Koronavirusas ir automobilių industrija

Koronavirusas ir automobilių industrija
logo Kovo 18 d. 10:39, Daimler

Koronaviruso pandemija paraližavo gyvenimą Europoje. Vienas po kito atšaukiami stambūs renginiai, kompanijos įveda ypatingus darbo režimus, kad pajėgtų susidoroti su krize. Kol kas yra labai sunku įvertinti pandemijos sukeltus ekonominius nuostolius, kurie palietė automobilių pramonę.

Šią savaitę dideli automobilių gamintojai, tokie kaip „Audi“, BMW ir „Volkswagen“ turėjo pateikti savo finansines ataskaitas ir perspektyvines prognozes, tačiau šių kompanijų ateitis yra labai liūdna dėl sumažėsiančios paklausos. Jei žmonės baiminasi dėl savo sveikatos ir privalo likti namuose, kad taip staigiai neplistų klastingas virusas, jie negalvoja apie naujo automobilio pirkimą.

Tuo tarpu automobilių gamintojai mažina gamybos apimtis arba visiškai ją stabdo. „Fiat Chrysler“ sustabdė gamybą šešiose Italijos gamyklose dviem savaitėms ir žada pratęsti šį terminą. Lenkijoje ir Serbijoje sustabdytas automobilių surinkimas. „Ferrari“ gamyklos Modenoje ir Maranelle taip pat laikinai uždarytos.

Nuo kovo 27 d. neapibrėžtam laikui bus uždarytos visos PSA („Peugeot Societe Anonyme) gamyklos – vienos iš stambiausių automobilių kompanijos, jungiančios tokius prekės ženklus kaip „Citroen“, „Opel“, „Peugeot“ bei „Vauxhall“. Nuo kovo 16 d. nustojo veikti gamyklos Miuluze (Prancūzija) ir Madride (Ispanija), automobilių gamyba sustojo Puassi, Renne ir Sosho miestuose Prancūzijoje, vokiečių Eizenacho ir Riusselsheimo miestuose, ispanų Saragosoje, britų Elsmir Porte ir lenkų Glivicoje. Nuo trečiadienio stabdomi konvejeriai Ordene (Prancūzija), Vigo (Ispanija) ir Mangualde (Portugalija). Nuo ketvirtadienio sustos gamyklos britų Lutone ir slovakų Trnave.

Praėjusią savaitę kai kuriems „Volkswagen“ kompanijos specialistams  gamyklose Volfsburge ir Baunatale buvo patvirtintas užsikrėtimas COVID-19, o dabar VW kompanija stabdo visą gamybą dviem-trims savaitėms Europoje, bet atnaujino gamybą Kinijoje.

„Europoje ir pasaulyje krizė tik prasideda, - pareiškė kompanijos prezidentas Herbertas Dissas. – Visų pirma, reikia sumažinti viruso plitimą“.

„Ford“ kompanija visus Saarluiso gamyklos darbuotojus išsiuntė 2 savaičių atostogų. BMW kol kas neapribojo gamybos, o „Daimler“ dabar svarsto galimybę uždaryti gamyklas neapibrėžtam laikui. „Porsche“ kol kas išsaugojo gamybą ankstesniam lygyje.

Vakar „Audi“ atšaukė numatytą spaudos konferenciją, nutardama nerengti jos net „on line“ režimu, nors tokių planų ir buvo. Kovo 19 d. „Audi“ turi paskelbti savo finansinę ataskaitą. Kartu „Audi“ pranešė, kad šios savaitės pabaigoje palaipsniui uždarys gamyklas Ingolštadte, Nekkarzulme, o taip pat Belgijoje, Meksikoje ir Vengrijoje.

„Susiklosčiusi ypatinga situacija verčia mus imtis specialių priemonių ir reikalauja didelio lankstumo bei solidarumo“, - pareiškė „Audi“ valdybos narys gamybai ir logistikai Peteris Kessleris.

Automobilių industrijos ekspertai, pavyzdžiui, vokiečių žurnalistas Ferdinandas Dudenhofferis spėja, kad Europoje naujų automobilių pardavimas šiais metais sumažės daugiau nei 11 proc. Jis taip pat kalba apie „tuštėjimo juostą“, todėl, kad koronaviruso problema užklupo automobilių gamintojus dyzelinio skandalo metu, perėjimo prie elektrinių technologijų ir nuolatinių JAV bei Kinijos ginčų laikotarpiu.

 

Komentarai (0)


×

F-1.lt pulsas