Komandos klausinėja FIA dėl „Ferrari“ variklių

Komandos klausinėja FIA dėl „Ferrari“ variklių
logo 2019 Rugsėjo 17 d. 12:16, Ferrari

Charlesas Leclercas laimėjo Italijos GP etapą, pademonstravęs kovotojo savybes, bet to būtų nepakakę, jei jo „Ferrari“ būtų nepasiekusi pavydėtino greičio, kuris nustebino visas kitas komandas.

„Ferrari“ komandos vadovas Mattia Binotto, komentuodamas lenktynių rezultatus, kalbėjo apie du faktorius, kurie leido jiems nugalėti: efektingas variklis ir mažas bolido priešpriešinis pasipriešinimas.

Bet Monzai visos komandos ruošia ypatingą aerodinaminę konfigūraciją ir toks rodiklis, kaip mažas priešpriešinio pasipriešinimo koeficientas pas visus būna daugmaž vienodo dydžio. Vadinasi, visa esmė buvo variklyje. Bet kyla pagrįstas klausimas: kokias būdais „Ferrari“ pavyko pasiekti tokios galios?

„Šiuo momentu „Renault“, „Honda“ ir mes esame daugiau mažiau viename lygyje, - sakė „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas.- Išsiskiria tik „Ferrari“ ir taip yra labai rimtas momentas“.

Vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ taip pat cituoja „Red Bull“ vadovą Christianą Hornerį: „Mes nusiuntėme keletą įtartinų faktų į FIA, tačiau negavome atsakymo“.  

Pastebėta, kad „Ferrari“ lenktynininkai gali padidintos galios režimą naudoti tik prie tam tikrų sąlygų: kvalifikacijoje, pirmame rate po starto ir po restartų. Išeitų, prieš tai turėtų būti važiuojamas sąlyginai lėtas ratas. Beje, Monzoje C. Leclercui pavykdavo atlaikyti „Mercedes“ pilotų atakas viso etapo metu.

„Mercedes“ buvo paskaičiavę ir tikėjosi, kad jei kietai spausti C. Leclercą, jis turėtų gintis, panaudodamas visus turėtus resursus ir kažkuriuo momentu turėtų išsekti jo „Ferrari“ baterijos. Bet to neįvykdavo, nors starto-finišo tiesiojoje jis naudodavo jėgos agregato padidintos galios režimą. Tačiau likusioje rato dalyje jam pavykdavo visiškai kompensuoti baterijų įkrovimą ir aplenkti Charleso nepavyko niekam.

Monzos verslo klube sklandė trys teoriniai to paaiškinimai ir visos trys versijos yra konspirologinio pobūdžio.

Pagal vieną iš versijų, prie tam tikrų sąlygų „Ferrari“ iš baterijos gali gauti ne 120 kilovatų, kaip numato techninis reglamentas, o visus 160 kilovatų, bet prieš tai mašina turi nuvažiuoti sąlyginai lėtą ratą.

Pagal kitą teoriją, tame rate tam tikras kiekis benzino variklio degimo sistemoje patenka į gudriai paslėptą talpą, kuri yra už masinio degalų sunaudojimo kontrolinio jutiklio, bet prieš aukšto slėgio siurblį. O reikiamu momentu, pavyzdžiui, greitajame kvalifikacijos rate, šis papildomas degalų kiekis yra įpurškiamas į variklio cilindrus, o tai, žinoma, pažeidžia techninį reglamentą.

Pagal trečiąją versiją, „Ferrari“ variklyje galiai padidinti dalinai deginama alyva, kuri yra naudojama oro aušinimo sistemoje, patenkančioje į variklį. Suprantama, jog tokie fokusai jau seniai pripažinti nelegaliais...

Visų šių trijų teorijų autoriai bando paaiškinti tik patį principą, o jų realizacijos detalės išlieka mįsle. Jei jas išaiškinti būtų taip lengva, tai jau būtų seniai padaryta nuolatinių ir nuodugnių FIA techninių inspekcijų metu, bet atrodo, kad kol kas federacijos ekspertai klausimų „Ferrari“ komandai neturi.

Vienas iš neįvardintų vienos komandos atstovas pažymėjo: „Turbūt, jie sugalvojo kažką labai gudraus. Ir jei tik šie sprendimai pasirodys esantys legalūs, beliks tik nusiimti kepurę“.

Beje, iš pradžių Monzoje paskutinė jėgainės versija, vadinamoji „Specifikacija 3“ buvo sumontuota tik „Ferrari“ boliduose, o jų klientai – „Alfa Romeo“ ir „Haas“ naudojo prieš tai buvusią „Specifikaciją 2“, nors, beje, naujas jėgaines jie gavo tik Spa ir turėjo su jomis važiuoti iki pat sezono pabaigos.

Formaliai klientai turi teisę gauti lygiai tokius pačius jėgos agregatus kaip ir gamyklinė komanda, bet tai būtų prilyginama starto pozicijų praradimo baudoms ir papildomoms išlaidoms, todėl savanoriškai tokiems žingsniams niekas nesiryš. Bet Monzoje susiklostė įdomi situacija: Kimis Raikkonenas sudaužė mašiną kvalifikacijoje ir jo „Alfa Romeo“ bolide buvo sumontuotas naujas variklis. Pagal idėją, šis jėgos agregatas turi būti lygiai toks pats kaip ir pas „Ferrari“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553