Jėgos agregatų problema: ar jau pasiekta taika?

Jėgos agregatų problema: ar jau pasiekta taika?
logo 2016 Sausio 24 d. 06:55, Daimler
Prieš kelias dienas buvo skelbta, kad Per Ženevoje vykusį „Formulės-1“ Strateginės grupės ir F-1 Komisijos susirinkimą buvo apsispręsta, kad nuo 2018 metų jėgos agregatų kaina juos perkančioms komandoms bus sumažinta iki 12 mln. eurų per metus ir kad visiems pasaulio čempionato dalyviams gamintojai privalės duoti garantijas dėl jėgainių tiekimo.
Išeitų, jog po dviejų metų tokios komandos kaip „Williams“, „Sauber“ ar „Force India“ už metinius jėgainių tiekimo kontraktus mokės net 8 mln. mažiau nei dabar, o šis skirtumas yra labai nemažas.
Buvęs „Williams“ vykdomasis direktorius Adamas Paaras savo paskyroje Twitter sveikino tokį sprendimą: „Pasiektas ilgai lauktas susitarimas mažinant jėgos agregatų kainas nepriklausomoms komandoms. Sutaupyti po 8 mln. eurų per metus – tai yra tas pats, kas pasirašyti naujas sutartis net su dviem rėmėjais“.
Kai dėl variklių gamintojų pasiruošimo įsipareigoti tiekti jėgaines visoms čempionate dalyvaujančioms komandoms, tai tokio sprendimo įvykdymo mechanizmas kol kas nėra aiškus. Labai tikėtina, kad čempionato reglamente atsiras pataisa, pavyzdžiui, kiekvienam gamintojui bus užfiksuotas tam tikras minimalaus klientų skaičius, kurioms privalomai turės būti tiekiamos jėgainės.
Šiuo metu, kaip žinia, veikia taisyklė, kurioje nustatytas maksimaliai galimas klientų skaičius – tai ne daugiau kaip trys komandos, nors, pavyzdžiui, „Mercedes“ yra išsireikalavusi išimties ir tiekia jėgos agregatus trims komandoms ir dar savo gamyklinei ekipai.
Ir nors iš pat pradžių „Ferrari“ užblokavo siūlymą mažinti jėgainių kainą iki 12 mln. eurų, galiausiai gamintojams, B, Ecclestone ir FIA pavyko pasiekti kompromiso: gamintojai mažina kainą, o kita pusė visiems laikams atsisako kelti klausimą dėl alternatyvių variklių įvedimo pasaulio čempionate.
Tokiu būdu bus pasiektas savotiškas F-1 stabilumas Techniniame reglamente ir bus aišku, kad per artimiausius 5 sezonus niekas iš esmės nepasikeis, todėl hibridinių jėgainių gamintojai toliau be baimės galės tobulinti savo technologijas.
Daugelis ekspertų manė, kad nebrangių alternatyvių variklių idėja, kurią stūmė B. Ecclestone su Jeanu Todtu, buvo sugalvota vien tik tam, kad jėgainių gamintojai taptų sukalbamesni ir būtų kiek susilpninta gamintojų pozicija. Jei taip, tai jie šį kartą tikrai laimėjo. Bet ar Bernie iš tikrųjų yra patenkintas pasiektu susitarimu? Tai bus aišku po to, ar jis pradės kelti naujas iniciatyvas.
Sprendimai, kurie buvo priimti Ženevoje, dar turi būti patvirtinti FIA Pasaulinėje taryboje, kuri įvyks kovo mėnesį. Bet tai visai nereiškia, jog tokiu nutarimu bus išspęsti visi prieštaravimai tarp komandų ir F-1 pasaulio čempionato organizatorių.
Reglamentas varikliams išliks nepasikeitęs net iki 2020 metų, o būtent tai metais pasibaigs galioti komercinės sutartys, pasirašytos tarp atskirų komandų ir B. Ecclestone ir komandos jau dabar pradeda ruoštis deryboms dėl naujų sutarčių sąlygų.
„Diskusijos jau įsiplieskia ir jos dabar kur kas aktyvesnės nei anksčiau, – sako „Williams“ ekipos vadovo pavaduotoja Claire Williams.- dabartinės sutartys užsibaigs tik 2020 metais ir iki to laiko dar toli, bet komandos nori iš anksto pradėti derėtis su ponu Ecclestone“.
Net neverta abejoti, kad pagrindiniu objektu šiose derybose bus komandų išlaidų mažinimas bei teisingesnis F-1 gaunamų pajamų paskirstymas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983