M. Hakkinenas: „McLaren“ reikalai pagerėjo

M. Hakkinenas: „McLaren“ reikalai pagerėjo
logo Birželio 15 d. 10:04, McLaren

Mika Hakkinenas abu savo pasaulio čempino titulus iškovojo su „McLaren“ ir džiaugiasi tuo, kad ši komanda ėmė po truputį atsilošti po kelių labai nesėkmingų sezonų. Interviu leidiniui „Marca“ suomis pakomentavo neseną „McLaren“ nesėkmę „Indy 500“ varžybose ir Leclerco, Vettelio bei Hamiltono tarpusavio kovas.

  • Kažkada jūs lenktyniavote „McLaren“ komandoje. Jacquesas Villeneuve‘as ir daugelis kitų pareiškė, kad komandai būtina padaryti išvadas po Fernando Alonso nesėkmės „Indy 500“. Kaip jūs manote, ar jie per daug skubėjo ir blogai pasiruošė?
  • Šiame projekte dalyvavo labai patyrę žmonės – nebūna, kad jie imtųsi tokio projekto, kuriame nesigaudytų, todėl nemanau, kad pasiruošimas vyko per skubotai. Reikia tvarkytis su iššūkiais, negalima slėptis už kampo. Gaila, kad Fernando nepasiekė sėkmės, dar iki savaitgalio pradžios jis pateko į avariją. Dėkui, kad viskas apsėjo be traumų, bet tai blogai paveikė komandos nusiteikimą ir projekto vystymą. Jiems buvo sudėtinga. Tokia mano nuomonė, tačiau aš nedalyvavau šiame projekte. Žinau, kad gali atsitikti bet kas ir niekada nebūna lengva – visuomet iškyla kokių nors siurprizų ir reikia būti pasiruošus bet kokiai situacijai. Asmeniškai manęs tai nenustebino – aš daug metų lenktyniavau „Formulėje-1“ ir jei „McLaren“ dėl kokių nors priežasčių nepraeidavo kvalifikacijos, tai – ne pasaulio pabaiga. Reikia tęsti kovas.
  • Vadinasi, jie kitais metais vėl pabandys?
  • Ne aš sprendžiu, ar sugrįžti į „Indy 500“, bet man, žinoma, norėtųsi to. Ar tai būtų lenktynės, ar kasdienis gyvenimas, mes čia esame ne tam, kad pasiduotumėm. Mes turime spręsti uždavinius ir daryti išvadas iš klaidų.
  • Alonso kritikavo „McLaren“, tai gal jis žada pereiti į kitą komandą?
  • Kai jūs įsitraukiate į darbą, kuriuo užsiima keletas žmonių, tai vadinasi komandiniu darbu. Nesvarbu, ar tai – tenisas ar golfas, ar dar kas nors, visuomet reikia siekti pačio geriausio tiek iš savęs, tiek ir iš aplinkinių. Kai komandoje būna sudėtinga situacija, svarbu visus kitus motyvuoti. „McLaren“ yra didinga komanda, ji turi puikią vadovybę ir jie pradėjo atsilošti lenktynėse. Taigi, visada tai – komandinis darbas. Per pasitarimus ekipos viduje jūs kalbate viena, o kai pasirodote prieš publiką – kitą. Nemanau, kad Fernando ką nors įžeidė komandoje.
  • Ar „McLaren“ jam leistų pereiti, pavyzdžiui, į „Ferrari“?
  • Aš nežinau.
  • Ar galėtų įvykiai panašiai vystytis?
  • „Formulė-1“ vystosi labai greitai technologine prasme, keičiasi žmonės, atsiranda naujos trasos, nauji lenktynininkai puikiai dirba. Man atrodo, kad Fernando Alonso yra labai patenkintas „McLaren“, o kompanija džiaugiasi dirbdama su juo – tai labai svarbu. Esu įsitikinęs, kad jį labai vertina komandoje, juk jis yra šaunus vaikinas.
  • Kas, jūsų nuomone, laukia Carloso Sainzo, jei „McLaren“ artimiausiais metais negalės jam duoti mašinos, sugebančios laimėti?
  • Sudėtingas klausimas. Kalbos vyksta nuolat. Pilotai dalyvauja „Formulėje-1“ tam, kad laimėtų etapus ir titulus, o kai negali laimėti, pradedi ieškoti kitų variantų. Žmonėms tai yra būdinga. Bet reikia labai daug laiko norint laimėti titulą. Jei jūs turite puikią komandą su turtinga istorija, istorija gali pasikartoti. Man atrodo, geriau pasirinkti tokią komandą, kuri turi finansinį stabilumą. Aš nežinau, kokie yra jų planai, bet tokį sprendimą reikia gerai apgalvoti ilgalaikėje perspektyvoje. Reikia suprasti, kas bus ne po 3 ar 2 metų, o po 10 metų. Pavyzdžiui, jei jūs norite vadovauti kompanijai, nelaukite, kad tai atsitiks po metų, jei tai nėra jūsų nuosava kompanija – kitaip jūs privalote kilti karjeros laiptais. Mentalitetas turi būti būtent toks.
  • 2021 metais pasikeis reglamentas...
  • Permainų reikia. Aš nežinau smulkmenų, bet komandos privalo surasti sprendimus, kad mašinos taptų kur kas konkurencingesnėmis.
  • Bet „McLaren“ skuba?
  • Visi skuba. „Mercedes“ kol kas laimėjo visas lenktynes. Visi, kas yra už jų, nori nutraukti šį dominavimą.
  • Kas taps lyderiu „Ferrari“ komandoje – Vettelis ar Leclercas?
  • Vettelis turi didelę patirtį, jis yra greitas lenktynininkas. Leclercui atiteko jau gatava mašina, jis turi puikų bolidą ir labai gerą komandą. Svarbų vaidmenį turi patirtis, o Leclercas jos kol kas neturi. Jam prireiks kažkiek laiko norint susilyginti su Vetteliu. Sebastianas turi keturis titulus, pas mane jų – tik du. Norint iškovoti titulą, reikia tikslingumo ir mokėjimo vadovauti žmonėms. Leclercui reikia labai daug dirbti. Jis yra greitas, tačiau vien greičio neužtenka norint tapti pasaulio čempionu. Jis turi nuolat aplenkti Vettelį.
  • Vetteliui, be to, tenka sunkiai kovoti ir su Hamiltonu...
  • „Ferrari“ trūksta stabilumo, o tai veikia visus – ne tik Sebastianą, bet ir Charlesą. Juos kritikuoja, bet toks yra gyvenimas. Jiems tenka taikytis su tuo, kol jie nelaimi.
  • Ar manote, kad Verstappenas praranda savo pačius geriausius metus prie nepakankamai konkurencingos mašinos vairo?
  • Aš taip nemanau. Man prireikė 7 metų, kad laimėčiau pirmas lenktynes. Tai labai ilgai ir buvo labai sunku. Verstappenas „Formulėje-1“ praleido ne tiek jau daug laiko. Jis dirba su pačiu geriausiu F-1 bolidų konstruktoriumi – Adrianu Newey. Aš nemanau, kad jis praranda laiką. “Mercedes“ jau daug metų dominuoja šiame sporte. Jie šiuo metu turi pačią geriausią jėgainę. Net jei pas jus pati geriausia važiuoklė, pati efektyviausia aerodinamika, bet neturite geriausio variklio, jūs pralaimite. Būtent tokioje situacijoje atsidūrė Verstappenas: jis neturi mašinos, kuri leistų reguliariai laimėti. Bet daug kas priklauso ir nuo taisyklių. Aš tikiuosi, kai atsiras naujas reglamentas, kitos komandos taip pat įgaus šansą nugalėti.
  • Ar jums patinka dabartinė „Formulė-1“? Ką patartumėt „Liberty Media“, kad „Formulė-1“ taptų dar geresnė?
  • Man patinka „Formulė-1“. Aš daug metų dirbau Botto vadybininku, „Johnny Walker“ ir „McLaren“ prekės ženklų pasiuntiniu, man visa tai patinka. Patarti ką nors „Formulės-1“ klausimu – tai labai rimta, juk sprendimus priima ne vienas žmogus – šiame procese dalyvauja ir komandų vadovai, prekės ženklai, akcininkai... „Formulė-1“ neturi kokio nors vieno rimto trūkumo ir negalima duoti vieno patarimo, kuris viską pakeistų. „Formulei-1“ reikia tik daugiau sirgalių, tų, kurie iš jos gauna malonumą ir myli mūsų sportą.

 

Komentarai (0)


×