K. Kaikaris: gražiausi – „Ferrari“ ir „Mercedes“ bolidai (28)

K. Kaikaris: gražiausi – „Ferrari“ ir „Mercedes“ bolidai
logo Kovo 09 d. 14:50, Asmeninio albumo nuotr.

Praėjusią savaitę buvo paskelbtas mūsų pokalbis su F-1 komentatoriumi Kristijonu Kaikariu, kuris sutiko atsakyti į „f-1.lt“ skaitytojų klausimus. Šiandien pateikiame atsakymus į juos.

 

  • Kalbant apie bolido seksualumą, labai daug įtakos turi ir jo spalvos (livery), o 2020 m. sezono bolidų spalvas visos komandos jau pristatė. Kuris iš jų Jums atrodo geriausiai?

 

  • Sutinku, kad bespalvis bolidas mažiau seksualus nei nuspalvintas, nors tai taip pat subjektyvu, kaip ir jo išdažymo schema. Man patinka toks bolido dažymas, kuris nesugadina jo originalių formų, arba jas išryškina, padaro bolidą vizualiai veržlesniu. Žiūrint iš šono man geriausiai atrodo „Ferrari SF1000“ – juoda apatinė dalis veržliai susiaurina ryškiai raudoną siluetą, logotipai ir užrašai nedarko formų, juoda spalva maskuoja kokpito apsaugos lanką („Halo“), kuris estetiniu požiūriu yra bjaurus svetimkūnis (pateisinu tik jo saugumo ideologiją, bet nuo to jis gražesnis netampa). O štai žvelgiant iš priekio, man gražiausiai atrodo sidabrinis „Mercedes W11“ – siaura nosis atrodo mieliau nei plačianosė SF1000 su keistuoju „gerklės liežuvėliu“, o juodi priekinio sparno kraštai suteikia veržlumo.

 

  • Jei reiktų spėti, kurie dar čempionato nelaimėję lenktynininkai yra realiausi pretendentai tai padaryti?

 

  • Jeigu šiemet, tai Maxas Verstappenas, kuris pirmiausia išmoko vairuoti kartingą, tik vėliau – vaikščioti. Ir Charlesas Lecrercas, jau pernai parodęs, kad buvę čempionai jo netrikdo.

 

  • Labiausiai patikusios praėjusio dešimtmečio lenktynės?

 

  • Ypatingai sunkus klausimas, nes išrinkti vienas-vieninteles yra neįmanoma... Gerai įsiminiau 2012 m. Europos GP Valencijoje, kur buvo daug veiksmo ir emocijų. Ypač kai ant podiumo užlipo trys tądien puikiai važiavę ir kovoję čempionai: Alonso, Kimis ir Schumis. Buvo šaunu komentuoti!

 

  • Kelias F-1 lenktynes teko matyti gyvai? Kurios jų labiausiai įsiminė?

 

  • Teko gyvai matyti 9 lenktynes. Labiausiai įsiminė, žinoma, pirmosios, kur lenktynes komentavau iš vietos. Tai Barselonos trasa 1999 metais. Buvau „McLaren“ VIP svečias, prie vieno stalo bendravau su Mika Hakkinenu ir Davidu Coulthardu, valgiau makaronus su Alessandro Zanardi, kalbinau Damoną Hillą, Miką Salo, Johny Herbertą, Olivier Panį ir... bandžiau kalbinti Michaelį Schumacherį. Emociškai tai buvo vienas pakiliausių savaitgalių mano gyvenime, o komentuoti lenktynes sekmadienį iš tikros komentatorių kabinos prieš boksus buvo geriau, nei antrą kartą mylėtis.

 

  • Ar labiau patinka žiūrėti transliaciją, kuri leidžia sekti lenktynes ir matyti visus svarbiausius momentus, ar žiūrėti gyvai, bet matyti tik vieną posūkį ir nežinoti kas vyksta lenktynėse?

 

  • Žinoma, kad gyvai! Mielai žiūrėčiau visas sezono lenktynes vietoje – yra ekranai prieš tribūnas, pigus ir greitas internetas, todėl nesunku susirinkti visą informaciją, ko reikia susigaudyti lenktynėse.

 

  • Ar domitės kitomis sporto šakomis be automobilių sporto?

 

  • Labai domiuosi ledo rituliu. Tai darau drauge su savo sūnumi, jis žaidžia U-11 Vilniaus Geležinio vilko komandoje. Greitas, dinamiškas ir protingas žaidimas.

 

  • Man visuomet keista, kuo pagrįsti teiginiai, kad kasmet Lietuvoje F1 auditorija mažėja, čia tuo, kad komentaruose pilna rašančių, kad neįdomu, bet kas kartą vis ateina parašyti komentaro? Ar kokiais statistiniais duomenimis?

 

  • Neturiu statistikos, jos nėra. Bet manau, kad daugiau nei akivaizdu – du metus jokia lokali TV nerodo gyvų lenktynių, ne visi turi galimybę rasti užsienio kanalus ar ieškoti kas „rodo“ interneto kanalais. Aš ir pats, kaip niekad anksčiau, sugebėjau nepamatyti net trijų lenktynių tiesioginės transliacijos 2019-aisiais (man tai yra didžiausia nuodėmė!)

 

  • Koks Kaikario/Volungevičiaus nickas šiame saite - yra žinančių?

 

  • Klepsidra ir YZF? Rimtai? Tik šie du? Aš ir Arūnas turim po kelis šimtus nickų ir nuolat po jais slepiamės! Netikit? Tuomet atsakysiu – mano nickas yra „Komentaras“ (prieš kelias dienas jį atgaivinau su portalo admino pagalba).

 

  • Per kitus kanalus pažiūrėsime, ir geresnių komentatorių paklausysime. Tegu užsiknisa tipo verslininkai nuskurę.

 

  • Dėkui. Dabar žinome ką daryti.

 

  • Kas nuobodžiau stebėti - Schumacherio/Ferrari ar Hamiltono/Mercedes dominavimo erą?

 

  • Nebuvo nuobodu nei tada, nei dabar. Žinoma, kai dominuoja viena komanda su vienu lenktynininku, lenktynių rezultatas tampa nuspėjamas, intrigos nelieka. Bet yra begalė kitų dalykų, dėl ko „Formulė-1“ lieka įdomi. Pačiu blogiausiu atveju lauki kito sezono pradžios.

 

  • Kuris sezonas buvo jums asmeniškai įdomiausias, per jūsų žiūrėjimo istoriją?

 

  • Įdomiausias sezonas man buvo 1994-metais. Jis buvo įdomus ne tik jauno Schumio ir Hillo kovomis. Jis buvo sukrečiantis Sennos ir Ratzenbergerio žūtimis, Rubenso ir Wendlingerio avarijomis. Ir kontraversiška čempionato pabaiga Adelaidėje.

 

  • F-1 varžybas kartu su Arūnu Volungevičiumi pradėjote komentuoti 1996 metais LTV kanalu. Kaip tuomet atrodė pasirengimas šiam darbui, informacijos rinkimas? Ar labai jaudinotės pirmą sezoną?

 

  • Aš jaudinausi kaip reikiant. Labiausiai per antras lenktynes, jas pirmą kartą teko komentuoti gyvai (pirmos lenktynės buvo įrašas, jį įgarsinom kaip filmą). Vėliau pripratau ir jaudulį pažabojau. Ruoštis prieš lenktynes jau tada padėjo internetas, nors sezono pradžioje jį ne visuomet rasdavau. Ieškodavau žurnalų, straipsnių – senų ir naujų. Lyginant su dabartimi, informacijos anuomet buvo juokingai mažai, bet tekdavo suktis kaip išmanom. Kvalifikacijos rikiuotę kartais skaitydavom iš faksu į LTV studiją atsiųsto popieriaus lapo.

 

  • Jei paimsime paprastą vairuotoją „iš gatvės“, ir pasodinsime jį į F-1 bolidą, suteikę tik pagrindinį bazinį apmokymą – kiek metrų ar kilometrų jam pavyktų nuvažiuoti?

 

  • Nežinau... Bet galiu paspėlioti, kad pusė tokių nenuvažiuotų nei metro – šiuolaikiniai F-1 bolidai yra be galo sudėtingi. Kažkada DC yra sakęs, kad nepatyrusiam galbūt lengviau būtų pakelti į orą malūnsparnį, nei pajudėti iš vietos su F-1 technika. O tie, kurie pradėtų važiuoti ir pabandytų kažkiek įsibėgėti, nesugebėtų sušildyti padangų ir stabdžių iki kovinės temperatūros, todėl jų pasivažinėjimas F-1 bolidu būtų toli gražu ne toks, kaip jais važiuoja tie, kam jie skirti.

 

  • Esate stebėjęs lenktynes ir gyvai. Galbūt tekdavo su lenktynininkais persimesti keliais žodžiais neformalioje aplinkoje? Kokie jie yra, kai kiekviename žingsnyje neseka TV kameros?

 

  • Su lenktyniaujančiais lenktynininkais, ypač populiariais, nori bendrauti milijonas žmonių, jie turi savisaugos instinktą ir dėl to su jais bendrauti yra sunku. Prieš pat lenktynių startą man teko kalbėtis su Alessadro Zanardi – drauge suvalgėm lėkštę spagečių carbonara. Mačiau iš akių, kad jis jau lenktynėse, todėl pasistengiau jo neblaškyti. Nesupratau, kodėl jis mane pakvietė šalia prisėsti ir pavaišino, bet tada pagalvojau, kad jis šiaip labai fainas bičas. Tarp treniruočių ir prieš kvalifikaciją daug bendravau su Davidu Coulthardu. Jis, skirtingai nei Mika Hakkinenas, neapsiribojo vien suplanuotu formaliu interviu (Jame Mika buvo smagus ir juokingas). DC prisėdo prie vieno stalo su manimi ir keliais svečiais iš Lietuvos, paprašė video kameros iš kolegos operatoriaus ir smalsiai aiškinosi, kaip ja filmuoti. Vėliau, kai DC baigė karjerą, bendravau jam viešint Vilniuje 2010 metais. Dar susitikom 2015-aisiais korporatyviniame renginyje Budapešte ir iki 2 nakties šnekėjomės prie viskio taurės kartu su Marku Gallagheriu apie F-1 istoriją, ateitį, būtinybę gerinti transliacijų kokybę, skaitmenizaciją ir t.t. DC, drauge su Marku, pernai man bandė padėti sugrąžinti F-1 į Baltijos šalis, bet nesėkmingai (dėl MTG turimos licencijos, kaip pasakojau interviu).

 

  • Prieš keliolika metų leisdavote periodinį žurnalą „F-1 savaitė“. Ar didelį nuostolį jis atnešė? O galbūt iš pradžių netgi buvo pelningas?

 

  • „F-1 savaitė“ buvo mano vienas smagiausių projektų gyvenime. Drauge su gerais bičiuliais ir F-1 fanais (Martynu, Giedrium, Mindaugu) startavom nuo nulio ir padarėm tai, kas atnešė daug džiaugsmo ir smagiai bemiegių naktų. Kaip projektas, „F-1 savaitė“ nebuvo nuostolingas. Bet po 2,5 metų nusprendžiau sustoti dėl 3 priežasčių. Pirma, dėl tabako reklamos draudimo Lietuvoje abu didieji tabako gamintojai – „Ferrari“ ir „McLaren“ rėmėjai – nebegalėjo reklamuotis žurnale ir tai buvo didelė netektis. Antra, platintojai neatsiskaitydavo ilgiau nei po 3 mėnesius, nors eik į teismą, galop du bankrutavo ir „nusinešė“ rimtas pinigų sumas. Ir trečia, Lietuva yra maža šalis su dar mažiau F-1 gerbėjų, todėl greitai tapo aišku, kad čia turėti tik F-1 dedikuotą popierinį žurnalą yra didelė prabanga.

 

  • Kuris komentatorių tandemas geresnis: britiškas Davidas Croftas ir Martinas Brundle'as ar rusiškas Aleksejus Popovas ir Natalija Fabričnova?

 

  • Vos kelis kartus klausiausi rusų komentatorių ir jie man pasirodė pernelyg šališki rusų pilotams (Petrovui bei Kvyatui), darė daugiau klaidų nei aš su Arūnu 😊. Croftas ir Brundlas man yra tobula pora. Nors prisipažinsiu, kad praeityje geriausias tandemas buvo Johnas Watsonas ir Benas Edwardsas („Screen Sport“, vėliau – „Eurosport“).

 

Komentarai (28)


mariusis
| Kovo 10 d. 10:25
ddt
| Kovo 10 d. 05:46

O kaip senas straipsnis po dviejų savaičių vėl pakilo į viršų naujienose?

Per mažai komentarų surinko, reikia, kad kas kiaušinius labiau dar pakasytų 🙂
ddt
| Kovo 10 d. 05:46
O kaip senas straipsnis po dviejų savaičių vėl pakilo į viršų naujienose?
bmw v8
| Kovo 09 d. 23:43
bmw v8
| Kovo 09 d. 23:36

Labai įdomu kas trukdo sugrąžinti F1 transliuojas į Lt, čia dėl pinigų ar kitos problemos?

Radau straipsnį su senesniu intervių, jau viskas aišku, tikiuosi, kad 2021m jau matysim lietuviškai 😉
bmw v8
| Kovo 09 d. 23:36
Komentaras
| Vasario 24 d. 22:21

Why not? ;)

Labai įdomu kas trukdo sugrąžinti F1 transliuojas į Lt, čia dėl pinigų ar kitos problemos?
aidanius
| Kovo 09 d. 23:34
Ta prasme? Įkėlėt iš naujo seną straipsnį?? Nebėr ką rašyt?
bmw v8
| Kovo 09 d. 23:29
Norge
| Vasario 27 d. 15:54

Gal jau paveluotai, bet turiu ir as trumpa klausimeli p.Kristijonui. Ziuriu F1TVpro ir va komentatoriai atsinese torto ir valgo bei "ziaumodami" komantuoja. Klausimas. Kas, Jusu nuomone, yra blogiau - komentuoti kramtant torta ar komentuojant vis reguliariai "riaugeti" i eteri kaip tai darydavo tamstos kolega Arunas? Ir kaip tai, Jusu nuomone, suderinama su eterio kultura ir aplamai profesionalumo atzvilgiu. Dekuju uz atsakyma :)

Gal tas žmogus turėjo sveikatos problemų? O tu jį kaltini nemandagiu elgesiu...
Norge
| Vasario 27 d. 15:54
Komentaras
| Vasario 25 d. 13:27

Normalu turėti kitokią nuomonę. Bet prieš formuluojant priešingą ir kategoriškai oponuojant, verta pabandyti atidžiau perskaityti, pastebėti ir suprasti ką reiškia “vos kelis kartus”, “man pasirodė” ir šypsenėlė prie teiginio apie komentatorių daromas klaidas. :)

Gal jau paveluotai, bet turiu ir as trumpa klausimeli p.Kristijonui. Ziuriu F1TVpro ir va komentatoriai atsinese torto ir valgo bei "ziaumodami" komantuoja. Klausimas. Kas, Jusu nuomone, yra blogiau - komentuoti kramtant torta ar komentuojant vis reguliariai "riaugeti" i eteri kaip tai darydavo tamstos kolega Arunas? Ir kaip tai, Jusu nuomone, suderinama su eterio kultura ir aplamai profesionalumo atzvilgiu. Dekuju uz atsakyma :)
SliMMaz
| Vasario 25 d. 20:16
Kalbant apie Popova tai vienam interviu jis netiesiogiai uzsimine, kad komentuodamas per "nacionaline tv" negali kitaip, todel ir sukure savo youtube kanala, ten jau maziau tu kalbu apie Kvyata, nes nieks jam tusinuku i alkune nebado :)
Camicasee
| Vasario 25 d. 19:04
Galiu ir aš pasakyti dėl komentatorių sąžiningai kas patinką/nepatinka tarp LT/RU/GB. Pirmiausia nuo geriausių - kai nėra LT ir yra galimybė klausau Skysports, tikrai profesionaliai komentuoja ir taip, jaučiasi, kad kažkiek palaiko tautiečius kas manau yra normalu kiekvienai šaliai, bet palaiko neakivaizdžiai - profesionaliai pvz.: žiūrėjau jų komentuojamus Kanados GP kai spaudžiamas Hamiltono Vetelis kirto kampą, nesaugiai grįžo ir prarado pirmą vietą teisėjų sprendimu. Tai vienareikšminška išvada buvo, kad tai buvo teisėjų klaida ir tai lenktyninis incidentas, baudos neturėjo būti ir pergalė turėjo priklausyti Veteliui. Tai pakartojo ne vieną kartą. Imkim dabar rusus, nepasakysiu kuris etapas buvo, esmė: Kviatas vėluoja stabdyti į posūkį ir tiesiog taranuoja varžovą, na tikrai akivaizdi klaida - teisėjai duoda baudą, komentatoriai nustemba ir bando aiškinti ne tai, kad bauda per didelė, bet, kad net ne jis kaltas realiai buvo, na viena yra palaikyt ir ,,sirgt" už savo šalį, bet komentuoti profesionaliai, kita yra dėl palaikymo iškraipyti faktus. Na, tikrai pasidaro ,,neskanu" toliau žiūrėti, nes tiesiog pradedi nepasitikėti ir kt. dalykais ką jie sako. Kitas epizodas - apkeitė Alboną su Gasly, tai vietoje to, kad komentuotų ką mato, n laiko pasakoja, kad tai yra nesuvokiama, kad tik Kviatas yra pasiekęs pergalę sezone ir t.t. t.y. na, nuomonę pasakei ir ok, bet ten pasakojama 5-10 min. varžybų metu, na tiesiog... Dabar lietuviai, jei rodys per LT TV, vienareikšmiškai klausysiu Kristijono ir Arūno, o kadangi sakiau jog rašysiu sąžiningai turiu pasakyti ko pasigendu LT komentavime ir iš karto užbėgu, kad tai didžiaja dalimi net nėra susiję su pačiu komentavimu. Esmė, jog F1 kaip ten bebūtų realiai yra daugiau šou nei sportas, o kaip kiekvienam šou reikia ir jo elementų t.y. imkim sky - ten realiai komentuoja ne tik DC ir MB, ten realiai dirba 3-4 (matomų), o užkulsiuose turbūt gal ir 6-10 žmonių komanda (ruošianti medžiagą, įžvalgas ir t.t.) tarp kurių buvę F1 lenktynininkai. Na sutikite, tikrai įdomu išgirsti nuomonę lenktyninko apie tai kas realiai vyksta trasoje, kas kaltas dėl epizodo ir pan. Ir aš puikiai suprantu, kad tai remiasi į tokį paprastą dalyką kaip finansinės galimybės, bet tiesiog trūksta paivairinimo kai nepraleidi nei vienų varžybų ir girdi tuos pačius du žmones. Tiesiog susigyveni ir dažnai net jauti ką tuoj pasakys vienokioje ar kt. situacijoje, tame nėra nieko blogo, bet po kokių 10ties sezonų pasidaro nuobodu :) Kaip ir sexas santuokoje, jis visuomet puikus, jei įneši nors po smulkemenėlę kažko naujo :) Dabar galiu pasakyt, kad šiam momentui, LT komentavimo labai pasiilgau, o siūlymas ateityje jei tik vėl grįš, tiesiog pagalvoti, kaip galima paivairint - juk realiai tai mini žaidimas, galbūt galima kokią ale mini rubriką žiūrovams pravest prieš pat startą, ar kokį lenktyninką pasikviest kaip kviestinį svečią, ar kokią kaip pvz.: techninės naujovės analizę pristatyti 5 min. t.y. parodyt nuotrauką ir aptart. T.y. nereikia kažko super duper, bet tos 5-10 minučių paruoštų profisionaliai suveiktu pareto dėsniu, įneštų daug pridėtinės vertės sąlyginai minimaliomis pastangomis. Čia tik siūlymas, nes kaip ten bebūtų jei bus galimybė vis tiek žiūrėsiu LT kalba :)
Komentaras
| Vasario 25 d. 13:27
tribeca
| Vasario 24 d. 19:39

Del komentatoriu visiskai nesutinku, nes rusai saliski rusams, britai britams, vokieciai vokieciams, ir juodai saliski ypac britai. Ir sakyti kad Popovas su Fabricnova daugiau nusisneka nei jie patys kazkada komentuodami tai tikrai per didelio susireiksminimo pasekme, rusai kazkodel visada girdi ka pilotai per radia sneka ir niekad nesiskunde kad kazko nepamate neva studijoj monitorius per mazas. O del vokieciu, pamenu, vienose lenktynese visi vokieciu pilotai issidauze ar sugedo, tuomet dideliu kadru pradejo rodyti besigincijancius komentatorius, o kampe mazame staciakampyje lentynes ir taip keliolika minuciu kol finisavo.

Normalu turėti kitokią nuomonę. Bet prieš formuluojant priešingą ir kategoriškai oponuojant, verta pabandyti atidžiau perskaityti, pastebėti ir suprasti ką reiškia “vos kelis kartus”, “man pasirodė” ir šypsenėlė prie teiginio apie komentatorių daromas klaidas. :)
×

F-1.lt pulsas