Kokias išvadas galime daryti po trumpojo lenktynių savaitgalio Imoloje? (1)

Kokias išvadas galime daryti po trumpojo lenktynių savaitgalio Imoloje?
logo 2020 Lapkričio 02 d. 20:00, Red Bull Content Pool / Getty Images

Praėjus trumpajam savaitgaliui Imoloje ir iki sezono finišo likus vos 4 etapams, atėjo metas sudėlioti visus taškus ant i ir konstatuoti ne tik tai, ką atskleidė ši 5 pilotus pasitraukti privertusi lenktynių trasa, bet ir tai, ko dar galime tikėtis šiame sezone.

13-ajame 2020-ųjų sezono etape daugeliui lenktynininkų teko susipažinti su jiems iki tol neišbandyta 19 posūkių ir 1 DRS zonos trasa. Nuo 2006-ųjų į F-1 kalendorių pirmą kartą sugrįžusi Emilijos-Romanijos regiono trasa pirmąjį kartą šiame sezone privertė įveikti 63 lenktynių ratus prieš laikrodžio rodyklę (2-oji tokia trasa laukia Stambule, o 3-oji Abu Dabyje). Pirmąjį kartą šioje trasoje buvo išbandytas ir DRS teikiamas pranašumas, nes nuo to laiko, kai ši sistema buvo pradėta naudoti 2011 - iais, F-1 kalendoriuje šiai Italijos trasai vietos nebuvo.

Konstruktorių ir lenktynininkų įskaitos:

Prieš daugelį metų vieno entuziasto skambiai įvardinta F-1 čempionato idėja gyva ir šiandien: „Šiame sporte svarbiausia pergalė“ (angl. k. „The name of the game is winning“).

Prieš kiek daugiau nei savaitę Portugalijos Portimao trasoje iškovotą 97-ąją „pole“ poziciją 92-ąja pergale pavertęs šešiskart F-1 čempionas, „Mercedes“ lenktynininkas Lewisas Hamiltonas šventė individualų triumfą, o vakar iškovotą rekordą tęsiančią 93-iąją pergalę nustelbė šiais metais juodomis tapusių „sidabrinių strėlių“ komandos rekordiniu tapęs pasiekimas - 7-oji iš eilės (2014-2020 m.) pergalė konstruktorių įskaitoje.

Tokio pasiekimo dėka komanda ne tik pakilo į ketvirtąją sėkmingiausiųjų komandų F-1 istorijoje sąrašo vietą (priekyje liko Ferrari su 16 pergalių, Williams - 9, McLaren  - 8), susilygindama su LOTUS, tarp daugiau nei 100, nuo 1950-ųjų bandžiusių įsitvirtinti šiame sporte, tačiau kartu tapdama ir pirmuoju konstruktoriumi, kuriam pavyko laimėti 7 metus iš eilės nurungiant iki tol sėkmingiausių pasiekimu laikytą Ferrari rezultatą (6 pergalės, 1999 - 2004 m.).

Po Maxo Verstappeno 51-ajme rate sprogusios padangos pasitraukimu pasibaigusių lenktynių, tapo aišku tai, ką galima buvo nesunkiai nuspėti po pirmųjų šio sezono etapų - dėl F-1 čempiono titulo kovoti gali tik du tos pačios komandos lenktynininkai. Per likusius 4 etapus maksimalus galimas surinkti taškų skaičius - 104 (po kiekvieno į savo sąskaitą „įsidėjus“ 26 taškus, laimėjus pirmąją vietą ir įveikus greičiausią lenktynių ratą), o nuo Hamiltono 85-iais taškais atsiliekantis komandos draugas yra vienintelis turintis galimybę pasivaržyti dėl čempiono titulo.

Matematika paprasta: vilties suomio svajonei virsti realybe ir tapti F-1 čempionu liktų tik tokiu atveju, jeigu Turkijos lenktynėse Bottas sugebėtų į savo taškų kraitį „įsirašyti“ 8-iais taškais daugiau nei Hamiltonas. Tai reiškia, kad per likusias lenktynes galimų surinkti 78 taškų (po kiekvienu į savo sąskaitą „įsidėjus“ 26 taškus, laimėjus pirmąją vietą ir įveikus greičiausią lenktynių ratą) pakaktų panaikinti iš Turkijos Hamiltono išsivežamų 77 taškų (ar mažesnį) skirtumą. Visais kitais rokiruotės atvejais kirtus finišo juostą reikštų tik viena - šešiskart F-1 čempionas bus karūnuotas septintąjį kartą.

Kokia galimybė, kad taip nutiks, atsižvelgiant į šio sezono rezultatus? - galite paklausti, - maža ir teorinė, bet šiame absurdišku laikomame sezone viskas įmanoma ir viskas bus baigta tik tada, kai bus baigta.

Hamiltonas yra sakęs, kad pradės rūpintis savo likimo F-1 klausimu tik tada, kai individualaus čempionato klausimas bus išspręstas. Nors komandos vadovas T. Wolffas yra įsitikinęs, kad britas kitąmet liks F-1, vakar spaudos konferencijoje jis užminė mįslę, pasakęs, kad norėtų likti F-1, bet niekas nežino, ką gali parodyti ateitis. Lieka laukti tik to, kada paaiškės F-1 2020-ųjų čempionas ir kaip reikalai klostysis po to. 

Valtteri Bottas

Atskiro paminėjimo vertas 2-asis „Mercedes“ pilotas, šiais metais vadinama pagerinta savo paties versija (angl. k. Bottas 2.0). Šeštadienį iškovotą 15-ąją karjeros „pole“ poziciją, sekmadienį paversti pergale ir sumažinti atsilikimą iki aršiausio savo oponento ir komandos draugo galėjęs suomis turėjo susitaikyti su 2-ojo lenktynių rato 7-ojo posūkio padariniais. Dėl ant šio posūkio važiuojamosios dalies besimėtančios 5-uoju numeriu pažymėto „Ferrari“ bolido nuolaužos buvo pažeistas Botto bolido dugnas, o pasekmės juntamos visose lenktynėse. Dėl sprendimo važiuoti per vidurį, išgelbėjęs padangas nuo pradūrimo, Bottas stipriai pažeidė savo bolido dugną, o tai galiausiai pasižymėjo bolido prispaudžiamosios galios deficitu ir sunkiu bolido valdymu.

Valtteri tvarkėsi su nepataisomais trūkumais ganėtinai gerai, bet negalėjo nutolti nuo jį spaudžiančio olando Maxo Verstappeno toliau nei DRS aktyvacijos leidžiamas nuotolis. Galiausiai 43-ajame rate jis buvo aplenktas iki tol sėkmingai už galinio sparno laikyto „Red Bull“ bolido dėl klaidos pernelyg plačia trajektorija įveikinėjant vieną trasos posūkių.   

Net po 52 rate į trasą išvažiavusio saugos automobilio techninio aptarnavimo juostoje uždėti minkšto mišinio padangų komplektai nesuteikė jokių realių galimybių pavyti ir pabandyti aplenkti brito. Galiausiai finišo juosta buvo kirsta beveik 6 sekundėmis atsilikus nuo pergalę iškovojusio Hamiltono.

Reikia paminėti ir tai, kad prie brito sėkmės lenktynėse prisidėjo fortūna, kai trasoje dėl techninių kliūčių sustojo Estebano Ocono „Renault“ bolidas ir buvo aktyvuota virtualaus saugos automobilio fazė. Tuo metu Hamiltonas, 26-ame rate pakeitęs lenktynių strategiją (kaip buvo teigta per nugalėtojų spaudos konferenciją, kelios opcijos buvo aptartos siekiant pasiruošti visiems galimiems scenarijams, ypatingai tuo metu, kai vienam lenktynininkui  tektų stoti, norint reaguoti į  „Red Bull“ stojimą, o kitam - spausti kiek įkabinant ir bandyti išsilaikyti trasoje kuo ilgiau su vidutinio kietumo padangomis), galėjo pasinaudoti „pigiu“ (kai vidutinis sustojimo laikas sumažėja nuo 26 iki 17 sekundžių) sustojimu techninio aptarnavimo juostoje ir grįžti ne tik su 10-čia ratų šviežesnėmis padangomis, bet ir su didesne nei 3 sekundžių ir 5 sekundžių persvara, atitinkamai iki antro tuo metu Botto ir Verstappeno.

Williams“

Šis savaitgalis galėjo būti pažymėtas pirmaisiais jaunosios F-1 žvaigždės George'o Rusell'o taškais bendrojoje lenktynininkų įskaitoje, kai 51 - ame iš lenktynių dėl netikėtai sprogusios padangos pasitraukusio olando jis iš 11-osios vietos pakilo į pirmąją vietą, už kurią F-1 finišavus skiriami taškai.

Važiuodamas už saugos automobilio Russellas nesuvaldė bolido, trenkėsi į apsauginę sienelę ir palaidojo savo viltis pelnyti taškus.

Šiame sezone jaunasis britas daugelį kartų buvo arti taškų ir šį kartą norėjo būti agresyvesnis nei iki tol atkakliai siekdamas savo pirmojo pasižymėjimo bendrojoje įskaitoje. Galime tik spėlioti, ar tokį George'o poelgį iššaukė F-1 pasaulyje sklandžiusios kalbos apie klibančią jo „Williams“ bolido kėdę ir tai, kad ją perims didelį finansinį užnugarį turintis kitame sezone bedarbiu galintis tapti Sergio Perezas. Galbūt prisidėjo ir noras pademonstruoti, kad 2022-ųjų metų sezone jis būtų puikus pretendentas užimti vieną iš „Mercedes“ bolidų, kai baigsis jo kontraktas su „Williams“.

Ilgą lenktynių laiką vykusi „Renault“ - „Ferrari“ - „Red Bull“  - kova, prie kurios netikėtai prisijungė „AlphaTauri“ 

Po 58-ame rate pasitraukusio saugos automobilio visus tris pilotus (Ricciardo - Leclercą - Alboną, atitinkamai 3-4-5) skyrė vos trys sekundės ir trečioji vieta ant podiumo galėjo priklausyti bet kuriam iš jų. Visų galimybės buvo lygios, nes buvo nuspręsta tuo metu ant bolidų besisukančių kietojo mišinio komplektų nekeisti ir varžytis iki galo, leidžiant lenktynininkams patiems išsiaiškinti, kas gali geriausiai susitvarkyti su optimalios savo bolido padangų būklės išsaugojimu.

„Lyg iš giedro dangaus“ į kovą dėl trečiosios vietos ant pakylos įsiveržęs  „AlphaTauri“ Daniilo Kvyato bolidas sumaišė visas kortas. Iš pradžių buvo aplenktas 2-asis „Red Bull“ pilotas, o kiek vėliau pasipriešinti bandęs monakietis „Ferrari“ bolide.

Ruso aplenktas Alexas netrukus trasoje apsisuko 360 laipsnių kampu (kaip iš pradžių komentavo pats lenktynininkas, dėl jo bolidą kliudžiusio vieno iš „McLaren“ bolidų, o vėliau pataisytas korespondento mačiusio šį incidento įrašą,  pakeitęs nuomonę ir kaltinęs dėl to šaltas padangas ir prispaudžiamosios galios trūkumą) ir nusirito į 15-ąją, paskutiniąją, vietą lenktynėse.

Pasibaigus šiai kovai trasoje galime teigti, kad dvejose lenktynėse rezultatą parodyti turėjęs Albonas liko už taškų borto ir savo padėties „Red Bull“ akyse nepagerino. Laikas tiksi ne jo naudai. Kai kurių žiniasklaidos priemonių šaltinių teigimu, „Red Bull“ jau yra apsisprendę pakeisti Alboną kontrakto kitais metais neturinčiu Sergio Perezu arba Nico Hiulkenbergu.

Albonas vis dar turi galimybę grįžti į „AlphaTauri“, jeigu F-2 lenktynininkas Yuki Tsunoda nesugebės surinkti reikiamo taškų skaičiaus super licencijai gauti ir debiutuoti F-1 čempionate kitais metais. „Red Bull“ konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko yra sakęs, kad Tsunodai užėmus ketvirtąją vietą F-2 čempionate jam bus leista debiutuoti F-1 su „AlphaTauri“. Šiuo metu japonas, likus vos dviems etapams iki sezono pabaigos yra trečias.

Dar vieną savaitgalį C.Leclercas pademonstravo vietą, esančią aukščiau realių „Ferrari“ galimybių ir vietos konstruktorių įskaitoje. Panašu, kad bolidai yra vienodi, bet tobulinimai labiau naudingi monakiečio vairavimo stiliui. Prisidėti prie tokio rezultatų skirtumo turėjo ir tai, kad keturiskart F-1 čempionas S. Vettelis, panašu, prarado motyvaciją kažką įrodyti paskutinias metais šioje komandoje ir laukia atgimimo su „Aston Martin.“ Tenka pridurti, kad „Ferrari“ klaida techninio aptarnavimo juostoje taip pat nepadėjo šį savaitgalį iškovoti taškų, kai po 13 sekundžių trukusio sustojimo vokietis grįžo į 14-ąją vietą, o finišuoti sugebėjo tik 12-oje.

Kodėl taip gerai pasirodė rusas, atstovaujantis „AlphaTauri“? Galėtume tai pavadinti siekiu, įrodyti savo vertę komandai, kuri praėjusią savaitę paskelbė žinią dėl Pierre'o Gasly kontrakto pratęsimo, tačiau, panašu, kad ruso dienos F-1 suskaičiuotos ir geras pasirodymas Italijos trasoje nekompensavo praeities nesėkmių.

Racing Point

Po šio savaitgalio vienu tašku aplenkta „Renault“ komandos kovoje dėl trečiosios vietos konstruktorių įskaitoje, rožiniu „Mercedes“ vadinama komanda paskutinio saugos automobilio fazės metu į techninio aptarnavimo juostą pakvietusi Sergio Perezo „padovanojo“ podiumą Ricciardo „Renault“.

Atsižvelgiant į tai, kaip meksikietis puikiai sugeba prižiūrėti optimalią savo padangų būklę, gali būti, kad „Racing Point“ padarė strateginę klaidą ir padovanojo ne tik pergalę, bet ir lyderystę dabartinėje bendrojoje įskaitoje. Norėdama išlikti kovoje komanda turi pasirūpinti tuo, kad abu lenktynininkai „vežtų“ taškus, kiekvienose iš likusių lenktynių.  

„Renault“

Po daugiau nei dviejų su pusę metų pertraukos prieš kelias savaites ant podiumo užlipęs australas Danielis Ricciardo, per tris paskutines lenktynes antrąjį kartą džiaugėsi taškomo šampano purslais. Lenktynėse pavyko iškovoti vietą ant prizininkų podiumo dėl teisingo sprendimo likti trasoje ir su senomis padangomis ginti trečiąją vietą nuo artimiausių varžovų. Tiesa, kito lenktynininko 4-ąjį kartą sezone patirti techniniai gedimai (šį kartą - pavarų dėžės) neleido „Renault“ atsiplėšti dar daugiau ir padidinti dabartinę trapią, 1 taško, persvarą prieš „McLaren“ ir „Racing Point“.

F-1 sklinda kalbos, kad Ricciardo paskubėjo pasirašęs kontraktą su „McLaren“, bet kas galėjo žinoti, kad „Red Bull“ svarstys Alboną pakeisti kitu lenktynininku ar, kad su „Renault“ bus demonstruojami tokie rezultatai, leisiantys Ricciardo atsidurti 4-oje lenktynininkų įskaitos vietoje.

Na, žinant istoriją su Gasly, gal ir buvo galima tikėtis, bet australas kitais metais atstovaus kitai komandai, kuri, tikėkimės, galės pasiūlyti konkurencingą bolidą, o „Red Bull“ turi ne mažiau gerą pasirinkimą iš šiuo metu laisvų lenktynininkų. Reikia paminėti, kad australas su „Renault“ bolidu finišavo taškuose visose šio sezono lenktynėse, o  „McLaren“, kitais metais grįžtantys prie „Mercedes“ variklių, nebešoka aukščiau savo galimybių ribos, kaip tai darė pirmaisiais lenktynių savaitgaliais.

„Alfa Romeo“

Patirtį prieš jaunystę pasirinkusi „Alfa Romeo“ skina savo sprendimo vaisius, kai du savaitgalius iš eilės šios ekipos lenktynininkai demonstruoja puikų „skynimąsi“ bolidų peletonu į priekį. Tiesa, šis savaitgalis buvo sėkmingesnis, nes abu lenktynininkai finišavo vietose, už kurias skiriami taškai. Gal tai lėmė pasirašyti kontraktai ir užtikrinta ateitis 2021-ųjų sezonui? Nežinia, bet daugiau konkurencingų bolidu gali reikšti tik viena - įdomesnes lenktynes.


Komentarai (1)
Redagioras
IP: c9de553 | 11/03 00:05 Atsakyti
Mane domina kiek laiko šio puslapio korespondentai domisi F1. Mc Laren kažkaip vis pamiršta paminėti, lyg jie nedalyvauja ar būtų kokie nevykeliai
×

TOP naujienos