J. Key: 2022 m. reglamentas duos daugiau laisvės

J. Key: 2022 m. reglamentas duos daugiau laisvės
logo 2020 Lapkričio 23 d. 10:52, Red Bull Content Pool / Getty Images

Skirtingai nei kitos komandos „McLaren“ ir toliau modernizuoja savo MCL35 ir tai darys iki sezono pabaigos. Interviu „Auto Motor und Sport“ ekipos technikos direktorius Jamesas Key papasakojo, su kuo tai susiję. Taip pat jis papasakojo, kaip ruošiamasi didelėms reglamento reformoms nuo 2022 metų.

  • Kodėl „McLaren“ pasirinko kitokį bolido modernizacijos kelią, pavyzdžiui, ne tokį kaip „Renault“ ir „Racing Point“?
  • MÅ«sų strategija mašinos modernizacijos srityje skiriasi nuo varžovų, todėl kad iki sezono pradžios mes net nežinojome, kaip veiksime. Tam yra trys priežastys: visų pirma, nedidelių žingsnių politika leidžia mums didesnę veiksmų laisvę, kai tenka reaguoti į problemas, išryškėjusias per žiemos bandymus. Tik ten mes pamatome mÅ«sų silpnybes. Antra, standartinė tobulinimo programa buvo vykdoma dar iki krizės, susijusios su pandemija. Trečia, mums teko tinkamai sureaguoti į pokyčius taisyklėse. 2021 metais mes jau neturėsime sąlyginių balų (tobulinimo taškų), kuriais reglamentuojamos modernizacijos apimtys, kadangi pereiname prie „Mercedes“ jėgos agregatų. Viskas, ką mes norime pakeisti mÅ«sų bolide, turi bÅ«ti padaryta šiame sezone. Tai diktuoja tam tikrus terminus. Pateiksiu tik vieną pavyzdį: darbą su bolido nosimi reikėjo užbaigti iki rugsėjo pabaigos. „Renault“ bei „Racing Point“ tokios problemos neturėjo. Noriu pasakyti, kad požiÅ«ris į modernizaciją nulems, kam atiteks 3 vieta Konstruktorių įskaitoje. Esmė tame, kaip jÅ«s efektyviai realizuojate pasirinktą strategiją.
  • JÅ«sų komanda turės panaudoti du tobulinimo taškus, kadangi pereinate prie kito gamintojo jėgainių. Bet jei jÅ«s, kaip kitos komandos, turėtumėt du tobulinimo taškus važiuoklei modernizuoti, ar 2021 m. mašina labai skirtųsi nuo MCL35?
  • Atrodo, kad taip. Jei mes turėtumėm veiksmų laisvę, mašina gerokai pasikeistų, juk joje stovės visai kitoks variklis. Aš išleisčiau tobulinimo taškus bÅ«tent tam. Bet mes nesiskundžiame. FIA turėjo priimti sprendimus labai sudėtingoje ir nenuspėjamoje situacijoje. Svarbiausia, reikėjo taupyti komandų pinigus. Aptarinėti ypatingą kurios nors vienos komandos padėtį tuomet buvo neįmanoma.
  • Kiek sudėtingiau pereidinėti prie kitų jėgainių nei prieš dešimt metų?
  • Kur kas sudėtingiau. Manau, kad dabar man pažįstami visi varikliai, kurie buvo naudojami „Formulėje-1“. Kai mes turėjome reikalų su V8, tarp važiuoklės ir transmisijos buvo erdvė, kurią reikėjo užpildyti. Visi varikliai bÅ«davo vienodų išmatavimų, truputį skirdavosi tik aušinimo sistemos. Bet variklių architektÅ«ra bÅ«davo visai suprantama, todėl bÅ«davo lengva pereiti nuo vieno variklio prie kito. Dabar jėgos agregatas yra integruotas su važiuokle, jo geometriją apsprendžia įvairÅ«s komponentai, degalų bakas, turbinos ir kompresoriaus padėtis, aušinimo sistemos konfigÅ«racija ir dujų išmetimo sistema. Jei anksčiau bÅ«davo galima kalbėti apie 3 ar 4 aušinimo sistemos variantus, tai dabar jų gali bÅ«ti septyni. Todėl dabar pereinant prie kitų jėgainių, tenka atsižvelgti į labai daug faktorių.
  • Ar komanda, kuri anksti pradėjo ruoštis 2021 metams, turės pranašumą?
  • Be abejo, jei jÅ«s anksti pradėjote ruoštis kitiems metams, turėsite pranašumą. MÅ«sų atveju, dauguma sričių, kurių modernizaciją mes atlikome šiame sezone, visiškai atitinka 2021 m. užduotis. Mes taip pat anksti pradėjome dirbti su nauju bolidu dėl bÅ«simo perėjimo prie kitų jėgos agregatų.
  • Kiek reikia eiti į kompromisus tobulinant dabartinę važiuoklę, kai jau greitai reikės pereiti prie visiškai naujo reglamento? Kiek kitais metais bus sudėtinga ruoštis 2022 m. permainoms?
  • Kadangi reformos bus labai didelės, sunkumų bus. Per savo karjeros metus aš tris kartus buvau panašioje situacijoje – 2009, 2017 m. ir kai kuria prasme 2014 m. Inžinieriams visada norisi skirti visą laiką naujai mašinai kurti, tačiau realiai tai nepavyksta, nes bÅ«tina rodyti rezultatus ir einamajame sezone. Dabar skirtumas tas, kad ankstesnės žinios bus mažai naudingos. 2009, 2014 ir 2017 metais pakeitimai taip pat buvo dideli, tačiau mes galėjome organizuoti darbus pagal senus principus. 2022 m. viskas prasidės nuo „švaraus lapo“ ir negalėsime remtis ankstesnė patirtimi. Aš sveikinu perėjimą prie naujo reglamento. Gerai, kai galite laisvai kurti ir realizuoti kažkokias naujas idėjas. Tai leis judėti į priekį padidintais tempais. Tačiau turime tiksliai suprasti, ką reikės padaryti. Tik kai apsispręsite su nauja koncepcija, galima bus detaliai ją analizuoti. Kitoje stadijoje reikės gerai suprasti, kas galės veikti, o kas – ne.
  • 2022 m. įvyks didelė „Formulės-1“ revoliucija. Ar skirtingų komandų mašinos bus panašios viena į kitą?
  • Kai kuris panašumas bus, tačiau naujos taisyklės duos visiems pakankamai laisvės, todėl skirtumai bus gana nemaži.
  • Visi naujame reglamente ieškos „pilkųjų zonų“. Kas svarbiau: ar sugalvoti kokią nors genealią idėją ar itin kruopšÄiai išstudijuoti naujas taisykles?
  • Reikia derinti abu šiuos požiÅ«rius. Visų pirma, koncepcija turi bÅ«ti teisinga, kitaip jokios „pilkos zonos“ jums nepadės. Šie darbai turi bÅ«ti atliekami lygiagrečiai. Didelės specialistų grupės užsiima koncepcija, kiti studijuoja reglamentą, norėdami suprasti, kaip maksimaliai efektyviai reikės realizuoti naujas idėjas.
  • Kiek naujos mašinos bus lėtesnės?
  • Kol kas nežinau. Mes aptariame šÄ¯ klausimą komandoje, nes tai reikia žinoti. Nuo rato įveikimo greičio priklauso jėgos, kurios veikia bolidą, o nuo to savo ruožtu priklauso daugelio elementų konstrukcija. Jos vienareikšmiškai bus lėtesnės, kadangi mes turėsime mažiau instrumentų prispaudžiamajai jėgai generuoti. Netikiu pesimistinėmis prognozėmis, kai kalbama, kad jos sulėtės net 7 sek. Aš galvoju apie 3 sekundes.

 


Komentarai (0)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas