Komandos klausinėja FIA dėl „Ferrari“ variklių (43)

Komandos klausinėja FIA dėl „Ferrari“ variklių
logo Rugsėjo 17 d. 12:16, Ferrari

Charlesas Leclercas laimėjo Italijos GP etapą, pademonstravęs kovotojo savybes, bet to būtų nepakakę, jei jo „Ferrari“ būtų nepasiekusi pavydėtino greičio, kuris nustebino visas kitas komandas.

„Ferrari“ komandos vadovas Mattia Binotto, komentuodamas lenktynių rezultatus, kalbėjo apie du faktorius, kurie leido jiems nugalėti: efektingas variklis ir mažas bolido priešpriešinis pasipriešinimas.

Bet Monzai visos komandos ruošia ypatingą aerodinaminę konfigūraciją ir toks rodiklis, kaip mažas priešpriešinio pasipriešinimo koeficientas pas visus būna daugmaž vienodo dydžio. Vadinasi, visa esmė buvo variklyje. Bet kyla pagrįstas klausimas: kokias būdais „Ferrari“ pavyko pasiekti tokios galios?

„Šiuo momentu „Renault“, „Honda“ ir mes esame daugiau mažiau viename lygyje, - sakė „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas.- Išsiskiria tik „Ferrari“ ir taip yra labai rimtas momentas“.

Vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ taip pat cituoja „Red Bull“ vadovą Christianą Hornerį: „Mes nusiuntėme keletą įtartinų faktų į FIA, tačiau negavome atsakymo“.  

Pastebėta, kad „Ferrari“ lenktynininkai gali padidintos galios režimą naudoti tik prie tam tikrų sąlygų: kvalifikacijoje, pirmame rate po starto ir po restartų. Išeitų, prieš tai turėtų būti važiuojamas sąlyginai lėtas ratas. Beje, Monzoje C. Leclercui pavykdavo atlaikyti „Mercedes“ pilotų atakas viso etapo metu.

„Mercedes“ buvo paskaičiavę ir tikėjosi, kad jei kietai spausti C. Leclercą, jis turėtų gintis, panaudodamas visus turėtus resursus ir kažkuriuo momentu turėtų išsekti jo „Ferrari“ baterijos. Bet to neįvykdavo, nors starto-finišo tiesiojoje jis naudodavo jėgos agregato padidintos galios režimą. Tačiau likusioje rato dalyje jam pavykdavo visiškai kompensuoti baterijų įkrovimą ir aplenkti Charleso nepavyko niekam.

Monzos verslo klube sklandė trys teoriniai to paaiškinimai ir visos trys versijos yra konspirologinio pobūdžio.

Pagal vieną iš versijų, prie tam tikrų sąlygų „Ferrari“ iš baterijos gali gauti ne 120 kilovatų, kaip numato techninis reglamentas, o visus 160 kilovatų, bet prieš tai mašina turi nuvažiuoti sąlyginai lėtą ratą.

Pagal kitą teoriją, tame rate tam tikras kiekis benzino variklio degimo sistemoje patenka į gudriai paslėptą talpą, kuri yra už masinio degalų sunaudojimo kontrolinio jutiklio, bet prieš aukšto slėgio siurblį. O reikiamu momentu, pavyzdžiui, greitajame kvalifikacijos rate, šis papildomas degalų kiekis yra įpurškiamas į variklio cilindrus, o tai, žinoma, pažeidžia techninį reglamentą.

Pagal trečiąją versiją, „Ferrari“ variklyje galiai padidinti dalinai deginama alyva, kuri yra naudojama oro aušinimo sistemoje, patenkančioje į variklį. Suprantama, jog tokie fokusai jau seniai pripažinti nelegaliais...

Visų šių trijų teorijų autoriai bando paaiškinti tik patį principą, o jų realizacijos detalės išlieka mįsle. Jei jas išaiškinti būtų taip lengva, tai jau būtų seniai padaryta nuolatinių ir nuodugnių FIA techninių inspekcijų metu, bet atrodo, kad kol kas federacijos ekspertai klausimų „Ferrari“ komandai neturi.

Vienas iš neįvardintų vienos komandos atstovas pažymėjo: „Turbūt, jie sugalvojo kažką labai gudraus. Ir jei tik šie sprendimai pasirodys esantys legalūs, beliks tik nusiimti kepurę“.

Beje, iš pradžių Monzoje paskutinė jėgainės versija, vadinamoji „Specifikacija 3“ buvo sumontuota tik „Ferrari“ boliduose, o jų klientai – „Alfa Romeo“ ir „Haas“ naudojo prieš tai buvusią „Specifikaciją 2“, nors, beje, naujas jėgaines jie gavo tik Spa ir turėjo su jomis važiuoti iki pat sezono pabaigos.

Formaliai klientai turi teisę gauti lygiai tokius pačius jėgos agregatus kaip ir gamyklinė komanda, bet tai būtų prilyginama starto pozicijų praradimo baudoms ir papildomoms išlaidoms, todėl savanoriškai tokiems žingsniams niekas nesiryš. Bet Monzoje susiklostė įdomi situacija: Kimis Raikkonenas sudaužė mašiną kvalifikacijoje ir jo „Alfa Romeo“ bolide buvo sumontuotas naujas variklis. Pagal idėją, šis jėgos agregatas turi būti lygiai toks pats kaip ir pas „Ferrari“.

Komentarai (43)


Alvydas Špakauskas
| Rugsėjo 19 d. 08:22
Na idomu čia kai mersai vare prieky,tai kaip ir viskas ok ,o čia bachuras padpaude,ir dabar jau negerai ,skundžiasi matai ,nuskriaude
kart
| Rugsėjo 18 d. 20:13
Marioks35
| Rugsėjo 18 d. 16:55

Kiek pastebėjęs čia visu kometarus sakyčiau, kad kart esi labiau "au rodyk nerodes faktus, tu vis tiek varysi savo" ypač apie Vetelį, toks neoficialus advokatas esi...

Nu, tai mestelk ponas koki fakta, kuri ignoravau. Ar tiesiog metysi tuscius teiginius, kas ne naujiena sitame portale? Pastebejau, kad cia iprasta maisyti teiginius su faktais, tai uzbegdamas ivykiams uz akiu - as reaguoju i tuscius teiginius, o ne i pagristus faktus.
Marioks35
| Rugsėjo 18 d. 16:55
kart
| Rugsėjo 18 d. 14:53

Kai tu suprasi, kad uz viena kita netinkama viesa pasisakyma gali gresti rimtesni nemalonumai, tai tada ateik ir sakyk, kad Toto nieko nesake ar dar ka nors sugalvok, kad Toto pozicija skiriasi nuo komandos, nors pats jis uz ta komandos pozicija ir atsakingas.
As kaip ir sakiau, tau rodyk nerodes faktus, tu vis tiek varysi savo. Nors aiskiai straipsnyje Toto pasisake apie galimai apeitas taisykles, tu vis tiek kazka bandai teisint.

Kiek pastebėjęs čia visu kometarus sakyčiau, kad kart esi labiau "au rodyk nerodes faktus, tu vis tiek varysi savo" ypač apie Vetelį, toks neoficialus advokatas esi...
kart
| Rugsėjo 18 d. 14:53
Rokas1
| Rugsėjo 18 d. 13:58

Pasikartosiu - ateik kai kažką geriau nei "skaityk tarp eilučių" turėsi, o iki tol savo teorijas ir išvedžiojimus pasilik sau. Kaip ir išvedžiojimus kas man tinka o kas ne.
Apie Totto pirmam komentare nieko nesakiau, bet jei tikrai galvoji, kad piloto žodžius galima už visą komandą imti, gal tikrai geriau susilaikyk nuo teorijų išvedžiojimų, nes matosi kad pats nei vadovas, nei psichologas ar politikas. Peace.

Kai tu suprasi, kad uz viena kita netinkama viesa pasisakyma gali gresti rimtesni nemalonumai, tai tada ateik ir sakyk, kad Toto nieko nesake ar dar ka nors sugalvok, kad Toto pozicija skiriasi nuo komandos, nors pats jis uz ta komandos pozicija ir atsakingas.
As kaip ir sakiau, tau rodyk nerodes faktus, tu vis tiek varysi savo. Nors aiskiai straipsnyje Toto pasisake apie galimai apeitas taisykles, tu vis tiek kazka bandai teisint.
Rokas1
| Rugsėjo 18 d. 13:58
kart
| Rugsėjo 18 d. 13:40

Ismok vertinti visuma, o ne prisipisinek prie zodzio ar sakinio. Sakau - ne tau politikavimas ir ne tau vadovavimas, tai geriau kartais pasiklausyk, ka kalba kiti ir pabandyk suprasti, kodel jie taip kalba.

Jei tau kyla klausimu "prie ko tyrimas", tai man net rankos svyra kazka rasyt, nes visiskai nesigaudai situacijoje.
Net Hamio pernykstis pasisakymas apie Ferrari nelegaluma neatsirado is niekur, nes uz tokius savavaliskus pasisakymus jis gautu pizdi nuo to pacio Toto.

Anyway, tu cia pats pritempei sita diskusija prie Toto, nors savo komentare, i kuri sureagavau, jo net neminejai. Tai pasirodo, kad dar ir nelabai supranti, ka pats rasai.

Pasikartosiu - ateik kai kažką geriau nei "skaityk tarp eilučių" turėsi, o iki tol savo teorijas ir išvedžiojimus pasilik sau. Kaip ir išvedžiojimus kas man tinka o kas ne.
Apie Totto pirmam komentare nieko nesakiau, bet jei tikrai galvoji, kad piloto žodžius galima už visą komandą imti, gal tikrai geriau susilaikyk nuo teorijų išvedžiojimų, nes matosi kad pats nei vadovas, nei psichologas ar politikas. Peace.
kart
| Rugsėjo 18 d. 13:40
Rokas1
| Rugsėjo 18 d. 13:33

Nusiimk foliją nuo galvos, lengviau gyvent bus :) nes dabar juokingai atrodo, kai žmogus pasako, kad netiki, kad oponentai sukčiauja, o tu čia įrodinėji kaip tarp eilučių paslapčia reikia suprast, kad jis Ferrari kaltina. Ir kai su kažkuo ginčiniesi "skaityk tarp eilučių" toki gražu nėra tvirtas argumentas. Čia tarp kitko

Ismok vertinti visuma, o ne prisipisinek prie zodzio ar sakinio. Sakau - ne tau politikavimas ir ne tau vadovavimas, tai geriau kartais pasiklausyk, ka kalba kiti ir pabandyk suprasti, kodel jie taip kalba.

Jei tau kyla klausimu "prie ko tyrimas", tai man net rankos svyra kazka rasyt, nes visiskai nesigaudai situacijoje.
Net Hamio pernykstis pasisakymas apie Ferrari nelegaluma neatsirado is niekur, nes uz tokius savavaliskus pasisakymus jis gautu pizdi nuo to pacio Toto.

Anyway, tu cia pats pritempei sita diskusija prie Toto, nors savo komentare, i kuri sureagavau, jo net neminejai. Tai pasirodo, kad dar ir nelabai supranti, ka pats rasai.
Rokas1
| Rugsėjo 18 d. 13:33
kart
| Rugsėjo 18 d. 13:24

Matau, kad tau kol tiesiai sviesiai i akis kazkas nepasakys, tai tu to nepripazinsi. Dabar jau aisku, kad tau politikavimas yra labai svetimas dalykas ir diskusijos neverta testi. O kai suprasi, kad Toto uz liezuvio niekas netempia ir jis taip kalba samoningai, tai tada tau bus aisku, ka cia tau komentaruose dabar zmones nori pasakyti.

Nusiimk foliją nuo galvos, lengviau gyvent bus :) nes dabar juokingai atrodo, kai žmogus pasako, kad netiki, kad oponentai sukčiauja, o tu čia įrodinėji kaip tarp eilučių paslapčia reikia suprast, kad jis Ferrari kaltina. Ir kai su kažkuo ginčiniesi "skaityk tarp eilučių" toki gražu nėra tvirtas argumentas. Čia tarp kitko
kart
| Rugsėjo 18 d. 13:28
Rokas1
| Rugsėjo 18 d. 13:18

Tai pala, kai žmogus sako "nemanau, kad oponentai sukčiauja" tu tarp eilučių perskaitai, kad juos kaltina sukčiavimu, ir čia aš savo triusikus skalbiu? :D o tą praeitą straipsnį perskaičiau, tik nepanašu, kad pats taip padarei :D

O kai zmogus Ferrari (ne)legalumo kontekste pasako "Jei Ferrari gali, tai mes tuo labiau", tau turbut irgi nieko nesako... Ech...
kart
| Rugsėjo 18 d. 13:25
Rokas1
| Rugsėjo 18 d. 13:21

O tyrimas tas prie ko?

Prie to pacio, kaip Toto Ferrari nekaltina nelegaliais dalykais, noredamas pasipuikuoti savo komanda.
kart
| Rugsėjo 18 d. 13:24
Rokas1
| Rugsėjo 18 d. 13:18

Tai pala, kai žmogus sako "nemanau, kad oponentai sukčiauja" tu tarp eilučių perskaitai, kad juos kaltina sukčiavimu, ir čia aš savo triusikus skalbiu? :D o tą praeitą straipsnį perskaičiau, tik nepanašu, kad pats taip padarei :D

Matau, kad tau kol tiesiai sviesiai i akis kazkas nepasakys, tai tu to nepripazinsi. Dabar jau aisku, kad tau politikavimas yra labai svetimas dalykas ir diskusijos neverta testi. O kai suprasi, kad Toto uz liezuvio niekas netempia ir jis taip kalba samoningai, tai tada tau bus aisku, ka cia tau komentaruose dabar zmones nori pasakyti.
×

F-1.lt pulsas