Kaip F1 komandos valdo skolas?

Kaip F1 komandos valdo skolas?
logo McLaren

Galima sakyti, kad sportas ir skolos yra neatsiejama dalis. Taip, tikrai yra komandų, kurios save išsilaiko, nuolat generuoja pelną arba bent jau neina į minusą, tačiau yra ne ką mažiau sporto komandų, kurios turi labai dideles skolas. Net tokios didelės ir garsios organizacijos kaip „Barcelona“ turi milžiniškas skolas. Greitieji kreditai tikrai nėra išeitis išsigelbėti, tačiau komandos kažkaip egzistuoja ir bando išsilaikyti. Vis tik, kaip su skolomis tvarkosi formulės komandos? Niekam nėra naujiena, kad dėl paskutinių metų įvykių, sportui išsilaikyti tikrai yra labai sunku, komandos turi dar didesnes skolas, tačiau varžybos ir toliau vyksta, tad pažvelkime į tai, kaip su skolomis tvarkosi mÅ«sų mėgstamos sporto šakos komandos.

Pirmiausia, atkreipti dėmesį reikėtų į tai, kad visos 10 komandos yra sukurtos ir valdomos pagal skirtingą modelį. Automobilių gamintojų priklausančios komandos, kurios pačios gamina visą savo automobilį (Mercedes, Ferrari, Renault). Komandos, kurios automobilius gamina savo gamyklose ir perka tik variklius (McLaren, Williams). Palydovinės komandos, kurios įsigyja technologijas iš kitų komandų (Haas, Racing Point). Metiniai biudžetai irgi labai skiriasi, pavyzdžiui „Williams“ yra apie 125 mln. JAV dolerių, tuo tarpu „Ferrari“ apie 435 mln. JAV dolerių. Dėl to, galima sakyti, kad nėra vieno bÅ«do, kuris leistų sėkmingai išsilaikyti komandoms be skolų arba išgyventi šÄ¯ sunkų laikotarpį.

Galima sakyti, kad geri rezultatai bet kurioje sporto šaka yra neatsiejama geros finansinės situacijos dalis. Žinoma, laimėti vien tik neužtenka, reikia ir tuos pačius finansus gerai valdyti, tačiau tikriausiai visi sutiksite, kad laiminčioms komandoms išsilaikyti yra kiek lengviau, kadangi jos gauna daugiausiai dėmesio. Jos ne tik laimi piniginius prizus, tačiau joms lengviau pritraukti rėmėjus. ŽiÅ«rint iš kitos pusės, laiminčios komandos šioje sporto šakoje dažniausiai turi daug didesnę komandą, jie turi daugiau darbuotojų, jie išleidžia daugiau pinigų bolidui įrengti ir norint nuolat palaikyti aukštą lygį, reikia nuolatinių investicijų. Tuo tarpu rečiau laiminčios komandos nors ir pritraukia mažiau dėmesio, jų išsilaikymas yra pigesnis.

Komandos yra skirtingose situacijose ir kiekviena iš jų stengiasi ne tik išsilaikyti, bet ir pademonstruoti geriausius rezultatus taip, kaip jiems išeina. Žinoma, vienas iš pagrindinių bÅ«dų valdyti skolas yra rėmėjų pritraukimas. Rėmėjų pinigai suteikia galimybę sumokėti atlyginimus, nupirkti reikiamas detales, kurti automobilius ir be jokių abejonių kurti įdomų ir įtraukiantį reginį trasoje. „Williams“ komanda visai neseniai buvo parduota JAV investuotojams, kad galėtų išsilaikyti. Tai yra pavyzdys, kas nutinka, kai skolos jau yra per didelės. Iš kitos pusės, nuolatinių investuotojų paieška yra bÅ«das išsilaikyti. Žinoma, dažniausiai didieji investuotojai nori bÅ«ti pagrindiniais žmonėmis ir įsigyti pilnai komandą, tačiau mažesnių investuotojų pritraukimas irgi yra vienas iš bÅ«das, kaip galima palaikyti finansines įplaukas į komandą.

Vis tik, kad ir koks tas prizinis fondas bÅ«tų, vien iš jo išsilaikyti yra neįmanoma. Todėl, kiekvienais metais komandos turi nuo 10 iki 20 skirtingų rėmėjų, kurių logotipus galima matyti ant F-1 bolidų. BÅ«tent iš rėmėjų surinkti pinigai ir padeda valdyti finansus. Komandos skolinasi, nes tai vienintelis bÅ«das išsilaikyti, tačiau surinkti pinigai iš rėmėjų leidžia jiems išsilaikyti. Galima sakyti, kad tai yra vienas ir pagrindinis bÅ«das, kaip komandos išsilaiko. Rėmėjų, kurie nori bÅ«ti matomi aukšÄiausio lygio varžybose tikrai yra, tačiau reikia, kad ir jų verslams sektųsi, nes nutraukus rėmimą, tai iš karto atsiliepia ir F-1 komandoms. Dėl to, geras finansų valdymas, ryšiai su rėmėjais ir pergalės yra bÅ«das, kaip komandos išsilaiko ir sprendžia susidariusių skolų klausimus.

Nepamiršti reikėtų ir skirtingų komandų verslo modelių, apie kuriuos jau šiek tiek buvome užsiminę pradžioje. Komandos, kurios tiekia variklį kitoms komandoms, turi galimybę užsidirbti papildomai ir taip prisidėti prie savęs išsilaikymo. Dar vienas bÅ«das, kuris leidžia užsidirbti komandoms yra sukurtų technologijų perleidimas į kitas rinkas. Pavyzdžiui, tokios komandos kaip „Williams“, „McLaren“, „Sauber“ (dabar „Alfa Romeo Racing“) tiekia savo išrastas technologijas trečiosioms šalims, kurios net nėra įsitraukusios į F-1 lenktynes. Tai gali bÅ«ti naudojama informacinėse technologijose, telekomunikacijoje, aviacijoje ir kitose srityse. Jeigu į šią sporto šaką pasižiÅ«rime giliau, galima pamatyti, kiek daug visko vyksta ir nuo to darosi tik dar įdomiau stebėti pačias lenktynes. Žinant, kiek komandos turi daug nuveikti, kad galėtų siekti pačių aukšÄiausių rezultatų trasoje.



Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas