J. Key: vėjo tunelis – labai svarbus projektas (8)

J. Key: vėjo tunelis – labai svarbus projektas
logo Rugpjūčio 18 d. 10:53, McLaren F1

Birželį „McLaren“ komandos vadovas Andreas‘as Seidlas patvirtino, jog Wokinge pradedamos naujojo vėjo tunelio statybos, nes pastaruosius 10 metų ekipa naudojosi „Toyota“ technologijų centro Kelne paslaugomis.

„McLaren“ technikos direktorius Jamesas Key paaiškino, kodėl komanda ėmėsi tokio didelio ir brangaus projekto.

Jei „McLaren“ pavyktų išsilaikyti 4-toje Konstruktorių taurės vietoje, tai būtų geriausias jos pasiekimas nuo 2012 metų. Norint vystyti sėkmę ir sugrįžti į tas pozicijas, kurias ekipa užėmė dar prieš dešimt metų, būtina gerinti ir jos technines galimybes.

„Tai labai svarbu, - įsitikinęs J. Key. – Kai mes su Andreas‘u prisijungėme prie komandos, tai buvo vienas iš stambiausių projektų, jam reikėjo surasti racionalų požiūrį, todėl reikėjo daug ką aptarti prieš visa tai pradedant.

Per 10 metų susiklostė puikūs santykiai su „Toyota“ ir jie toliau mums teikia itin kokybiškas paslaugas, bet jų įranga taip pat sensta lyginant su tais vėjo tuneliais, kurias dabar turi daugelis „Formulės-1“ komandų.

Šiuolaikiniuose vėjo tuneliuose naudojamos stebėtinos technologijos – tai viena iš tų mažų paslapčių, kurios yra paslėptos nuo pašalinių akių. Jei jums kada nors teko matyti panašų įrenginį, suprasite, kiek daug su juo yra susiję, kokios įdomios metodikos yra taikomos vykdant aerodinaminius tyrimus.

Skaitmeninės hidrodinamikos technologijos CFD ir vėjo tuneliai gerai papildo vienas kitą, ypač automobilių sporto sferoje, kur mes turime reikalų su sudėtingomis ir chaotiškomis situacijomis, kurios yra susijusios su automobiliais. Jos yra naudojamos visose plokštumose, jų ratai sukasi, jas veikia oro srautai ir čia atsiranda daugybė sudėtingų momentų.

CFD pagalba pavyksta viską geriau suprasti, kaip šie oro srautai sąveikauja ir mes, inžinieriai, pradedame įsivaizduoti, kas iš tiesų vyksta. Bet realiu laiku šios technologijos neleidžia greitai atskleisti tikrojo vaizdo, o štai vėjo tunelis tai leidžia padaryti ir, beje, gana tiksliai.“

Pavyzdžiui, „Mercedes“ komanda turi galingą ir šiuolaikišką vėjo tunelį ir tai leidžia jai išlikti lyderio pozicijose „Formulėje-1“.Variklio galia, kurį jis turi, yra įvertinta maždaug 2,2 megavato.

„Žodžiui, norint judėti į priekį, reikia pasistengti neatsilikti nuo varžovų, - tęsė J. Key. – Veikti galima įvairiai, bet labiausiai logiškas variantas – sukurti naują technologinį centrą mūsų bazėje Wokinge. Komandos akcininkai aktyviai palaiko šiuos planus“.

Komentarai (8)


Fresto
| Rugpjūčio 19 d. 22:29
leksas
| Rugpjūčio 19 d. 08:59

kažkoks autizmas. Viskas jiems yra projektai, netgi nueit į toletą pašikt jiems kaip projektas... Išleidžiami milijonai kažkokiems sparneliams.... Kur dingo f1 paprastumas ir tas nepaprastas jos žavesys?

Ten kur prasidejo tavo gilesnis domejimasis F-1'u nei tik pasiziurejimas per TV. F1 niekada nebuvo paprasta tik apie tai informacijos buvo maziau
jmrb
| Rugpjūčio 19 d. 12:38
Manau, kad viskas gan paprasta - kadangi neužilgo nusimato biudžetų ribojimai, o tunelio TOP komandai šiaip ar taip reikės, tai dabar yra tas laikas, kada reiktų investuoti didelius pinigus į ilgalaikius dalykus.
Ir šiaip, visai realu, kad kalbant apie biudžetų lubas ir taupymus, buvo kalbėta apie galimybę leisti naudotis tuneliais daugiau, bet čia jau papildomos spekuliacijos.
leksas
| Rugpjūčio 19 d. 08:59
kažkoks autizmas. Viskas jiems yra projektai, netgi nueit į toletą pašikt jiems kaip projektas... Išleidžiami milijonai kažkokiems sparneliams.... Kur dingo f1 paprastumas ir tas nepaprastas jos žavesys?
A85
| Rugpjūčio 18 d. 19:32
deivec
| Rugpjūčio 18 d. 17:58

puse mano klausimo iskart atsakei, nes pagalvojau oh my, kur dingo McLaren vejo tunelis :D
Bet siaip keista, kai McLaren lygio komanda sako - na ka, gal jau reiketu pasistatyti sau tuneli :)
Gal jau vis del to reikia ja lyginti su Racing Point ir HAAS ?

Tai dėl laiko ribojimo, matyt, nematė reikalo statytis. Arba gal tikėjosi, kad aero taisyklės pasikeis vėl link in-wash. Arba gal pinigų trūko. O gal norėjo 1:1 dydžio statytis ir laukė, kad pasidarys pakankamai pigu turėti savo. Nežinau kodėl nesistatė. Užtai Sauber už McLaren pinigus (išpirka už Kimi) sau pasistatė :D Ir, atrodo, sėkmingai naudoja ir dabar :)
deivec
| Rugpjūčio 18 d. 17:58
A85
| Rugpjūčio 18 d. 17:30

McLaren vis dar turi vėjo tunelį, tik iš jo naudos didelės nėra, nes pasikeitus bolidų aero koncepcijai iš in-wash į out-wash turimas tunelis yra netinkamas, kiek suprantu, per siauras, ir negalima tinkamai modeliuoti aero. Be to, reikia nepamiršt, kad komandom yra uždėtas laiko ribojimas naudotis vėjo tuneliu. Tai galima tą vėjo tunelį ir panuomot, kad nestovėtų be darbo. Bet, žinoma, geriausia turėti tunelį vietoj, negu važinėt pirmyn-atgal su modeliais.

puse mano klausimo iskart atsakei, nes pagalvojau oh my, kur dingo McLaren vejo tunelis :D
Bet siaip keista, kai McLaren lygio komanda sako - na ka, gal jau reiketu pasistatyti sau tuneli :)
Gal jau vis del to reikia ja lyginti su Racing Point ir HAAS ?
A85
| Rugpjūčio 18 d. 17:30
McLaren vis dar turi vėjo tunelį, tik iš jo naudos didelės nėra, nes pasikeitus bolidų aero koncepcijai iš in-wash į out-wash turimas tunelis yra netinkamas, kiek suprantu, per siauras, ir negalima tinkamai modeliuoti aero. Be to, reikia nepamiršt, kad komandom yra uždėtas laiko ribojimas naudotis vėjo tuneliu. Tai galima tą vėjo tunelį ir panuomot, kad nestovėtų be darbo. Bet, žinoma, geriausia turėti tunelį vietoj, negu važinėt pirmyn-atgal su modeliais.
Misiulis
| Rugpjūčio 18 d. 15:10
Nepamirskim kad nemazai sezonu jie siknoj sedejo tikrai vien del variklio.
fnatic
| Rugpjūčio 18 d. 14:00
Tai jei prieš 10 metų pradėjo naudotis Toyota vėjo tuneliu, tai prisiminus kad 2009 McLaren po čempioniško sezono 2008 metų labai giliai į šikną tiek metų buvo nukritusi, aišku kovojo dėl titulų nuo 2010-2012 metų su Red Bull, bet jie tik antra ar trečia pagal greitį budavo... O paskui kai krito tai visai nusivažiavo, šiemet kažkoks pagėrėjimas.
×

F-1.lt pulsas