K. Kaikaris apie artėjantį „Formulės-1“ sezoną (papildyta!)

K. Kaikaris apie artėjantį „Formulės-1“ sezoną (papildyta!)
logo 2012 Kovo 14 d. 14:38, K.Kaikaris
„Viasat Sport Baltic“ F-1 lenktynių komentatorius Kristijonas Kaikaris prieš pat sezoną pradžią pasidalijo su F-1.LT savo įžvalgomis apie artėjantį čempionatą.
[picture id=56774]
Vėl gresia „Red Bull“ dominavimas?
Ką tik iš ilgos kelionės po Pietryčių Aziją sugrįžęs vienas didžiausių „Formulės-1“ ekspertų Lietuvoje tiki, kad šiemet laukia labai įtempta ir kupina artimos kovos sezono pradžia. Tačiau neatmetė galimybės ir dar vienerių „Red Bull“ komandos dominavimo metų.
„Red Bull“ bolido aerodinamikos ir išmetimo sistemos atnaujinimais paskutiniuose bandymuose Barselonoje liudija, kad toks žingsnis buvo iš anksto planuotas. Jie nekopijavo „Sauber“ ar „McLaren“ bolidų, o pasistengė naujoves nuslėpti nuo varžovų akių iki paskutinės akimirkos. Dėl to tik paskutiniuose bandymuose ir atskleidė visus tuos patobulinimus“, – sakė Kristijonas.
„Tuo „Red Bull“ demonstruoja savo pasitikėjimą naujuoju bolidu, o bandymai prieš sezoną vargu ar atspindi realią padėtį. Ypač maksimalias RB8 bolido greičio galimybes.“
„Aiškiai pastebimas didelis „Mercedes“ žingsnį į priekį. Užkulisiuose daug kalbų ir gandų apie inovatyvius sprendimus... Netrukus pamatysime, kaip visa tai veiks.“
„Treniruočių rezultatai prieš sezoną akivaizdžiai kelia nerimą „Ferrari“ stovykloje. Tuo tarpu „Williams“, „Sauber“ ir „Force India“ rodikliai šoktelėjo aukštyn. Be to, vidutiniokai labai suartėjo“, – pastebėjo specialistas.
„Šiemet kaip niekad anksčiau sunku spręsti apie tikrą bolidų greitį, tačiau grėsmė, jog „Red Bull“ ir vėl dominuos, niekur nepradingo“, – gąsdino komentatorius.
„Klausimas, koks dabar antras greičiausias bolidas? Visi sako – „McLaren“. Pilnai tuo galima tikėti.“
[picture id=56794]
„Ferrari“ reikės laiko
Kalbėdamas apie problemas „Ferrari“ stovykloje, Kristijonas pažymėjo, kad italų komanda neturėjo kitos išeities, kaip imtis radikalių technikos permainų. Dėl dabar labai ribojamų bandymų jas perprasti reikės nemažai laiko.
„Ferrari“ padarė milžiniškas permainas. Dabar belieka stebėti tolimesnį ekipos progresą ir sulaukti tų permainų rezultato. Pasikeitė žmonės ir, visų pirma, po kelių techniškai gana konservatyvių bolidų, „Ferrari“ padarė rimtą žingsnį ir sukūrė revoliucinį automobilį“, – teigė komentatorius.
„Daug kas klausia – galbūt tai yra pernelyg revoliucinis bolidas? Aš manau, kad ne. „Ferrari“ tiesiog neturėjo kitos išeities.“
„Situacija, į kurią ji dabar pateko, yra tiesiog užprogramuota. Tai iš dalies lėmė dabartinės taisyklės, griežtai ribojančios bolido bandymo laiką trasoje“.
„Prisiminkime „Ferrari“ triumfo laikus. 2000-ųjų pradžia... Michaelis Schumacheris suko ir suko ratus Fiorano ir Mugello trasose. Būtent tai ir buvo „Ferrari“ bei Michaelio sėkmės receptas – treniruotėse viskas nušlifuota kone iki tobulybės: Michaelis, bolidas ir komanda tarsi suaugo į vieną idealų produktą. Šis kompleksinis „sprendimas“ ir pasiekė maksimalius rezultatus“, – pasakojo Kristijonas.
„Ferrari“ šiemet padarė labai teisingą žingsnį. „Formulėje-1“ tokie žingsniai yra neišvengiami, ypač pripažinus, kad prieš tai ekipos bolidai buvo kuriami pernelyg konservatyviai. Tačiau šiandien nebėra galimybių greitai atrakinti revoliucinio bolido potencialą. Tą galima padaryti tik intensyviai treniruojantis.“
„Pradėkime nuo lengviausiai pastebimų dalykų. „Ferrari“ turėjo problemų šildydami padangas, todėl natūralu, kad projektuodama naują bolidą italų ekipa visų pirma sprendė šį klausimą. Toks įspūdis, kad netgi persistengė! Šiemet „Pirelli“ padangų karkasas minkštesnis, taigi naujasis bolidas padangas perkaitina ir jas tiesiog valgo...“
„Tačiau vien tai, kad bolidas valgo padangas, nereiškia, kad jis blogas. Dar nesurastas optimalus reguliavimas, kuomet padangos tinkamai sušiltų ir greitai neprarastų gerų sukibimo savybių. Bolidas naujas, treniruočių nepakanka – jų apskritai yra mažai. Kaip dažnai ir būna su revoliuciniais bolidais, jis yra nepatikimas, todėl treniruotėse sprendžiamas ne bolido greičio klausimas, o, pavyzdžiui, kovojama su hidraulikos kaprizais“, – dėstė „Viasat Sport Baltic“ komentatorius.
„Viskas su „Ferrari“ yra pakankamai gerai. Jie padarė tai, ką ir privalėjo padaryti – didelį žingsnį į priekį. Tačiau išsiaiškinti, kas tame žingsnyje buvo pasiekta, trasoje praktiškai nebuvo galimybių.“
„Visi norėtų, kad bet kokios problemos būtų išspręstos iki sezono starto. Galbūt tai ne visai tinkama paralelė, tačiau, raminant „Ferrari“ gerbėjus, galime prisiminti 1989-uosius... „Ferrari“ treniruotėse griuvo, byrėjo, ypač revoliucinė pusiau automatinė pavarų dėžė, tačiau Mansellas atvažiavo į pirmąjį etapą Brazilijoje ir... finišo liniją kirto pirmas! Būna ir tokių situacijų, tik nereikia nukabinti nosies.“
Visgi „Ferrari“ yra labai politizuota kompanija. Didžiausia klaida, jei italai imtųsi naujų revoliucijų ekipos viduje – kažką atleistų, vėl keistų specialistus. „Formulėje-1“ labai svarbus stabilumas, ypač ką tik padarius didelį technologinį žingsnį. Dabar svarbiausia, kad visa komanda išnaudotų savo potencialą. O tam reikia laiko. Trijų treniruočių prieš sezoną tiesiog neužtenka.“
„Pernai prieš sezoną didelių problemų turėjo „McLaren“. Tačiau jas išsprendė ir kovojo dėl prizinių vietų, Buttonas tapo vicečempionu.“
„Aišku, „Ferrari“ revoliucinio bolido kilimas į viršūnę nebus lengvas , ypač jei vėl pasitvirtins, kad vėjo tunelio duomenys neatitinka bolido elgesio trasoje. Treniruočių laiko trūksta, nėra kaip tą problemą radikaliai išspręsti. Jei duomenys nesutampa, šaudai užsimerkęs. Tačiau aš sunkiai patikėčiau, kad tai pagrindinė italų ekipos problema...“
[picture id=56780]
F. Alonso geriau likti „Ferrari“ nei ieškoti greitos sėkmės kitur
Paklaustas, ar dar vieneri nesėkmingi metai „Ferrari“ komandoje šios lyderio Fernando Alonso nepastūmės ieškoti stipresnės ekipos, Kristijonas prognozavo, kad ispano ir italų sąjunga bus ilga.
„Alonso yra tokia asmenybė... Jis mato, kaip sakoma, didelį paveikslą. Tai atspindi jo komentarai, jo motyvacija“, – kalbėjo komentatorius.
„Pernai ir užpernai „Ferrari“ taip pat nežibėjo. Alonso atėjo į „Ferrari“, o „Ferrari“ pasikvietė Alonso kovoti dėl pergalės kiekvienose lenktynėse. Tačiau to padaryti nepavyko.“
„Kiek uždirba Alonso, visai neseniai rašėte savo portale. Tai labai rimta santuoka. Alonsui parankesnis ilgalaikis „Ferrari“ šeimos nario statusas, nei skubus čempiono titulas. Geriau su „Ferrari“ iškovoti titulą vėliau, nei bėgti į „Red Bull“ ir pasiimti apdovanojimą šiemet“. Pagalvokim apie didelį paveikslą...“ – svarstė specialistas.
„Čia kompleksinis dalykas. Gauti 35 milijonus Eurų per metus ir verkšlenti? Tu nieko neišverkšlensi... Priešingai – turint tokias sąlygas, reikia nulenkti galvą žemyn ir kartu dirbti.“
[picture id=55498]
F. Massą išgelbės tik stebuklas
Kitam „Ferrari“ lenktynininkui Felipe Massai Kristijonas ilgos ateities komandoje nežadėjo.
„Massa... Nedrįstu kokią griežtą nuomonę reikšti, tačiau... Felipe labai malonus vaikinas, nors lenktynių gerbėjai kartais jį kiek pašiepia. Ypač išgirdę, kaip jis lenktynėse viešai raginamas kažką daryti. Arba kažko nedaryti. Tačiau toks jau jo būdas. Tai žmogus, kurį reikia nuolat skatinti“, – taip antrąjį „Scuderia“ pilotą apibūdino Lietuvos „Formulės-1“ ekspertas.
„Nėra jis kvailelis ar nemokšiukas. Jis kietas ir drąsus lenktynininkas, bene vėliausiai stabdantis posūkiuose tarp visų varžovų. Pernai specialistai ilgai svarstė, kad galbūt bolidas jam nebuvo tinkamas? Be to, galvos trauma 2009-aisias... Gal ji kažkiek pakenkė brazilo greičiui trasoje? Manau, tokiu atveju „Ferrari“ nebūtų su juo tęsę. Čia galima labai daug išvedžioti ir diskutuoti. Nėra prasmės...“
„Tačiau faktas, kad Massai tai, matyti, yra paskutiniai metai italų ekipoje. Nebent įvyks stebuklas. O stebuklai įvyksta retai. Ypač kai komandos draugas yra Alonso.“
[picture id=56992]
Pasikeis pusiausvyra komandinėse dvikovose
Kristijono nuomone, difuzorių apipūtimo išmetimo dujomis draudimas šiemet gali gerokai pakeisti pusiausvyrą „Formulės-1“ komandinėse dvikovose, nes bolidų charakteristikos taps parankesnės lenktynininkams, mėgstantiems slystantį automobilio galą.
„Šiemet uždraudė difuzoriaus apipūtimą. Ką tai reiškia? Galinių ratų sukibimas su asfaltu suprastėjo“, – pastebėjo lenktynių komentatorius.
„Pristatant bolidus niekas neparodo visiškai išbaigto priekinio sparno. Tačiau, ypač pažiūrėjus į šviežiausius „Red Bull“ patobulinimus, priekinis sparnas yra net banalesnis nei buvo pristatyme. Dėl ko? Dėl to, kad nebereikia tokią prispaudžiamąją galią generuojančio priekinio sparno kaip pernai.“
„Pernai dėl apipučiamų difuzorių bolido galas buvo tiesiog priaugęs prie dangos, dėl to slydo visų priekis. Visur – ir įvažiuojant į posūkį, ir išvažiuojant. Tai, visų pirma, labai netiko Schumacheriui, nes jo važiavimo stiliui geriau slystantis galas ir gerai sukimbantys priekiniai ratai. Tačiau, priešingai, prastesnis pasukamumas puikiai tiko Buttonui... Beje, tai labai netiko Hamiltonui. Žinoma, atmetus jo visas kitas intrigas...“, – šyptelėjo specialistas.
„Šiemet – tarsi revoliucija. Visi stengiasi padaryti paprastesnį priekinį sparną, nes nebereikia tiek prispaudimo. Pasikeitė taip vadinamas aerodinaminis bolido balansas. Dabar priekinio sparno vaidmuo svarbesnis oro srautų nukreipimui į dugną ir šonus tam, kad būtų kompensuotas prarastas galo prispaudimas.“
„Taigi tokie lenktynininkai kaip Michaelis, Hamiltonas, taip pat ir Massa su Webberiu, kurie iš prasčiau sureguliuoto galu slystančio bolido išspaudžia daugiau dėl specifinio vairavimo stiliaus, šiemet tikrai turės ką parodyti. Komandinės dvikovos turėtų būti šiek tiek kitokiame lygyje nei matėme pernai, kai technika diktavo kitokias sąlygas.“
„Pavyzdžiui, specialistai giria Alonso sugebėjimą prisitaikyti prie bet kokio bolido, netgi kardinaliai pakeisti vairavimo stilių. Prisiminus, kaip jis seniau vairuodavo „Renault“ – stipriai užlauždamas vairą – seniai jis taip nebevažiuoja. Bolidas yra kitoks, jis prisitaiko. Šių metų taisyklių pasikeitimas vėl verčia lenktynininkus keisti vairavimo stilių.“
[picture id=56445]
Didžiausia intriga prieš sezoną – „Lotus“ ir K. Raikkonenas
Kristijonas išreiškė viltį, kad šių metų „Formulės-1“ sezonas prasidės be vienos ar kelių komandų dominavimo. Tikėtinais lyderiais jis įžvelgė standartinę ketveriukę – „Red Bull“, „McLaren“, „Mercedes“ ir „Ferrari“ – prie jos prijungdamas didžiausią, jo žodžiais, intrigą prieš sezoną – „Lotus“.
„Aš labai tikiuosi, kad nustebins vienvaldžio lyderio nebuvimas, kad treniruočių rezultatai prieš sezoną, kai visi tilpo į vieną sekundę, transformuosis bent į pirmąją sezono pusę – į kvalifikaciją, į lenktynių trasas, kur į pirmąją vietą pretenduos ne viena ar dvi komandos, o trys ar keturios: „Red Bull“, „McLaren“, „Mercedes“ ir „Ferrari“. „Williams“ taip pat atrodo pasitempusi. Sunku rasti greičio skirtumus ir tarp „Force India“, „Sauber“ bei „Toro Rosso“, – vylėsi specialistas.
„Reikia paminėti ir „Lotus“. Treniruotėse prieš sezoną viskas atrodė tiesiog fantastiškai – ir Raikkonenas, ir „Lotus“. Tačiau ir pernai ši ekipa treniruotėse blizgėjo, daug žadanti atrodė ir sezono pradžia. Deja sezono metu bolidas netobulėjo tokiu greičiu kaip kai kurių varžovų. Jei „Lotus“ gerą formą patvirtins ir Melburne, o toliau tobulės bent jau labai neatsilikdami nuo Newey bolido ar „Mercedes“, tuomet ir iš jų galima tikėtis siurprizo. „Lotus“ su Raikkonenu yra vienas didžiausių nežinomųjų ir intrigų“, – pažymėjo komentatorius.
„Kad ir kaip kritikai badytų pirštais Raikkoneną, aš jį visuomet mačiau kaip ypač greitą suomį. Prieš pasitraukimą iš „Ferrari“ Kimis greičio tai pat nestokojo – vien kiek verta jo pergalė prieš Fisichellą Belgijoje su tikrai ne pačiu greičiausiu bolidu? Vėliau, tapę Kimio komandos draugais, Badoeras ir Fisichella su „Ferrari“ vilkosi tik uodegoje, tuo metu kai Raikkonenas visuomet buvo arčiau priekio. Atstumas tarp jų buvo nerealus! Žinoma, Badoerui ir Fisichellai trūko žinojimo ir patirties kaip susireguliuoti ir vairuoti „Ferrari“ bolidą. Tačiau į labai gerą bolidą pasodintas naujokas apsipranta greičiau... „Ferrari“ nebuvo geras bolidas, bet Kimis važiavo gerai.“
„Raikkonenas yra tikrai kietas vaikinas. Jam teko pripažinti anksčiau klydus – juk jis buvo išvarytas iš „Ferrari“. Sugrįžti į „Formulę-1“ po dvejų metų pertraukos yra milžiniška sėkmė. Dar kartą jis jau nebesugrįš. Dabar jam reikia parodyti savo visus geriausius sugebėjimus.“
[picture id=53497]
„Formulė-1“ – įdomesnė nei anksčiau
Pabaigai, Kristijonas pabrėžė nesutinkantis su nuomone, esą „Formulė-1“ pasidarė nebeįdomi. Komentatorius pastebėjo, kad dabartinių kovų, net rezultatų lentelėse dažniausiai pirmaujant Sebastianui Vetteliui ir „Red Bull“, negalima lyginti su M. Schumacherio dominavimo laikotarpiu.
„Aš nepasakyčiau, kad „Formulė-1“ pasidarė nebeįdomi. Ji dabar tikrai įdomesnė“, – pažymėjo specialistas.
„Kur kas daugiau neįdomių lenktynių būdavo tais laikais, kai dominavo Michaelis su „Ferrari“. Tuomet viskas būdavo daugiau nei aišku.“
„Kad ir kaip sėkmingai pernai važiavo Vettelis, užteko intrigų ir kitose pozicijose. Ir netgi už trasos ribų...“, – pridūrė jis.


Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas