiuoti. Tik tiek.
Marko stipriosios pusės yra tai, kad jis yra greitas, jis yra pasišventęs, jis yra komandos žaidėjas, jis yra geros fizinės formos, jis yra susikaupęs.
Mano nuomone, Markas turi gerokai daugiau stiprybių nei Kimi, tačiau Kimi turi vieną labai svarbią – jis yra greitas. Tačiau nemanau, kad jis taip pat sunkiai dirba ar yra tokios pat geros fizinės formos. Mano nuomone, jis nėra ir geras komandos žaidėjas.
Kimi yra labai paprastas žmogus. Gauni tai, ką matai. Tai privalumas. Kai kurie žmonės nėra tokie aiškūs – jie sako viena, o daro kita. Kimi šiuo aspektu yra labai paprastas.
Abu jie duotų didelę naudą komandai, tačiau abu jie yra labai skirtingi.
Ką manai apie dabartinę lenktynininkų rikiuotę? Žmonės kalba apie Alonso, Buttoną, Hamiltoną, Webberį, Vettelį – penkis pilotus tame pačiame lygyje. Visi jie yra labai stiprūs. Galbūt dabartinė rikiuotė yra stipriausia istorijoje?
Rikiuotė yra labai stipri. Pamiršai paminėti Robertą Kubicą, reikia atkreipti dėmesį į Felipe Massą, pelniusį daug pergalių. Akivaizdu, yra ir Michaelis (Schumacheris – red. past.), laimėjęs čempionatų. Kylanti žvaigždė Rosbergas.
Manau, kad „Formulėje-1“ netrūksta talentų. Ji (rikiuotė – red. past.) stipriausia istorijoje. Manau, kad tai puikus periodas „Grand Prix“ lenktynėse.
Ačiū.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).