Ką sužinojome per pirmas tris F-1 bandymų dienas?

Ką sužinojome per pirmas tris  F-1 bandymų dienas?
logo 2020 Vasario 22 d. 16:18, Daimler AG

Pirmieji tris dienas trukę F-1 bandymai baigėsi. Komandoms klostėsi skirtingai - ne viskas buvo taip, kaip galbūt norėjosi. Taigi, ką sužinojome per tas pirmas tris dienas?

„Mercedes“

Priešingai nei pernai, „Mercedes“ šį kartą tikrai nestokojo greičio. Komandos pilotai buvo greičiausi dvi dienas iš trijų. Paskutinę dieną Valtteri Bottas ir Lewisas Hamiltonas varžovus aplenkė daugiau nei sekunde. Vis dėlto „Mercedes“ daugumos dėmesį patraukė ne savo greičiu, o DAS sistema, apie kurią diskusijos netyla iki šiol.

Kaip ji veikia ir kokią naudą gauna bolidą pilotuojantis sportininkas kol kas žino tik „Mercedes“ ir jos atstovai. Dauguma varžovų tikisi, kad „Mercedes“ iš tos sistemos daug naudos negaus, nes kaip pripažįsta daugelis, sukurti kažką panašaus prireiks tikrai daug laiko. Kiti abejoja ar iš viso tai verta daryti, nes naudoti tokią sistemą kitais metais bus draudžiama.

Atidžiau „Mercedes“ bolidus stebėję specialistai atkreipė dėmesį ne tik į DAS, bet ir į galinę automobilio pakabą, kuri, kaip teigiama, stipriai skiriasi nuo tos, kuri buvo naudota pernai. Galų gale abu komandos pilotai yra patenkinti naujuoju „Mercedes“ bolidu.

Ferrari

Prieš metus „Ferrari“ bandymų metu buvo itin greita. Daugelis italų ekipai negalėjo prilygti greičiu. Tačiau sezonui prasidėjus itališkas greičio burbulas subliuško - „Ferrari“ vėl atsidūrė už „Mercedes“ bei buvo priversta ieškoti būdų kaip ją pasivyti.

Šį kartą, nors komandos atstovai ir teigė, kad naudoją kitokią taktiką, bandymai ekipai vis dėlto prasidėjo ne itin gerai.

Sunegalavęs Sebastianas Vettelis prie naujojo automobilio vairo sėdo tik antros bandymų dienos metu. O trečią dieną vėl sėdęs už bolido vairo, gavo progą kurį laiką pailsėti, nes „Ferrari“ automobilyje sugedo variklis.

Sugedęs motoras buvo išsiųstas į Maranello. Ekipos vadovas Mattia Binotto neslepia, kad yra dėl ko nerimauti. Anot italo, šiuolaikinis F-1 variklis yra sukurtas taip, kad atlaikytų aštuonis lenktynių savaitgalius. Su motoru, kuris sugedo bandymų metu, buvo įveikta apie 1300 km. Reiktų atsižvelgti į tai, kad vien aštuonių lenktynių distancija siektu apie 2400 km. O kur dar treniruotės ir kvalifikaciniai važiavimai...

„Ferrari“ neslėpė, jog bandymų metu nesivaikė didžiausių greičių bei geriausių rato įveikimo laikų. Italai tiesiosiose buvo lėtesni net už „Alfa Romeo“ atstovus. Vis dėlto M. Binotto pripažino, kad „Ferrari“ kol kas nusileidžia savo pagrindinėms varžovėms - „Mercedes“ ir „Red Bull“.

„Red Bull“

„Red Bull“ taip pat buvo priversta keisti variklį savo bolide ir tai padarė net anksčiau nei „Ferrari“. Tiesa, komandos atstovų teigimu, tai buvo planuotas keitimas, o pakeistas motoras buvo vėl grąžintas į bolidą paskutinę bandymų dieną.

„Red Bull“ komandai pirmieji bandymai klostėsi gana gerai. Jei skaičiuoti įveiktus kilometrus, ekipa nusileido tik „Mercedes“. Įveikti daug ratų nesutrukdė ir tai, jog Maxas Verstappenas buvo apgadinęs bolido dugną.

Priešingai nei „Mercedes“, apie „Red Bull“ pasirodymą niekas per daug nediskutavo, o ir pati ekipa į Barseloną neatsivežė tokios naujovės, kuri patrauktu daugelio dėmesį. Nepaisant to, Maxas Verstappenas liko patenkintas naujuoju bolidu ir mano, kad komanda juda teisinga kryptimi.

„McLaren“

„McLaren“ tyliai, bet sėkmingai suko ratus Barselonos trasoje neatkreipdama daugumos dėmesio. Ekipos vadovas Andreasas Seidlas liko itin patenkintas komandos pasirodymu bei teigė, kad tokios sėkmingos metų pradžios ekipa neturėjo daug metų.

Viena iš stipriųjų ekipos pusių pernai buvo sėkmingas progresas tobulinant bolidą. Panašu, kad komanda toliau sėkmingai juda šiuo keliu. Naujos detalės, pavyzdžiui priekinis sparnas, jau buvo sumontuotos ir išbandytos penktadienį.

„Renault“

Metų pradžioje „Renault“ atstovai neslėpė, jog nori šį sezoną pradėti turėdami gerą bolidą, kad būtų sugaišta mažiau laiko problemų sprendimui ir skiriama vis daugiau dėmesio 2021 m. projektui.

Akivaizdu, kad „Renault“ žiemos pertraukos metu tikrai nesnaudė. Daugelis atkreipė dėmesį į naujojo komandos bolido nosį. Tiesa, ekipa greičiu neišsiskyrė, o ir naujasis komandos pilotas Estebanas Oconas teigė, kad ekipa kitą savaitę turės itin daug darbo. Tiesa, tiek prancūzas, tiek jo komandos draugas Danielis Ricciardo teigiamai vertino naująjį bolidą. Vis dėlto dėl problemų, su kuriomis teko susidurti per pirmas tris bandymų dienas, ekipa įveiktų kilometrų skaičiumi nusileido savo pagrindinėms varžovėms.

„AlphaTauri“

Komanda pakeitė pavadinimą, tad „Toro Rosso STR15“ tapo „AlphaTauri AT01“. Bet vienas dalykas taip ir nepasikeitė - ekipa toliau išlieka dukterine „Red Bull“ komanda.

Priešingai nei „Red Bull“, „AlphaTauri“ bandymų metu nė karto neteko keisti jėgainės. Nors komandai nepavyko išvengti kitų problemų, penktadienį buvo apgadintas bolido dugnas, jai pavyko įveikti 1700 kilometrų.

Komanda antrus metus iš eilės naudos tuos pačius variklius kaip ir „Red Bull“, o tai reiškia, kad ji galės geriau išnaudoti „Red Bull Technologies“ sukurtas naujoves.

Ekipos atstovai vangiai diskutavo apie savo pasirodymą bandymų metu, bet komandos vadovas Franzas Tostas teigė, kad „AlphaTauri“ juda teisinga kryptimi.

„Racing Point“

Galbūt daugelis jau spėjo pamiršti, bet prieš prasidedant šurmuliui dėl DAS sistemos, nemažai žmonių diskutavo apie „rožinį mersedesą“. Komanda nusprendė surizikuoti, tad kurdama naująjį bolidą nemažai idėjų pasisavino iš praėjusių metų „Mercedes“ bolido.

Panašu, kad tokia komandos rizika pasiteisino. Trasoje ne kartą pasirodęs ekipos pilotas Sergio Perezas buvo vienas greičiausių trasoje. Tiesa, pats sportininkas to per daug nesureikšmino teigdamas, kad tai buvo tik pirmosios bandymų dienos.

„Alfa Romeo“

Vienintelė komanda, leidusi savo pilotui bandytojui išmėginti naująjį bolidą Barselonos trasoje vykusių važiavimų metu. Robertas Kubica įveikė pirmuosius ratus su C39, o vėliau jį perleido pagrindinės sudėties lenktynininkams. Pastariesiems greičio netrūko, tiesa, geriausi rezultatai buvo užfiksuoti naudojant minkštos sudėties padangas.

„Haas“

Šį kartą daugelis stebėjosi technikos patikimumu. Daugeliui komandų pavyko išvengti tų situacijų, kai dėl vieno ar kito gedimo jų bolidai sustodavo trasoje. Vis dėlto per pirmas tris bandymus dienas važiavimus kelis kartus teko stabdyti ir du kartus tai teko daryti dėl „Haas“ pilotų klaidų trasoje.

Prieš metus Barselonoje vykusiuose bandymuose „Haas“ demonstravo gerus rezultatus, o daugelis ją įvardino kaip vieną stipriausių vidutiniokių. Tačiau sezonui prasidėjus, tas burbulas subliuško.

Šį kartą „Haas“ nepavyko išvengti didesnių problemų. Vandens nutekėjimas kainavo apie pusvalandį, vėliau dėl ratlankio buvo pradurta padanga. Galų gale vos keturis ratus penktadienį įveikęs Kevinas Magnussenas išlėkė iš trasos ir baigė ne tik savo, bet ir komandos pasirodymą pirmuosiuose bandymuose. Tad komanda, kuri prieš metus buvo vadinama stipria vidutinioke, per pirmas šių metų bandymų dienas įveikė mažiausiai kilometrų tarp visų dalyvių.

„Williams“

Palengvėjimas. Būtent šiuo žodžiu būtų galima apibūdinti „Williams“ situaciją. Vos prasidėjus bandymams, britų ekipa buvo pirmoji, kurios naujasis bolidas pasirodė trasoje. Tai visiškas kontrastas palyginus su situacija praėjusiais metais, kuomet dėl įvairių problemų ir detalių trūkumo, komanda buvo priversta praleisti pirmas dvi bandymų dienas.

Nors komandai ir teko keisti variklį savo bolide, tiek ekipos specialistai, tiek patys pilotai liko patenkinti naujuoju automobiliu. Liko tik išsiaiškinti kiek jis greitesnis už pernai naudotą bolidą.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794