J. Key: vėjo tunelis – labai svarbus projektas

J. Key: vėjo tunelis – labai svarbus projektas
logo 2019 Rugpjūčio 18 d. 10:53, McLaren F1

Birželį „McLaren“ komandos vadovas Andreas‘as Seidlas patvirtino, jog Wokinge pradedamos naujojo vėjo tunelio statybos, nes pastaruosius 10 metų ekipa naudojosi „Toyota“ technologijų centro Kelne paslaugomis.

„McLaren“ technikos direktorius Jamesas Key paaiškino, kodėl komanda ėmėsi tokio didelio ir brangaus projekto.

Jei „McLaren“ pavyktų išsilaikyti 4-toje Konstruktorių taurės vietoje, tai būtų geriausias jos pasiekimas nuo 2012 metų. Norint vystyti sėkmę ir sugrįžti į tas pozicijas, kurias ekipa užėmė dar prieš dešimt metų, būtina gerinti ir jos technines galimybes.

„Tai labai svarbu, - įsitikinęs J. Key. – Kai mes su Andreas‘u prisijungėme prie komandos, tai buvo vienas iš stambiausių projektų, jam reikėjo surasti racionalų požiūrį, todėl reikėjo daug ką aptarti prieš visa tai pradedant.

Per 10 metų susiklostė puikūs santykiai su „Toyota“ ir jie toliau mums teikia itin kokybiškas paslaugas, bet jų įranga taip pat sensta lyginant su tais vėjo tuneliais, kurias dabar turi daugelis „Formulės-1“ komandų.

Šiuolaikiniuose vėjo tuneliuose naudojamos stebėtinos technologijos – tai viena iš tų mažų paslapčių, kurios yra paslėptos nuo pašalinių akių. Jei jums kada nors teko matyti panašų įrenginį, suprasite, kiek daug su juo yra susiję, kokios įdomios metodikos yra taikomos vykdant aerodinaminius tyrimus.

Skaitmeninės hidrodinamikos technologijos CFD ir vėjo tuneliai gerai papildo vienas kitą, ypač automobilių sporto sferoje, kur mes turime reikalų su sudėtingomis ir chaotiškomis situacijomis, kurios yra susijusios su automobiliais. Jos yra naudojamos visose plokštumose, jų ratai sukasi, jas veikia oro srautai ir čia atsiranda daugybė sudėtingų momentų.

CFD pagalba pavyksta viską geriau suprasti, kaip šie oro srautai sąveikauja ir mes, inžinieriai, pradedame įsivaizduoti, kas iš tiesų vyksta. Bet realiu laiku šios technologijos neleidžia greitai atskleisti tikrojo vaizdo, o štai vėjo tunelis tai leidžia padaryti ir, beje, gana tiksliai.“

Pavyzdžiui, „Mercedes“ komanda turi galingą ir šiuolaikišką vėjo tunelį ir tai leidžia jai išlikti lyderio pozicijose „Formulėje-1“.Variklio galia, kurį jis turi, yra įvertinta maždaug 2,2 megavato.

„Žodžiui, norint judėti į priekį, reikia pasistengti neatsilikti nuo varžovų, - tęsė J. Key. – Veikti galima įvairiai, bet labiausiai logiškas variantas – sukurti naują technologinį centrą mūsų bazėje Wokinge. Komandos akcininkai aktyviai palaiko šiuos planus“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983