Komandos nepatenkintos variklių lyginimui

Komandos nepatenkintos variklių lyginimui
logo 2008 Spalio 16 d. 15:47, Honda
Pagrindinės „Formulės-1“ ekipos sutriko po to, kai sužinojo Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) planus nuo kitų metų suvienodinti variklių pajėgumus.
Po to, kai „Red Bull“ ir „Renault“ pasiūlė suvienodinti variklių pajėgumus, FIA pranešė, kad 2009 metais šie agregatai bus sulyginti pasiūlant kaštų mažinimo priemones.
Nors nepranešama kokiu būdu varikliai bus vienodinami, „McLaren“ ir BMW atstovai suskubo išreikšti savo nepritarimą tokiems žingsniams.
„Mes esam šiek tiek suklaidinti . Visų kalbų apie penkerių metų stabilias taisykles iniciatyva buvo gvildenama kaštų mažinimu ir mes tikrai juos sumažinome“, - kalbėjo „McLaren“ vadovas Ronas Dennisas.
„Išlaidų sumažinimui mes visiškai išformavom mūsų variklio tobulinimo komandas ir tai, ką turime dabar yra keli specialistai, kurių tikslas visiškai kitoks – variklių patikimumo gerinimas.“
„Tai yra žmonės, kurie išties suvokia medžiagų savybes ir charakteristikas tų komponentų, kuriems tenka dideli krūviai dirbant varikliui. Tai visiškai kita technologijų grupė, labai maža grupė, kuri sutelkusi dėmesį į patikimumą.“
Taip pat „McLaren“ vadovas dar kartą kritiškai įvertino FIA blaškymus tarp technologinių kovų ir kaštų mažinimo.
„Mes nesame prieš naujoves, bet esam sunerimę pastoviais krypties pasikeitimais. Ar mes taupome pinigus? Ar mes kovojame technologijų lenktynėse? Čia pat turime KERS (kinetinės energijos regeneravimo sistema – red. past.), o kitur – variklius, kurie turi būti vienodi. „Atidarome“ variklius, kurie turėjo būti užplombuoti penkerius metus. Tai yra labai painu.“
„Pasikeitimai kainuoja pinigus. Šiuo metu turime geras lenktynes. Kovos tokios artimos, kad kiti lengvai gali pasivyti. Jei turėsime kažką keisti, tikrai taip darysime, bet darykime viską suvokus tai ką darome ir kodėl tą darome, nes esame sunerimę.“
Jam antrino „BMW Motorsport“ direktorius Mario Theissenas, kuris irgi buvo pasipiktinęs tokiu FIA nenuoseklumu.
„FIA pranešimas leisti kažką tokio, kaip variklių sulyginimą nesako kas dabar įvyks, jis tiesiog atveria duris. Mano nuomone, yra keli aspektai, kuriuos reikia apsvarstyti“, - kalbėjo M. Theissenas.
„Visų pirmą tai varžymosi esmė – žaidimo laukas keičiasi. Visų antrą – jei kažką leidžiame, tai turi būti leista visiems. Ir trečią – jei tai atliekama neatsargiai – vėl inicijuosime kaštų karą ir technologijų lenktynes ir taip labai brangaus variklio bazėje.“
„Manau, kad viskas turi būti atsargiai išdiskutuota FOTA („F-1 ekipų asociacija – red. past.) techninės grupės susitikimuose ir galbūt variklių grupė priims kokį nors protingą sprendimą.“
Be abejo, ne visų ekipų atstovai neigiamai sutiko FIA pranešimą. Štai „Honda“ vadovas Nickas Fry‘jus užsiminė, kad federacijoje dirba tikrai ne kvaili žmonės ir standartinio ECU (elektroninis variklio darbą kontroliuojantis įrenginys – red. past.) surinktų duomenų pagalba, matyt, atskleidė kažkokias „skyles“ techniniame reglamente, kuriomis galimai pasinaudojo lyderiaujančios ekipos, tiesiogiai, be abejo to neįvardindamas.
„Nuo laiko, kai buvo įvesti ECU, FIA aiškiai turi daug informacijos apie variklių pajėgumus. Nors „užšaldant“ variklius to nebuvo siekta, dabar yra aiškių nelygybių tarp agregatų“, - kalbėjo „Honda“ atstovas.
„Tad mums malonu sužinoti, kad bus imtasi veiksmų viską atstatyti į vietas. Nesu ekspertas ir nežinau ką mato FIA iš ECU modulių, bet esu įsitikinęs, kad jiems prieinama rimta informacija apie motorų charakteristikas. Tad išlyginti galingumo kreives yra tikrai įmanoma.“
Akivaizdu, kad kaip ir įprasta FIA ir ekipos nesutinka dėl bendrų pozicijų. Jei komandų asociacijai (FOTA) nepavyks rasti vieningo sprendimo, viskas pasibaigs kaip ir įprasta t.y. FIA įgyvendins savo planus vienapusiškai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144