Kaip F1 komandos valdo skolas?

Kaip F1 komandos valdo skolas?
logo F-1.LT

Galima sakyti, kad sportas ir skolos yra neatsiejama dalis. Taip, tikrai yra komandų, kurios save išsilaiko, nuolat generuoja pelną arba bent jau neina į minusą, tačiau yra ne ką mažiau sporto komandų, kurios turi labai dideles skolas. Net tokios didelės ir garsios organizacijos kaip „Barcelona“ turi milžiniškas skolas. Greitieji kreditai tikrai nėra išeitis išsigelbėti, tačiau komandos kažkaip egzistuoja ir bando išsilaikyti. Vis tik, kaip su skolomis tvarkosi formulės komandos? Niekam nėra naujiena, kad dėl paskutinių metų įvykių, sportui išsilaikyti tikrai yra labai sunku, komandos turi dar didesnes skolas, tačiau varžybos ir toliau vyksta, tad pažvelkime į tai, kaip su skolomis tvarkosi mūsų mėgstamos sporto šakos komandos.

Pirmiausia, atkreipti dėmesį reikėtų į tai, kad visos 10 komandos yra sukurtos ir valdomos pagal skirtingą modelį. Automobilių gamintojų priklausančios komandos, kurios pačios gamina visą savo automobilį (Mercedes, Ferrari, Renault). Komandos, kurios automobilius gamina savo gamyklose ir perka tik variklius (McLaren, Williams). Palydovinės komandos, kurios įsigyja technologijas iš kitų komandų (Haas, Racing Point). Metiniai biudžetai irgi labai skiriasi, pavyzdžiui „Williams“ yra apie 125 mln. JAV dolerių, tuo tarpu „Ferrari“ apie 435 mln. JAV dolerių. Dėl to, galima sakyti, kad nėra vieno būdo, kuris leistų sėkmingai išsilaikyti komandoms be skolų arba išgyventi šį sunkų laikotarpį.

Galima sakyti, kad geri rezultatai bet kurioje sporto šaka yra neatsiejama geros finansinės situacijos dalis. Žinoma, laimėti vien tik neužtenka, reikia ir tuos pačius finansus gerai valdyti, tačiau tikriausiai visi sutiksite, kad laiminčioms komandoms išsilaikyti yra kiek lengviau, kadangi jos gauna daugiausiai dėmesio. Jos ne tik laimi piniginius prizus, tačiau joms lengviau pritraukti rėmėjus. Žiūrint iš kitos pusės, laiminčios komandos šioje sporto šakoje dažniausiai turi daug didesnę komandą, jie turi daugiau darbuotojų, jie išleidžia daugiau pinigų bolidui įrengti ir norint nuolat palaikyti aukštą lygį, reikia nuolatinių investicijų. Tuo tarpu rečiau laiminčios komandos nors ir pritraukia mažiau dėmesio, jų išsilaikymas yra pigesnis.

Komandos yra skirtingose situacijose ir kiekviena iš jų stengiasi ne tik išsilaikyti, bet ir pademonstruoti geriausius rezultatus taip, kaip jiems išeina. Žinoma, vienas iš pagrindinių būdų valdyti skolas yra rėmėjų pritraukimas. Rėmėjų pinigai suteikia galimybę sumokėti atlyginimus, nupirkti reikiamas detales, kurti automobilius ir be jokių abejonių kurti įdomų ir įtraukiantį reginį trasoje. „Williams“ komanda visai neseniai buvo parduota JAV investuotojams, kad galėtų išsilaikyti. Tai yra pavyzdys, kas nutinka, kai skolos jau yra per didelės. Iš kitos pusės, nuolatinių investuotojų paieška yra būdas išsilaikyti. Žinoma, dažniausiai didieji investuotojai nori būti pagrindiniais žmonėmis ir įsigyti pilnai komandą, tačiau mažesnių investuotojų pritraukimas irgi yra vienas iš būdas, kaip galima palaikyti finansines įplaukas į komandą.

Vis tik, kad ir koks tas prizinis fondas būtų, vien iš jo išsilaikyti yra neįmanoma. Todėl, kiekvienais metais komandos turi nuo 10 iki 20 skirtingų rėmėjų, kurių logotipus galima matyti ant F-1 bolidų. Būtent iš rėmėjų surinkti pinigai ir padeda valdyti finansus. Komandos skolinasi, nes tai vienintelis būdas išsilaikyti, tačiau surinkti pinigai iš rėmėjų leidžia jiems išsilaikyti. Galima sakyti, kad tai yra vienas ir pagrindinis būdas, kaip komandos išsilaiko. Rėmėjų, kurie nori būti matomi aukščiausio lygio varžybose tikrai yra, tačiau reikia, kad ir jų verslams sektųsi, nes nutraukus rėmimą, tai iš karto atsiliepia ir F-1 komandoms. Dėl to, geras finansų valdymas, ryšiai su rėmėjais ir pergalės yra būdas, kaip komandos išsilaiko ir sprendžia susidariusių skolų klausimus.

Nepamiršti reikėtų ir skirtingų komandų verslo modelių, apie kuriuos jau šiek tiek buvome užsiminę pradžioje. Komandos, kurios tiekia variklį kitoms komandoms, turi galimybę užsidirbti papildomai ir taip prisidėti prie savęs išsilaikymo. Dar vienas būdas, kuris leidžia užsidirbti komandoms yra sukurtų technologijų perleidimas į kitas rinkas. Pavyzdžiui, tokios komandos kaip „Williams“, „McLaren“, „Sauber“ (dabar „Alfa Romeo Racing“) tiekia savo išrastas technologijas trečiosioms šalims, kurios net nėra įsitraukusios į F-1 lenktynes. Tai gali būti naudojama informacinėse technologijose, telekomunikacijoje, aviacijoje ir kitose srityse. Jeigu į šią sporto šaką pasižiūrime giliau, galima pamatyti, kiek daug visko vyksta ir nuo to darosi tik dar įdomiau stebėti pačias lenktynes. Žinant, kiek komandos turi daug nuveikti, kad galėtų siekti pačių aukščiausių rezultatų trasoje.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794