K. Kaikaris vietoje F-1 parašė...knygą

K. Kaikaris vietoje F-1 parašė...knygą
logo 2020 Vasario 20 d. 11:42, Asmeninio albumo nuotr.

Žinomas F-1 komentatorius per lietuviškas televizijas, verslininkas Kristijonas Kaikaris pastaruoju metu turėjęs daugiau laiko, parašė knygą, kurią, anot jo, galima bus perskaityti „Formulės-1“ greičiu...

-Kada gimė noras stebėti „Formulės-1“ lenktynes?

-„Formulę-1“ žiūriu nuo 1992 metų, nuo 1994-ųjų nepraleidau nė vienų lenktynių, bet mano lūkesčiai naujam sezonui per tiek metų išliko tokie pat – laukiu, ar atsiras lygiavertis konkurentas (geriau – keli konkurentai) praėjusių metų čempionams.

- Ar turėsime šiemet intrigą?

- 2020 metais intrigą matau naujųjų „Ferrari“ ir „Red Bull“ bolidų pažangoje vejantis „Mercedes“. Nors pernai „mersai“ neturėjo ryškios greičio persvaros, nuo sezono staro iki finalo jų bolidai buvo geriausi. Galima ginčytis iki suviduriavimo, bet be geriausio bolido tapti čempionu 21 lenktynių maratone yra praktiškai neįmanoma. Tik nesupraskit manęs klaidingai – jokiu būdu nesakau, kad kažkieno močiutė taptų čempione su „Mercedes“! Lenktynininkas yra lygiaverčiai svarbus gerame bolide. Vienas čempionu netapsi – laimi visa komanda, kurioje dirba ne vienas geriausias.

-Ko galima tikėtis iš naujo reglamento ir biudžetų ribojimo 2021 metais?

- Daugelis laikosi nuomonės, kad tokia turtinga (visomis prasmėmis) ekipa kaip „Mercedes“ tęs dominavimą lenktynėse – ji jau dabar leidžia milijonus, kurdama 2021-ųjų bolidą. Ši nuomonė turi save pagrindžiančią istoriją, kai dideliems techninio reglamento pokyčiams geriausiai pasiruošdavo geriausia praėjusių metų ekipa. Tačiau pasitaiko ir išimčių. Prisiminkim revoliucinius techninio reglamento pakeitimus 2009-aisiais, kai su „Honda“ gamyklos pinigais ir techniniu potencialu naujokė „Brawn GP“ komanda naujose taisyklėse rado pilką dėmę ir jų bolido difuzoriaus interpretacija tapo čempioniška. Taip ir 2021-aisiais, kuomet bolidai kuriami, kaip sakoma, nuo švaraus popieriaus lapo, vienas ar keli bolidų dizaineriai gali kūrybingai „apeiti“ naujas taisykles ir padaryti taip, kaip padarė 2009-ųjų čempionė „Brawn GP“ (beje tai, kad čempionu tada tapo Jensonas Buttonas, o ne Rubensas Barrichello, patvirtina, kad nugali geresnis lenktynininkas, t.y. pilotas taip pat labai svarbus).

- O kaip dėl naujo Techninio reglamento? Kokie tikslai buvo keliami F-1 vadovybės?

- Techniniai reglamentai „Formulėje-1“ keičiami dėl dviejų esminių priežasčių: padaryti lenktynes saugesnes ir įdomesnes. Tiesa, 2021-aisiais svarbi dar ir trečia priežastis – F-1 bolidus siekiama padaryti šiuolaikiškesniais ir gražesniais (kaip teigia anglakalbė spauda – seksualesniais). Aš linkęs pasitikėti dabartiniais „Formulės-1“ bosais ir jų vizija, jog būtina pakeisti bolido aerodinamiką taip, kad šis kuo mažiau sudarkytų oro srautą už galinio sparno ir leistų varžovui priartėti tiek, kad lenkimas taptų įmanomas ne vien su DRS pagalba. Tikiu, kad masyvaus galinio difuzoriaus (kuriančio „ground“ efektą) veiksmingumo padidinimas, tuo pat metu sumažinant galinio sparno prispaudžiamąją galią, kuri proporcinga „nešvariam“ oro srautui už jo, yra veiksmingas būdas didinti lenktynių intrigą – F-1 bolidai galės važiuoti arti vienas kito ir pilotai posūkyje atliks drąsius lenkimus.

- Ar tikrai F-1 mašinos dera su seksu?

- Kalbant apie F-1 bolidų seksualumą, man visi F-1 bolidai yra seksualūs. Asmeniškai (t.y. subjektyviai) formulės seksualiausiai atrodė 2011-aisiais. Mažiausiai seksualūs – 2008 metų bolidai su keistomis ataugomis ir sudarkytu priekiniu sparnu. 2021 metais, kaip matome kompiuteriu sukurtuose nuotraukose, bolidai bus labai seksualūs. Vien ko verti nauji 18 colių skersmens ratai, kurie pakeis net kasdieniuose automobiliuose beveik pamirštus 14 colių. Dar 2014 metais ant „Lotus“ buvo prisukti eksperimentiniai 18 colių ratai – argi ne seksualesnis jis atrodė?!

- Ar „Ferrari“ naujokas ir šiemet užgoš keturiskart pasaulio čempioną?

- Nekeikit manęs, Vettelio fanai, bet aš patenkintas šypsojausi stebėdamas, kaip su tokiu pačiu bolidu jaunasis Leclercas pernai sudirgino keturiskart pasaulio čempioną. Visuomet džiaugiuosi, nesvarbu koks ar kokie lenktynininkai, kai ateina jaunuolis ir priverčia ex-čempioną pasitempti. Kaip teisingai pasakė pats Vettelis, jaunasis komandos draugas jį akivaizdžiai įveikė ir 2020 metais teks važiuoti geriau. Vien šių dviejų „Ferrari“ pilotų kova yra puiki naujo sezono intriga!

2019-ųjų Brazilijos GP incidentas patvirtino, kad „Ferrari“ šiuo metu turi du, kaip sakoma, grynus lenktynininko genus turinčius pilotus. Puiku! Bet tokie pilotai kažkada neišvengia konflikto – anksčiau ar vėliau, vienoje ar skirtingose komandose. Tai, kad lenkdamas komandos draugą Vettelis jį tiesiojoje spaudė į nepatogią pusę, yra visiškai normalu ir įprasta – taip elgdavosi ne tik Ayrtonas Senna ar Michaelis Schumacheris, tokioje situacijoje taip daro daugelis. O spaudžiamas pilotas, Brazilijos atveju  - Leclercas - žinojo, kad lenkiantis varžovas taip darys. Todėl, nenorėdamas susidurti, traukiasi į šoną. Bet ne Lecrercas! Jis nesitraukė. Keista? Ne. Man keisčiau, kad Vettelis to nenumatė... Reziumuojant, nors abiejų susidūrimas buvo tikra tragedija „Ferrari“ komandai, Leclercas labai aiškiai visiems pasakė: „Nebandykit manęs taip spausti, aš nesitrauksiu!“ Na, pažiūrėsime 2020-aisiais. Mattia Binotto tvirtina, jeigu juo tikėti, kad Vettelis su Leclercu tarpusavy išsiaiškino ir Brazilijos incidentas jiems toliau vienoje ekipoje lenktyniauti netrukdys. Jeigu „Ferrari SF1000“ yra šiemet sukurtas pergalėms, aš nedrįstu spėti, kuris italų ekipos pilotas turi didesnius šansus tapti čempionu. Sakyčiau – 50:50. Ir man tai labai patinka!

-Lietuvoje kažkaip susidomėjimas „Formule-1“ vis labiau blėsta, gal dėl to, kad varžybų nerodo per lietuviškus TV kanalus?

Jau dvejus metus nematome „Formulės-1“ lenktynių tiesiogiai per lietuvišką TV kanalą. Keista situacija – „TV Play Sports“ mielai rodytų, o jei ne jie, tai LRT (gal ir kita televizija). Lietuva turi ilgametę F-1 fanų auditoriją, lietuviai neabejingi automobilių sportui kaip tokiam, tai kodėl niekas nerodo??? Priežastis yra techninė-komercinė...

2017 metų kovą švedų „Modern Times Group“ (MTG) pardavė „Viasat Baltic“ JAV kapitalo bendrovei „Providence Equity Partners“, kurie Baltijos šalyse valdė „All Media Baltics“ (dabar TV3 Group). MTG turėjo iš Bernie Ecclestone‘o pirktą „Formulės-1“ transliacijų licenciją, apimančią visas tris Baltijos šalis, bet ši licencija nebuvo „Viasat“ pardavimo sutarties dalimi. Taigi išėjo taip, kad MTG nebeturi TV kanalo rodyti „Formulę-1“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, bet turi licenciją. Naujieji „Formulės-1“ savininkai iš „Liberty Media“ dabar negali pakeisti senos Bernie pasirašytos sutarties su MTG, todėl F-1 transliacijų licenciją lietuviai, latviai ir estai privalo pirkti iš MTG. Keista, bet MTG nesuinteresuota jos perparduoti. Na, už normalią kainą – komerciškai pagrįstą. Todėl niekas ir nerodo F-1 tiesioginių transliacijų, kol po šių metų sezono (mano žiniomis) nesibaigs MTG įsigytos licencijos galiojimas. Aš labai tikiuosi, kad jau netrukus prasidės derybos tiesiogiai su „Liberty Media“ dėl transliacijų nuo 2021 metų!

-Kai nereikėjo komentuoti F-1 varžybų, turėjote marias laisvo laiko, gal todėl ėmėtės rašyti knygą?

Aš smagiai nuobodžiavau be „Formulės-1“ transliacijų Lietuvoje, tada man atsibodo nuobodžiauti ir sugalvojau parašyti knygą. Ne apie F-1, bet, kaip sako mano kolega Arūnas Volungevičius, F-1 stiliumi: „Puslapiai verčiasi „Formulės–1“ greičiu, o veiksmo ir įvykių tiek, kiek retai būna dramatiškiausiose lenktynėse!“

Senai žinojau, kai dar 2000-ųjų pradžioje leidau žurnalą „F-1 savaitė“, kad rašysiu knygą – nuotykių trilerį. Kadangi esu gyvenęs Tailande ir Kazachstane, šias šalis pasirinkau knygos veiksmui. Trileris vadinasi „Nėra vietos dviem“ (www.neravietosdviem.info). Nuoširdžiai rekomenduoju!

Redakcijos prierašas: „F-1.lt prašymu K. Kaikaris sutiko atsakyti į klausimus, kuriuos užduotų mūsų portalo skaitytojai. Klausimus prašytumėme užduoti šio pokalbio komentaruose.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794