J. Allisonas: blogai, kad DAS buvo uždrausta

J. Allisonas: blogai, kad DAS buvo uždrausta
logo 2021 Sausio 03 d. 10:23, Mercedes-Benz

„Mercedes“ technikos direktorius Jamesas Allisonas interviu „Auto Motor und Sport“ kalbėjo apie tai, kokias užduotis spendžia pasaulio čempionų komandos inžinieriai, kad automobilis išliktų pats greičiausias tarp visų „Formulės-1“ dalyvių.

  • „Mercedes W11“ galima laikyti vos ne idealia lenktynių mašina. Kuo ji geresnė už pirmtakę W10?
  • Mums pavyko kiek padidinti prispaudžiamąją jėgą, padidinti motoro galią, geresnis tapo balansas tarp greičio viename greitame rate ir tempu ilgoje lenktynių distancijoje. 2019 m. mes turėjome puikią mašiną, bet su ja laimėti „pole“ pozicijas būdavo kiek sunkiau.
  • Kas duoda didesnį efektyvumą važiuoklėje – ar darbas ties aerodinamika, ar važiuoklės tobulinimas?
  • Negaliu pasakyti nieko, ko mums pavyko pasiekti vien tik modernizuojant aerodinamiką. Bet pasikeitimai buvo gana rimti, dėl to reikėjo atlikti naujus FIA saugumo bandymus. Kartu galinės pakabos žemutinės trikampės svirties padėtis, kuri mūsų bolide panaudota, yra susijusi su saugumo struktūromis, kurios išdėstytos už transmisijos. Dėl to teko atlikti naujus saugumo bandymus. Iš pirmo karto praeiti jų nepavyko, užduotis buvo gana sudėtinga. Pavyzdžiui, pakabos trikampės svirtys yra susijusios su transmisija, kurios detalės nėra jau tokios tvirtos. Mums teko stiprinti pavarų dėžės struktūrą. Bet tai buvo dėmesio verta užduotis, kadangi pavyko pagerinti vairavimo charakteristikas.
  • Kartu išspręsti ir problemas, susijusias su lėtų posūkių įveikimu?
  • Su šia problema mes išsiaiškinome ne praėjusią žiemą, mes ja susirūpinome dar 2017 m. Tų metų automobilis gerai tvarkėsi su greitais posūkiais, bet prastai atrodė lėtuose. Mes palaipsniui judėjome link to taško, kokiame esame dabar. Jau 2019 m. mašina buvo visiškai subalansuota... Mes suradome būdą pasiekti, kad aerodinaminė platforma dirbtų taip, kad padangos būtų optimaliame darbiniame diapazone, o tai pagerino mašinos elgesį lėtuose posūkiuose, nes būtent nuo to didžiąją dalimi priklauso rato įveikimo laikas.
  • Kiek jūs esate patenkinti DAS sistemos veikla?
  • Praktiškai visos mūsų viltys, susijusios su šia sistema, buvo įgyvendintos. Teoriškai mes norėjome DAS naudoti dar aktyviau, kad lenktynininkai galėtų pasiekti optimalaus mašinos darbo nuo posūkio iki kito posūkio, taip pat priklausomai nuo padangų susidėvėjimo laipsnio. Bet paaiškėjo, kad pilotams nėra taip paprasta naudotis DAS sistema. Gali būti, jei sezonas būtų labiau normalesnis, mes turėtum galimybę daugiau ją išbandyti, galėtumėm ją tobulinti, kad lenktynininkai galėtų dažniau ja naudotis. Vis dėlto ji padėdavo greičiau įšildyti priekines padangas iki darbinės temperatūros išvažiavimo iš boksų rate ir prieš restartus. Gaila, kad negalėjome išbandyti viso DAS efektyvumo. Taip pat gaila, kad ji buvo uždrausta nuo šių metų. Bet to priežastis mes suprantame.
  • Kiek geresnis tapo jėgos agregatas?
  • Inžinierių požiūriu, kurie užsiima važiuokle, tai bus ta pati jėgainė, tik kiek galingesnė. Tai pareikalavo intensyvaus motoristų bazėje darbo, kuriems 2019 m. akstinu tapo tai, kad „Ferrari“ variklis (spaudos teigimu) buvo geresnis nei „Mercedes“.
  • Ar keitėte važiuoklės ratų bazę?
  • Ji lieka nepasikeitusi nuo 2017 m.
  • Kodėl varžovai nebando kopijuoti jūsų sprendimų?
  • Todėl, kad šia prasme geriau yra nieko nekeisti. Bet kokios permainos – visada žingsnis į nežinomybę. Mes esame patenkinti mūsų ratų baze. Dėl jos automobilis sveria 4 kg daugiau nei trumpos bazės konkurentų mašinos. Dėl to kai kuriose trasose mes prarandame nuo 0,007 iki 0,009 sek. kiekviename rate. Tačiau mes manome, kad ilgesnė bazė leidžia daugiau pasiekti aerodinamikos srityje. Mus viskas tenkina, nes visada sutelpame į minimalų reikalaujamą bolido svorio limitą.
  • Ar tapo efektyvesniu informacijos apsikeitimas tarp pilotų ir inžinierių?
  • Lenktynininkai yra labai svarbi komandinės sėkmės dalis. Jų informacija – pagrindas dirbti su simuliatoriumi, taip pat jos pagrindu mes kiekviename etape koreguojame mašinos nustatymus. Be to, jie duoda užuominas perspektyvai: „Būtų geriau, jei padarysime taip...“ Mes stengiamės įsiklausyti į jų nuomones kurdami važiuoklę kitam sezonui. Visa tai yra svarbu, tačiau ne tiek, kiek atrodo. Mes sugebame sukonstruoti greitą bolidą ir be pilotų komentarų. Važiuoklės kūrimo pagrindu būna žinios apie tai, kaip galima mašiną padaryti greitesne. O lenktynininkų komentarai – tai tik savotiškas „garnyras“... Antra vertus, nors jūs galite viską tiksliai apskaičiuoti ir sumodeliuoti, jums vis tiek reikia autoritetingo žmogaus nuomonės, kuris turės viską patikrinti. Lenktynininkas ir yra būtent tas žmogus.
  • Ką galima papasakoti apie jūsų automobilio potencialą?
  • Esame labai patenkinti jo mechanine platforma. Daugelyje trasų tai leidžia mums dirbti su padangoms esant optimaliame jų darbo diapazone. Mašina yra patikima, gerai išbalansuota, variklis yra puikus. Aerodinamika gerai integruota su važiuokle. Tai yra geras pagrindas pergalėms. Tačiau kartu kai kurio nerimo yra. Tai yra padangos, su kuriomis mums teks dirbti 2021 metais. Jų elgesys mums buvo tikru siurprizu, bet sezono pabaigoje mes surinkome daugiau informacijos apie jas. Dabar mes naudojame šiuos duomenis, norėdami suprasti, ar šios padangos atitinka mūsų bolido mechaninę ir aerodinaminę platformas ir ar bus taip, kaip ir ankstesniais metais. Antroji baimė – kokia bus aerodinamika, atnaujinta pagal 2021 m. taisykles. Šie pakeitimai yra gana rimti ir mes negalime tikėtis to, kad mūsų bolido platforma veiks taip pat efektyviai kaip ir anksčiau. Todėl mes stengiamės maksimaliai kompensuoti prarastą prispaudžiamąją jėgą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983