Kai kurie „Mercedes W11“ konstrukcijos ypatumai (4)

Kai kurie „Mercedes W11“ konstrukcijos ypatumai
logo Vasario 18 d. 11:27, Daimler AG

Visus šešerius hibridinės turboeros metus „Mercedes“ kūrė bolidus, naudodama gana tradicinius ir patikrintus būdus, ne itin eksperimentuodami ir nesiimdami rizikingų inžinerinių sprendimų. Ir naujasis W11 tęsia šią tradiciją.

Taip mano Gary Andersonas, patyręs specialistas, savo laiku kūręs važiuokles tokioms F-1 komandoms, kaip „Jordan“, „Stewart“ bei „Jaguar“. Jo verdiktas po praėjusią savaitę pristatytos naujosios W11: „buvo galima laukti ir daugiau“.

Žinoma, kad per filmavimo dieną Silverstoune buvo pristatyta tik bazinė aerodinamikos versija, bet greičiausiai, ji išliks tokia pat ir per žiemos bandymus, o kai kurios naujienos bus parengtos tik pirmajam etapui Australijoje.

Priekinis sparnas labai primena tą, kurį „Mercedes“ naudojo praėjusiųjų metų pabaigoje, bet pakeitimų vis dėlto yra. Ant sparno ketvirtosios plokštumos vidaus matoma nedidelė įpjova, o tai automatiškai sako, jog ši plokštuma tapo kiek trumpesnė.

Atrodo, kad tai tėra tik smulkios detalės, bet jos rodo, kaip komanda žiūri į oro srauto, kuris eina nuo šių plokštumų, kontrolę. Jų vidinės galūnės yra užlenktos į apačią ir jas galima sulyginti su lėktuvo sparno galu – skirtumas tik tas, kad ten jos užlenktos į viršų. Šis elementas atlieka torcinės plokštelės vaidmenį, mažindamas slėgių skirtumą tarp viršutinio ir žemutinio sparno paviršių. Išeitų, kad taip priekinis sparnas dirba efektyviau, o oro srautas, kuris eina per jo vidinį galą, yra mažiau sujauktas ir neigiamai veikiamas turbulencijos.

W11 bolido nosis yra tokia pat, kaip ir pernai, jo galas pagal formą kiek primena šaukštą, nors susidaro įspūdis, kad jį buvo galima pakelti aukščiau ir taip padaryti labiau išraiškingą.

Priekinė pakaba iš pirmo žvilgsnio atrodo irgi tradiciškai: viršutinės ir apatinės trikampės svirtys, stūmiklis ir trauklė. Bet jei įsižiūrėsime įdėmiau, tai galima pamatyti keletą įdomių sprendimų. Stūmiklis yra labai trumpas ir sujungtas su pakabos stovu didesniu atstumu nuo išorinio trikampių svirčių tvirtinimo prie slenksčio taško.

Tai byloja apie tai, jog didinant bolido posūkio kampą, prošvaisa mažėja. Analogišką sprendimą naudoja beveik visos komandos, tačiau „Mercedes“ jis veikia kur kas efektyviau nei pas kitus. Greičiausiai, tai yra požymis to, kad Braklio komanda iki šiol nesiruošia naudoti didelio reiko (išilginio mašinos korpuso posvyrio kampo trasos atžvilgiu) koncepcijos, kurios laikosi dauguma ekipų, visų pirma „Red Bull“ ir „Ferrari“.

Šoninių deflektorių srities kol kas nepavyko detaliai apžiūrėti, bet atrodo, kad „Mercedes“ čia naudoja ankstesnį požiūrį, t.y. naudodama daugybę elementų, kurie kreipia oro srautus reikiamomis kryptimis.

Dabar galiojantis techninis reglamentas šioje srityje leidžia laisvę inžinerinėms paieškoms ir pasaulio čempionų komanda pilnai tai išnaudoja. Nuo šoninių deflektorių maždaug priklauso 25 proc. bendro bolido aerodinaminio efektyvumo ir investicijos į šią sritį maksimaliai atsiperka.

Sprendžiant pagal šoninių pontonų formą, „Mercedes“ pasekė kitų komandų pavyzdžiu ir saugumo struktūras, kurios saugo pilotus nuo šoninių smūgių, išdėstė taip žemai, kiek tai leidžia reglamentas. Tai leidžia radiatorių ortakius sumontuoti toliau link galo – išeitų, kad atsiranda daugiau erdvės kontroliuoti oro srautą, einantį nuo priekinio sparno link šoninio pontono priekinio krašto. Jei pavyksta pasiekti deramos šių dviejų itin svarbių aerodinamikos elementų sąveikos, tai labai teigiamai veikia bendrą mašinos aerodinaminį  ir važiuoklės veiklos efektyvumą.

Už ortakių srities šoninių pontonų profilis ryškiai sumažėja, o tai sako apie tai, jog konstruktoriams pavyko pasiekti maksimaliai kompaktiškos visų sistemų, mazgų bei agregatų, kurie yra galinėje bolido dalyje, komponuotės. Bus labai įdomu pažiūrėti, kaip „Mercedes“ dirbs karšto oro sąlygomis, kai reikės maksimaliai efektyvaus aušinimo.

Galinis sparnas dabar buvo pristatytas bazinės versijos, o jų sezono eigoje bus daug. Jau dabar galima atkreipti dėmesį į pakankamai sudėtingą torcinių plokštelių formą su vertikaliomis įpjovomis apatinėje dalyje, kurios atlieka deflektorių funkciją. Įdomus momentas yra tas, kad „McLaren“ naujoje mašinoje panašių detalių ant galinio sparno yra dar daugiau, nors įprastai „Mercedes“ reikėtų laikyti „madų demonstratoriumi“ šioje srityje.

Komentarai (4)


bravo30
| Vasario 19 d. 08:04
straipsnis kaip ir ok Bet kur foto? visu ivardintu elementu??
truksta f1 dar tokios informacijos sklaidos
Camicasee
| Vasario 18 d. 16:49
a9
| Vasario 18 d. 13:11

Kokia prasmė komentuoti bolidų konstrukcinius ypatumus, kol neprasidėjo pirmieji žiemos bandymai? Visi žino, kad naujo sezono technines naujoves komandos pristato per žiemos bandymus, o ne per oficialius bolidų pristatymus. Liko kelios dienos ir nereikės spėlioti, o realiai pamatysime naujus bolidus.

Ne viską galima pakeisti iki pirmų bandymų ar lenktynių, kai kurios esminės konstrukcinės dalys t.y. konstrukcijos pagrindas, nesikeis praktiškai visą sezoną, o apie aerodinamiką čia irgi kalbama tik prabėgom ,,kur linksta mintis", kur matosi nauji sprendimai. Įdomus straipsnis, daugiau tokių.
kart
| Vasario 18 d. 13:23
a9
| Vasario 18 d. 13:11

Kokia prasmė komentuoti bolidų konstrukcinius ypatumus, kol neprasidėjo pirmieji žiemos bandymai? Visi žino, kad naujo sezono technines naujoves komandos pristato per žiemos bandymus, o ne per oficialius bolidų pristatymus. Liko kelios dienos ir nereikės spėlioti, o realiai pamatysime naujus bolidus.

Eterį užpildyt kažkuo juk reikia. Žmonės iš to pinigus uždirba ir tiek.
a9
| Vasario 18 d. 13:11
Kokia prasmė komentuoti bolidų konstrukcinius ypatumus, kol neprasidėjo pirmieji žiemos bandymai? Visi žino, kad naujo sezono technines naujoves komandos pristato per žiemos bandymus, o ne per oficialius bolidų pristatymus. Liko kelios dienos ir nereikės spėlioti, o realiai pamatysime naujus bolidus.
×

F-1.lt pulsas