K. Kaikaris: gražiausi – „Ferrari“ ir „Mercedes“ bolidai

K. Kaikaris: gražiausi – „Ferrari“ ir „Mercedes“ bolidai
logo 2020 Kovo 09 d. 14:50, Asmeninio albumo nuotr.

Praėjusią savaitę buvo paskelbtas mūsų pokalbis su F-1 komentatoriumi Kristijonu Kaikariu, kuris sutiko atsakyti į „f-1.lt“ skaitytojų klausimus. Šiandien pateikiame atsakymus į juos.

 

  • Kalbant apie bolido seksualumą, labai daug įtakos turi ir jo spalvos (livery), o 2020 m. sezono bolidų spalvas visos komandos jau pristatė. Kuris iš jų Jums atrodo geriausiai?

 

  • Sutinku, kad bespalvis bolidas mažiau seksualus nei nuspalvintas, nors tai taip pat subjektyvu, kaip ir jo išdažymo schema. Man patinka toks bolido dažymas, kuris nesugadina jo originalių formų, arba jas išryškina, padaro bolidą vizualiai veržlesniu. Žiūrint iš šono man geriausiai atrodo „Ferrari SF1000“ – juoda apatinė dalis veržliai susiaurina ryškiai raudoną siluetą, logotipai ir užrašai nedarko formų, juoda spalva maskuoja kokpito apsaugos lanką („Halo“), kuris estetiniu požiūriu yra bjaurus svetimkūnis (pateisinu tik jo saugumo ideologiją, bet nuo to jis gražesnis netampa). O štai žvelgiant iš priekio, man gražiausiai atrodo sidabrinis „Mercedes W11“ – siaura nosis atrodo mieliau nei plačianosė SF1000 su keistuoju „gerklės liežuvėliu“, o juodi priekinio sparno kraštai suteikia veržlumo.

 

  • Jei reiktų spėti, kurie dar čempionato nelaimėję lenktynininkai yra realiausi pretendentai tai padaryti?

 

  • Jeigu šiemet, tai Maxas Verstappenas, kuris pirmiausia išmoko vairuoti kartingą, tik vėliau – vaikščioti. Ir Charlesas Lecrercas, jau pernai parodęs, kad buvę čempionai jo netrikdo.

 

  • Labiausiai patikusios praėjusio dešimtmečio lenktynės?

 

  • Ypatingai sunkus klausimas, nes išrinkti vienas-vieninteles yra neįmanoma... Gerai įsiminiau 2012 m. Europos GP Valencijoje, kur buvo daug veiksmo ir emocijų. Ypač kai ant podiumo užlipo trys tądien puikiai važiavę ir kovoję čempionai: Alonso, Kimis ir Schumis. Buvo šaunu komentuoti!

 

  • Kelias F-1 lenktynes teko matyti gyvai? Kurios jų labiausiai įsiminė?

 

  • Teko gyvai matyti 9 lenktynes. Labiausiai įsiminė, žinoma, pirmosios, kur lenktynes komentavau iš vietos. Tai Barselonos trasa 1999 metais. Buvau „McLaren“ VIP svečias, prie vieno stalo bendravau su Mika Hakkinenu ir Davidu Coulthardu, valgiau makaronus su Alessandro Zanardi, kalbinau Damoną Hillą, Miką Salo, Johny Herbertą, Olivier Panį ir... bandžiau kalbinti Michaelį Schumacherį. Emociškai tai buvo vienas pakiliausių savaitgalių mano gyvenime, o komentuoti lenktynes sekmadienį iš tikros komentatorių kabinos prieš boksus buvo geriau, nei antrą kartą mylėtis.

 

  • Ar labiau patinka žiūrėti transliaciją, kuri leidžia sekti lenktynes ir matyti visus svarbiausius momentus, ar žiūrėti gyvai, bet matyti tik vieną posūkį ir nežinoti kas vyksta lenktynėse?

 

  • Žinoma, kad gyvai! Mielai žiūrėčiau visas sezono lenktynes vietoje – yra ekranai prieš tribūnas, pigus ir greitas internetas, todėl nesunku susirinkti visą informaciją, ko reikia susigaudyti lenktynėse.

 

  • Ar domitės kitomis sporto šakomis be automobilių sporto?

 

  • Labai domiuosi ledo rituliu. Tai darau drauge su savo sūnumi, jis žaidžia U-11 Vilniaus Geležinio vilko komandoje. Greitas, dinamiškas ir protingas žaidimas.

 

  • Man visuomet keista, kuo pagrįsti teiginiai, kad kasmet Lietuvoje F1 auditorija mažėja, čia tuo, kad komentaruose pilna rašančių, kad neįdomu, bet kas kartą vis ateina parašyti komentaro? Ar kokiais statistiniais duomenimis?

 

  • Neturiu statistikos, jos nėra. Bet manau, kad daugiau nei akivaizdu – du metus jokia lokali TV nerodo gyvų lenktynių, ne visi turi galimybę rasti užsienio kanalus ar ieškoti kas „rodo“ interneto kanalais. Aš ir pats, kaip niekad anksčiau, sugebėjau nepamatyti net trijų lenktynių tiesioginės transliacijos 2019-aisiais (man tai yra didžiausia nuodėmė!)

 

  • Koks Kaikario/Volungevičiaus nickas šiame saite - yra žinančių?

 

  • Klepsidra ir YZF? Rimtai? Tik šie du? Aš ir Arūnas turim po kelis šimtus nickų ir nuolat po jais slepiamės! Netikit? Tuomet atsakysiu – mano nickas yra „Komentaras“ (prieš kelias dienas jį atgaivinau su portalo admino pagalba).

 

  • Per kitus kanalus pažiūrėsime, ir geresnių komentatorių paklausysime. Tegu užsiknisa tipo verslininkai nuskurę.

 

  • Dėkui. Dabar žinome ką daryti.

 

  • Kas nuobodžiau stebėti - Schumacherio/Ferrari ar Hamiltono/Mercedes dominavimo erą?

 

  • Nebuvo nuobodu nei tada, nei dabar. Žinoma, kai dominuoja viena komanda su vienu lenktynininku, lenktynių rezultatas tampa nuspėjamas, intrigos nelieka. Bet yra begalė kitų dalykų, dėl ko „Formulė-1“ lieka įdomi. Pačiu blogiausiu atveju lauki kito sezono pradžios.

 

  • Kuris sezonas buvo jums asmeniškai įdomiausias, per jūsų žiūrėjimo istoriją?

 

  • Įdomiausias sezonas man buvo 1994-metais. Jis buvo įdomus ne tik jauno Schumio ir Hillo kovomis. Jis buvo sukrečiantis Sennos ir Ratzenbergerio žūtimis, Rubenso ir Wendlingerio avarijomis. Ir kontraversiška čempionato pabaiga Adelaidėje.

 

  • F-1 varžybas kartu su Arūnu Volungevičiumi pradėjote komentuoti 1996 metais LTV kanalu. Kaip tuomet atrodė pasirengimas šiam darbui, informacijos rinkimas? Ar labai jaudinotės pirmą sezoną?

 

  • Aš jaudinausi kaip reikiant. Labiausiai per antras lenktynes, jas pirmą kartą teko komentuoti gyvai (pirmos lenktynės buvo įrašas, jį įgarsinom kaip filmą). Vėliau pripratau ir jaudulį pažabojau. Ruoštis prieš lenktynes jau tada padėjo internetas, nors sezono pradžioje jį ne visuomet rasdavau. Ieškodavau žurnalų, straipsnių – senų ir naujų. Lyginant su dabartimi, informacijos anuomet buvo juokingai mažai, bet tekdavo suktis kaip išmanom. Kvalifikacijos rikiuotę kartais skaitydavom iš faksu į LTV studiją atsiųsto popieriaus lapo.

 

  • Jei paimsime paprastą vairuotoją „iš gatvės“, ir pasodinsime jį į F-1 bolidą, suteikę tik pagrindinį bazinį apmokymą – kiek metrų ar kilometrų jam pavyktų nuvažiuoti?

 

  • Nežinau... Bet galiu paspėlioti, kad pusė tokių nenuvažiuotų nei metro – šiuolaikiniai F-1 bolidai yra be galo sudėtingi. Kažkada DC yra sakęs, kad nepatyrusiam galbūt lengviau būtų pakelti į orą malūnsparnį, nei pajudėti iš vietos su F-1 technika. O tie, kurie pradėtų važiuoti ir pabandytų kažkiek įsibėgėti, nesugebėtų sušildyti padangų ir stabdžių iki kovinės temperatūros, todėl jų pasivažinėjimas F-1 bolidu būtų toli gražu ne toks, kaip jais važiuoja tie, kam jie skirti.

 

  • Esate stebėjęs lenktynes ir gyvai. Galbūt tekdavo su lenktynininkais persimesti keliais žodžiais neformalioje aplinkoje? Kokie jie yra, kai kiekviename žingsnyje neseka TV kameros?

 

  • Su lenktyniaujančiais lenktynininkais, ypač populiariais, nori bendrauti milijonas žmonių, jie turi savisaugos instinktą ir dėl to su jais bendrauti yra sunku. Prieš pat lenktynių startą man teko kalbėtis su Alessadro Zanardi – drauge suvalgėm lėkštę spagečių carbonara. Mačiau iš akių, kad jis jau lenktynėse, todėl pasistengiau jo neblaškyti. Nesupratau, kodėl jis mane pakvietė šalia prisėsti ir pavaišino, bet tada pagalvojau, kad jis šiaip labai fainas bičas. Tarp treniruočių ir prieš kvalifikaciją daug bendravau su Davidu Coulthardu. Jis, skirtingai nei Mika Hakkinenas, neapsiribojo vien suplanuotu formaliu interviu (Jame Mika buvo smagus ir juokingas). DC prisėdo prie vieno stalo su manimi ir keliais svečiais iš Lietuvos, paprašė video kameros iš kolegos operatoriaus ir smalsiai aiškinosi, kaip ja filmuoti. Vėliau, kai DC baigė karjerą, bendravau jam viešint Vilniuje 2010 metais. Dar susitikom 2015-aisiais korporatyviniame renginyje Budapešte ir iki 2 nakties šnekėjomės prie viskio taurės kartu su Marku Gallagheriu apie F-1 istoriją, ateitį, būtinybę gerinti transliacijų kokybę, skaitmenizaciją ir t.t. DC, drauge su Marku, pernai man bandė padėti sugrąžinti F-1 į Baltijos šalis, bet nesėkmingai (dėl MTG turimos licencijos, kaip pasakojau interviu).

 

  • Prieš keliolika metų leisdavote periodinį žurnalą „F-1 savaitė“. Ar didelį nuostolį jis atnešė? O galbūt iš pradžių netgi buvo pelningas?

 

  • „F-1 savaitė“ buvo mano vienas smagiausių projektų gyvenime. Drauge su gerais bičiuliais ir F-1 fanais (Martynu, Giedrium, Mindaugu) startavom nuo nulio ir padarėm tai, kas atnešė daug džiaugsmo ir smagiai bemiegių naktų. Kaip projektas, „F-1 savaitė“ nebuvo nuostolingas. Bet po 2,5 metų nusprendžiau sustoti dėl 3 priežasčių. Pirma, dėl tabako reklamos draudimo Lietuvoje abu didieji tabako gamintojai – „Ferrari“ ir „McLaren“ rėmėjai – nebegalėjo reklamuotis žurnale ir tai buvo didelė netektis. Antra, platintojai neatsiskaitydavo ilgiau nei po 3 mėnesius, nors eik į teismą, galop du bankrutavo ir „nusinešė“ rimtas pinigų sumas. Ir trečia, Lietuva yra maža šalis su dar mažiau F-1 gerbėjų, todėl greitai tapo aišku, kad čia turėti tik F-1 dedikuotą popierinį žurnalą yra didelė prabanga.

 

  • Kuris komentatorių tandemas geresnis: britiškas Davidas Croftas ir Martinas Brundle'as ar rusiškas Aleksejus Popovas ir Natalija Fabričnova?

 

  • Vos kelis kartus klausiausi rusų komentatorių ir jie man pasirodė pernelyg šališki rusų pilotams (Petrovui bei Kvyatui), darė daugiau klaidų nei aš su Arūnu ?. Croftas ir Brundlas man yra tobula pora. Nors prisipažinsiu, kad praeityje geriausias tandemas buvo Johnas Watsonas ir Benas Edwardsas („Screen Sport“, vėliau – „Eurosport“).

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794