J. Palmeris: kodėl „Ferrari“ pralaimėjo „Red Bull“

J. Palmeris: kodėl „Ferrari“ pralaimėjo „Red Bull“
logo 2022 Lapkričio 26 d. 20:35, Pirelli

Buvęs „Formulės-1“ pilotas, dabar – oficialaus F-1 tinklalapio ekspertas Jolyonas Palmeris išvardijo faktorius, kurie leido Maxui Verstappenui ir „Red Bull“ komandai užtikrintai dominuoti šiame sezone.

Jolyonas Palmeris: „Kodėl „Red Bull“ aplenkė „Ferrari“? Skuderijos mašina dažnai būdavo pati greičiausia, o jei išanalizuosime Charleso Lecreco kvalifikacinį tempą, tai pasirodo, kad jis buvo pats greičiausias lenktynininkas.

Gali būti, kad Charlesas yra pats geriausias kvalifikacijos meistras čempionate. Jis tai pradėjo demonstruoti dar 2019 metai savo pirmajame sezone „Ferrari“ sudėtyje. Šiais metais didžiausią įspūdį padarė tai, kad jis sugebėdavo atkovoti reikiamas sekundes lemiamame bandyme finalinėje sesijoje.

Dažnai būdavo, kad pirmuoju bandymu jis rodydavo antrą ar trečią rezultatą, o pabaigoje jam pavykdavo parodyti geriausią laiką. Taigi, kodėl „Ferrari“, turėdami patį greičiausią bolidą, vis dėlto atsidūrė paskui „Red Bull“?

Pagrindinė priežastis ta, kad italų ekipos lenktynių tempas buvo nepakankamai aukštas. Sekmadieniais M. Verstappenas būdavo greičiausias iš visų, jis demonstruodavo tiesiog stebėtiną tempą.

Iš tikrųjų „Ferrari“ pirmose sezono lenktynėse taip pat viskas buvo gerai su tempu, bet sezono eigoje jie nusirito žemyn. Beje, pagal vidutinį tempą „Ferrari“ nusileido tik Verstappenui, bet jų dažnai neaplenkdavo Sergo Perezas. Tuo tarpu Maxas ryškiai aplenkdavo visus, ir esmė čia ne vien tempe, bet ir tame, kad Maxas pasiekė kažkokį visai kitą lygį dirbdamas su padangomis. Mokėjimas ilgai išsaugoti padangų efektyvumą darbiniame režime tapo pagrindiniu Maxo ginklu, padėjo jam, pavyzdžiui, nugalėti Majamyje.

Dėl to jis laimėjo ir nemaža kitų lenktynių, nežiūrint į tai, kad kvalifikacijose jis pralaimėdavo Charlesui, o kartais – ir C. Sainzui. Verstappenas apskritai važiuodavo labai stabiliai, jam pavykdavo laimėti net startuojant iš gana žemų pozicijų.

Vienas iš Maxo sėkmių faktorių – jis apskritai neturėjo pasitraukimų, susijusių su avarijomis. Vengrijoje jis startavo dešimtas ir laimėjo, Belgijoje startavo 14-tas, ten irgi nugalėjo. Prie mašinos vairo jis veikdavo beveik be priekaištų. Iš vienos pusės, jam pavykdavo puikūs lenkimai, o kitos – jis ne taip dažnai būdavo kokių nors aštrių momentų kaltininkas. Tuo tarpu beveik visi kiti sportininkai turėjo pasitraukimų dėl kokių nors incidentų.

Negalima pasakyti, kad Maxas visą laiką veikdavo idealiai. Singapūre jis padarė klaidą stabdydamas, kai, bandydamas atsilošti, lenkė Lando Norrisą. Beje, net kelyje į pergales jį keletą kartų apsuko trasoje – taip buvo Barselonoje ir Budapešte.

Jei kalbėsime apie Leclercą, tai jis išlėkė iš trasoje ir sudaužė bolidą, kai pirmavo Prancūzijos GP etape, Imoloje taip pat atsitrenkė į atitvarą, bet sugebėjo pratęsti lenktynes. Reikia pažymėti, kad „Ferrari“ turi labai tvirtą bolidą, nes net Brazilijoje po susidūrimo su L. Norriso „McLaren“ ir išlėkimo iš trasos, Charlesas sugebėjo pratęsti lenktynes.

Sezono pradžioje kelis techninius pasitraukimus turėjo ir Verstappenas, bet vėliau jo bolidas veikdavo be sutrikimų. Taigi, „Red Bull“ mašina buvo greitesnė visose lenktynėse, net jei ji nedaug nusileisdavo „Ferrari“ kvalifikacijose, tačiau Verstappenas beveik nepatekdavo į avarijas ir negedo jo technika.

Be to, „Red Bull“ be priekaištų rengdavo sustojimus: geriausiai dirbo S. Perezo mechanikai, o Maxas irgi buvo pirmame ketvertuke pagal sustojimų boksuose greitį.

Bet egzistuoja ir toks faktorius kaip lenktynių taktika ir čia „Red Bull“ strategai taip pat būdavo aukštumoje. Nemažai pergalių komanda iškovodavo būtent dėl taktikos, tuo tarpu kai „Ferrari“ ne vieną kartą apsiskaičiavo, užtenka prisiminti Monaką. Žodžiu, šiame sezone „Ferrari“ galėjo būti kur kas arčiau „Red Bull“...“

Scuderia Ferrari
Komanda: Scuderia Ferrari 2024 sezono taškai: 93
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: F1-75
Plačiau
Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2024 sezono taškai: 4
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553