J. Palmeris: „Red Bull“ mechanikai šauniai padirbėjo

J. Palmeris: „Red Bull“ mechanikai šauniai padirbėjo
logo 2020 Liepos 22 d. 10:50, Ferrari nuotr.

Buvęs „Formulės-1“ pilotas Jolyonas Palmeris yra sužavėtas Maxo Verstappeno pasirodymu Vengrijoje, o ypač - „Red Bull“ mechanikų darbu, kurie olando mašiną atstatė likus kelioms minutėms iki lenktynių starto.

Paskutiniais metais Maxas Verstappenas važiuoja puikiai, jis lengvai lenkia savo partnerį ir spaudžia „Mercedes“ pilotus, nors jo mašina greičiu nusileidžia pasaulio čempionams. Bet praėjusį sekmadienį jis suklydo, sudaužęs mašiną pakeliui į startą.

Tai labai reta klaida, tačiau kartas nuo karto taip atsitinka sudėtingomis sąlygomis - kaip ir buvo prieš Vengrijos GP startą. Praėjusį kartą tokią pat klaidą padarė Romainas Grosjeanas šlapioje trasoje Brazilijoje 2016 metais. Tad jis taip pat kvalifikavosi septintas - toje pat pozicijoje kaip ir Verstappenas Vengrijoje, bet tada Romainas nestartavo visai. Kai tapo aiškus pažeidimų mastas, atrodė, kad Maxui teks iš boksų stebėti varžybas.

Patekti į avariją pakeliui į startą - gana paprasta. Keli ratai prieš startą - vienintelė galimybė lenktynininkui pajusti bolido sukibimą su asfaltu. Žinoma, Verstappenas atakavo iškart išvažiavęs iš boksų. Iki avarijos buvo matyti, kad jis važiavo ant ribos - daugelyje posūkių kildavo stiprus perteklinis mašinos pasukamumas.

Hungaroringe atrodo, kad iki atitvarų 12 posūkyje yra toli, todėl net ir persistengus, ten plati saugumo zona. Matyt todėl Maxas nutarė stabdyti agresyviai - ir persistengė, o kada supanikavęs įjungė žemesnę pavarą užblokavus priekinius ratus, galiniai ratai taip pat prarado sukibimą ir mašiną nunešė į barjerus.

Kai jis lėtai važiavo su apgadintu bolidu iki savo starto pozicijos, buvo akivaizdu, kad jis nedalyvaus lenktynėse. Pakabos svirčių keitimas užtrunka kur kas ilgiau nei likusios iki starto 25 minutės.

„Mercedes“ buvo įsitikinę, kad „Red Bull“ mašina nebus pataisyta, jie pranešė Lewisui Hamiltonui, kad Verstappenas negalės startuoti dar iki to, kai britas atsisėdo prie vairo. Būtent dėl to nuskambėjo įdomi radijo replika: „Jūs gi sakėte, kad Verstappenas iškrito“. Tai jis sureagavo pirmuose ratuose, kai paskui Lewisą važiavo Maxas.

Tai dar kartą įrodo, kaip šauniai dirba „Red Bull“ mechanikai presingo sąlygomis - starto lauke, kai iki varžybų pradžios visai nedaug, o į juos žiūri visas pasaulis. Gana neįtikėtinu būdu jiems pavyko suremontuoti mašiną ir uždėti priekinį kairįjį ratą likus 30 sek. iki starto signalo.

Pilotas nieko negali padaryti tokioje situacijoje, nes F-1 yra komandinis sportas ir būtent tokiu metu mechanikai - vieni pačių geriausių pasaulyje - gali pademonstruoti savo meistriškumą.

Apšilimo rate Maxas galėjo labai jaudintis ir aktyviai dirbti vairu, norėdamas įsitikinti, kad mašina dirba tvarkingai. Bet kai užgeso šviesoforų šviesos, jis vėl įjungė „Verstappeno režimą“, susikaupė, atakavo, galiausiai užėmė antrąją vietą, nusileisdamas tik Hamiltonui. Maxas pasiekė neįtikėtino rezultato, atsidėkodamas mechanikams už puikų darbą prieš pat startą.

Iškovoti antrą vietą startavus iš 7-tos - dar sekmadienį rytą atrodė nerealu komandai, kuriai visą savaitgalį trūko greičio, jau nekalbant apie tai, kad ekipai dar teko remontuoti sudaužytą mašiną likus kelioms minutėms iki starto.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983