Bendra starto mokesčių suma, kurią „Formulės-1“ komandos sumokėjo FIA už dalyvavimą 2019 metų F-1 pasaulio čempionate, viršijo 16 mln. JAV dolerių. Tuo tarpu „Mercedes“, laimėjusi Konstruktorių taurę, įnešė daugiau kaip 4,5 mln. dolerių, mažiau nei praėjusiais metais.
Dabar galiojanti starto mokesčių apskaičiavimo tvarka egzistuoja nuo 2013 metų ir susidaro iš fiksuotos bazinės sumos, kuri lygi 516 128 doleriams, kuri yra nustatoma pagal JAV priimtą „vartojimo kainų indeksą“ ir kintamos dalies, kuri priklauso nuo uždirbtų taškų kiekio.
Konstruktorių taurės laimėtojas turi į FIA biudžetą sumokėti po 6194 dolerius už kiekvieną uždirbtą tašką, o likusieji čempionato dalyviai – po 5161 dolerį už kiekvieną tašką ir pervesti šiuos pinigus reikėjo iki lapkričio 30 dienos.
„Mercedes“ 2018 metais uždirbo 655 taškus ir sumokėjo FIA 4 573 198 dolerius – šis įnašas mažesnis nei bet kuris nuo 2014 metų, kai prasidėjo Štutgarto koncerno ekipos dominavimas „Formulėje-1“. Pavyzdžiui, pagal 2016 metų sezono rezultatus, kai pasaulio čempionu tapo Nico Rosbergas, buvo sumokėta 5,2 mln. dolerių.
Nors „Ferrari“ ir nusileido „Mercedes“, bet pirmoje sezono pusėje kai kuris pranašumas buvo jos pusėje, jos lenktynininkai pagal metų rezultatus uždirbo daugiau taškų nei 2017 metais, todėl išeitų, kad startinio mokesčio suma padidėjo. Tą patį galima pasakyti ir apie „Red Bull“ bei „Renault“ – šios komandos sumokėjo maždaug ketvirčiu milijono dolerių daugiau nei prieš metus.
O štai įnašas, sumokėtas „Racing Point Force India“, priešingai, yra kur kas mažesnis, nei suma, kurią komanda iš Silverstouno sumokėjo 2017 metais – 784 500 dolerių ir tam yra paaiškinimas: ji yra laikoma nauja komanda, kuri lenktyniavo čempionate tik nuo rugpjūčio mėnesio Belgijos GP etapo, atitinkamai buvo skaičiuojami tik taškai, uždirbti per šį periodą. Verta pažymėti, kad į šią sumą neįskaičiuotas starto mokestis, sumokėtas tuomet, kai FIA priėmė šios komandos paraišką dalyvauti čempionate.
„Haas“, „McLaren“ ir „Sauber“ starto mokesčiai taip pat padidėjo, kadangi šios komandos pasirodė geriau nei pernai metų sezone. To negalima pasakyti apie „Toro Rosso“ ir „Williams“, kuri pagal sezono rezultatus sumokėjo 392 236 doleriais mažiau nei 2017 metais, kadangi teuždirbo tik 7 taškus.
Bendra ekipų startinių mokesčių suma sudarė 16 479 877 dolerius.
Komanda | Taškai | Įnašas už 2019m. | Įnašas už 2018m. |
1. Mercedes AMG | 655 | $4 573 198 | $4 653 720 |
2. Ferrari | 571 | $3 463 059 | $3 210 170 |
3. Red Bull Racing | 419 | $2 678 587 | $2 415 376 |
4. Renault | 122 | $1 145 770 | $810 305 |
5. Haas F1 | 93 | $996 101 | $758 695 |
6. McLaren | 62 | $836 110 | $670 958 |
7. Racing Point Force India | 52 | $784 500 | $1 481 235 |
8. Sauber | 48 | $763 856 | $541 933 |
9. Toro Rosso | 33 | $686 441 | $789 661 |
10. Williams | 7 | $552 255 | $944 491 |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 816 |
2. | Giriby | 812 |
3. | mantioras | 805 |
4. | Gudas | 796 |
5. | Kęstutis Šimkus | 794 |