J. Allisonas: biudžetų ribojimai apsunkino užduotis (2)

J. Allisonas: biudžetų ribojimai apsunkino užduotis
logo Kovo 07 d. 10:36, Daimler AG

Mercedes“ komandos technikos direktorius Jamesas Allisonas papasakojo apie naujojo W12 bolido ypatumus ir pasiruošimą naujajam sezonui.

  • Kas bus rimčiausiu iššūkiu 2021 m. sezone?
  • Nėra jokių abejonių, kad pagrindinė problema yra susijusi su komandų biudžetų apribojimais. Naujoji taisyklė reikalauja iš mūsų protingo požiūrio į išlaidas per visus ateinančius metus. Daugiau mes negalėsime viso sezono metu diegti vieną naujovę po kitos. Vietoje to bus tik ribotas atnaujinimų skaičius, nes reikės maksimaliai efektyviai išnaudoti kiekvieną turimą eurą. Be to, šiais metais įvyko rimti pasikeitimai aerodinamikoje, be to – naujos padangos ir ribojimai naudojant vėjo tunelį. Visa tai prives prie didelių permainų, bet jos toli gražu ne tokios, kokios iš pradžių buvo žadamos 2021 metams.
  • Kokią įtaką turės biudžeto apribojimai dirbant su 2021 m. mašina?
  • 2020 m. pavasarį paaiškėjo, kad dėl COVID-19 bus sudėtinga sukurti visai naują automobilį. Dėl to buvo priimtas sprendimas didžiąją dalį 2020 m. komponentų perkelti į šiuos metus, kad sumažėtų darbų apimtys ir išlaidos, kurios įprastai patiriamos žiemą. Finansine prasme tai supaprastino naujojo bolido sukūrimą. Kita vertus, šių metų eigoje biudžetiniai ribojimai pasijus vis ryškiau. Mes pasistengime išsaugoti savo sugebėjimus kurti labai greitus bolidus, bet dėl ribojimų modernizacijų bus kur kas mažiau. Mums teks kur kas ilgiau laukti, kad galėtumėm rengti didesnių apimčių atnaujinimus, kad neatsidurtumėm situacijoje, kai per pusę metų išleistumėm visus modernizacijai skirtus pinigus.
  • Ką galite papasakoti apie naująjį W12 bolidą. Ties kuo buvo susikoncentruota jį kuriant?
  • Mes jį adaptavome naujam aerodinamikos reglamentui. Šiemet įvyko rimtų permainų, kurios atsilieps mašinos dugno efektyvumui. Jei jūs norite sulėtinti lenktyninį automobilį, o būtent tokios taisyklės ir buvo diegiamos 2021 m., tai dugno modifikacija – pats paprasčiausias ir pigiausias būdas šiam tikslui pasiekti. Mašinos dugnas – svarbus bolido aerodinaminis komponentas, todėl net nedideli geometriniai pakeitimai rimtai veikia jo efektyvumą. Mūsų užduotis buvo ta, kad reikėjo surasti būdą kompensuoti šiuos praradimus. Kai dėl kitų aerodinaminių komponentų, tai mes ištyrinėjome kiekvieną bolido centimetrą norėdami surasti sritis, kurias buvo galima pagerinti. 2021 m. mašinos tapo dar 6 kg sunkesnės, bet mums teko ieškoti, kur panaudoti dar kelis papildomus kilogramus, kurie atsirado uždraudus DAS sistemą. Be to, teko ieškoti būdų kaip padidinti kai kurių komponentų tarnavimo laiką ir juos dabar teks keisti ne taip dažnai. Žinoma, mūsų kolegos iš „Mercedes“ jėgos agregatų skyriaus stengėsi pasiekti daugiau iš jėgainės, žengiant žingsnį šiais metais, turint galvoje tai, kad nuo kitų metų jėgainių modernizacija bus įšaldyta.
  • 2021 m. pasikeitė ir padangos. Kaip tai paveiks bolidą?
  • 2019 m. „Pirelli“ programa buvo nukreipta į tai, kad būtų ilginamas padangų tarnavimo laikas. Tais pačiais metais komandos išbandė naujoves ir atsisakė jų. Dėl to 2020 m. buvo naudojamos dviejų metų senumo padangos, tuo tarpu kai bolidų greičiai didėjo. Nenuostabu, kad pernai padangos dirbo ant savo galimybių ribos. „Pirelli“ dabar sukūrė 2021 m. padangas, nors jų bandymų skaičius dėl koronaviruso buvo sumažintos iki minimumo. Pernai mes šiais padangas galėjome išbandyti Portimao, Bahreine ir Abu Dabyje. Jos kiek lėtesnės nei pernykštės, bet labiau ilgaamžės, todėl problemų per lenktynes neturėtų kilti. Kita vertus, šio sezono padangos bus labai įdomus faktorius. Kiekvieną kartą, kai čempionate keičiamos padangos, tarp komandų prasideda varžytuvės, kas greičiau suras optimaliausią požiūrį dirbant su jomis. Visos komandos jau galėjo išbandyti naujas padangas, tačiau niekas neturi pakankamos patirties. Turint galvoje, kad žiemos bandymai užtruks tik tris dienas, mes neturėsime daug galimybių išsiaiškinti viską su padangomis. Todėl mokytis teks per lenktynes, tik kai išvažiuosime į trasas.
  • Žiemos bandymai užtruks tik tris dienas. Ar toks trumpas laikas keis požiūrį į bandymus?
  • Jei kalba būtų apie pasiruošimą 2022 metams, tai mes pergyventumėm dėl to fakto, kad bandymams turime tik tris dienas. Turint galvoje, kad mašinos šiemet mažai pasikeitė, mums nereikės tiek daug laiko kaip anksčiau viską išsiaiškinti. Dėl to pas mus atsiras daugiau laiko padirbėti su naujomis padangomis. Jei bolidas išsaugos patikimumą, mums trijų dienų užteks. Tačiau jei mes suklydome projektuodami vieną ar kitą svarbią bolido sistemą, yra rizika, kad galime atsidurti besivejančių vaidmenyje.
  • Jūs tęsite daugelio pernai metų elementų naudojimą. Ar galite paaiškinti, kai visa tai veikia?
  • Kiekviena komanda perkelia į šiuos metus skirtingus komponentus, nes taisyklės nereikalauja perkelti konkrečių mazgų. Didžiosios mašinos dalies tobulinimas yra įšaldytas, bet kiekviena komanda turi po du tobulinimo taškus, kuriuos galima panaudoti modernizacijai. Kartu su šiais taškais mes gavome ir sąrašą, kiek taškų „kainuotų“ konkretaus mazgo modernizacija. Dabar jau galima pasakyti, kad visos mašinos gerokai patobulės vienoje ar kitoje srityje lyginant su praėjusiais metais, bet skirtingose komandose tai bus skirtingi komponentai. Kam mes išleidome savo tobulinimo taškus, kol kas neatskleisime. Viskam ateis savas laikas. Pagaliau, jau po šio sezono pradžios visų mazgų, esančių po variklio gaubtu, tobulinimas bus įšaldytas beveik metams. Ką nors ten pakeisti bus galima tik gavus FIA leidimą ir jei tai bus susiję su patikimumu arba išlaidų mažinimu. Taigi, jei jūsų mašina bus nepakankamai greita, tai jūs su tuo negalėsite nieko padaryti iki pat sezono pabaigos. Taigi, šiemet lenktyniauti bus galima be didelio konkurentų spaudimo.
  • Kaip 2022 metų sezono bolido kūrimas atsilieps darbams šiais metais?
  • Laukia itin rimtos permainos, todėl mes nenorime laukti paskutinės minutės. Norėtųsi jau šio sezono pradžioje turėti labai greitą mašiną, kad galėtumėm ramiai pereiti prie kitų metų darbų. Tačiau „Formulė-1“ niekada nebūna paprasta. Pasiruošimas 2022 metams atplėš daug pajėgų nuo darbo su šių metų automobiliu. Per visą sezoną teks balansuoti, kad išsaugotumėm W12 konkurencingumą ir kartu skirtumėm pakankamai dėmesio 2022 m. projektui. Neprarasti to, ką turi, norėdamas pasiekti daugiau – „Formulėje-1“ žinomas iššūkis. Visa tai padaryti bus pakankamai sudėtinga...

 


Komentarai (2)
Perfekt Ok
IP: 1ed90be | 03/08 10:04 Atsakyti
Biudžetų apribojimai sako pagrindinė problema
×

TOP naujienos