J. Palmeris: DRS turi pliusų ir minusų (1)

J. Palmeris: DRS turi pliusų ir minusų
logo 2019 Gruodžio 08 d. 11:31, Renault Sport

Dėl techninių priežasčių trečdalį lenktynių Abu Dabyje neveikė DRS sistema ir daugelis „Formulės-1“ ekspertų apsidžiaugė tuo, kad jie vėl pamatė tikrą kovą trasoje. Buvęs F-1 lenktynininkas Jolyonas Palmeris išanalizavo, kam padėjo šis techninis gedimas, o kam – sutrukdė, o taip pat oficialiame F-1 pasaulio čempionato tinklapyje papasakojo, kodėl dar per anksti visai atsisakyti DRS.

Abu Dabyje mes pamatėme įdomią situaciją, kurios priežastimi tapo trikdžiai elektroninėje DRS valdymo sistemoje per pirmuosius 17 ratų. Tai turėjo įtakos lenktynėms, išprovokavo keletą įdomių dvikovų, sugadino planus vieniems pilotams ir padėjo kitiems.

Kai DRS nustojo veikti, kovų trasoje pobūdis kiek pasikeitė. Lenktynininkams atsirado galimybė atakuoti posūkiuose, kur mes nesame įpratę matyti lenkimų. Jei galima naudoti DRS, tai jūs niekada nepamatysite lenkimų, pavyzdžiui, penktame posūkyje – tokiems manevrams nėra prasmės. Jei aplenki 5 posūkyje, tai varžovas aktyvuoja DRS išvažiuojant iš 7 posūkio ir pabando kontratakuoti tiesiojoje, kadangi DRS aktyvacijos taškas yra išvažiuojant iš 6 posūkio.

Tačiau mes matėme, kaip atkovodamas poziciją, Valtteri Bottas ten be DRS atakavo Lance‘ą Strollą. Ten pat Carlosas Sainzas pabandė aplenkti Danielį Ricciardo, kai šis išvažiavo iš serviso zonos. Be to, mes matėme, kaip sportininkai gynėsi 17 posūkyje, nors ten lenkimų nebuvo nuo tų laikų, kai galinėje tiesiojoje atsirado DRS zona.

Taigi, kol DRS buvo išjungta, mes pamatėme daugiau įdomesnės kovos, tikras lenktynes, bet buvo ir keletas pavojingų požymių to, kas gali atsitikti, jei DRS bus visai atsisakyta.

Bottas prieš Hulkenbergą

Pasivijęs Nico Hulkenbergą – pirmąjį varžovą iš peletono vidurio – Valtteri Bottas užstrigo paskui vokietį. Už jo taip pat važiavo Sebastianas Vettelis. Nors „Ferrari“ ir turi gerą maksimalų greitį, Vettelis nesugebėjo įveikti Botto, o šis savo ruožtu negalėjo aplenkti Hulkenbergo.

Tuose ratuose Bottas nusileisdavo Lewisui Hamiltonui po 1,5-2 sek, kiekviename rate, nors šis nuvažiuodavo ratus su tomis pačiomis padangomis laisvoje trasoje, rodydamas, kiek greitos yra „Mercedes“ mašinos ir koks galėtų būti Valtteri tempas. Bet suomiui nepavyko įveikti „Renault“, kuri turėjo minkštąsias padangas.

Laikas nuo laiko mes matėme įdomias dvikovas ir net buvo malonu matyti, kaip Hulkenbergas su „Renault“ sulaiko Bottą ir Vettelį, bet po to pradėjo veikti DRS ir Bottas paprasčiausiai tiesiojoje pravažiavo per Nico mašiną. Bet jei ne DRS, tai buvo akivaizdus pavojus to, kad lyderių grupėje mes nebūtumėm pamatę įdomių dvikovų, mat skirtumas tarp „top“ komandų mašinų greičio yra mažesnis nei tarp „Mercedes“ bei „Renault“.

Net su DRS Hamiltonas nesugebėjo aplenkti Leclerco Monzoje, bet be šios sistemos mes nebūtumėm pamatę dramos prieš 4 posūkį ar incidento, kai Charlesas užblokavo ratus spaudimo sąlygomis 1 posūkyje, o galiausiai atsiplėšė nuo Hamiltono Curva Grande.

Iš tikrųjų, šiuolaikinės mašinos neleidžia normaliai persekioti varžovų. Ši sistema atsirado 2011 metais kaip priemonė lenkimų skaičiui padidinti, bet jei atvirai, tai problemų su dvikovomis trasoje tapo tik daugiau, tačiau kol kas mes nesame pasiruošę atsisakyti DRS.

Tikiuosi, kad 2021 metų reglamentas prives prie to, kad pilotai galės kur kas artimiau kovoti vienas su kitu. Būtent to mes siekiame ir gerą pavyzdį matėme Spa, kur niekas nenorėjo pirmas išvažiuoti iš La Source, baimindamasis, kad varžovas, važiuojantis paskui, aktyvuos DRS ir tiesiojoje paprasčiausiai pravažiuos pro šalį.

Kam padėjo DRS gedimas?

 DRS gedimas Abu Dabyje rimtai padėjo Sergio Perezui ir Daniilu Kvyatui, o taip pat Hulkenbergui, nors ir mažiau, jų kovoje su Norrisu, Ricciardo bei Sainzu.

Lando, Danielis ir Carlosas  startavo su minkštosiomis ir turėjo anksti stoti boksuose, o vėliau pateko į grūstį paskui Romaino Grosjeano „Haas“. Dėl to Lando, nors ir gavo naujas padangas, keletą sekundžių pralaimėjo Hulkenbergui, kuris tuo metu važiavo su senomis padangomis, tačiau tuščia trasa, paskui save vesdamas didelę dalį vidurinės grupės pilotų peletoną. Tai leido jam vėl įsitraukti į kovą: po sustojimo DRS pradėjo veikti.

Tas pats padėjo Perezui ir Kvyatui, kurie startavo su vidutinėmis ir kietosiomis. Jei ne tik nepralaimėjo tiems, kas anksčiau sustojo, bet ir sugrįžę į trasą su naujomis padangomis, iš karto įsijungė į kovą, kad galėtų tapti „geriausiais iš likusiųjų“.

Kam tai sutrukdė?

Be „McLaren“ pilotų ir Danielio Ricciardo, Hulkenbergas sutrukdė Bottui ir Vetteliui, tačiau Valtteri daugiau prarado grūstyje, todėl, kad startavo iš galo ir turėdavo kruopščiai rengti kiekvieną lenkimą. Jei varžybose visai nebūtų veikusi DRS, tai būtų tapę katastrofa tiems, kas startavo iš paskutinių vietų.

Galiausiai Bottas nuvažiavo puikias lenktynes ir ne tiek daug nusileido Leclercui finiše, nors važiavo su vieno sustojimo strategija. Jis „Ferrari“ pralaimėjo apie 20 sekundžių, bet kai DRS pradėjo veikti, jis aplenkė Hulkenbergą. Tas faktas, kad prie vienodos strategijos per likusius 37 ratus jis sumažino atsilikimą nuo Hamiltono, pabrėžia, koks įspūdingas buvo Botto pasirodymas. Jei su DRS pagalba jis būtų galėjęs kur kas greičiau aplenkti lėtesnius varžovus, tai jis būtinai būtų užlipęs ant podiumo.


Komentarai (1)
Aiwux
| 12/11 17:47 Atsakyti
Mintis: DRS lieka ir galima naudot kada nori, bet apribojama iki 10 (ar kitokio skaičiaus) kartų?
×

TOP naujienos