Lenktynininkai nori įtakoti „Formulės-1“ ateitį

Lenktynininkai nori įtakoti „Formulės-1“ ateitį
logo 2018 Gegužės 18 d. 11:51, Daimler

„Formulės-1“ ateitis vis dažniau tampa įvairiausių ginčų objektu, bet dėl to niekada beveik negirdėti pagrindinių pasaulio čempionato dalyvių – lenktynininkų nuomonės. Kaip minumum du iš jų pastaruoju metu aiškiai leido suprasti, kad taip pat norėtų turėti galimybę pasisakyti šia tema.

Viena iš pagrindinių naujienų prieš Ispanijos GP etapą buvo Majamio valdžios noras surengti miesto gatvių lenktynės jau kitais metais. Nėra abejonių, kas ši iniciatyva bus palaikyta – „Liberty“ jau seniai ieško galimybių padidinti etapų skaičių Šiaurės Amerikos žemyne, kadangi JAV – milžiniškai ir beveik neaprėpta „Formulės-1“ rinka.

Idėją palaikė ir Lewisas Hamiltonas, dažnai būnantis Majamyje, kur jis turi daug draugų. Tačiau pirminė trasos konfigūracija „Mercedes“ piloto kategoriškai netenkina: „Taigi, pažiūrėjau Majamio trasos dizainą, - parašė Hamiltonas savo Instagram. – Ne , tai ne tai. Duokite man ją suprojektuoti.

Majamis yra klasiška vieta ir aš labai džiaugiausi išgirdęs, kad ten bus lenktynės, bet kai pamačiau planą, pajaučiau nusivylimą. Ją galima padaryti kur kas įdomesne. Aš pakankamai gerai žinau Majamį ir, mano nuomone, ten yra keletas kitų vietų, labai tinkančių lenktynių trasai.

Visi didieji golfo meistrai projektuoja laukus golfui, bet nė vienas iš pagrindinių F-1 pilotų niekada neprojektavo trasų. Jei kas nors nori prieiti prie manęs ar kurio nors kito lenktynininko ir jei mes turėsime laiko, esu įsitikinęs, kad mes galėsime duoti naudingą patarimą, patarsime, kaip padaryti trasą geresne“.

Kitas aktyviai aptariamas klausimas – reglamento pakeitimai. Čempionato vadovybė jau paskelbė, kad 2019 metais jie numato supaprastinti aerodinamiką. Pagal preliminarius skaičiavimus, tai padidins rato įveikimo laiką maždaug 1,5 sek., bet užtat pilotams lengviau lenkti varžovus. Tuo tarpu pačių pilotų dėl to niekas neklausė ir tai iššaukė Sebastiano Vettelio nepasitenkinimą.

„Aš manau, kad tai yra juokinga, - sakė Vettelis. – 2009 metais buvo nutarta sumažinti aerodinamikos įtaką, kad lenktynės taptų įdomesnėmis, bet tai mažai ką paveikė. Po to mes pasakėme, kad mašinos yra per daug lėtos, todėl pridėkime joms prispaudžiamosios jėgos, padarykime mašinas platesnėmis.

Visi pilotai už tai pasakė didelį ačiū, todėl, kad pilotuoti mašinas tapo sudėtingiau ir įdomiau – jūs matote, kaip mes pavargstame po lenktynių. Dabar vėl mus nori padaryti lėtesnius. Tai kažkas panašaus į kruizą į Ameriką, kai jūs 100 kartų keičiate judėjimo kryptį. Aš manau, kad dėl lenkimų reikėtų klausti būtent mūsų“.

Lewisas Hamiltonas buvo dar kategoriškesnis. „Jei sulėtinsime mašinas, tai nepadarys lenktynių geresnėmis, - mano Lewisas. – Mes norime važiuoti kiek įmanoma greičiau, turėti pačias naujausias technologijas, norime atakuoti ant ribos. Vienas iš geriausių dalykų šiais metais yra tas, kad mes nuolat geriname trasų rekordus.

Mes turime dalyvauti priimant sprendimus apie „Formulės-1“ ateitį. Aš turiu galvoje tai, kad mes, lenktynininkai, nieko nežinome apie mašinų kūrimą, bet mes žinome, kaip šios mašinos elgiasi, kaip jas reikia pilotuoti. Bet mūsų paprasčiausiai niekas neklausia“.

Dar viena pokalbių tema – padangos. Maxo Verstappeno nuomone, dabar sudėtys yra per artimos viena kitai, o tai suniveliuoja komandų strategijas „Sudėtys per daug artimos viena kitai, - mano Verstappenas.  – Matyti kvalifikacijos finale minkštąsias padangas – to jau per daug. Mes norime, kad skirtumai tarp atskirų mišinių būtų kur kas didesni arba, gali būti, kad „Pirelli“ parinktų padangas, peršokant per vieną sudėtį, kaip tai buvo Kinijoje“.

Analogiškai pasisakė ir kiti pilotai, tame tarpe Stoffelis Vandoorne ir Valtteri Bottas. Štai, suomių piloto nuomone, skirtumų tarp sudėčių padidinimas leistų padaryti varžybas įdomesnėmis. Tačiau tiek F-1 vadovybė, tiek ir „Pirelli“ ir net pačios komandos į pilotų nuomones mažai įsiklauso.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983